[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:35

Dat beeld is zeker scherp zeg! Welke camera heb je? :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:42

Zo droversrun! Dat is echt heel mooi scherp beeld zeg!! :wow:
(Mooie luxe stallen ook trouwens!)
Ik heb het met minder te doen, maar gezien ik geen internet op stal heb, heb ik ook wat minder keuze haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:02

Dat is zeker scherp beeld, mooi!

Ik heb een verlengsnoer van 5 meter Maris, die gaat in het stopcontact in de grote stal/voer/zadelkamer, dan over de zolder heen naar de stal waar de camera hangt en die stekker kan er dan in :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:24

Heel scherp Droversrun!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:41

oh ik heb geen verlengsnoeren maar de snoeren of kabels ( hoe heet dat :o ) die aan de camera's zitten en das 11 meter lang, kan nét :)

welke camera heb jij droversrun? super beeld is dat

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:04

Bedankt allemaal :) aan de voorzieningen zal het niet liggen inderdaad.

Wij hebben IDIS camera’s hangen. Hadden we al voor buiten op het terrein maar waren daar tevreden mee dus deze ook op stal laten ophangen. Enige nadeel is alleen dat het alleen via WiFi te bekijken is dus ik moet wel thuis blijven ;)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:08

Droversrun, scherp beeld en wat een luxe stallen!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:27

Mijn merrie staat niet in de lijst dit topic wie gaat hier over?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:48

yfkelover schreef:

Zie opening, daar staat duidelijk beschreven hoe je haar op kan geven.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:03

Dank voor alle beterschapswensen.
Ik heb een nogal instabiele schouder overgehouden na een flinke val en sindsdien floept mijn schouder steeds uit de kom.Zeer pijnlijk... Al heel veel fysio gehad maar helaas niet voldoende resultaat.
Operatie schijnt erg mee te vallen hoor (volgens de site ;-) ) maar het is een kwestie van het inkorten van de pezen/spieren rondom je schouderkom. Komt vast snel goed.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:35

Twinklebel schreef:
yfkelover schreef:

Zie opening, daar staat duidelijk beschreven hoe je haar op kan geven.

Ga ik doen +:)+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:13

Mijn nieuwe camera moet deze week toe komen. Dan ook eens het beeld testen. Kan hem zowel met wifi als kabel doen. Via wifi veel storing dus hebben we een kabel gelegd

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:28

Mooi beeld drover!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:42

Ik ben nog steeds super blij met mijn camera’s

Vanaf 12 minuten gaat ze bevallen voor wie leuk vind je ziet haar gedrag voor de tijd ook

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:13

Ha Nicole dat filmpje heb ik al een paar keer gekeken, zo mooi om te zien. Vooral hoe goed je op 16 min kunt zien wat de weeën met het lichaam doen. Inderdaad ook een super mooi beeld. Ik weet alleen niet of ik het ook zo online kan krijgen na de bevalling. Onze camera's nemen wel op maar geen idee hoe dat dan weer werkt. B-)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:13

Poeh jullie gaan hard, dat kan ik niet bijhouden ....
Voor sommigen schiet het al, ik moet nog wachten tot mei, dan is Beau uitgerekend. Armanda pas in juli, precies in de week van de New Forest keuring ;( , niet handig dus. Moet dus nog even bedenken hoe ik dat ga oplossen, ik wil niet dat ze zonder toezicht staat als ze uitgerekend is.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:19

Mooi Nicole!!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:46

droversrun schreef:
Ha Nicole dat filmpje heb ik al een paar keer gekeken, zo mooi om te zien. Vooral hoe goed je op 16 min kunt zien wat de weeën met het lichaam doen. Inderdaad ook een super mooi beeld. Ik weet alleen niet of ik het ook zo online kan krijgen na de bevalling. Onze camera's nemen wel op maar geen idee hoe dat dan weer werkt. B-)

Dat doet vriendlief allemaal, ik heb zeg maar geen handen opgebied van ICT haha.. Dit jaar heb ik alle 2 de stallen thuis 2 camera's hangen dus kan weer mee gekeken worden. Hier zie je af en toe strepen door beeld maar dat kwam omdat op mijn toemalige stal slecht internet was. Wel echt heel leuk dik 800 mensen zaten toen te kijken (stond in top 5 live videos van youtube toen naast CNN enzo kwam ik later allemaal pas te horen) ik heb ook bewust online staan ze laat haar gedrag zo mooi zien beide keren bij geweest en dit jaar haar 3de veulentje

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:58

Nicole, jouw filmpje laat ook mooi zien dat je niet uit kan gaan van enkel een geboorte alarm. Ze gaat pas echt goed plat als het veulen er al een stukje uithangt en lang blijft ze ook zeker niet liggen. Mooi filmpje om te zien!

Ik heb afgelopen tijd veel zitten zoeken op internet hoe je internet naar de stal krijgt. Ik kwam een handig systeem tegen waarbij het internet via het stroomnet loopt, ideaal. Het heet homeplug of poweline adapter, zie http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/homeplug/.

Voor mij werkt het helaas niet want de stal is niet hetzelfde stroomnetwerk als het huis van de eigenaar, dus ik zal iets anders moeten verzinnen. Maar wellicht heeft iemand anders hier wel wat aan.
Laatst bijgewerkt door LinSa op 08-01-18 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:59

Hier wil ik dit jaar ook gaan live streamen. Vorige keer via een app mensen laten mee kijken. Dit jaar ga ik via youtube proberen. Altijd fijn als mensen mee kunnen kijken

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:02

Dat wil ik ook graag proberen, maar niet openbaar (ivm andermans merries) iemand tips?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:09

Luna2006 schreef:
Hier wil ik dit jaar ook gaan live streamen. Vorige keer via een app mensen laten mee kijken. Dit jaar ga ik via youtube proberen. Altijd fijn als mensen mee kunnen kijken

Heerlijk inderdaad! Ik had een paar mensen die nacht diensten draaien en dan hoefde ik niet elk half uur mijn wekker te zetten maar dan belde ze als ze niet vertrouwde (liever 10x te veel dan 1 te weinig) Ik had zelf wel elk 2 uur dan mijn wekker om toch zelf te checken maar tussen door was wel zo handig haha :') jaar daarvoor had ik mijn nichtje die mee keek ik de halve uren 00:30/01:30/02:30 en mijn nichtje pakte dan 00:00/01:00/02:00 zodat max half uur was maar meestal keken we iets langer door dat max 10 minuten was.

LinSa schreef:
Nicole, jouw filmpje laat ook mooi zien dat je niet uit kan gaan van enkel een geboorte alarm. Ze gaat pas echt goed plat als het veulen er al een stukje uithangt en lang blijft ze ook zeker niet liggen. Mooi filmpje om te zien!

Klopt inderdaad ze gaat echt pas liggen als haar weeën zo ver zijn dat ze echt per weeën al heeft en water al gebroken is en pootjes al zijn. Mijn andere merrie gaat wel iets eerder liggen maar nog niet dat een alarm zal helpen. Ik test ook altijd met melk testen dat gaat tot nu toe perfect

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:11

LinSa schreef:
Ik heb afgelopen tijd veel zitten zoeken op internet hoe je internet naar de stal krijgt. Ik kwam een handig systeem tegen waarbij het internet via het stroomnet loopt, ideaal. Het heet homeplug of poweline adapter, zie http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/homeplug/.

Voor mij werkt het helaas niet want de stal is niet hetzelfde stroomnetwerk als het huis van de eigenaar, dus ik zal iets anders moeten verzinnen. Maar wellicht heeft iemand anders hier wel wat aan.

Mijn camera van het filmpje liep inderdaad ook op een powerline! Uitkomst! Hij had de wifi op stal gewoon heel laag gezet zodat genoeg goed internet had om te streamen naar zijn computer :') Handig zo vent.

Luna2006 schreef:

Ik zal vanavond eens voor je vragen of je ook prive met alleen een linkje kan streamen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:22

Vulina schreef:
Dat wil ik ook graag proberen, maar niet openbaar (ivm andermans merries) iemand tips?

Ik heb het vorig jaar via angelcam gedaan, zo kies je aan wie je de link geeft.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:47

Vulina schreef:

Je kan streamen via youtube zonder het openbaar te hebben. Kbk heeft dat zo gedaan met kim haar bevalling.