Gefeliciteerd arianne en baudy weer goeie nacht zo te lezen
Oh aniekr wat een knappe jongen, speciaal blesje
stal_HD
Geplaatst: 23-04-17 07:53
Arianne en baudy gefeliciteerd. gelukkig weer allemaal levend en wel.
Neon ik denk dat ze echt prematuur is. Misschien wel in combi met niet goed werkende placenta. Ik hoop dat ze met de dag sterker wordt en dat het allemaal goed gaat komen. Ik duim hard mee.
Arianne gefeliciteerd, hij is zo groot Of eigwmenlijk kleinals het hoofd van zijn moeder, wel helemaal in orde?
baudyh gefeliciteerd met de bruine het
Neon, doet baby het nog?
vulina, hoe doet de dame met het spontane uier het?
suffie
Geplaatst: 23-04-17 08:07
Wat heeft hij een mooi koppie Aniek Met welke letter moet zijn naam beginnen
Baudyh en Arianne gefeliciteerd, fijn dat alles goed is gegaan!
Neon, wat een klein hummeltje. Ik hoop dat ze de nacht goed is doorgekomen, maar de komende tijd zal zeker nog spannend blijven. Succes met alles
Manuela geen veulen vannacht? Uier kon misschien nog iets voller, maar ik vond je merrie er verder aardig klaar voor.
Arianne
Geplaatst: 23-04-17 08:20
Woogy, gelukkig heel goed in orde. Heel klein, maar wakker ding Caesar, brrr he? Onze merries lopen het hele jaar buiten, dus die willen we niet in de stress hebben door ze kort voor het veulenen opeens op stal te zetten. En mochten ze eens onverwacht veulenen zijn ze in de groep vaak wat actiever met het gaan staan enzo. Maar na het veulenen gaan ze 's nachts op stal hoor
Waarom na het veulenen wel op stal? Ben wel benieuwd. Ik heb idd ook boor buiten gekozen, maar ook buiten blijven. Die ruimte doet ze zo goed. En ze zijn het gewend om altijd buiten te lopen, dus ineens op stal is dan niet prettig. En mijn boxen zijn gewoon te klein om fijn in te veulen. Voor nood kan ze daarin, maar zou er liever niet voor kiezen.
Vulina
Geplaatst: 23-04-17 08:45
Gefeliciteerd Arianne! Fijn, zo'n buurvrouw!
Gefeliciteerd Baudyh..
Mijn merrie doet het goed Woogy, lief dat je vraagt Uier ontwikkeld heel langzaamaan door. Ze is goed rond, nu dag 316.. Andere merrie is 3 dagen later uitgerekend en heeft nog helemaal geen uier. Ze ontploft wel bijna Zij is maiden..
Poort en gordijnen bij de overburen zijn nog dicht, dus kan nog niet kijken hoe ze de nacht zijn doorgekomen. Of ja, kan wel, maar ik wacht maar even netjes.
manuela_j
Geplaatst: 23-04-17 08:59
Oh nog een veulen vannacht gefeliciteerd.
Nee hier is niks, Er zit niks anders op dan geduldig afwachten.
Neon ik hoop dat het de goeie kant blijft uitgaan.
Hier vanacht nog steeds geen veulen. Happy denk er duidelijk het hare van. Withney daarentegen maakt flink progressie. Haar uier op 332 dagen.
pretty
Geplaatst: 23-04-17 09:20
Ja..bij Whitney begint het erop te lijken!!
Esther en alle andere wachtenden.
Neon ik ben benieuwd. Ik denk ook dat ze wat prematuur is of misschien was het zelfs een late placentitis,je zou denken dat er een reden is dat een merrie zonder uier veulent. Zorgt ze er wel voor?
Arianne gefeliciteerd!! Dat is nog even flink spannend geweest zo te lezen. Gaat het met de mama nu wel goed? Goddank zijn we er dan wel bij he? Enneh de stand is dus weer 2/2 bij ons,gaan we nu voor de merries dan maar?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-04-17 09:24
Merrie zorgt iets voor het veulen, maar veulen heeft enigszins lethargisch gisteren in de stal gelegen. Gisterenavond ging het koppie er pas op en begon ze wat wakkerder en helderder te worden. Nog even nagerekend, dit was 323 dagen dracht. En ik ben ook van mening dat het prematuur is. Grrrr, nog steeds gordijnen dicht bij de overburen.
En wat een heerlijke veulen foto's komen er voorbij!
Weet even niet meer van wie, maar de foto waar je bij je veulen ligt!! Ik kan alleen bij de gedachte al helemaal weg zwijmelen.
Hier een onrustig nachtje geweest. Dag 323. Vanaf een uurtje of 3 werd Ivy wat onrustig en ging veel liggen. Je ziet haar naar haar buik kijken:" Hallloooooooo... mag het wat rustiger daarbinnen???"
Uiers blijven vol, maar het hars op haar benen is niet meer geworden. Tevens zijn de spenen nog droog, dus ik verwacht voor nu nog geen veulen. Maar je weet maar nooit, dus we blijven op scherp staan.
Baudhy en Arianne gefeliciteerd! Gaat nu hard met de veulens hier. Wel veel foto's laten zien hoor. Alkes trouwens goed Baudhy?
Aniek, wat een lief veulentje!
Vera, pfff zo lang wachten.... ik heb een stalgenootje die haar merrie draagt al 4 weken over. Ze hebben zelfs al laten checken of ze wel drachtig was.
Neon, die zijn ook niet vroeg voor boeren. Hoop dat alles goed is gegaan vannacht.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-04-17 09:53
Het zijn geen boeren he, hij doet alleen als een boer. Hij is gepensioneerd en heeft altijd een hoge kantoorfunctie gehad. Alleen boerde hij vroeger wat voor de hobby (paar koeien voor vlees) en heeft hij de gedachtes van een oud boertje.
Dyonne, klopt hoor. Maar bij de merries die voor het eerst een veulen krijgen kiezen we er sowieso voor ze dan wel even op stal te zetten. Ze zijn dan niet meer alleen, dus ook geen stress En hebben ze ook even rust; ze zijn dan soms zo extreem oplettend met anderen erbij omdat het zo nieuw is. Tja, wat is het beste... Goed idee Pretty! GoGo doet het fantastisch!
Hier gaan ze de eerste dagen ook 's nachts op stal, ook al hebben ze normaal gesproken inloopstallen. Geen zin in 'merrie is veulen kwijt midden in de nacht paniek'. Overdag de eerste dagen apart van de groep in de eigen paddock. Vervolgens overdag in de groep mee de wei op, maar 's nachts apart in hun eigen paddockje met stal open. Daarna pas 24/7 in de groep de wei op.
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-04-17 10:27
Hier valt het mij alles mee. Ben wel gestart met op de wei samen natuurlijk voor wat meer ruimte. Maar samen gaat heel goed. Scarlet heeft het alleen nog steeds niet op de wei omdat die kleine elke keer bij de stroomdraad loopt.. Dus ze staat alweer op veilige plek bij de schuilstal. Voordeel is dat die droog blijft, haha.
zo ff 2 dagen bij gelezen. voor iedereen die een veulen heeft gekregen gefeliciteerd... hoe is het nu met het kleintje die nog niet kon drinken bij haar moeder? en niet wou staan