zo woonde ik die dagen hihi
dit was eerste paasdag, vijf dagen voor ze beviel. dus het was fris op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cemlys schreef:De nacht dat ik zou gaan waken (2 jaar geleden) en toen twijfelde ik nog of het wel moest, ging ik om 12u kijken hoe of wat (zoals de dagen ervoor) en ja hoor daar stond het veulen al, weinig aan te merken aan die merriedus ik heb helemaal niet moeten waken en dergelijke
Deze week nog eens bij mn hengstje geweest in de opfok, hij had 1 bal die wat traag indaalde, ging er eigelijk van uit dat hij niet volledig goed kwam te zitten en was eigelijk van plan hem voor de fok uit te sluiten en te laten castreren straks. Maar donderdag deken om aan het doen en met de bilkoorden voelde ik ineens 2 nette ingedaalde balletjeseven groot. dus jeej. gister maar beslist een deklicentie aan te vragen en hem dit jaar waarschijnlijk bij mn merrie te gebruiken. Wat betreft papier is het een goede match en ook qua type en verbeterpunten. Scheelt me een hoop over en weer gerij met merrie en veulen
en kosten.
Mijn merrie haar aanstaande...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier op de fotos pas 2
Tjinta schreef:Cemlys dat lijkt me gaaf, dekken met eigen hengst.
Hoe gaat dat bij jullie? Kun je een deklicentie aanvragen en dan dekken? Moet ie niet gekeurd worden?
Of heeft dat te maken met eigen merries dekken en dan nakomelingen kunnen laten zien?
Misschien stel ik rare vragen maar ik weet het echt niet hoe dat zit!
Dustinlover schreef:Cemlys schreef:De nacht dat ik zou gaan waken (2 jaar geleden) en toen twijfelde ik nog of het wel moest, ging ik om 12u kijken hoe of wat (zoals de dagen ervoor) en ja hoor daar stond het veulen al, weinig aan te merken aan die merriedus ik heb helemaal niet moeten waken en dergelijke
Deze week nog eens bij mn hengstje geweest in de opfok, hij had 1 bal die wat traag indaalde, ging er eigelijk van uit dat hij niet volledig goed kwam te zitten en was eigelijk van plan hem voor de fok uit te sluiten en te laten castreren straks. Maar donderdag deken om aan het doen en met de bilkoorden voelde ik ineens 2 nette ingedaalde balletjeseven groot. dus jeej. gister maar beslist een deklicentie aan te vragen en hem dit jaar waarschijnlijk bij mn merrie te gebruiken. Wat betreft papier is het een goede match en ook qua type en verbeterpunten. Scheelt me een hoop over en weer gerij met merrie en veulen
en kosten.
Mijn merrie haar aanstaande...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier op de fotos pas 2
Wat is hij toch knap zeg!! Wanneer waren bij hem zijn eerste balletje ingedaald? Wij hebben nu een mini van 1,5 waar alleen een zakje hangt.
Maar kun je zomaar bij het welsh dekken zonder goedkeuring?
Verder zitten er hier al een paar dicht bij de uitgerekende datum.. Spannend!!
Whis_serada: wat een mooi bedje hahaha
annastasia schreef:Cemlys gefeliciteerd!
Sommige van jullie hebben echt gek(r)ampeerd...
Dit jaar staat mijn merrie voor het eerst thuis.
Vorige keren op zo'n 7 autominuten rijden.
Eerste veulen werd 's avonds om ca 22.00 geboren.
Die zag dochter van staleigenaar aankomen. Merrie was wat onrustig.
Hebben toen met 7 mensen de hele bevalling van begin tot eind mee kunnen maken.
Heb toen nog mooie foto's kunnen maken.
2 jaar geleden had ik een birth alarm gkocht, heeft bij beide merrie's precies op juiste tijd gewerkt.
Staleigenaar is er toen ook niet uitgeweest.
Nu heb ik ook het birth alarm en heb ik een camera geinstalleerd.
Helaas door de muren geen draadloze verbinding, dus heb een kabel getrokken en kan zo meekijken in de stal.