[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo woonde ik die dagen hihi

dit was eerste paasdag, vijf dagen voor ze beviel. dus het was fris op stal.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:13

De nacht dat ik zou gaan waken (2 jaar geleden) en toen twijfelde ik nog of het wel moest, ging ik om 12u kijken hoe of wat (zoals de dagen ervoor) en ja hoor daar stond het veulen al, weinig aan te merken aan die merrie :) dus ik heb helemaal niet moeten waken en dergelijke :)

Deze week nog eens bij mn hengstje geweest in de opfok, hij had 1 bal die wat traag indaalde, ging er eigelijk van uit dat hij niet volledig goed kwam te zitten en was eigelijk van plan hem voor de fok uit te sluiten en te laten castreren straks. Maar donderdag deken om aan het doen en met de bilkoorden voelde ik ineens 2 nette ingedaalde balletjes :) even groot. dus jeej. gister maar beslist een deklicentie aan te vragen en hem dit jaar waarschijnlijk bij mn merrie te gebruiken. Wat betreft papier is het een goede match en ook qua type en verbeterpunten. Scheelt me een hoop over en weer gerij met merrie en veulen :) en kosten.
Mijn merrie haar aanstaande...
Afbeelding
Afbeelding
Hier op de fotos pas 2

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:25

Ik sta bij mensen prive, ik ga daar waken.
Als het goed is heb ik een camera en ze krijgt een birth alarm om.
Ik hou Whis goed in de gaten aan de hand daarvan ga ik waken.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:31

ik ga denk ik ook op stal waken, wil dit voor geen goud missen, dus waarschijnlijk huur ik ook een birthalarm

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:31

Ik meld me ook weer. Probeer zo veel mogelijk mee te praten. Kan alleen niet vaak foto`s plaatsen aangezien mijn merrie niet in de buurt staat. Ik wil haar het liefst een maand voor de uitgerekende datum wel weer deze kan ophalen maar moet dat nog even allemaal regelen. Waar ik eerst altijd stond met haar kan ze niet niet meer bevallen. Utah zit vandaag op 240 dagen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:53

*\o/* Vandaag over twee maandjes is Tenna's uitgerekende datum *\o/*

Ik heb ze ook aan huis, vast, net als Tammiebels hemelsbreed ook niet verder dan 10 meter.. _/-\o_
En dat vind ik echt genieten.

Mexx lekker knuffelen met de honden Heerlijk.... <3

Polleman met vallen beschermt het vruchtwater het veulen als een soort schokdemper.
Maar ik kan me voorstellen dat je een hartverzakking krijgt bij het zien ervan.
Arme Bonita :(:) .

Cemlys dat lijkt me gaaf, dekken met eigen hengst.
Hoe gaat dat bij jullie? Kun je een deklicentie aanvragen en dan dekken? Moet ie niet gekeurd worden?
Of heeft dat te maken met eigen merries dekken en dan nakomelingen kunnen laten zien?
Misschien stel ik rare vragen maar ik weet het echt niet hoe dat zit!

Whis-serada dat een mooi gecreeerde waakplek.. :D
Lijkt me an sich superspannend en gezellig.
Heel anders dan comfortabel in je bedje.. :brr:
Laatst bijgewerkt door Tjinta op 27-01-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:53

geshahquille de merrie wil dus echt jou,

whis_serada wat mooi zo ik denk dat bij mij ook zo iets gaat worden is wel een goed idee,
wat mooi dat je daar foto`s van gemaakt hebt,
o toen lach er sneeuw, maar je had wel een lekkere kachel bij je bedje,
en toen veulen kwam was er toen ook nog sneeuw??

Cemlys gefeliciteerd,
wat een mooi hengstje,

patrick ga je net zo waken als whis_serada?

quipje, heeft jou merrie al vaker veulens gehad?

poesnoes, hopelijk kan je merrie lekker dichte bij komen. en dat je van haar en kleintje kan genieten,

ik weet het niet zo goed hoe en wat ja ik ga op stal waken maar vanaf wanneer is het wijsheid?
het is haar eerste veulen, ik wil het echt niet missen omdat het best een zeikerd is,
en dat we denken dat ze misschien beetje in de war raakt als kleintje er is,
dus daarin willen we haar steunen als het nodig is,
ik ga denk ik net zo iets doen als whis als het koud is,
en dan camera met babyfoon,
gister had ze weer hars dopjes en uiers groeien aardig vind ik

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:12

Cemlys schreef:
De nacht dat ik zou gaan waken (2 jaar geleden) en toen twijfelde ik nog of het wel moest, ging ik om 12u kijken hoe of wat (zoals de dagen ervoor) en ja hoor daar stond het veulen al, weinig aan te merken aan die merrie :) dus ik heb helemaal niet moeten waken en dergelijke :)

Deze week nog eens bij mn hengstje geweest in de opfok, hij had 1 bal die wat traag indaalde, ging er eigelijk van uit dat hij niet volledig goed kwam te zitten en was eigelijk van plan hem voor de fok uit te sluiten en te laten castreren straks. Maar donderdag deken om aan het doen en met de bilkoorden voelde ik ineens 2 nette ingedaalde balletjes :) even groot. dus jeej. gister maar beslist een deklicentie aan te vragen en hem dit jaar waarschijnlijk bij mn merrie te gebruiken. Wat betreft papier is het een goede match en ook qua type en verbeterpunten. Scheelt me een hoop over en weer gerij met merrie en veulen :) en kosten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier op de fotos pas 2

Wat is hij toch knap zeg!! Wanneer waren bij hem zijn eerste balletje ingedaald? Wij hebben nu een mini van 1,5 waar alleen een zakje hangt.
Maar kun je zomaar bij het welsh dekken zonder goedkeuring?

Verder zitten er hier al een paar dicht bij de uitgerekende datum.. Spannend!!

Whis_serada: wat een mooi bedje hahaha :P

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:30

Dustinlover mijn mini was 3, 5 toen ze er alle twee waren

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:31

Thnx polleman.. De bedoeling is dat hij volgend jaar april naar de HK moet dus we hopen dat hij ze voor die tijd heeft :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:36

Tjinta schreef:
Cemlys dat lijkt me gaaf, dekken met eigen hengst.
Hoe gaat dat bij jullie? Kun je een deklicentie aanvragen en dan dekken? Moet ie niet gekeurd worden?
Of heeft dat te maken met eigen merries dekken en dan nakomelingen kunnen laten zien?
Misschien stel ik rare vragen maar ik weet het echt niet hoe dat zit!

Ja erg leuk! Ik heb het hengstje indertijd ongezien in engeland gekocht, eigelijk via foto en filmpje, omdat ik perse zo'n kleurtje wou, nu past hij qua bloedvoering super in het type pony's die ik heb (merrie en hij hebben zelfde grootvader en de lijnen gaan terug op een paar hengsten). maar die tweede bal had even tijd nodig. Ik kan idd een deklicentie aanvragen, hij moet eerst veterinair gekeurd worden, dna opsturen en formulier van de keuring en dan licentie aanvragen. Hij is in Engeland ingeschreven maar ga denk ik wel een nederlandse licentie aanvragen. In principe hoef je geen nakomelingen en dergelijke te laten zien. Hangt ervan af waar ik hem aanvraag, bij het nwpcs moeten ze voor de keuring komen, wpcv niet. Zal die laatste worden dus. Maar ik moet nog even kijken want ze hebben ooit een verkeerd adres in de uk op zn paspoort gezet, niet handig dus dat moet eigelijk aangepast worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:40

Dustinlover schreef:
Cemlys schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier op de fotos pas 2

Wat is hij toch knap zeg!! Wanneer waren bij hem zijn eerste balletje ingedaald? Wij hebben nu een mini van 1,5 waar alleen een zakje hangt.
Maar kun je zomaar bij het welsh dekken zonder goedkeuring?

Verder zitten er hier al een paar dicht bij de uitgerekende datum.. Spannend!!

Whis_serada: wat een mooi bedje hahaha :P

Hij blijft een van mn favoriete pony's. Een bal had hij al vrij snel ingedaald, de andere eigenlijk pas tussen de zomer en nu. deze zomer zat hij wel al buiten het lieskanaal maar te hoog. Maar komt schijnbaar wel vaker voor dat het langer duurt. :) het voelde nu wel prima allemaal. Ja je kunt bij het wpcv een deklicentie aanvragen, net als bij het wpcs (maar wpcs was een stuk duurder geloof ik). deklicentie en dnaonderzoek (en veterinaire keuring dus, wat ik eigelijk zelf kan, maar weet niet of ik dat mag doen, als hij ook van mij is ;)).

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:49

Jeetje hoe somige moeten waken of hebben gewaakt wat hebben wij het dan luxe! Maar wel super dat jullie het doen het is toch wel heel belangrijk dat je er bij bent voor het geval het niet goed gaat. Ondanks we er boven op zitten zie je dan toch dat je het soms mist gelukig is dit twee keer goed afgelopen. Wat wij wel ook altijd doen in de periode voor het waken dat we dan de merrie zeker een keer in de 4 uur controleren ik kan gelukig als ik aan het werk ben ook tussen de middag even spieken hoe het gaat en we laten ze als we niet thuis zijn op stal zodat mocht het dan toch gebeuren ze in ieder geval droog en zonder de rest erbij in hun stalletje staan. Ook staan onze paarden vier weken voor de uigerekende datum al onder camera toezicht zodat we goed weten wat hun normale gedrag is en waneer het veulen komt al weten we het bij de merries die al meerderen veulens hebben gehad het wel ongeveer.

Met je eigen hengst dekken is eigenlijk nog wel bijzonderder onze hengst hebben we ook zelf gefokt en nu dan zijn kinderen hier zien geboren worden is wel heel bijzonder *\o/* .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:52

Ja ik heb hem ook vanaf veulentje zien opgroeien, hij heeft altijd in kleinschalige opfok gelopen, nooit alleen gestaan, dus echt sociaal, dus met een beetje geluk kan hij stras gewoon het land op met de merrie (en veulen), nog mooier vind ik dan wanneer de hengst erbij kan zijn terwijl het veulen opgroeit. Ik reed vroeger een arabier en die dekte elk jaar een paar merries, de merrie stond dan met het veulen bij hem in het land, en heerlijk hoe hij samen met de merrie voor het veulen zorgde en mee speelde. Zou gaaf zijn als dit nu ook zo kon :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:26

Cemyls gefeliciteerd :D

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:32

Twaalf dagen gewaakt en het begon om tien uur vrijdag sávonds en elf uur was Serada geboren whahah dus alles meegemaakt en op foto kunnen zetten.
Ik had een electrische deken en kachel whahahah het was op een gegeven moment zo warm daar binnen dat de condensdruppels aan de binnenkant van het dak hingen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:36

dankje :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:40

Gefeliciteerd Cemlys!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:42

Gefeliciteerd meid

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:27

Cemlys gefeliciteerd!

Sommige van jullie hebben echt gek(r)ampeerd...
Dit jaar staat mijn merrie voor het eerst thuis.
Vorige keren op zo'n 7 autominuten rijden.

Eerste veulen werd 's avonds om ca 22.00 geboren.
Die zag dochter van staleigenaar aankomen. Merrie was wat onrustig.
Hebben toen met 7 mensen de hele bevalling van begin tot eind mee kunnen maken.
Heb toen nog mooie foto's kunnen maken.

2 jaar geleden had ik een birth alarm gkocht, heeft bij beide merrie's precies op juiste tijd gewerkt.
Staleigenaar is er toen ook niet uitgeweest.

Nu heb ik ook het birth alarm en heb ik een camera geinstalleerd.
Helaas door de muren geen draadloze verbinding, dus heb een kabel getrokken en kan zo meekijken in de stal.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:31

annastasia schreef:
Cemlys gefeliciteerd!

Sommige van jullie hebben echt gek(r)ampeerd...
Dit jaar staat mijn merrie voor het eerst thuis.
Vorige keren op zo'n 7 autominuten rijden.

Eerste veulen werd 's avonds om ca 22.00 geboren.
Die zag dochter van staleigenaar aankomen. Merrie was wat onrustig.
Hebben toen met 7 mensen de hele bevalling van begin tot eind mee kunnen maken.
Heb toen nog mooie foto's kunnen maken.

2 jaar geleden had ik een birth alarm gkocht, heeft bij beide merrie's precies op juiste tijd gewerkt.
Staleigenaar is er toen ook niet uitgeweest.

Nu heb ik ook het birth alarm en heb ik een camera geinstalleerd.
Helaas door de muren geen draadloze verbinding, dus heb een kabel getrokken en kan zo meekijken in de stal.

Mag ik vragen wat jou die camera heeft gekost dan? En ligt de kabel onder de grond?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:36

Vind dat birth alarm nog zo duur met huren.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:36

Wij hebben hem van een vriendin geleent. hebben hem in november al opgehaalt hihi

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:39

55 euro en dan 45 euro per week ja sorry dat gaat me te ver. Ja lenen van iemand die je kent is ideaal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:42

dat is best veel ja. Vriendjes ouders hebben camera die ik mss wel kan lenen, maar ik wil ook gerust opstaan, maar je stoort ze minder.