[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:42

pff, ik ben echt zoo bang dat mendy haar veulen te vroeg verliest... gewoon omdat ik 't veulen zo goed voel, en dr uier nu al begint te ontwikkelen, maar 't zullen vast de zenuwen zijn :)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:42

Spannend!!! Hou ons op de hoogte.

Joto, ongelooflijk jammer dat het veulen zo vroeg geboren is, het was echt een mooi diertje.
Sterkte ermee.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:45

clara spannend!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:46

Heeft ze haar tijd al Clara? :) Spannend hoor!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:55

Spannend Clara, hou ons op de hoogte!!! :)
Agarcia: 6-8 weken voor de uitgetelde datum kan de uier beginnen groeien, met merries die al geveulend hebben al vroeger, dus denk dat het wel normaal is. Zolang ze geen afscheiding uit uier en vulva heeft zou ik me geen zorgen maken. En als het veulen beweegt weet je dat het nog in orde is ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:04

Spannend Clara!

Klinkt niet als zorgwekkend AGarcia, is volkomen normaal.

Bij het vorige veulen viel het me op dat mijn merrie minder ruimte voor ruwvoer aan het einde van de dracht had, maar nu moet ze nog 2 maanden en het valt me op dat ze sinds een aantal dagen haar ruwvoer af en toe laat liggen ,om er later weer aan verder te gaan. Sowieso staat ze altijd ingesteld op eten, eet ook altijd in 1 keer door, dus dit valt op. Iemand hier daar ook ervaring mee? Of is het wat vroeg?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:12

Goh, merk wel dat Hera haar kuil ook meer laat liggen, ze had gisterenavond nog zeker de helft liggen en daarvoor was het s avonds wel altijd op. Haar buik is ook wat meer aan het veranderen, meer aan het uitzakken dan een maand geleden.
Misschien een groter veulen deze keer of het ligt haar misschien iets meer in de weg, DB?!

Eigenaresse van Hera zei dat Hera dinsdag een paar keer door haar achterbenen was gezakt en dat ze merkte met borstelen enz. dat ze rugpijn had. Kan het zijn dat dit van de dracht komt? Dat het veulen op een van de zenuwen van de achterbenen duwt? En dat de ruglast komt omdat de buik aan het uitzakken is? Ze merkte wel dat Hera het zwaar begon te krijgen, kan ook wel, ze wordt nu 5 en haar eerste dracht....??
Laatst bijgewerkt door Charisma op 23-02-12 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:28

Welkom nieuwe!! (weet ff niet meer precies wie)

Voor een aantal flink spannend ;-)

Izzie eet ook iets rustiger, Donna vreet nog als een bootwerker!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:40

Joto wat verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte. Zit jullie ook niet mee steeds.

AGarcia, je bent niet de enige met zenuwen hoor! Voel het veulen ook regelmatig maar blijf bang dat het niet goed gaat straks. Beetje raar onderbuik gevoel/voorgevoel. Helemaal nu met al die horrorverhalen met vroeggeboortes en veulens die na een paar dagen nog overlijden. Maakt me daarom ook totaal niet uit wat er uit komt als het maar gezond is en we die 'drie maanden' barriere mogen doorstaan.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:43

Hera een veulen kan op een beenzenuw drukken, ze kan ook last van dr rug krijgen, maar je kan niet ervan uitgaan dat dat het is (althans kan ik niet beoordelen zonder dat ik haar ken), misschien anders even aan de DA vragen.

Oke jullie merries hebben dat dus ook al verder van tevoren (behalve Donna). Rosa deelt een stal met mijn ruin (nog wel) en die is 'more than happy' om het voor haar op te eten. Ze krijgt voldoende en staat ook delen van de dag apart, maar als mijn ruin de kans krijgt, geniet hij van de left-overs.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:55

Charisma schreef:
Eigenaresse van Hera zei dat Hera dinsdag een paar keer door haar achterbenen was gezakt en dat ze merkte met borstelen enz. dat ze rugpijn had. Kan het zijn dat dit van de dracht komt? Dat het veulen op een van de zenuwen van de achterbenen duwt? En dat de ruglast komt omdat de buik aan het uitzakken is? Ze merkte wel dat Hera het zwaar begon te krijgen, kan ook wel, ze wordt nu 5 en haar eerste dracht....??

Onze Hera ( :D ) had het een tijdje terug, ineens tijdens het borstelen, dat ze door haar rug zakte. De volgende dag was het weer over... wel ff in de gaten houden, maar kan dus idd zijn dat het veulen gewoon een beetje in de weg ligt }:0

Madame eet idd ook minder/minder snel haar kuil op, ze had om 5 uur nog meer dan de helft liggen, terwijl ze tegen deze tijd normaal al haar hooi opheeft (of er liggen nog wat plukjes). Als ze naar binnen gaan (zo rond half 4) hebben de paarden hier meteen hooi...

En Clara, zeer spannend, hou ons op de hoogte!
Laatst bijgewerkt door Princeps op 23-02-12 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:56

Mijn merrie at vorige keer de laatste twee weken ook minder dan daarvoor. Nu is het echt nog een vuilnisbak...zet haar iets voor en het is binnen no time naar binnen gewerkt ;) Opzich ook best logisch dat ze minder gaan eten, veulen ligt nou eenmaal in de weg. Mesthopen worden bij Lady dan ook kleiner vanwege het minder eten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:24

Ja gisteren liep ze normaal, ook in draf geen rare dingen ofzo. De rugpijn was ook beter, ze was gaan wandelen en ze liep hele tijd met oortjes naar voren. Haar eigen nieuwsgierige zelf :)
Dus misschien is het veulen verdraait en ligt het beter. DA zei ook dat als ze geen temperatuur maakte en zich voor de rest normaal gedroeg we ons geen zorgen hoefden te maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:37

Zo weer even bijgelezen..

Avensis welkom, mooie merrie heb je zeg..

Iemand met een verassings merrie.. Spannend zeg.. Jammer dat de vorige eigenaar dan niet eerlijk is..

Clara ondertussen al een baby?

Hier heb ik bij fab nog steeds niks zien of voelen bewegen, maar die merrie kan ik af en toe iets aan doen met haar nep hengstig zijn.. vandaag weer.. Maar na 3x te laten scannen en opvoelen en steeds maar drachtig zijn geloof ik het niet meer :P

Famke haar baby heb ik wel gezien en gevoeld..

Roosje der baby heb ik nog niks van gezien of gevoeld..

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:38

Dwyne schreef:
Mijn merrie at vorige keer de laatste twee weken ook minder dan daarvoor. Nu is het echt nog een vuilnisbak...zet haar iets voor en het is binnen no time naar binnen gewerkt ;) Opzich ook best logisch dat ze minder gaan eten, veulen ligt nou eenmaal in de weg. Mesthopen worden bij Lady dan ook kleiner vanwege het minder eten.

Ja Rosa had dat de vorige keer ook de laatste weken. Alleen nu moet ze nog 2 maanden, dus vroeg me af of dat niet wat vroeg is. Maar biks, penen en snoepjes gaan nog goed naar binnen, dus zal wel prima zijn

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:45

Ze volgt een voorkeursdieet DB! :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:01

Mevrouw heeft sowieso overal een eigen mening over... :D
Haha maar gelukkig ben ik gek op dr karakter, tis een lieffie, maar soms ook een echte merrie }:)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:02

1,16m maar tussen d'r oren is ze 1,70. Klein, maar met een grote 'attitude'

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:06

hahahaha, en ruin van thuis is 1.78m maar doet soms net of hij 1.10m is, tis een echte broekschijter soms!

Rosa lijkt me ook een heerlijke pony, misschien een echte merrie soms, maar wel doodeerlijk!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:16

Charisma schreef:
hahahaha, en ruin van thuis is 1.78m maar doet soms net of hij 1.10m is, tis een echte broekschijter soms!

Rosa lijkt me ook een heerlijke pony, misschien een echte merrie soms, maar wel doodeerlijk!

O echt, ja kan gek lopen soms. Gekke paarden.

Ja het is echt een superpony, heel leergierig en erg lief, maar van tijd tot tijd een echte diva en denkt soms dat we haar personeel zijn. Maar bovenal echt een schatje. Hoop ook echt dat ze haar karakter doorgeeft, haar vorige veulen was ook zoooo leuk!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:21

Dat is welsh eigen!! Die beessies zijn goudeerlijk!! Merk het ook als Donna gebruikt wordt met coachsessies, als iemand te sterk is in zn energie (negatief) laat ze dat gelijk merken. Als je rustig bent en je energie onder controle hebt, komt ze zo naar je toe en kan je alle met haar!! Zooo coowl hoe ze dat doet!! Guills zelfde verhaal!!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:27

Ja, grappig hoor, en soms hangt hij de hengst uit, want dan is het zijn kudde en de rest moet luisteren (wat ook gebeurd) De andere hebben respect voor hem!

Heerlijk dan he, zo'n maatje! Hera mag vooral haar karakter van onder het zadel doorgeven, haar stalgedrag en dominantie hoeft niet echt :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:01

Kyra 193 dagen de beeb is ondertussen dagelijks te voelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vorige dracht rond deze tijd:
Afbeelding

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:12

kyrkelover : mooi buikje hoorr ! :D

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:29

@ Clara;
Succes met de zenuwe! Ik hoop dat alles goed en voorspoedig verloopt. Hou je ons op de hoogte?

Hier wat foto's van mijn "miss-buik"

Uiers op 6 feb
Afbeelding

Buik 6 feb
Afbeelding

Afgelopen zondag, suffen in t zonnetje
Afbeelding

Moeite met opstaan na t rollen, ook zondag
Afbeelding

Zoals op de laatste foto goed te zien is, draagt ze haar buik flink naar de zijkanten.