[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinskee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:14

salliona ja dat is super!

iedereen leuk oud en nieuw gehad?
bij SA nog alles rustig..

arme PVD

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:33

Gelukkig nieuwjaar allemaal

De jaar-wisseling is rustig verlopen, paardjes waren rustig, nu staan ze vrij afgelegen dus krijgen ze er niet super veel van mee, alleen door de mist klonken de knallen harder als normaal.

@PVD, ik heb compassie met je merrie, ze heeft er echt moeite mee Ach gut

nog geen bericht van SA, de dames houden ons wel in spanning zeg Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:35

SA krijgt vannacht een veulen, let maar op!!!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:49

Ik heb een paar dagen niet gekeken en gereageerd in dit topic en heb heeeel wat bij te lezen zie ik! Knipoog
Wij hebben 2e kerstdag een mijlpaal gehad, Nina was 200 dagen drachtig!
Ondertussen zitten we dus op 206 dagen!

Ik zal rustig bij gaan lezen (zijn heel wat pagina's zie ik wel) MAAR eerst de beste wensen voor 2008!:
Afbeelding

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:22

potverdikkie schreef:
xWhitneyx schreef:
oke dankje wel weet ik al wat meer Knipoog hoe gaat het nu met jou merrie?

Durf het niet meer te schrijven, maar niet goed. DA kan verder niets doen, natuur moet verder zijn werk doen.
Ik vind geen mest meer, maar dat is begrijpelijk na zo lang niet eten.......
Merriebrok was een actie van 2 dagen.. Huilen

ow jeetje tog Verdrietig , ik hoop dat moder natuur heel erg haar best voor je doet Ach gut heel veel sterkte toe gewenst Kusje

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:54

Gelukkig nieuwjaar!!

Toch altijd een beetje eng, maar helemaal goed gegaan dus bij de meesten?
Leef met pvd mee, lijkt me heel moeilijk, wilt vast van alles doen om haar te helpen, maar het enige wat je doen kunt is afwachten en hopen dat de natuur idd toch nog goed zijn best doet!

Sam zit vandaag op 240 daagjes, toch wel een klein mijlpaaltje....
Zal binnenkort ff foto's maken, al weet ik ni of haar buikje alleen maar van t veulen komt Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:04

Gelukkig Nieuwjaar!

Enny: Ze staat de hele nacht op stal, dat is al gauw zo’n 12 uur, dan moet ze echt gewoon mesten, lijkt me niet dat ze dat op gaat houden voor buiten. Maar goed in de gaten houden, een drachtige merrie mest gewoon door, hooguit op het laatst in kleinere porties.

PVD: Ze eet helemaal niks? Ook geen appeltje? Wortel? Brokjes in appelmoes? Ze kan toch niet nog 15 dagen niks eten? Hebben ze voor paarden niet zo’n soort astronautenvoeiding, voor katten en honden wel, daar hoeven ze maar heel weinig van te eten om toch heel veel goede stoffen binnen te krijgen.

Myrdal: Ik zag het bij Zimi ook al voor de 200 dagen en voor haar is het de eerste keer. Mss krijgen we dan allebei een voetballer Haha! Of voetbalster, dat mag ook Knipoog

Linda: Nog gefeliciteerd met de 200 dagen!

Goofke: Ook jij gefeliciteerd, nog maar 100 dagen te gaan (of nog minder)!

Hier ging de jaarwisseling super goed. De veulens en nog wat andere jonge paarden stonden gewoon in de wei. Hier in de directe omgeving wordt niks afgestoken, maar achter het bos en in het dorp hebben ze wel een uur van geen ophouden geweten, wat is er veel de lucht in gegaan. De veulens hebben zich super gehouden, ik ben er om kwart voor twaalf naartoe gegaan en met wat hooi en brokjes wilden ze wel rustig blijven staan. Tussendoor een keer een sprint toen de tinkermerrie flipte, maar toen die ook hooi had gekregen stonden we met zijn allen bij elkaar en waren ze goed rustig.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:21

Gelukkig nieuw jaar iedereen!!!

Stoere: wat heerlijk om zo met je merrie te kroelen! Fijn dat ze lekker met een ander naar buiten kan.

Potverdikkie: He af en toe moesten we onszelf ook kunnen vermeerderen he! Haha! Liona is op het eind ook een zeer slechte eter, zeker de laatste maand, en gaat nog niet meer kijken wat ik in haar voerbak gooi, ik ga dan heel vaak per dag naar haar toe met een wortel, appel, en wat dan nog vaak lukt is wat veulenkorrel uit een klein bakje. Daar zit wat melkpoeder in en de smaak ervan vind ze wel lekker, misschien te proberen?

Linda: Gefeliciteerd nog! met de mijlpaal van 2e kerstdag! Go jij! Go jij!

Goofke: Mijlpaal!! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Hier is ook alles goed gegaan, alleen had ik de radio hard aan willen zetten maar, het enigste wat eruit kwam was een korte kraak en verders...stil....kapot!! Haha, rotding! Het heeft hier nogal geknald om ons heen! Vriendlief is bij de merries gaan staan en ik bij de veulens. Die kwamen allebei lekker bij me staan en na een paar spannende minuten waren ze toch wel gerust genoeg om een appeltje te eten!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:42

Een beetje laat, maar ik wens ook iedereen een heel gelukkig nieuw jaar!!!

Onze paarden hebben het gister ook weer overleefd, syl die reageerde eigenlijk niet eens echt, die sluit zich gewoon af, mitch die verstijft gewoon, dat is wel zielig en vidar, een echte fjord, die dacht alleen maar dat hij eten kreeg omdat wij bij ze stonden. (al moest hij wel soms even een rondje rennen Tong uitsteken)

ben wel benieuwt wat zon kleine uk van het vuurwerk zou vinden?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:42

allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!

Hier zijn de paardjes heel rustig gebleven, ook de stallen zagen er nog netjes uit. Ze hebben dus niet veel rondgelopen.
Creamer zit vandaag op dag 170 van de dracht, dus officieel de helft gepasseerd!
Met Sjanty ben ik vandaag nog lekker een uurtje in het bos gaan rijden, ze is nog steeds net als anders. Ik kan nog gewoon opzadelen, aansingelen allemaal geen probleem.
Vorig jaar ben ik al begin februari gestopt met rijden met haar, niet omdat ze niet meer kon, maar omdat ik mijn enkel brak. Mijns inziens had het toen ik na 8 weken weer kon rijden geen zin meer om weer op te starten.
Ik ben dus erg benieuwd tot hoelang ik dit jaar door kan rijden (er vanuit gaande dat ik niet weer zelf iets ga mankeren...)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:45

draaakje schreef:
ben wel benieuwt wat zon kleine uk van het vuurwerk zou vinden?

Hetzelfde als zijn moeder Ja

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:53

pvd, heel veel sterkte met de merrie!

potverdikkie schreef:
SA krijgt vannacht een veulen, let maar op!!!

Dat denk ik stiekem ook! De andere laat misschien nog een dag langer op zich wachten.

Dit is dan waarschijnlijk mijn laatste update tot de beebs geboren zijn. We zijn sinds afgelopen nacht van om-de-zoveel-tijd-kijken naar continu-kijken gegaan. Gelukkig is dat met zn 2en goed te doen Knipoog
De dames zitten (verassend genoeg) nu toch echt tegen de biest aan, bij shanaya zit er nog net een goudglans over, maar bij njadien is het echt wit-troebel met wit-glans erover. De spenen beginnen te glanzen en njadien is nu met haar wit-achtige substantie al een stap dichterbij biest als ze 2 jaar geleden was toen emira geboren werdt (toen was het troebel met goud-glans). Shanaya krijgt indd geen uier zoals ze ooit gehad heeft, ze houd het bij 2 flinke theezakken met lange spenen. Njadien is totaal tegenovergesteld, zij heeft een flinke uier en kleine speentjes erop.

Soms zou het handig zijn als het verdwijnen van de banden en het aanmaken van de uier/hars/biest gewoon gelijk op zou gaan. afgelopen mei bij xenah waren de banden al 10 dagen weg en kreeg ze pas 2 uur voor juultje geboren werdt iets dat op een bijna volle uier met biest leek. De uiers lopen nu echt niet meer leeg overdag, zelfs niet een klein beetje. En dat allemaal in een paar uurtjes tijd!

Onze paarden zijn trouwens bom-proof, zelfs de veulens die toch voor het eerst vuurwerk (en karbiet) mee maakten, keken niet op of om...

Als er nu een veulen geboren word dan mag iedereen het weten en kan het dus gewoon in het topic, dus hoeft nicole288 niet te pben, dat scheelt een hoop werk denk ik Knipoog

Nu hoop ik alleen nog dat de dames nu echt doorzetten en niet dat ze nog 3 weken met bijna-biest in de uier blijven staan...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:01

Nou; ik ga voor je duimen dat het vannacht bij jullie gaat beginnen Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:02

Spannend SA!! Ik hoop voor je dat het waken snel voorbij is. Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:14

Haha, Nicole, krijgen we beide voetballers/voetbalsters. Hmm blijkbaar dus gewoon kwestie van aanleg. Een groot voordeel is wel dat ik zeker weten weet dat ze drachtig is, ook wel makkelijk Haha!

Spannend SA. De merries hebben het dus speciaal voor jou opgehouden tot het 1 januari was. Toch wel handig, hoef je tenminste niets stil te houden!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:24

Over de jaarwisseling:
Alles stond op stal. Incl de pony's. Die blijven normaal buiten, maar we hadden nog 3 stallen vrij voor klanten die pas eind jan. komen. Daar konden ze dus mooi in.
Lichten in de schuren aan en de muziek ook hard aan. Ging allemaal dus goed.

Het was alleen zo mistig dat er weinig vuurwerk is afgestoken. Dat doen ze in Hengelo nu heb ik het idee Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:27

Fijn dat het allemaal goed is gegaan Sjoert.
Maar dat ze zich in hebben zitten houden met het vuurwerk door de mist! Hier niet hoor.. Je zag geen had voor ogen, maar iedereen heeft echt veel vuurwerk afgestoken. (Gevaarlijk! Je kon echt niet zien of er misschien iemand liep ofzo) Maar je kon er echt niks van zien in de lucht, alleen je eigen vuurwerk. Dit was voor de paarden wel weer fijn, want die konden het vuurwerk dus ook niet zien. Knipoog

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:29

Hier ook alles rustig geweest. Ze vonden de knallen niet eng en ook hier door de mist weinig te zien geweest. Ze stonden overgins gewoon op het land.
Ook verder geen nieuws.. de dagen tiken door maar voorloppig nog even wachten. Als ik al die leuke bijna beval en net een veulen verhalen hoor en lees krijg ik er nu toch echt wel een beetje zin in Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:32

Marlijn, hier kon je je eigen siervuurwerk niet eens zien. Was echt zonde om wat af te steken Nagelbijten / Gniffelen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:32

Nicole288 schreef:
Gelukkig Nieuwjaar!
PVD: Ze eet helemaal niks? Ook geen appeltje? Wortel? Brokjes in appelmoes? Ze kan toch niet nog 15 dagen niks eten? Hebben ze voor paarden niet zo’n soort astronautenvoeiding, voor katten en honden wel, daar hoeven ze maar heel weinig van te eten om toch heel veel goede stoffen binnen te krijgen.

Ze wil 2 wortels aannemen, maar laat ook best weer wat vallen daarvan.
ze neemt 4 happen kuil/hooi
Iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij paarden is dat ze haar eten verstopt Nagelbijten / Gniffelen
Appelmoes staat ze met de neusgaten wijd zo hard te blazen en schiet achterin de stal. Verward
Muesli 1 hapje....

Ik zou eens kunnen vragen over die astronautenvoeding, ik moet morgen toch naar Bears, wie weet, goed idee!

salliona schreef:
Gelukkig nieuw jaar iedereen!!!
Potverdikkie: He af en toe moesten we onszelf ook kunnen vermeerderen he! Haha! Liona is op het eind ook een zeer slechte eter, zeker de laatste maand, en gaat nog niet meer kijken wat ik in haar voerbak gooi, ik ga dan heel vaak per dag naar haar toe met een wortel, appel, en wat dan nog vaak lukt is wat veulenkorrel uit een klein bakje. Daar zit wat melkpoeder in en de smaak ervan vind ze wel lekker, misschien te proberen?

Veulenbrokjes wil madame ook niet, had ik al geprobeerd
Heb nog wel veulenmelk staan, dat zou wel weer een optie zijn....

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:38

Sjoert schreef:
Marlijn, hier kon je je eigen siervuurwerk niet eens zien. Was echt zonde om wat af te steken Nagelbijten / Gniffelen

Echt waar? Bloos! Dat is dan wel heel erg!

Bij ons viel het in de dorpen wel mee. Maar toen ik van het ene naar het andere dorp ging fietsen zag ik dus echt niet meer dan 2 meter voor me. Ben echt een paar keer bijna van mijn fiets gevallen omdat ik het fietsbad niet meer zag.

Wat vervelend PVD! Je kan idd proberen of ze de veulenmelk wil drinken. Zal altijd beter zijn dan niks lijkt me.
Lust ze ook geen slobber ofzo? Dat kunnen onze paarden altijd erg waarderen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:34

Myrdal schreef:
Spannend SA. De merries hebben het dus speciaal voor jou opgehouden tot het 1 januari was. Toch wel handig, hoef je tenminste niets stil te houden!

En ook een beetje voor mij Knipoog Haha!

SA: Ik had ze na je updates al eerder verwacht, maar nu kan het er toch echt niet lang meer vanaf zitten! (ehm, hopen we dan he Knipoog )

PVD: Geen idee of ze zoiets hebben dus he, maar wij hebben het voor onze kat gehad toen hij moeilijk kon eten. Moest je met wat water nog verdunnen en dat ging er wel in. Bij een paard zou je het dan in de mond kunnen spuiten.
(als het er nog niet is zouden ze het moeten uitvinden Lachen )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:37

Ik bedenk me ineens dat een paar jaar geleden Spirit ook heel ziek is geweest. En die weigerde toen ook te eten.
Wij hebben van de DA toen wel een poederachtig iets gehad dat we moesten mengen met water en in de mond spuiten! Ja Volgens mij was het niet echt astronauten-spul, maar wel erg geconcentreerde vitaminen en dergelijke zodat ze wel genoeg vitaminen binnen kreeg. Na een paar dagen kregen we weer wat vers geplukt gras bij haar naar binnen. Dat vond ze wel lekker.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:46

Ah kijk, dat klinkt goed Ja
Onze DA noemde het met een knipoog astronauten voeding, je hoeft er niet veel van te eten en het is vloeibaar (te maken)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:00

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat het maar een mooi jaar met gezonde veulens mag worden!!!

Hoe hebben jullie merries Oud & Nieuw overleefd? Mijn merrietje was vooral erg moe en loom vandaag... Was wel te merken dat ze niet een al te beste nacht heeft gehad met al die herrie. Ze was niet echt 'uitgerust'.