Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kyrkelover schreef:Hier zijn inderdaad heel veel wetenschappelijke artikelen over geschreven en deze kwamen allemaal tot dezelfde conclusie dat oa botten tot maximaal 4 jaar gesterkt konden worden. Onderzoeks binnen andere dieren en ook mensen gaf hetzelfde weer. Uiteraard zit er wel veel verschil in hoe en wat.
De merrie hier krijgt overigens sinds haar dracht denk ik nog maar een kwart te eten dan ze eerst kreeg.
Door de hormonen zet ze nu eindelijk wel aan en wil haar absoluut niet te dik hebben kwa vet. Uiteraard mag ze heus wel wat reserves hebben. Overigens is het echt wel een welzijnsprobleem aan het worden het overvoeren van merries/veulens. Iets wat wij op de klinkek ook tegenkwamen. Door het te royale voeren groeien de veulens te snel met alle gevolgen van dien. Was dan ook echt wel een stijgende lijn in het aantal veulens die geopereerd moesten worden.
Dustinlover schreef:Ddara ik ben meestal iemand die mijn mond houd en zeker als er al zoveel gezegd is, maar ik kon er even niet bij dat je dierenarts zei dat ze er goed uit zien. Veel van nederlandse paarden zijn inderdaad te dik(ik heb er zelf ook een aantal). Veel goed bedoelde adviezen komen er nu natuurlijk ook. Wat ik heb gedaan om mijn pony weer aan te laten komen. Emmers met bietenpulp(mijn A pony kreeg 1 volle emmer per dag), merrie brok(0,5 per keer), omega 3 power mix(eiwitrijke muesli) 0,5 per keer. In het begin heb ik ook ipv bietenpulp de fibrebeet gevoerd, maar toen ze wat ging schuren heb ik het veranderd naar bietenpulp(achteraf bleek het echt door dracht, na het veulen gelijk gestopt).
Ik hoop echt dat je ons advies ter harte neemt want we gunnen jou ook 3 mooie gezonde veulentjes en merries