[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 02:15

Wat een dikkies allemaal. Bij mij vragen mensen al of ze wel echt drachtig is. Tja uhm heb dr gekregen als zijnde drachtig dus ik denk het wel.. Ze was obesitas toen ik dr kreeg, nu is ze al slank geworden. Denk door de bosritjes. Heb dus afgelopen woensdag maar een zak merriebrok gekocht. Die meng ik met 5granenmix en pavo vital. Ik gebruik zo'n pavo vital maatschepje ik doe nu 4 volle schepjes merriebrok, 3 schepjes granen en eentje met pavo vital. Rijden doet ze nog wel graag

Zo kreeg ik dr

Afbeelding

En zo is ze nu (vandaag gemaakt)

Afbeelding

Dus ze is alleen maar dunner geworden ipv dikker. Veulen is een vreetzakje denk ik

Kabayo

Berichten: 14240
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:04

Dorine92 schreef:
Wat een dikkies allemaal. Bij mij vragen mensen al of ze wel echt drachtig is. Tja uhm heb dr gekregen als zijnde drachtig dus ik denk het wel.. Ze was obesitas toen ik dr kreeg, nu is ze al slank geworden. Denk door de bosritjes. Heb dus afgelopen woensdag maar een zak merriebrok gekocht. Die meng ik met 5granenmix en pavo vital. Ik gebruik zo'n pavo vital maatschepje ik doe nu 4 volle schepjes merriebrok, 3 schepjes granen en eentje met pavo vital. Rijden doet ze nog wel graag

Zo kreeg ik dr

[ [url=m/Sjk5iw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo is ze nu (vandaag gemaakt)

[ [url=m/uvfpUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ze is alleen maar dunner geworden ipv dikker. Veulen is een vreetzakje denk ik

Hoe ver zou ze moeten zijn?

Edit zie t al. In mei. Die van mij moet ook eind mei maar is echt al veel dikker. Zie foto's onder dit bericht.

Eefbam jeej aftellen maar! Ja dat zou wel leuk zijn!

Eng hoor candalisa.. en niemand weet wat het is? Fijn dat ze zelf kon opstaan

Super nieuws busymissy! Altijd fijn om te horen dat alles goed is.

Jeutje tinniie wat een tonnetjes. Wel hele knappe <3

Mooie bolle buik Evelien!

Amhorses nog maar 10 dagen :wow: of nu dan 9. Zo spannend. Blij dat het uier weer beter is!

Balen zeg diertjec. Bellen en na laten kijken kan nooit kwaad

Mijn dame gisteren. 212 dagen drachtig. Maak vanmiddag de "7 maanden" foto's
Afbeelding
Gisteren laatste uitje gehad. Een vrijheidsdressuur les van Eva Roemaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 395
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:54

Wat zijn sommige al ver!! Ik kan niet wachten op de eerste veulentjes die geboren gaan worden :) Al die knappe dikke buiken!

Candalisa, wel een vreemd verhaal hoor! Gekke merrie, hopelijk is er toch niet iets medisch aan de hand dat ze zo doet...

AM, fijn dat het beter gaat met esmeralda, toch maar goed dat je zo optijd de DA had laten komen, zeker omdat het ook maar in 1 uiercompartiment was.

Diertjec, moet er binnenkort nog een DA komen voor iets? Dan zou ik er toch voor de zekerheid naar laten kijken.. beter teveel dan te weinig.. mijn merrie heeft ook al wel wat zucht maar dan meer voor het uier i.p.v. in de compartimenten en spenen.

Kabayo, Knappe zilver!

Dorine, sommige paarden tonen toch al wat minder buik en al helemaal als ze nu aan het werk is gezet en nog een dikke wintervacht heeft. Heeft de vorige eigenaar haar wel laten scannen enzo?

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:24

Dorine, als ze nog zeker drachtig is, zou ik toch een beetje oppassen met dat afvallen... kennelijk deed de vorige eigenaar minder met haar, of kreeg ze daar meer te eten, maar fors gewicht verliezen tijdens een dracht, en geen enkele reserves hebben als het veulen er straks is, dat lijkt mij niet ideaal :n ik zeg niet dat het goed is als ze moddervet zijn hoor, begrijp me niet verkeerd ;)

corinadrenth

Berichten: 1868
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:43

Dorine92 schreef:
Wat een dikkies allemaal. Bij mij vragen mensen al of ze wel echt drachtig is. Tja uhm heb dr gekregen als zijnde drachtig dus ik denk het wel.. Ze was obesitas toen ik dr kreeg, nu is ze al slank geworden. Denk door de bosritjes. Heb dus afgelopen woensdag maar een zak merriebrok gekocht. Die meng ik met 5granenmix en pavo vital. Ik gebruik zo'n pavo vital maatschepje ik doe nu 4 volle schepjes merriebrok, 3 schepjes granen en eentje met pavo vital. Rijden doet ze nog wel graag

Zo kreeg ik dr

[ [url=m/Sjk5iw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo is ze nu (vandaag gemaakt)

[ [url=m/uvfpUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ze is alleen maar dunner geworden ipv dikker. Veulen is een vreetzakje denk ik



Weet je zeker dat ze drachtig is?

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:52

Heb je haar verhaal wel gelezen CorineDrenth?

Kabayo

Berichten: 14240
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:01

Vulina schreef:
Heb je haar verhaal wel gelezen CorineDrenth?

Ik wel en ik twijfel ook of die drachtig is..

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:23

Ik vind dr wel dun voor een pony op 7 maanden dracht Dorine. Als je zelf twijfelt kan je altijd nog op laten voelen, dan weet je het in ieder geval zeker.

AM, dat schiet al op zeg! Nog maar 9 dagen tot ze veilig is. En fijn dat het met Esmeralda zo goed gaat.

Bijzonder Candalisa, wel goed dat ze toch zelf is opgestaan.

Zilver ziet er goed uit kabayo!

Ergens halverwege februari komt er pas weer een dierenarts van mn eigen kliniek op stal, dus dat duurt me te lang. Ik ga ze morgenochtend bellen en als zij aan de hand van mn verhaal willen komen kijken, dan doen we dat maar gewoon :)

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:43

Kabayo schreef:
Vulina schreef:
Heb je haar verhaal wel gelezen CorineDrenth?

Ik wel en ik twijfel ook of die drachtig is..


Dat zie je nooit vanaf de buitenkant, laat staan vanaf 1 foto.

Het ging mij erom; "mensen beginnen allemaal te vragen of ze wel echt drachtig is" met de reactie daarop; "is ze wel echt drachtig?"

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:44

Dorine als ze het goed laat doen zou ik haar toch even laten opvoelen/scannen. Dan heb je zekerheid en ben je gerust, onnodig merriebrok etc geven is ook weer niet heel goed..

Kabayo mooi buikje!

Owww en nog maar 9 dagen AM. Na nieuwjaar vind ik het altijd zo hard ineens gaan!

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:57

Dik is ze idd niet dorine.. Maar mijn merrie is ook heel erg slank en die moet april bevallen. Als de DA toevallig nog eens langs komt laat ik der wel nog n keer scannen want twijfel ook wel n beetje hoor.
Afbeelding

Zilver is echt knap kabayo!

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:26

Laatste maanden kan er nog veel gebeuren. Dik zijn ze beide niet Luna en Dorine.

1 van mijn draag merries is stevig gebouwd van haar zelf. Daar heb ik ook lang twijfel over gehad. Oktober was ze nog drachtig, en pas van de week dacht ik; ja, dat is echt een baby buik. Ik zag en voelde ook diezelfde week het veulen bewegen.. Zij is vooral heel gespierd en redelijk rond. Daardoor kreeg ze pas later een ronde buik.

Ik heb ook nog een guste merrie staan, die wel heel hard groeit.. Die moet binnenkort ook maar even worden opgevoeld voordat er toch een veulen naast ligt ;) (ik heb haar als 'gust' gekocht, ze is wel gedekt) Al denk ik toch dat ze gewoon vooral dik wordt, gezien haar kont e.d. ook mee groeien..

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:42

Niet elk paard wordt duidelijk dik tijdens de dracht. Merrie is in mei uitgerekend, dat is nog zo'n 4 maand.... Mijn merrie was vorig jaar ook niet echt dik en in januari/februari toen ook op laten voelen omdat ik zo twijfelde. Kern gezond veulen en 6 mei stond er een flinke kerel naast. Pas een dikke maand ervoor kon je duidelijk zien dat ze drachtig was, maar dat kwam lange na niet in de buurt van die van Tinnie. Elk paard draagt anders. Daarnaast heeft deze merrie een hele dikke wintervacht, dus van een foto niet echt te oordelen. :n

Mijn merrie vorig jaar:
28 april dus 2 week voor Nuevo Rey geboren werd:

Afbeelding

Afbeelding

Nuevo Rey net geboren en kleine 24 uur oud.

Afbeelding

Afbeelding

En hier was hij een week oud, absoluut geen kleintje. Maar dik was de merrie niet en tot het afspenen ook nooit mager.
Afbeelding
Merrie met veulen klein maandje voordat Rey naar de opfok ging.
Afbeelding


Dit jaar draagt ze heel anders. Ze is nu al zoveel dikker. Maar vergeleken jullie paarden is ze weer niet dik. :')

Schiet op AM_Horses!!! En wat fijn dat Esmaralda weer opgeknapt is. Goed gehandeld! +:)+
Oh en Enchelina zegt dat Wild Thing haar baby straks maar goed in moet pakken. Ondanks dat het vorig jaar in mei super mooi weer was dekte ze netjes Rey elke avond toe. :j

Afbeelding


Diertjec, verstandig. Liever een keer te vaak checken dan achteraf had ik maar....
Hopelijk is het idd gewoon wat onschuldige zucht.

Verder weer een hoop mooie buikjes gezien.

Desi_2409

Berichten: 904
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:05

Afbeelding


Afbeelding

Hallo allemaal, ik meld me hier ook. Mijn merrie zit op 280 dagen vandaag en is een aardige olifant geworden. Mijn dierenarts vindt haar te vet, ze heeft ook een dikke nek, en krijgt alleen nog maar vitaminebrokjes van Pavo en onbeperkt hooi.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:10

Haha, ik snap je veearts wel Desi. Maar ach, zolang ze het verder goed doet? Ik heb een schimmel draag merrie, die is April uitgerekend, die heeft ook zo'n dikke nek en kont. Maar het blijft een vrolijke, drammerige, dikzak merrie. Ze bokt en vliegt elke dag als een malle, dus voelt zich goed :)

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:22

welkom desi, mooie merrie heb je! door wie is ze gedekt?

die van mij is ook moddervet, en krijgt ook alleen nog vitaminebrokjes en hooi.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:26

Welkom!

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:12

Welkom Desi! Wat een knappe merrie!

Tis altijd af wachten natuurlijk of er nog wat in zit. Maar als ze toch hier zijn dan laat ik toch scannen. De andere 2 dames zijn wel heel duidelijk drachtig, die hebben mooie ronde buiken.
Dit is Muis haar derde veulen en weet bij haar vorige dracht wat ze op het einde heel erg dik. Dus ben benieuwd

Desi_2409

Berichten: 904
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:34

Dank jullie wel! het is een dreamcatcher x flemmingh. Na jaar via KI geprobeerd te hebben, is ze nu natuurlijk gedekt door een bonte hengst (trakehner x anglo-arabier). Ze is 3 dagen achter elkaar (aan de hand gedekt) en nu in 1 x drachtig. Het veulen willen we zelf houden.

Het is ons eerste veulen en vind het behoorlijk spannend. Hoe lang voor de vermoedelijke bevalling houden jullie ze binnen? Ze staan hier nog overdag buiten op groot stuk land, maar heb liever dat ze binnen bevalt ...

Eef_Bam

Berichten: 4135
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:51

Onze fokmerrie vandaag op 227 dagen dracht toch nog 1 keer gestart, amazone wilde graag nog een keer M proberen. En niet voor niets , 194 en 201 punten *\o/* ondanks weinig rijden afgelopen weken.

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:04

Hier hebben ze vorig jaar gewoon normaal meegedaan emt de rest. Overdag buiten, snachts binnen. Tropen rooster was ochtend buiten, middag binnen en avond weer buiten. Beide snachts bevallen.
Toen de 1 melk spoot, wel extra in de gaten gehouden in het land. Ik heb ze wel apart staan.

Eef_Bam

Berichten: 4135
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:09

Wij hebben de paarden 24/7 buiten, dus laten de merrie ook buiten bevallen. Als het bijna zover is zetten we haar wel in een apart stukje wei waar we licht maken, zodat we alles in de gaten kunnen houden en de dierenarts bellen zodra de bevalling op gang komt (voor ons de 1e bevalling, dus wil er sowieso een dierenarts bij).

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:10

Eef_Bam schreef:
Onze fokmerrie vandaag op 227 dagen dracht toch nog 1 keer gestart, amazone wilde graag nog een keer M proberen. En niet voor niets , 194 en 201 punten *\o/* ondanks weinig rijden afgelopen weken.


Goed bezig!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:15

Hier gaat ze ook gewoon de hele dag naar buiten.
Rond 18:00 (langer licht) komen ze in de avond naar binnen.
Heb de mogelijkheid om daar te blijven slapen en camera aan.

Ben nog aan het twijfelen of ik een birthalarm ga huren, ivm de vele loze alarmen.

Ph strips heb ik ook al klaar liggen.

tirzasarah10

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:20

Soof zit vandaag op 245 dagen en ging mee wandelen op het strand! :)) beetje jammer dat mijn apparaat stopte met scheren na 1 been.. Afbeelding