[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:43

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Knap welshje!! :j

Silly gefeliciteerd met de 200-dagen-mijlpaal! Dat is al een mooi eindje op weg :):)

Cynth, leuk weer die foto's!!

Ik kan me gewoon niet indenken dat we de heeeeele winter nog door moeten ;(
zo demotiverend :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:06

Wij zijn afgelopen weekend naar Duitsland afgereisd om kennis te maken met de Eifelopfok. Echt een prachtige omgeving, aardige mensen en precies zoals ik het graag zie, dus wij hebben een plekje voor volgend jaar gereserveerd :D ik kan haast niet wachten om M te brengen :')

ivy_power89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:08

Wat kost zoiets nou? Ik lees er steeds meer over.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:56

ivy_power89 schreef:
Wat kost zoiets nou? Ik lees er steeds meer over.

De Eifelopfok? 135 pm incl. hoefsmid en ontworming.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:02

Ik denk dat wij wel wat duurder mogen worden :')

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:17

Andrea, hoelang was het rijden voor je? Ik ben van de zomer in de Eifel op vakantie geweest en was voor ons zonder trailer al 4 uur rijden. Ik zie nog niet voor mij hoe ik met een veulen zo'n groot stuk moet rijden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:49

Vulina schreef:
Ik denk dat wij wel wat duurder mogen worden :')

Dat heb ik al paar keer gedacht :P

Linda :(:) voor je het weet is het kerst en dan kunnen we uitkijken naar de lente *\o/*

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:23

We zijn een kleine 3,5 uur onderweg geweest, dus ik denk een goede 4 uur met de trailer. We kunnen beiden met de trailer rijden, dus we wisselen elkaar gewoon af. Ik denk dat het veulen de afstand wel overleeft.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:01

Wat leuk! De Doniahoeve heeft het veulen van een stalgenootje gestaan :) Jullie hanteren inderdaad scherpe prijzen :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:20

AndreaB schreef:
Wij zijn afgelopen weekend naar Duitsland afgereisd om kennis te maken met de Eifelopfok. Echt een prachtige omgeving, aardige mensen en precies zoals ik het graag zie, dus wij hebben een plekje voor volgend jaar gereserveerd :D ik kan haast niet wachten om M te brengen :')

Ze hebben er van daar 1 bij ons op stal in training staan en nog een paar stalgenoten van mij hebben of hadden hun dier daar in de opfok. Allemaal zeer enthousiast erover en de fotos die ik van die paarden zie en het contact wat ik met Linda heb is allemaal zo positief dat ik misschien nog ga kijken, maar ik heb toch al besloten dat het de Eifel wordt.
Kunnen we geen collectief transport regelen Andrea, gezien een stalgenoot van mij haar M er ook naar toe gaat en we redelijk in de buurt staan bij elkaar :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:20

Liaan schreef:
Andrea, hoelang was het rijden voor je? Ik ben van de zomer in de Eifel op vakantie geweest en was voor ons zonder trailer al 4 uur rijden. Ik zie nog niet voor mij hoe ik met een veulen zo'n groot stuk moet rijden

Schijnt met trailer ongeveer 4 tot 5 uur te zijn, afhankelijk hoe vaak je verdwaald :D :')

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:26

Vera is net een echte zwangere vrouw zeg..Humeur wisselt per dag. Ene dag niet te genieten zo chago en andere dag poeslief en aardig.. Gisteren vergiste ze zich even en voerde een schijnaanval op mij uit want een vriendinnetje van haar stond naast haar in de paddock. Dat hebben we dus meteen even de kop ingedrukt. Zal wat worden straks met dr veulen...bezitterig type dat ze is :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:29

We zijn dan ook in een keer goed gereden hahaha Linda was verbaasd hoe snel we het laatste stuk hadden afgelegd, maar de routebeschrijving was dan ook vrij duidelijk.

We kunnen volgend jaar inderdaad wel eens kijken of ze met zijn drieën heen kunnen. Wil M het liefst zo laat mogelijk afspenen. Geloof dat die van ons ook redelijk bij elkaar in de buurt zitten qua bevalling? De mijne is begin mei aan de beurt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:30

Ohh dus de mijne Is niet de enige die zo doet haha.
Er zijn meer stallen die die scherpe prijzen hanteert.
Ik wil die van mij in Nl hebben, ik wil regelmatig op bezoek kunnen.
Ik heb Doniahoeve en nog een daarvoor op mijn lijstje staan

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:44

ik heb al een plekje besproken bij stal Huusstede. maar misschien houd ik hem/haar ook wel thuis.. even kijken hoe het allemaal gaat.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:26

Andrea: Vera is half april uitgerekend en die van Kimthirs eind mei dacht ik. Afspenen idd zo laat mogelijk.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:52

Wat een mooie buikjes toch al allemaal!

Cynthia, mijn merrie staat niet meer in de randstad, ze staat bij een vriendin in Veenendaal.

Ik heb bij m'n vorige veulen ook twee opfokadressen in de Eifel bekeken, maar uiteindelijk toch besloten om hem in Nederland te houden, omdat met m'n eigen gezinsuitbreiding iedere keer naar de Eifel rijden niet echt een optie was. Mijn hengstje, nu alweer 2.5 jaar, staat bij Stal Breukelenhof. Enorm tevreden over, dus m'n komende veulen gaat daar ook heen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:03

Mette schreef:
Wat leuk! De Doniahoeve heeft het veulen van een stalgenootje gestaan :) Jullie hanteren inderdaad scherpe prijzen :D

Ah leuk! Welke? (PB?)

Ik denk dat grootste opfokbedrijven van NL allemaal wel goed zijn, anders waren ze ondertussen niet zo groot :D Toch verbaas ik mij nog steeds over de opfok bedrijven, waar de paarden niet buiten komen, en toch vol zitten. Wij hebben de beschikking over 320 hectare weide, en dat is gewoon een heel groot voordeel :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:18

320 hectare _/-\o_

Het is dat ik er geen in de opfok doe of moet doen of ik kwam eens langs Vulina. :D

Welkom Mette! Leuk dat het zo laat nog meteen gepakt heeft.

Cynthia ik dacht het ja,dat het nog niet goed doorgedrongen was. Maar je kunt er nu niet meer omheen inderdaad. :D

Marit ik pas het bij wanneer ik daar zin in heb. Ik vind het wel leuk om ineens 5 dagen te mogen bijtellen ofzo :P . Daarom zet ik er altijd de datum van aanpassen stiekem ook bij.

Fotsy je kunt om die buikjes niet meer heen hoor,zeker 2 drachtige dames op jouw erf. _/-\o_

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:26

Vaak komen ze in de zomer wwl buiten, maar in de winter niet, dan staan ze met zijn allen in een grote stal.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:10

Pfff... Ik vind het nogal wat om je opgroeiende dier 's winters binnen te laten staan, ook al is het in een grote loopstal! Veel vrije beweging is belangrijk voor je opgroeiende dier :) Helaas heeft niet iedereen die luxe, dat begrijp ik!
Mijn stalbaas heeft meestal wel een clubje veulens lopen dus als het een merrie is laat ik haar lekker thuis. Bij een hengst zoek ik denk ik wat in de buurt :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:50

Wij hebben ook nog wel eens iemand die een jong paard brengt voor alleen zomerweide. Die hebben dan een hele winter op (grote/groeps)stal gestaan. Ze zijn het daglicht niet gewend en zijn zeker minder bespierd. Als ze die dan los laten achter de zeedijk, gaan ze echt het héle land door, om daarna heel hard hijgend gras te gaan eten.

Ze zeggen wel eens dat een paard minimaal 1 maal daags een sprintje moet trekken, om gezond op te groeien. Het bevorderd de doorbloeding, van zowat alles :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:06

Nou precies daar ben ik het helemaal mee eens en dat mis ik bij de meeste opfokstallen.
Jullie paddocks zijn daar groot genoeg voor toch?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:13

Hier komen de jonge dieren in de winter alleen met oud & nieuw binnen voor het vuurwerk. De rest van de winter lopen ze lekker in de koppel 24/7 buiten met schuilstallen. Kunnen ze bewegen zoveel als ze willen en toch droog staan met slecht weer.
De 1 en 2 jarige hengsten hebben deze winter de pech dat ze op de paddock moeten maar wel 24/7 in de groep buiten met schuilstal. En groot genoeg dat ze idd eens flink achter elkaar aan kunnen rennen en spelen. Kleine paddocks noem ik altijd dakloze stallen :o
De jonge merries en de veulens lopen wel 24/7 op de winterweides, ook met schuilstallen.
De eerste drachtige dames komen over 3 weken wel op stal 's nachts. De eersten zitten dan ook al op 3/4 van de dracht en dan vinden ze de rust in de eigen stal wel fijn.
Overdag lekker met het dikke buiken cluppie naar buiten :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:50

Silly1972 schreef:
Nou precies daar ben ik het helemaal mee eens en dat mis ik bij de meeste opfokstallen.
Jullie paddocks zijn daar groot genoeg voor toch?

Afbeelding

Dit is onze kleinste paddock.
En geloof mij, ze kunnen er hèèl hard in :')