[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:00

Beestenboel
Is 4 de laatste? Allemaal langhaartjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:01

Ach wat een leuke foto's komen er voorbij! Zo lief..

Mijn merrie is erg in dr eigen wereldje... Staat veel in de stal, dikke aderen op dr benen, btje onrustig in dr achter benen. Ze heeft ook staan gapen maar ze was ervoor ook echt aan t soezen dus kan ook een gewone gaap zijn. Uier was wel een stuk groter weer. Ph 6,5 maar er komt nu niet veel vocht uit.

Om 12uur wordt er nog ff getjeckt hoe ze erbij staat. Evt blijf ik slapen. Aan de ene kant gedraagd ze zich anders dan anders en andere kant verwacht ik echt nog helemaal Niks voor Vanacht. Lastig hoor haha!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:02

Pp gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met de geboren veulen!

Ravi en Macho zijn heel gaaf

Even een update over Revi. Gister hebben ze een echo gemaakt van zijn buikholte en borstholte en vanmiddag hebben ze een filmpje vemaakt van zijn strottenhoofd etc. Op beide zijn veen lichamelijke afwijkingen te zien, behalve dat hij een beginnende longontsteking en keelontsteking heeft, zijn slikmechanisme is zo gezwollen dat hij op dit moment nog maar 50% van zijn ademcapaciteit heeft. De oorzaak is dat Jorja teveel melk geeft en hij zich erin verslikt.

Hij krijgt nu een hoge dosis antibiotica 3x per dag en ze geven hem corticosteroïden in de spier.

Nu kijken wat dat de komende dagen gaat doen. Ze zijn nog druk in de weer om de oorzaak op te lossen of te verbeteren. Hij blijft voorlopig op de kliniek

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:03

Fotsy bedankt! Maar Emma is ook van een grotere en ander soort type moeder als bijna alle andere veulentjes, die zijn allemaal van mini maat moeders (behalve die van Robynn). Daarbij denk ik dat pjotr x een volle welsh A ook ongelofelijk goede matches kunnen zijn. Ik ben de eerste die zo'n soort combinatie heeft geprobeerd en ik vind het echt heel geslaagd!
Ik wacht nu op nog een welsh A die hengstig moet worden en op het ei gedekt gaat worden, dan reizen we met Pjotr naar die merrie :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:05

hoop het, hoe zie je dat? denk het wel allen langharig :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:06

Jorja en Revi vanavond tijdens mijn bezoek
Afbeelding

Vieze neus
Afbeelding

Ik duim, bidt, hoop dat ze mijn aapie er weer bovenop helpen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:07

Ooh die emma!! Wat een knap koppie!!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:08

Diane-basje, dat is voorzichtig goed nieuws hoop dat de antibiotica snel aanslaat bij Revi, en pff hoe kan je voorkomen dat ze zoveel melk geeft of hij minder hard zuigt he, Fijn dat ze naar een oplossing zoeken en de oorzaak weten.

Scooby007

carola schreef:
En even advocaat van de duivel spelen: zeg eens eerlijk, wie zou er hier voor een shetlander 4000 - 5000 euro betalen voor een keizersnede op een kliniek met de kans van ongeveer 50% dat de merrie het sowieso niet gaat overleven? En dan voor een shetlander???
Hier op bokt zijn het altijd mooie praatjes, maar in de praktijk is het toch vaak anders en heel wat reëler.

Luna; sterkte.
Vorig jaar heeft een collega van mij een shetlander geopereerd op het weiland. Ook daar zat een te groot veulen op en de eigenaar had er niet meer dan een paar honderd euro voor over. De kliniek was dus geen optie en de enige andere optie was euthanasie. Veulen was al dood, maar merrie heeft het overleefd en heeft dit jaar zelfs weer een veulentje aan de voet! Dit jaar is alles prima gegaan.
Het is inderdaad een flink risico, maar het kán zeker wel.

Heel eerlijk, als ik het geld had zou het mij niet uit maken of het nou een duur sportpaard of een gezelschaps shet is, ik zou het er zeker voor neerleggen om de kans van overleven te vergroten. Ik vind je neemt een dier ongeacht wat de "straart waarde" is moet je er zo goed als je kan voor zorgen, als je er niet alles voor over hebt, waarom zou je het dan nemen?

Manda schreef:
Fotsy bedankt! Maar Emma is ook van een grotere en ander soort type moeder als bijna alle andere veulentjes, die zijn allemaal van mini maat moeders (behalve die van Robynn). Daarbij denk ik dat pjotr x een volle welsh A ook ongelofelijk goede matches kunnen zijn. Ik ben de eerste die zo'n soort combinatie heeft geprobeerd en ik vind het echt heel geslaagd!
Ik wacht nu op nog een welsh A die hengstig moet worden en op het ei gedekt gaat worden, dan reizen we met Pjotr naar die merrie :)

Ik vind echt alle veulens van Pjotr dit jaar zo gaaf, ben echt helemaal verliefd op mijn lieve Macho. En ik denk dat Pjotr x welsh a echt iets geweldigs zou geven, krijg je zoieso een leuk maatje uit. Ik hou wel van a'tjes hihi.

MDJ

Oooh dat valk fewspot veulentje is ook wel heeeeel goed gelukt. <3

Fotsy gefeliciteerd! Kittens zijn ook zo leuk.

Diane_basje wat zielig voor je kleine ventje. Hopen dat hij met een paar dagen medicijnen op knapt en zich wat beter voelt. :(:)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:12

Bonita vandaag 300 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uier s`morgens vroeg
Afbeelding

Afbeelding

achterkant uier na buiten lopen
Afbeelding

onderkant heb ik geen foto van naar weiland batterij was leeg

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:14

Carola, dat is inderdaad heel persoonlijk, voor iedereen ligt dat anders. Maar mijn pony heeft een onbetaalbare waarde voor mij, die zal absoluut een operatie van zo'n bedrag krijgen als dat nodig is... Bovendien komt de rekening achteraf, wie dan leeft, wie dan zorgt ;)

Diane, sterkte nog! Prachtig snoetje zit er op zit!!

Anna, 2 hele verschillende, maar beide super knappe veulentjes!! Jouw emma heeft een bloedmooi koppie en wijze zelfhouding :j
Zo'n valk fewspot heb ik nog nooit gezien, heel gaaf!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:16

Diane_Basje gelukkig konden ze geen dingen vinden wat niet blijvend goed zat,
nu hopen dat de antibiotica snel aanslaat en dat hij snel weer de oude is!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:34

DB, nog even duimen dus, maar goed om te weten wat er mis is. Nu hopen dat alles aanslaat.

Veulens van Pjotr zijn echt heel mooi. :j Dat few spotje mag er ook wezen. :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:35

Duimen voor je kleine man Diane!! Hij gaat het gewoon redden, weet ik zeker!!!

Succes voor alle wakers vannacht.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:44

Lieve reacties allemaal. Thxx

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:44

oooo Diana wat een enorm lief poppetje, dat hoofdje <3 duimen dat alles goed gaat en hij gauw weer opknapt!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:47

Afbeelding

Momenteel lig ik weer vanuit mijn bed merrie-tv te kijken. De dames hebben 20 meter uitloop maar staan samen in de stal. Is al een paar nachten zo

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:50

Normaal staan ze dan wel altijd buiten?
Merrie-tv kijken is leuk, ik ga het zo ook doen vanuit bed. Heb alleen een irritante spinneweb voor mijn beeld hangen. -:(- We dachten hem weggehaald te hebben, niet dus, of er zit een overijverige spin.

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:10

Juist nog eens gaan kijken bij mij merrie en ik vond het opvallend dat haar kling plots wat opgezwollen is.

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:14

Neonlight schreef:
Normaal staan ze dan wel altijd buiten?
Merrie-tv kijken is leuk, ik ga het zo ook doen vanuit bed. Heb alleen een irritante spinneweb voor mijn beeld hangen. -:(- We dachten hem weggehaald te hebben, niet dus, of er zit een overijverige spin.

Over het algemeen kiezen ze meer voor buiten dan voor binnen. De laatste dagen staan ze ('s nachts) veel vaker binnen, en dan het liefst tegelijk

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:16

Buenootje gefeliciteerd met Eddy.

Diane_Basje Ik hoop dat Revi snel opknapt en geen last meer krijgt van het te veel aan melk van zijn moeder.

Ponyparadijs jij ook gefeliciteerd maar dan met je verjaardag kan nog net.

Alle wakers succes.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:31

Buenootje proficiat!!!

Mijn vraag over de meerwaarde van nu nog naar de kliniek verhuizen was puur uit interesse hoe de meningen erover zijn wat je daar beter, of juist niet, kunt doen. Ik wou er nooit geen ruzie of scheve gezichten over :(

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:34

Eh jah...wilde op iedereen gaan reageren maar er was een discussie gaande waar ik mij niet in wil mengen ;) Niet met de vreugde hier haha.

Ik weet niet meer wie de foto's nu verkleind heeft maar super bedankt ;) Met Bella en Eddy gaat het super. Hij springt al door de stal en we zijn even gaan stappen tussen een regenbui door. Mama is erg beschermend, niet verwacht. Wij mogen er prima bij, ook de kids, maar zodra er "vreemden" over de staldeur kijken jaagt ze de kleine man achter in de hoek en gaat ze ervoor staan. Heel apart en ben ik zeker niet gewend van mama knuffelkont.
Eddy zelf komt helemaal tegen mij aanhangen. Zou jij onze stemmen al kennen van toen hij nog in de buik zat? Ik vermoed van wel, hij is totaal niet bang voor mij of mijn man terwijl hij voor de staleigenaar wel terugdeinst. (vind ik eigenlijk niet eens zo erg haha even lekker genieten).

De naam Eddy hebben wij bewust gekozen, de vorige eigenaar en fokker van Eddy moest helaas een aantal merries weg doen wegens gezondheidsproblemen, hij heeft echter al die tijd contact gehouden en de afgelopen maand elke dag geinformeerd en is ook langsgekomen. Hij en zijn vrouw zijn volledig in de wolken ;) Ze verwachten ook palomino kleur dus ben erg benieuwd....

Allemaal super bedankt voor het meeleven, de tips, de steun, de grapjes ect ect. Nu gaan wij verder met de wachters en wakers te steunen ;) Zag een aantal spannende uiers en prachtige veulens voorbij komen weer.

Nog eentje om het af te leren is met de gsm genomen na het reinigen van de stal en een korte wandeling staand slapen haha. :j <3

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:44

Pff 2e x vals alarm... trutje is het ook... ben benieuwd wat ze vannacht doet...