Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:En even advocaat van de duivel spelen: zeg eens eerlijk, wie zou er hier voor een shetlander 4000 - 5000 euro betalen voor een keizersnede op een kliniek met de kans van ongeveer 50% dat de merrie het sowieso niet gaat overleven? En dan voor een shetlander???
Hier op bokt zijn het altijd mooie praatjes, maar in de praktijk is het toch vaak anders en heel wat reëler.
Luna; sterkte.
Vorig jaar heeft een collega van mij een shetlander geopereerd op het weiland. Ook daar zat een te groot veulen op en de eigenaar had er niet meer dan een paar honderd euro voor over. De kliniek was dus geen optie en de enige andere optie was euthanasie. Veulen was al dood, maar merrie heeft het overleefd en heeft dit jaar zelfs weer een veulentje aan de voet! Dit jaar is alles prima gegaan.
Het is inderdaad een flink risico, maar het kán zeker wel.
Manda schreef:Fotsy bedankt! Maar Emma is ook van een grotere en ander soort type moeder als bijna alle andere veulentjes, die zijn allemaal van mini maat moeders (behalve die van Robynn). Daarbij denk ik dat pjotr x een volle welsh A ook ongelofelijk goede matches kunnen zijn. Ik ben de eerste die zo'n soort combinatie heeft geprobeerd en ik vind het echt heel geslaagd!
Ik wacht nu op nog een welsh A die hengstig moet worden en op het ei gedekt gaat worden, dan reizen we met Pjotr naar die merrie
Neonlight schreef:Normaal staan ze dan wel altijd buiten?
Merrie-tv kijken is leuk, ik ga het zo ook doen vanuit bed. Heb alleen een irritante spinneweb voor mijn beeld hangen.We dachten hem weggehaald te hebben, niet dus, of er zit een overijverige spin.