[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:44

mooie drachtige buikjes weer, handsome doet haar naam weleer aan, mooi paard :)

ik baal wel ,heb ik vroeg het eten op tafel, zijn we aan het eten begint het flink te regenen , kijk ik op weeronline , kom ter een flink noodweer aan, we hadden willen gaan scannen, nu toch maar een dag uitstellen -O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:46

Hij heeft het niet met aansingelen, maar als hij met singel in beweging komt. Maar idd lastig en vervelend, maar hoop dat het goedkomt, heb een speciale (dressuur)singel gekocht, maar hij heeft nu een springzadel op nog.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:07

*\o/* *\o/* we zijn toch maar door de buien gegaan en Glowy is 21 dagen drachtig!! *\o/* *\o/*

voor Joanna was even geen tijd meer,die volgt nog ;)

JustLizz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:25

Gefeliciteerd jolandje!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:26

dank je wel, ben superblij :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:28

Nogmaals Geficiteerd!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:53

Jolandje gefeliciteerd!

Verder nu even egopost :o Zal vanaf nu echt gaan proberen bij te blijven, maar jullie gaan zó hard, zelfs in mijn vakantie kan ik het niet bijhouden.

Aziza zit inmiddels bijna op de helft, vandaag 162 dagen. Ik zal volgende week als ze op 170 dagen zit eens foto's maken.

Daarnaast is Mausi vandaag gescand, ei van 4 cm en zij moet dus morgen geïnsemineerd worden. Dit gaat alleen een drama worden, want ik ben bang dat we geen sperma gaan krijgen :(
Dit weekend heb ik de eigenaar van het trainingscenter gesproken waar de hengst staat, en ik moest vanmorgen bellen en dan zouden we afspreken hoe en wat qua transport van het sperma (moet uit Frankrijk komen, en transport hier naar het eiland is ook niet altijd makkelijk). Dus vanochtend gebeld dat ik voor morgen sperma nodig heb, hij was nog een uur van huis (op terugweg van show), dus zodra hij thuis zou zijn zou hij kijken met welk transportbedrijf het verstuurd moest worden, en zou me dit via mail laten weten.
Nou je raad het al.. Nog steeds helemaal niks gehoord -:(- Vanmiddag al een aantal keer gebeld, geen gehoor.. Gemaild, nog niks terug. De leaser van mijn merrie heeft hem nu ook al een aantal keer gemaild en heeft ook nog geen reactie gehad. Daarnet weer een aantal keer gebeld, weer geen gehoor. Inmiddels ben ik in de stress, leaser natuurlijk ook in de stress, daar ik uit ervaring weet dat sperma dat van zover moet komen vandaag voor 2 uur verstuurd moet zijn, om hier morgen aan te komen.. Dus aaargh, ben er nu even helemaal klaar mee, en weet even niet wat we nu verder moeten. |o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:14

mooie bolle buikjes en snorkelende paarden :+

AZ wat jammer zeg, is toch altijd wat met die HH

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:22

Gefeliciteerd jolandje!!

az wat jammer balen dat je niks hoort

Anouk begint een buikje te krijgen :D
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 31-08-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:22

Met die van mij bedoel je?
Vulina schreef:
fokfanaat schreef:
Opeten!
:')

Hoe gaat het met die van jou met beleren?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:23

Even heel erg ego, sorry , maar vandaag na bijna 4 weken eindelijk Dance op mogen halen, 3 keer geínsemineerd vorige week en sloeg duidelijk af bij de hengst....en nu de 18 dagen scan afwachten, aaaaaaah...... Zo spannend !

Verder zijn de dames dit weekend verhuisd naar hun nieuwe stekkie, wat een paradijs, heerlijke mensen en wat een ruimte voor ze , even 2 foto's, er komt vast wel meer spam

Afbeelding

Afbeelding

Het stel weer compleet en morgen samen de weide op, zal eens kijken of ik foto's kan schieten :j

Al_Zawraa : Jeetje dat is ook niet fijn, inmiddels al wat meer gehoord ?

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten *\o/* PRachtige foto's komen er ook langs !!!

Gefeliciteerd Jolandje *\o/* *\o/*

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:28

Cheytjuh mooi plekkie zo!

Al_Zawraa jeetje lekker stressvol zo! Ik hoop dat je ondertussen al wat meer hebt gehoord inderdaad.

Gefeliciteerd Jolandje! Weer een drachtige erbij :D

Ik ben ook maar een volg topic begonnen, vind het altijd zo lekker om alles te schrijven haha.. Lekker over me eigen merrie vol kletsen. :p Hoef ik jullie niet vol te spammen haha
[KS-MK] 00:00 uur oud&nieuw 2015 word arabische droom!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:37

Cheytjuh, fijn dat je haar weer op hebt kunnen halen! Dat ziet er echt uit als een heerlijke plek zeg!

Na nog een belletje naar het andere nummer op de website (zijn vriendin), kreeg ik om 9 uur een smsje dat ze me over 30 minuten terug zou bellen, want dat ze in de auto zat. Dus ik hoop zo wat te horen.

Fotsy, ik heb verder eigenlijk nog nooit gedoe gehad met hengstenhouders, want ik regel dit normaal altijd al een tijdje van te voren. Ik heb al eens een hengst niet gebruikt omdat de eigenaar me niet kon vertellen hoe lang het zou duren voordat het sperma hier zou kunnen zijn. Juist om dit soort dingen te voorkomen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:43

ik gelukkig ook niet ;) maar mijn hengsthouders zijn echt supergoeie mensen _/-\o_ , alleen hoor je toch vaak wel klachten en is natuurlijk voor hen ook vaak een gedoe en moeten altijd klaar staan met de hengst. Hoop zo voor je dat het vlug opgelost is.

mooi plekje cheytjuh

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:45

dank je wel allemaal, ik ben helemaal blij, nu Joanna nog scannen, daar was geen tijd meer voor, morgen eerst nog maar even met haar bij de hengst langswandelen en dan hoop ik dat er morgen tijd is om te scannen

cheytjuh, wat een mooi plekkie zo , nu nog "even" afwachten :)

AZ wat een gestress zeker, ik hoop dat je snel bericht hebt

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:47

Het kan soms lastig zijn zo van een afstand inderdaad en dan helemaal als je zelf op een eiland zit, zelf ook nooit last gehad met hengstenhouders, maar dit jaar is het allemaal helemaal top gegaan, zit er echt aan te denken om volgend jaar als alles goed mocht gaan de merries weer bij dezelfde hengsten te doen, top service en ontzettend fijne mensen :j

Ik ga je gespam eens volgen Elmars_Floor :D Leuk !

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:47

oh sorry nog vergeten jolandje *\o/* gefeli al 1 zeker nog 1 te gaan :D

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:54

gefeliciteerd jolandje! nu je andere merrie nog.

Wat een gedoe zeg AZ hoop voor je en de leaser dat het er optijd is.

Mooi plekje Cheytjeh, fjn dat het tot nu toe bevalt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:38

Jolandje gefeliciteerd!
En Cheytjuh, nu dus nog even afwachten!
AZ, dat is wel heel erg balen als er zoveel gedoe is. Hopelijk komt het toch nog goed/op tijd!

Mooi om al die buikjes te zien. De een ziet er echt al heel drachtig uit en nog niet eens zo ver en sommigen laten juist nog niets zien.
Kwam vandaag bij de pony's in het land en viel me opeens op wat een gigantische buik Roos al krijgt... Paar weken terug kneep ik em nog een beetje of ik haar niet hengstig zag, maar volgens mij nu toch echt wel een drachtig buikje.

Moet ook nodig die foto's maken. Eerste week van augustus is nog steeds niet gelukt. Nieuwe poging in september maar weer O:)
Maakte vandaag nog een grapje tegen Mariska, dat we vanavond die foto's maar moesten maken, mooie middenweg tussen eerste week van augustus en eerste week van september nog :+

Kwam er weer niet van, want stond uiteraard met pony in m'n handen midden in een wolkbreuk... :')
Buienradar gaf heel mooi aan dat de grootste bui langs ons heen zou trekken en het tegen 20.00u pas zou gaan regenen bij ons. Dus ik dacht, kan om 18.50u nog wel snel even de pony pakken voor die tijd. Nou ging helemaal los 10 minuten later... -O-

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:43

Nou, ik heb de hengstenhouder eindelijk gesproken, en we gaan geen sperma hebben morgen -O-
Het blijkt dat de dekking vooraf betaald moet zijn (is vrij gebruikelijk bij Arabieren), maar dit heeft hij dus niet verteld tegen degene die mijn merrie least.. Dus de dekking is nog niet betaald, en dus kunnen ze geen sperma opsturen. :(

Ik begrijp het wel, maar ben echt flink pissig nu, want door dit hele geintje hebben we nu dus maar 1 of hooguit 2 pogingen over dit jaar, maar dan zit ik volgend jaar dus weer met zo'n laat veulen. |o En dat terwijl ze zo netjes vroeg bevallen was, zodat we meer dan een maand in zouden kunnen lopen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:44

jeetje AZ dat is flink balen, hadden ze wel wat duidelijker in kunnen zijn dan

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:45

zo he dat is serieus balen AZ! Had ze zo haar best gedaan met vroeg te bevallen... Anders had je inderdaad serieus kunnen inlopen qua volgende veulen als ze weer zo vroeg was.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:48

Gelijk betalen, morgen verzenden en hopen dat overmorgen nog net op tijd is?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:52

Jolandje, gefeliciteerd!!!

AZ, balen zeg! Maar ook niet slim van de leaser.

Strakke buikjes, Neon doet vrolijk mee, nog niets te zien aan haar dat ze drachtig is. Ze is ook pas 87 dagen drachtig, wel het 9de veulen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:55

Ben ik het mee eens Neon, daarom beslis ik altijd eerder over welke hengst ik ga gebruiken en niet pas als de merrie bevallen is en ik in de veulenhengstigheid wil dekken. Maar ik vind het van de hengstenhouder ook heel slordig, als je alleen vraagt om het adres waar het naar toe moet, en verder niets over betalen enz, niet eens betalingsgegevens doorgegeven, en daarna niet meer reageren op berichten van de leaser omdat je op show zit. En dan nu ineens aangeven dat het vooraf betaald moet worden.

Vulina, helaas gaat dat niet lukken, daar een betaling naar het buitenland niet morgen binnen is.