[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pammes84

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:16

avensis: wow wat een mooie merrie! ziet er ijzersterk uit, lekker nog even rusitg blijven rijden.
Charisma: wat een mooie oplossing zeg!
Ik heb de mazzel dat ik 5 minuten van stal af zit en dat Pam een ervaren mama is..ze laat het goed zien als ze gaat bevallen dus met een beetje mazzel kan ik er gewoon bij zijn.
Amandake: oew spannend, eventjes geduld nog!

Pam zit nu op 303 dagen, nog even niet op het lijstje dus!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:24

Bedankt voor de leuke reacties!

Mijn merrie staat thuis dus dat is helemaal ideaal, kan nu al niet wachten!!!
Het is niet haar eerste veulen, ze is een aantal jaren fokmerrie geweest. Ik heb haar vorig jaar maart gekocht en was toen al jaren niet meer bereden, maar ze pakte het zo weer op! Nu blijven we lekker zo lang mogelijk doorrijden!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:52

clara schreef:
Princeps: hoe staat jou merrie ervoor? Ben benieuwd of die ook al zo aan het veranderen is, jij of ik gaat het volgende veulen melden nameijk....

Met Hera gaat het super, dank voor de belangstelling. Ze toont nog geen tekenen van een naderende bevalling, maar ze moet nog bijna 2 weken tot de uitgerekende datum. Als het dit weer blijft, denk ik dat het zelfs nog wel langer duurt :j

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:06

Tjinta & Pammes: idd, ben ook blij met de oplossing, zo zijn we allemaal gerust en weten we dat er de juiste beslissingen worden gemaakt :)
Avensis: super dat je haar zo kon oppakken dan!
Princeps: geef haar eens ongelijk, beter een beebje eruit floepen als de zon schijnt e! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:07

ik zag net bij dadabo dacht ik een erg leuk filmpje,dat is dus ook dagelijks bij winoa zo.

verder een erg knappe merrie voorbij zien komen onder zadel,gaaf beestje hoor!

hier gaat alles zijn gangetje,nog ongeveer 7 weken voor winoa.
veulen meld zich elke dag even haha.

gisteren heb ik ook voor het eerst op mijn nieuwe bijrijdpony gereden,die is al jaren niet onder zadel geweest en dat was te merken.
beestje zat erg vast en zo stijf en stug als ik weet niet wat.
maar had haar er aardig doorheen na een goede kwartier dus simpel is ze wel.

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:11

wel grappig al die wiebelbuikjes..bij Pam gaat de kleine af en toe ook flink te keer, moet wel zeggen dat ik dan zoiets heb van: ooow kleintje, doe nou even kalm met mama!

Ik hoop wel dat de komende 4 weken snel zullen gaan...de tijd kruipt echt! (aan de uier is nog niet heel veel te zien)

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:17

Charisma schreef:
Princeps: geef haar eens ongelijk, beter een beebje eruit floepen als de zon schijnt e! :D

:D Ja ik ben het met haar eens hoor, ik ben zelf al koukleum genoeg :brr: geen enkel probleem als het wat later komt :') Kan het iig meteen hele dagen op de wei :j

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:26

Hera haar beeb heb ik niet gevoeld of gezien...die spaart alles op voor als hij/zij er is denk ik :D

Idd, nog even lekker blijven zitten in mams buik tot de lente is aangebroken! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:38

Bedankt allemaal over de complimentjes van Pistache!
Ja ze is heel tevreden hier. :j Ze heeft lekker levenslang vakantie, dus ze is niet meer zo'n stressbom als voorheen. (Tja, blijft een Jazz natuurlijk!) En ze vind het allemaal heel leuk.... Vooral voetballen! _O-
Tja... eigenlijk weet ik nog helemaal niet zeker of ze drachtig is. Maar meende vanochtend het wel echt te voelen bewegen... Dus... wat zeggen jullie? :=

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:52

Hoi allemaal :)

Ik kom hier ook binnen vallen.
Ik heb bijna 10 maanden geleden mijn merrie gekocht, Polinka een 14 jarige kwpn'er zonder papier.
4 weken geleden was ik aan t poetsen en voelde ik haar buik bewegen. Dacht eerst nog dat het haar darmen waren, maar toch voor de zekerheid de DA laten komen.
Omdat ik haar toen al 9 maanden had, was een scan maken lastiger dan opvoelen. Ze is opgevoelt en blijkt drachtig te zijn!

In middels ben ik over de ergste shock heen, en ben ik zeer benieuwd wat er uit komt. Ik heb de vorige eigenaar gebelt, maar die blijft bij hoog en laag volhouden dat het niet 1 van haar hengsten (een fries & quater) kan zijn geweest. Ze vertelde me zelfs dat het bij mij gebeurt moet zijn, maar aangezien er bij mij alleen merrie's op stal staan is dit echt niet mogelijk..

Wanneer ze moet bevallen gaf de DA aan, nog een week of 6/7 ongeveer. Het is dus enorm spannend, omdat ik ook geen datum of iets heb.
Polinka's buik is echt ontzettend dik, haar uiers vullen, haar banden verslappen al meer en ook heeft ze sinds eergister miniscule kegeltjes aan haar uiers hangen.

Helaas is er geen internet verbinding op stal mogelijk, dus zullen we zelf moeten posten. Wat we dus ook al 3 weken aan het doen zijn :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:57

altijd jammer als vorige eigenaren weigeren mee te werken...maar als het veulen geboren is zie je dat vaak vanzelf wel hoor,vooral als er een heel ander ras op gezeten heeft.

zoals je beschrijft klinkt het alsof ze echt elk moment zover is

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:03

Mijn gevoel zegt van t weekend. Maar het is altijd afwachten natuurlijk!
Ben nou al een paar weken aan het stressen en zenuwe om alles zo krap op elkaar in te plannen zodat Polinka meerdere keren per dag "bekeken" word.
Gelukkig houden mijn stalgenoten haar ook goed in de gaten en bellen ze bij de minste twijfel :)

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:22

wat spannend gentle_vival! En wat een verrassing dat ze drachtig is! Net zo'n verrassingsei, wat zal er in zitten :+

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:32

Princeps schreef:
clara schreef:
Princeps: hoe staat jou merrie ervoor? Ben benieuwd of die ook al zo aan het veranderen is, jij of ik gaat het volgende veulen melden nameijk....

Met Hera gaat het super, dank voor de belangstelling. Ze toont nog geen tekenen van een naderende bevalling, maar ze moet nog bijna 2 weken tot de uitgerekende datum. Als het dit weer blijft, denk ik dat het zelfs nog wel langer duurt :j

Oh, dan gaat die van mij eerder komen denk ik, die lekt al wat biest uit het uier, de banden langs de staart zijn eigenlijk al helemaal weg en de vulva is nu ook slapper aan het worden. Mijn merrie moet eigenlijk ook nog een krappe 2 weken (5 maart), maar die gaat dat niet halen denk ik.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:40

Dan zal jij inderdaad eerder zijn! Ben erg benieuwd :D Hera's uier is al wel gevulder dan normaal, maar na een lange wandeling of de hele dag op de wei is dat ook vrij snel weer weg. Duurt echt nog wel even dus :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:08

Oeh clara spannend, kan dus alle dagen gebeuren eigenlijk... :D als ze nu al biest lekt, gaat ze het idd geen 2 weken meer volhouden :)

Hera haar uier is ook rustig nu, is in 3 dagen tijd vorige week wat opgevuld en nu blijft hij al van het weekend hetzelfde, dus die zit mooi op schema.

Gentle: welkom! Idd een verrassing wat het zal zijn, hou je het aan?

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:18

Het veulentje houden is helaas geen optie, qua tijd en ook finacieel wil ik me "paardenspaarpotje" niet oplaten gaan aan extra stallingkosten. Zodra het veulentje van mijn merrie af kan zal t te koop aangeboden worden.

@ Clara, wat spannend zeg! Merk je ook al verschil in haar eet en stal gedrag?
Bij Pol is de schede ook aan het rimpelen en uitzakken. Is al een week zo, kunnen ze best nog een tijdje volhouden hoor.
Het biest lekken toont wel aan dat ze t niet heel lang meer zal binnen houden.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:19

Begrijpelijk, hopelijk vind je er dan een leuk thuisje voor :) eerst maar hopen op een voorspoedige bevalling!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:24

Gentle-vival, wat een complete verassing dan... echt zo kort van te voren.
Begrijp dat je het nu wel erg leuk vindt?
Spannend joh!

Ook *\o/* voor Clara.

Ik ben wel benieuwd wie er nu als eerste hier een veulentje krijgt.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:25

Nou inderdaad! Als Pol het maar goed doorstaat, voor mij ist veulentje eigenlijk "bijzaak". Komt misschien hard over, maar zo is het natuurlijk niet bedoelt. Ik hoop dat ze beide kern gezond alles doorstaan natuurlijk!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:25

Tjinta schreef:
Gentle-vival, wat een complete verassing dan... echt zo kort van te voren.
Begrijp dat je het nu wel erg leuk vindt?
Spannend joh!

Ook *\o/* voor Clara.

Ik ben wel benieuwd wie er nu als eerste hier een veulentje krijgt.

Nou ik ga het misschien wel leuk vinden als het veulentje er eenmaal is. Ik heb hier niet voor gekozen, dus voor mij is het t belangrijkste dat Polinka het overleeft en er goed doorheen komt.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:27

Gentle: snap je wel hoor! Is ook niks mis mee! :) We duimen!

Ik dacht dat Sandy van Kyara ook al aan de uitgetelde datum was... :)

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:31

Zijn een hoop vroege veulens dit jaar, als ik dit topic zo door blader :)
Spannende tijden voor iedereen! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:42

@ gentle;je kunt het veulen anders beter te koop kunnen aanbieden als het 2 maanden is ofzo,dan kan hij verkocht zijn voor hij gespeend word en dan zit jij niet zowiezo met extra stallingskosten als je hem over de winter moet houden

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:41

Pi vanmiddag erg onrustig in de wei aangetroffen. Veel naar de buik kijken, hoofd schudden, veel willen gaan liggen en af en toe helemaal plat gaan liggen. Omdat ze niet echt op haar gemak leek tussen de andere paarden nu alles op stal gezet en gevoerd. Ze eet heel erg langzaam en hele kleine beetjes, gaat niet echt van harte terwijl ze laatste tijd echt op haar eten af vloog. Haar vulva is ook helemaal uitgezakt nu. Omdat ze vast niet gaat bevallen als ik erbij sta, staat ze nu op stal met de birthalarm om en zit ik binnen mega zenuwachtig te zijn.....