[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:55

Mijn bolletje is vandaag 250 dagen drachtig :D Helaas geen zon voor foto's dus dan maar de foto's van afgelopen weekend ;)
Afbeelding

Afbeelding

op de foto's lijkt het allemaal nog mee te vallen maar ze is in het echt een stuk boller ;)

Overigens ook ineens de rekening van de HH binnen en ze hebben alles doorgeven aan het kwpn dus hopelijk straks ook geboortepapiertje!

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:01

mooie foto's dwyne

Bibi ligt in diepe slaap :-)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:05

Aah die ligt wel heel lekker te slapen zo te zien!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:10

Manueeltje, was Avanti nou dat paard die op zo'n vervelende manier verkocht was?.. Ziet er wel goed uit dat filmpje :j

nog geen harsjes ofzo bij sool.. wel volle uier, helemaal slappe banden, van achter al open enzo, al een tijdje trouwens maargoed, nog geen veulen :))

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:24

marrlinde schreef:
Manueeltje, was Avanti nou dat paard die op zo'n vervelende manier verkocht was?.. Ziet er wel goed uit dat filmpje :j

nog geen harsjes ofzo bij sool.. wel volle uier, helemaal slappe banden, van achter al open enzo, al een tijdje trouwens maargoed, nog geen veulen :))

Ja dat was deze ja, uiteindelijk is het allemaal wel netjes opgelost, heb zeker dr aan verdiend, maar goed voortaan heb ik dus nooit geen paarden meet met iemand samen.(van je vent moet je het hebben :( )
God zij dank is Avignon helemaal van mij.
Heb trouwens het filmpje van hem.
Is niet spectaculair, was de 1ste 10 minuutjes los stappen en draven. (daarna moest mijn vriendin weg en kon niet langer filmen helaas)
Ben iig heel blij dat de rust er eindelijk een beetje in zit, ik kan hem nu laag en rond ontspannen rijden zonder dat hij in een zweefdraf begint te lopen met zijn koppie helemaal bovenin.
Echt zonde het dier, ze hebben hem echt alla pavo cup manier klaar gestoomd(boven in de krul trekken, vast houden en maar porren met die sporen)
Dus ben best trots dat ik hem nu al binnen enkele weken zo fijn ontspannen heb.
Soms heeft ie nog eens van die dagen dat ie super heet wordt, dan istie zo onzeker, echt zielig!
Maar komt helemaal goed, we trainen rustig verder :+
Dan hier het filmpje (let niet op mijn instructeur die kan geen seconden zijn mond houden)
http://www.youtube.com/watch?v=IUOrJJI_pi8

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:35

Ziet er goed uit Manueel! :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:43

Dwyne schreef:
Mijn bolletje is vandaag 250 dagen drachtig :D Helaas geen zon voor foto's dus dan maar de foto's van afgelopen weekend ;)
Afbeelding

Afbeelding

op de foto's lijkt het allemaal nog mee te vallen maar ze is in het echt een stuk boller ;)

Overigens ook ineens de rekening van de HH binnen en ze hebben alles doorgeven aan het kwpn dus hopelijk straks ook geboortepapiertje!

Mooie merrie :j

Je staat zeker daar bij gykerk :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:44

Dwyne schreef:

O toch wel :=
vind het zelf niet zo, het ziet er wel ontspannen uit enzo, maar als je dan een stukje film ziet hoe hijeen half uur later loopt dan zie je gewoon een compleet ander paard.
Maar goed ik moet hem zo losrijden van mijn instucteur, laag en rond, ontspannen door het lijf, en vooral tempo gecontroleerd.
Ondanks het een heel fijn paard is, sjeest hij zo nu en dan weleens onder je kont vandaan, net zoals vandaag.
Maar komt helemaal goed, hij heeft een karakter van goud en hij wil graag, dat is al heel positief.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:45

Talida schreef:
Dat is idd wat gevulder geworden! Misstaat niet hoor, maar is idd wat slanker dan Tal

Misstaat zeker niet, ben er dan ook erg blij mee!

parouscha

manueeltje84 schreef:
pfff filmpje van Avignon is nog steeds niet klaar met uploaden :(

Ik heb nog wel een ander filmpje (van ander paard)
Ik denk dat de meeste vaste mensen in dit toppic mijn vorige paard Avanti nog wel kennen?
Enkele maanden geleden is hij geheel onverwachts verkocht naar Amerika.
Heb nog een filmpje van hem toen ik hem nog maar net had, toen zat ik er voor de 1ste keer thuis op.
Let niet op, hij is daar nog wat onrustig met zijn aanleuning (hij was immers 1.76m groot en een lekkere slappe slungel)

Me and Avanti
http://www.youtube.com/watch?v=O_D7kOfGnn0

Wat een mooi paard en wat een fijne galop zeg!

Ene Hallooo! Tal wat een buik zeg!!

miszlisanne

fijn beeld op het filmpje manuela! idd errug fijn als ze m ff voor de pavo in de krul trekken.. maar gelukkig pakt ie dit fijn op..

ik ga naar t peerd, kijken of ik ff met de merrie moet gaan praten over het opschieten :+

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:47

manueeltje84 schreef:
marrlinde schreef:

Ja dat was deze ja, uiteindelijk is het allemaal wel netjes opgelost, heb zeker dr aan verdiend, maar goed voortaan heb ik dus nooit geen paarden meet met iemand samen.(van je vent moet je het hebben :( )
God zij dank is Avignon helemaal van mij.
Heb trouwens het filmpje van hem.
Is niet spectaculair, was de 1ste 10 minuutjes los stappen en draven. (daarna moest mijn vriendin weg en kon niet langer filmen helaas)
Ben iig heel blij dat de rust er eindelijk een beetje in zit, ik kan hem nu laag en rond ontspannen rijden zonder dat hij in een zweefdraf begint te lopen met zijn koppie helemaal bovenin.
Echt zonde het dier, ze hebben hem echt alla pavo cup manier klaar gestoomd(boven in de krul trekken, vast houden en maar porren met die sporen)
Dus ben best trots dat ik hem nu al binnen enkele weken zo fijn ontspannen heb.
Soms heeft ie nog eens van die dagen dat ie super heet wordt, dan istie zo onzeker, echt zielig!
Maar komt helemaal goed, we trainen rustig verder :+
Dan hier het filmpje (let niet op mijn instructeur die kan geen seconden zijn mond houden)
http://www.youtube.com/watch?v=IUOrJJI_pi8

Ook al zo'n fijn best, volgends mij wel een gevoelig paard of niet?
Wat een beentjes heeft hij btw :D
Laatst bijgewerkt door parouscha op 11-03-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:48

manueeltje84 schreef:
Dwyne schreef:

O toch wel :=
vind het zelf niet zo, het ziet er wel ontspannen uit enzo, maar als je dan een stukje film ziet hoe hijeen half uur later loopt dan zie je gewoon een compleet ander paard.
Maar goed ik moet hem zo losrijden van mijn instucteur, laag en rond, ontspannen door het lijf, en vooral tempo gecontroleerd.
Ondanks het een heel fijn paard is, sjeest hij zo nu en dan weleens onder je kont vandaan, net zoals vandaag.
Maar komt helemaal goed, hij heeft een karakter van goud en hij wil graag, dat is al heel positief.

Ben zelf ook wel van het laag en ontspannen losrijden ;) Vooral knap gezien je zegt dat hij voor de pavo zo heerlijk in de krul is getrokken...dat soort paarden vind laag rond ontspannen toch erg moeilijk! Mijn merrie had er in het begin ook grote moeite mee nu gaat het der super af.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:53

Avignon is een heel erg sensibele ruin, je moet heel subtiel in je been en handvoering zijn bij hem, anders wordt hij O zo heet.
Ik zelf persoonlijk kan lezen en schrijven met zulke paarden, maar lang niet iedereen heeft het geduld om met zo,n dier te werken.
Terwijl het eigenlijk een heerlijk beest is om te rijden, als hij daar dan zo ontspannen loopt, hij zit heerlijk, hij leert snel.
Ben er blij mee.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:54

Dit is het filmpje van de bevalling:

http://www.youtube.com/watch?v=fnPRK2XuKD8

Dani staat er wel heel erg lief bij zo van gaat het goed? Kan ik je helpen? Op een gegeven moment zie je dat ze hoort dat ik eraan kom en zie je het licht aangaan. Dani maar even eruit gelaten en zelf zitten genieten, eventjes vlies over het koppie vandaan en gekeken oftie goed ademde en toen wastie dr al :P.

Vind het wel echt gewelidig dat ik dit op film heb zeg...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:56

manueeltje84 schreef:
Avignon is een heel erg sensibele ruin, je moet heel subtiel in je been en handvoering zijn bij hem, anders wordt hij O zo heet.
Ik zelf persoonlijk kan lezen en schrijven met zulke paarden, maar lang niet iedereen heeft het geduld om met zo,n dier te werken.
Terwijl het eigenlijk een heerlijk beest is om te rijden, als hij daar dan zo ontspannen loopt, hij zit heerlijk, hij leert snel.
Ben er blij mee.

Ik herken het :j
Mijn merrie word altijd heel nerveus als ik iets te onduidelijk ben of zelf een fout maak of net iets te fanatiek aanspoor, dan kan ik wel stoppen want dan is ze helemaal de kluts kwijt.

Soms wel nadelig maar als je er mee weet om te gaan is dat lezen en schrijven met zulke dieren :j

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:57

parouscha schreef:
manueeltje84 schreef:
pfff filmpje van Avignon is nog steeds niet klaar met uploaden :(

Ik heb nog wel een ander filmpje (van ander paard)
Ik denk dat de meeste vaste mensen in dit toppic mijn vorige paard Avanti nog wel kennen?
Enkele maanden geleden is hij geheel onverwachts verkocht naar Amerika.
Heb nog een filmpje van hem toen ik hem nog maar net had, toen zat ik er voor de 1ste keer thuis op.
Let niet op, hij is daar nog wat onrustig met zijn aanleuning (hij was immers 1.76m groot en een lekkere slappe slungel)

Me and Avanti
http://www.youtube.com/watch?v=O_D7kOfGnn0

Wat een mooi paard en wat een fijne galop zeg!

Die ik nu heb gallopeerd nog vele male beter, alleen Avanti was al veel beter te sluiten, dat moet bij Avignon nog beter worden, maar op de momenten dat hij fijn gesloten is, dan gallopeerd hij compleet de berg op.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:57

corinepgek schreef:
Dit is het filmpje van de bevalling:

http://www.youtube.com/watch?v=fnPRK2XuKD8

Dani staat er wel heel erg lief bij zo van gaat het goed? Kan ik je helpen? Op een gegeven moment zie je dat ze hoort dat ik eraan kom en zie je het licht aangaan. Dani maar even eruit gelaten en zelf zitten genieten, eventjes vlies over het koppie vandaan en gekeken oftie goed ademde en toen wastie dr al :P.

Vind het wel echt gewelidig dat ik dit op film heb zeg...

Whaha dat koppie van Dani, die snapt er niets van en kijkt maar richting de staart :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:08

die shet haha gynocoloog dani :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:13

Die eerste foto is mooi Dwyne, sjieke dame hoor!
De shet durft wel, zomaar bij iemand anders in de muts gluren.

Manueeltje, stoer beest, wat een enorme lange benen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:14

Avignon is een fijn paard Manueeltje. :j Ga je hem ook uitbrengen?

Leuk filmpje van de bevalling. Dani is wel heel schattig erbij.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:17

manueeltje84 schreef:
die shet haha gynocoloog dani :D

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het filmpje zag :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:22

Talida schreef:

Welke van de 2 talida?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:23

Neonlight schreef:
Avignon is een fijn paard Manueeltje. :j Ga je hem ook uitbrengen?

Leuk filmpje van de bevalling. Dani is wel heel schattig erbij.

Ja zeker! heb de startkaart aangevraagd, alleen ik moet meteen L1 starten dus ik kijk wel waneer ik hem mee neem.
Ik principe loopt hij een L proefje met zijn ogen dicht, wijken doet ie voor een 9, alleen ik wil de controle voor 100% voor elkaar hebben, zeker op vreemd terein waar van alles te zien is.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:30

parouscha schreef:
Mooie merrie :j

Je staat zeker daar bij gykerk :)

Thnq, nee sta in Tytsjerk ;) Net andere kant van de grote weg ;)
Amandake schreef:
mooie foto's dwyne

Bibi ligt in diepe slaap :-)

Thnq!

Talida schreef:

Haha bedankt! Denk dat je de eerste bent die der sjiek vind! :D Zal der goed doen ;)