[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:39

zelfde vraag voor mij Knipoog weet niet of het in Belgie kan ?? ben wel verzekerd tegen derden voor als er iets voorvalt ofzo.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:47

iemand anders had mij ook getipt en die man van de verzekering belde mij, je kon uitgebreid en wat kleiner, kleiner is alleen voor doodgeboren kost 6% van 2 tot 3 x het dekgeld en uitgebreid is als die bv. een scheef beentje heeft en afgekeurd wordt voor de sport en die kost 2x zoveel als die andere.
Maar krijg volgende week papieren enzo thuis, want ben de naam ook vergeten eigenlijk Bloos

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:40

Afbeelding

Afbeelding

foto's op 243 dagen dracht

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:24

*bijleespoging Haha! *

Diverse dikker wordende buiken gezien Haha!

Antibiotica tijdens de dracht? Tja soms kan het niet anders... Hier nog nooit problemen mee gehad iig.

Vorig jaar had ik wel een veulenverzekering voor de merries afgesloten, ze moesten toen veel reizen, quarantaine periode van een maand én nog een lange vliegreis en dat gaat niet altijd goed met drachtige merries...
Ik had toen een verzekering bij http://www.hippozorg.nl
Daar heb ik sowieso bijna alle paarden verzekerd.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:35

hoeveel kost het verzekeren van een paard eigenlijk?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:37

wou deze foto toch even met jullie delen

als veulentje net zo,n hoofdje krijgt als mams dan ben ik al heel erg tevreden
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:03

Boktm; wat een uik al zeg!! Goed duidelijk dat er iets in zit!
Inowa; wat een heerlijk eigenwijs koppie zeg! Leuke foto!

Ik had ook al bij hippozorg gekeken, maar was voor mij niet echt handig aangezien Por al 16 is....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:35

western freak, het klinkt heel bot, maar ik wil echt niet weten hoeveel arsten een paard verdoven voor de gemakkelijkheid. paarden worden zelfs verdoofd om geschoren te worden.. daar kan je naar mijn idee 99% van de paarden aan laten wennen, maar dat kost wel tijd, soms veel tijd. syl is volgens mijn dierenarts dan wel een makkelijk paard, maar dat komt meer omdat ze onze dierenarts veel kan flikken, zolang ze mag blijven lopen, pasje opzij, pasje naar voren of naar achteren, dan is het goed, moet ze doodstil staan dan is ze een hell. (is en blijft een vluchtdier Lachen )
fijn om te horen dat jullie niet bekend zijn met gevaarlijke eigenschappen van antibiotica tijdens de dracht Lachen
ik ben heel benieuwt, wat er uit de foto komt.

mooie buik hoor, bokt-man, mooi glimmend vachtje ook Lachen

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:42

wij zijn bij efo verzekerd, ervoor bij hippozorg, efo is beterkoop en maakt geen verschil in ras of leeftijd, je betaald gewoon een aantal procent van de waarde van je paard dat je opgeeft, wij hebben het B-plan en diefstal erbij
een nederlandse verzekering maar een toffe man die bij je komt kijken en bij wie je terecht kan als er wat is

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:46

Ik heb effe een berekening gemaakt voor de vruchtverzekering bij Hippozorg....je zou voor een veulen met een waarde van 2000 euro , 198 euro uitgekeerd krijgen als er iets misgaat met de vrucht of doodgeboren veulen ,eerlijk gezegt vind ik dat zeer weinig.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:49

Amandake schreef:
Ik heb effe een berekening gemaakt voor de vruchtverzekering bij Hippozorg....je zou voor een veulen met een waarde van 2000 euro , 198 euro uitgekeerd krijgen als er iets misgaat met de vrucht of doodgeboren veulen ,eerlijk gezegt vind ik dat zeer weinig.

Denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Die 9,5% is de premie die je betaald (dus die 198 euro). Dekking is dan 100%, dus als er wat mis gaat krijg jij die 2000 euro terug. Ik zit er nog over te denken dat te doen, maar dan moet je dus wel weer een recente drachtigheidsverklaring hebben, en dus weer laten opvoelen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:51

Ik heb mijn merrie trouwens wel uitgebreid verzekerd bij Hippozorg, en daar ben ik erg blij mee geweest afgelopen 1,5 jaar. Zij waarschijnlijk iets minder met mij, en bij mijn vorige paard al helemaal niet.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:58

ja klopt ,zie het juist dat ik het fout had Knipoog

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:11

Twinklebel schreef:
Mnonn schreef:
Hebben jullie je veulens ook verzekerd? Heb vandaag net gedaan, voor als die doodgeboren wordt.

Heb ik niet gedaan. Vertel er eens wat meer over, wat dat kost, wat het dekt, waar je dat kan afsluiten?

Ik heb een vruchtverzekering afgesloten.
Een veulen verzekering kun je pas afsluiten 7 dagen naar de geboorte van het veulen.
Ik heb het gedaan bij de Hippo Zorg (omdat hun een veel uitgebreider pakket kunnen bieden omtrent merrie,s, veulens en alles daar om heen.)
Een vruchtverzekering kun je afsluiten vanaf 40 dagen dracht met schriftelijk bewijs van een erkend dierenarts dat de merrie is opgevoeld/cq gescand is op dracht.
De kosten hiervan hangen een beetje af van wat het dekgeld is en hoe je het wilt doen.
Je mag de vrucht tot maximaal 2 1/2 keer het dekgeld verzekeren.
Ik zelf heb dat niet gedaan, ik heb gewoon alleen voor het dekgeld verzekerd.
Ik heb gedekt met Sir Oldenburg, het dekgeld daarvan is 900 euro excl btw!
Ik moest eenmalig 107,00 euro van mij rekening af laten schrijven en kreeg naar enkele werkdagen de polis toegezonden.

Wat houd deze verzekering nu voor je in......?
Na 40 dagen zit in de meeste gevallen het vrucht goed vast bij de merrie en gaat er over het algemeen niet zo veel meer mis.
Helaas zijn er altijd nog van die vervelende gevallen dat dat wel gebeurd.
De merrie kan verwerpen, vroegtijdig haar vrucht verliezen, of het veulen wordt dood geboren, of gaat dood door een complicatie tijdens de geboorte.
In al deze gevallen met geldige verklaring van de dierenarts krijg je 100% de verzekerde waarde terug waar je het vrucht voor verzekerd hebt.
Dit geld vanaf 40 dagen dracht tot de 7e dag naar de geboorte van het veulen.
Naar de 7e dag vervalt deze verzekering en kun je het veulen over sluiten in een veulen verzekering.

Voor meer informatie kun je kijken op www.uwpaardverzekeren.nl (website van Equine risk, maar bieden tevens de hippo zorg producten aan.)
Je kunt ook telefonisch contact opnemen met telefoonnummer: 013-4686 300

Succes!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:15

Twinklebel schreef:
Amandake schreef:

Denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Die 9,5% is de premie die je betaald (dus die 198 euro). Dekking is dan 100%, dus als er wat mis gaat krijg jij die 2000 euro terug. Ik zit er nog over te denken dat te doen, maar dan moet je dus wel weer een recente drachtigheidsverklaring hebben, en dus weer laten opvoelen.

Dat hoeft niet perse hoor, als je jou dierenarts een verklaring kunt laten schrijven dat je merrie met 40 dagen drachtig was dan is het vaak ook goed.
Weet niet of je goed contact hebt met je dierenarts, maar die verklaring schrijven ze zo hoor, daar hoef je de merrie niet voor op te voelen. (de dierenarts ziet zelf ook wel aan die buik dat er wat in zit.)
Bovendien is opveolen helemaal niet zo goed, (ivm infectie gevaar enzo)
Groetjes Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:40

heb beide verzekeringen een mailtje gestuurd voor een offerte , voor 5 merrie's ziekte en vruchtverzekering en ziekteverz. voor de hengst.....en nu ga ik echt slapen Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:43

Bij hippozorg hebben ze een recente drachtigheidsverklaring nodig en je kan pas verzekeren na 90 dagen.
Staat letterlijk op hun website.
Heb je geen recente drachtigheidsverklaring, dan keren ze niet uit als een merrie niet drachtig blijkt te zijn.

http://www.hippozorg.nl/content.asp?id=30

Zelf heb ik wel goede ervaringen met hippozorg, goed overleg mogelijk en ze zijn ook snel met uitbetalen e.d.
Ook bij dingen waarvan ik dacht dat ze die niet zouden vergoeden maar waarvan ze zeiden stuur de rekening maar, dan bekijken we het wel. Netjes binnen een week het geld op m'n rekening Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:50

Nog 100 dagen voor Kyra !! Lachen

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:27

ja oke dan ga je uit van 340 dagen, maar bij insemineren, kreen wij een brief met data en daar gaan ze uit van 335 dagen dus zou het theorethisch nog 95 dagen zijn voor Kyra.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:28

Bij Isis beginnen de hormonen op te spelen Nagelbijten / Gniffelen
Normaal liggen de katten vaak in de stal bij de paarden te slapen. Gewoon in een hoekje of in/onder de hooiruif. Geen probleem, de paardjes vinden het prima...
Maar vanochtend had Isis bijna een van de rooie katers te pakken Bloos! Hij kon nét op tijd de stal uit springen en Isis keek echt heel erg kwaad ROFL

Isis zit nu op 260 dagen, nog 40 tot het mag komen, 48 als ze net zolang draagt als dit jaar en nog 60 tot de uitgerekende datum.
Dynamic zit nu op 236 dagen, nog 64 tot het mag komen, 69 als ze net zolang draagt als dit jaar en nog 84 tot de uitgerekende datum.
Macy zit nu op 223 dagen, 97 tot het mag komen, 103 tot haar gemiddelde dracht en nog 112 tot de uitgerekende datum.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:35

Ik heb mijn vrucht ook verzekerd bij Hippozorg. Dit omdat de merrie ook verzekerd is bij Hippo.
Even een aanvulling. Mocht de merrie NIET bij hippo verzekerd zijn dan moet er een gezondheidsverklaring van de DA bij!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:51

draaakje schreef:
western freak, het klinkt heel bot, maar ik wil echt niet weten hoeveel arsten een paard verdoven voor de gemakkelijkheid. paarden worden zelfs verdoofd om geschoren te worden.. daar kan je naar mijn idee 99% van de paarden aan laten wennen, maar dat kost wel tijd, soms veel tijd.

Hier wil ik toch even op reageren.
Ik heb vorig jaar zonder verdoving getest met scheerapparaat. Mijn pony stond te trillen van angst en draaide de ogen helemaal weg, en dan sta je op 10 meter afstand... Ik heb haar toen laten verdoven. Echt geweldig! Ze heeft er een super ervaring aan overgehouden gelijk.
Dit jaar was ze drachtig en raadde mijn veearts af om te verdoven. Als het echt niet ging kon het wel, maar was toch iets extra risico voor het veulen zei hij.
Dus ik ben weer aan de slag gegaan. Je zag duidelijk dat ze geleerd had van vorig jaar. Al vond ze het nog doodeng. Trillen over het hele lijf. Maar goed, ik ben zo toch begonnen. Wel veel consessies gedaan. Hoofd niet, benen niet.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:09

ik zei ook, 99%, maar ik zelf denk, maar ik ken je pony niet. dat als je dit soort dingen oefent, dus inderdaad eerst op 10 meter afstand, en een paar dagen later weer en dit zo 3 keer herhalen, je paard laten eten en stiekem een stukje dichterbij, dat je op een gegeven moment een rustig paard hebt. maar dat kan makkelijk een jaar kosten en dan is een verdoving makkelijker Lachen

dan zouden we paarden die van een dekje op hun rug al helemaal freaken (als je een dier uit de opfok haalt waar nog nooit wat mee gedaan is en dit dier een dekje op zn rug legt, geloof me dan worden ze ook gek) ook moeten verdoven, want een zadel kan dan al helemaal niet. anders is het als je het dier eerst laat wenen aan mensen, aaien, borstelen,blablabla en dan een dekje op legt. ook hier weer, dat kost tijd Lachen

(en omdat we meestal meer dan 1 keer in het jaar willen rijden verdoven we een paard hiervoor niet, en voor het scheren wel, en of dat goed of slecht is... dat weet ik niet Haha!)

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:41

Ik zie dat heel veel mensen de uitgerekende datum anders bepalen.

De een gaat uit van 320 dagen, de ander van 335 dagen, en weer de ander van 340 dagen. wat is het nou? haha, het is voor ons de eerste keer overigens...

@MarijeR; waarom mag het bij jou bij 300 dagen al komen? is dat niet een beetje vroeg?

@de rest; De buik van onze merrie.. is die dik, dun of normaal voor 244 dgn?

Ow ja nog een vraagje, bij www.foalcam.nl staat "de ontwikkeling van ongeboren veulen" met de grootte in ich erbij van het veulen enzo en het gewicht in pounds. MAAR gaan ze daar uit van een KWPN of bijvoorbeeld een Welsh ofzo?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:45

Die is normaal BM imo.
Die van ons moet rond dezelfde datum als de jouwe. Zij heeft een veel grotere pens ( Haha! ) maar heeft dan ook al 12 veulens gehad en doet niks meer an haar conditie Haha!