@ inowa Wat een buik!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ShamalArabs schreef:1 van de kittens van het laatst nest is naar een (gehandicapten)manege gegaan. Als daar de lessen zo'n beetje gaan beginnen dan staat ze op, rekt zich uit, gaat klaar zitten, dan komen de mensen en kids binnen en gaat ze van hand tot hand de kantine door... Haalt nooit uit, is het nooit zat, altijd lief en vriendelijk. Echt ideaal!!
adnil35 schreef:De vermoeidheid begint nu wel toe te slaan. Gisternacht maar 2 uurtjes geslapen en vanacht gaat dat ook niet veel worden, omdat het veulen om de 2 uur in de benen moet om te drinken...
Kan wel janken momenteel...
adnil35 schreef:Hier gaat het niet goed met Vilia... (veulen wel)
Vilia heeft bijna 40 graden koorts. DA is langsgeweest en lijkt op een uierontsteking, echter nog niet heel duidelijk. Baarmoeder is schoon. Vilia heeft antibiotica, pijnstijllers en ontstekingsremmers gekregen. Koort is even gedaald naar 38.2 echter binnen 1.5 uur weer terug naar 39.9.
Veulen drinkt goed bij moeders en mag aan beide uiers komen. Groeit goed alleen komt niet alleen zelfstandig omhoog... Is enorm wiebelig en slap en moeder zit hem niet genoeg achter zijn vodden om hem overeind te jagen, dus die vind het wel goed zo....
DAMMMMNNN DIT WORDT EEN K*T NACHT!!!
Iemand ervaringen hiermee?
Citaat:Hehehe.......Sam, Esther, zal ik eens wat vertellen: mijn ervaring heeft me geleerd dat de heren wat lui zijn, en niet héél erg vooruitstrevend in het "zoeken naar de melkbar".
De dames zijn véél sneller en actiever wat dat aangaat.
Zelfs 1 keer gehad dat ik dus 2 dagen bezig was om iedere paar uur naar de stal te gan omdat (tenminste dat dacht ik dan) een hengstveulen van Primo het niet voor elkaar kreeg om zelf op te staan en te gaan drinken, kon niet goed opstaan, en kreeg de melkbar niet gevonden ( He Carmen.....)Nu was Tadeusz een paar dagen weg geweest, en die komt dus thuis, en had alle verhalen al gehoord, loopt naar stal, geeft onze kleine knapperd een klets op zijn achterwerk, en wat denk je ? Hij staat droog op kijkt even héél beledigd Tadeusz aan, draait zich om en gaat drinken.......
Kijk, DAAR ga ik dus NOOIt meer intrappen......
Citaat:Regelmatig kun je aan een strengetje aan de navelstreng een kraakbeenbolletje aantreffen. Dit bolletje is meestal witroze van kleur en circa 5 tot 10 cm in doorsnee. Het is een hol stukje kraakbeen dat is gevuld met vocht. Vaak wordt er gedacht dat het een restant is van een oorspronkelijke tweelingdracht, oftewel dat het restanten zijn van een gestorven vrucht. Dit is niet juist. Het is een restant van de oorspronkelijke dooierzak..
Suzanne_18 schreef:Negra is vandaag in ieder geval 272 dagen, maar ik krijg steeds sterker het vermoedde dat de dekking 50 dagen eerder dan de laatste toch gelukt is en nu dus 322 dagen ver is. Alles lijkt er op te wijzen op het uier na dan (zijn 's morgens een beetje gezet en 's avonds weer theezakjes). Ze is behoorlijk afwezig, staat te kreunen en te zuchten. Vanavond at ze voor het eerst niet al haar hooi op. Ze had nadat ze de helft op had schijnbaar genoeg en ging zwaar kreunend en steunend staan dommelen. Verder is ze al behoorlijk zacht en zijn d'r banden al een heel eind verdwenen.
Het totaaloverzicht.
Dikke buik.
D'r achterste verandert steeds meer in een puntkont en valt helemaal in.
Mini-tietjes met witte puntjes.