[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sara0

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:38

Dankjulliewel Bloos

@ inowa Wat een buik! Wow! Sara was helemaal niet zo dik en nu ze haar veulen heeft gekregen lijkt er nog niet veel veranderd. Maar dit is een mooi buikje hoor!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:43

Het was de bedoeling om poes te laten sterilliseren, maar er waren nog enkele verzoeken om nog 1 nestje te laten komen omdat niemand ergens anders zulke prachtige en vooral lieve en goedopgevoede kittens lijkt te kunnen vinden Clown ok, ik geef toe, ze zijn echt apart, het is niet voor niets dat we er zelf 3 dochters van gehouden hebben...

Ze krijgt normaal maar 2 nesten per jaar, 1 in het voorjaar en 1 in het najaar (ze start dit jaar erg vroeg, dus reken maar op een slecht najaar en/of een vroege winter) en ze heeft er zelf ontzettend veel plezier van/in. We hebben er over gedacht of we haar nu eind van het jaar wel of niet laten helpen of dat we haar goed laten keuren en een cattery erbij beginnen met dan dus officiele dekkaters en ook papieren.
Waarschijnlijk gaat van dit nest voor het eerst 1 of 2 op export naar duitsland!!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:43

Negra is vandaag in ieder geval 272 dagen, maar ik krijg steeds sterker het vermoedde dat de dekking 50 dagen eerder dan de laatste toch gelukt is en nu dus 322 dagen ver is. Alles lijkt er op te wijzen op het uier na dan (zijn 's morgens een beetje gezet en 's avonds weer theezakjes). Ze is behoorlijk afwezig, staat te kreunen en te zuchten. Vanavond at ze voor het eerst niet al haar hooi op. Ze had nadat ze de helft op had schijnbaar genoeg en ging zwaar kreunend en steunend staan dommelen. Verder is ze al behoorlijk zacht en zijn d'r banden al een heel eind verdwenen.

Het totaaloverzicht.
Afbeelding

Dikke buik.
Afbeelding

D'r achterste verandert steeds meer in een puntkont en valt helemaal in.
Afbeelding

Mini-tietjes met witte puntjes.
Afbeelding

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:54

Gefeliciteerd sara!
bentley is een mooi veulentje joh!!

voor de rest allemaal dikke uiers en buiken.. spanned..

mooie foto's suzanne!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:01

SA: een kattenfokkerij beginnen?! als er nu al animo is voor jonge kittens die nog niet eens verwekt zijn....! wel erg leuk idee en minder lang wachten dan bij de paarden.

Suzanne: je merrie ziet er inderdaad uit alsof ze langer draagt dan 272 dagen. is ze niet gescand na de eerste dekking?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:03

Leuk SA zulke kittens!
Ik heb er hier ook 2 die apart goed luisteren, maar goed die zijn met de fles groot gebracht dus dat ligt ook wat anders natuurlijk Lachen

@Suzanne, lijkt er op dat ze al wat verder is inderdaad!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:06

1 van de kittens van het laatst nest is naar een (gehandicapten)manege gegaan. Als daar de lessen zo'n beetje gaan beginnen dan staat ze op, rekt zich uit, gaat klaar zitten, dan komen de mensen en kids binnen en gaat ze van hand tot hand de kantine door... Haalt nooit uit, is het nooit zat, altijd lief en vriendelijk. Echt ideaal!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:09

ShamalArabs schreef:
1 van de kittens van het laatst nest is naar een (gehandicapten)manege gegaan. Als daar de lessen zo'n beetje gaan beginnen dan staat ze op, rekt zich uit, gaat klaar zitten, dan komen de mensen en kids binnen en gaat ze van hand tot hand de kantine door... Haalt nooit uit, is het nooit zat, altijd lief en vriendelijk. Echt ideaal!!

Super is dat!

Ik had gisteren de fysio van de hond hier, die wilde niet met de kat spelen want dan zou ze onder de krassen zitten. Toen ik zei dat ze maar eens moest testen wat deze kat deed, wilde ze me eerst niet geloven. Maar inderdaad, hij speelde ook bij haar heel braaf met de nageltjes in Lovers
DA was ook heel verbaasd toen ik hem pas mee had om zijn gewicht te controleren (hij leek wat zwaar maar is gewoon gruwelijk groot aan het worden), hij daar spinnend over de toonbank liep en in m'n nek sprong toen ik hem riep om mee naar huis te gaan Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:20

leuke verhalen over katten, zo lees je dat er ook nog aardige, niet krabbende katten zijn! Ach gut Nagelbijten / Gniffelen
Aan alle wakers vannacht: succes weer!
ik ga slapen, weltrust. Slapen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:21

Voor als het nog gelezen wordt........
Inowa, jouw foto zie ik wel weer, wat een mega buik zeg!!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:28

Jeetje,wat een megabuik heeft Icolien zeg

SA:wat voor cattery wordt het dan,jouw poes is toch een HTK of ga je een bepaald ras fokken?
Is wel schattig hoor al die kleintjes,onze poes heeft na 1 uitbraak ook vier jonkies gekregen,maar daarna is gauw de knip erin gegaan.

Iedereen waak ze voor vannacht.

groetjes Debby

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:39

wat zegt de glazen bol eigenlijk voor vannacht ? Knipoog

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:44

iedereen waakse komende nacht, ik kan op twee oren slapen! Duivel

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:01

Hier gaat het niet goed met Vilia... (veulen wel)
Vilia heeft bijna 40 graden koorts. DA is langsgeweest en lijkt op een uierontsteking, echter nog niet heel duidelijk. Baarmoeder is schoon. Vilia heeft antibiotica, pijnstijllers en ontstekingsremmers gekregen. Koort is even gedaald naar 38.2 echter binnen 1.5 uur weer terug naar 39.9.
Veulen drinkt goed bij moeders en mag aan beide uiers komen. Groeit goed alleen komt niet alleen zelfstandig omhoog... Is enorm wiebelig en slap en moeder zit hem niet genoeg achter zijn vodden om hem overeind te jagen, dus die vind het wel goed zo....
DAMMMMNNN DIT WORDT EEN K*T NACHT!!!
Iemand ervaringen hiermee?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:03

Kl*te Adnil!! Ach gut

Ik ga heel hard voor jullie duimen!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:05

De vermoeidheid begint nu wel toe te slaan. Gisternacht maar 2 uurtjes geslapen en vanacht gaat dat ook niet veel worden, omdat het veulen om de 2 uur in de benen moet om te drinken...
Kan wel janken momenteel...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:06

Geen ervaring mee Adnil, maar heel veel sterkte!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:09

ze is een europees korthaar.
Waakse aan de wakers!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:13

adnil35 schreef:
De vermoeidheid begint nu wel toe te slaan. Gisternacht maar 2 uurtjes geslapen en vanacht gaat dat ook niet veel worden, omdat het veulen om de 2 uur in de benen moet om te drinken...
Kan wel janken momenteel...

Logisch Ach gut Is er niemand die je kan helpen zodat je 4 uur achter elkaar kan slapen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:17

adnil35 schreef:
Hier gaat het niet goed met Vilia... (veulen wel)
Vilia heeft bijna 40 graden koorts. DA is langsgeweest en lijkt op een uierontsteking, echter nog niet heel duidelijk. Baarmoeder is schoon. Vilia heeft antibiotica, pijnstijllers en ontstekingsremmers gekregen. Koort is even gedaald naar 38.2 echter binnen 1.5 uur weer terug naar 39.9.
Veulen drinkt goed bij moeders en mag aan beide uiers komen. Groeit goed alleen komt niet alleen zelfstandig omhoog... Is enorm wiebelig en slap en moeder zit hem niet genoeg achter zijn vodden om hem overeind te jagen, dus die vind het wel goed zo....
DAMMMMNNN DIT WORDT EEN K*T NACHT!!!
Iemand ervaringen hiermee?

ik ga ff een stukje kopieren van een ander forum (arab-forum)... misschien dat je er wat aan hebt Knipoog

Citaat:
Hehehe.......Sam, Esther, zal ik eens wat vertellen: mijn ervaring heeft me geleerd dat de heren wat lui zijn, en niet héél erg vooruitstrevend in het "zoeken naar de melkbar".
De dames zijn véél sneller en actiever wat dat aangaat.
Zelfs 1 keer gehad dat ik dus 2 dagen bezig was om iedere paar uur naar de stal te gan omdat (tenminste dat dacht ik dan) een hengstveulen van Primo het niet voor elkaar kreeg om zelf op te staan en te gaan drinken, kon niet goed opstaan, en kreeg de melkbar niet gevonden ( He Carmen.....)Nu was Tadeusz een paar dagen weg geweest, en die komt dus thuis, en had alle verhalen al gehoord, loopt naar stal, geeft onze kleine knapperd een klets op zijn achterwerk, en wat denk je ? Hij staat droog op kijkt even héél beledigd Tadeusz aan, draait zich om en gaat drinken.......
Kijk, DAAR ga ik dus NOOIt meer intrappen......

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:21

overigens uit eigen ervaring kan ik je verzekeren dat met een klets ook echt een klets word bedoeld, dat mag best echoën door de stal hoor!! mooi met platte hand, dan maakt het meer lawaai... Zo jaag ik ze ook overeind als ik "luie" veulens heb.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 01:07

Iedereen bedankt voor de felicitaties Lachen

Odique: ik zou de deken liever af wennen voor ze gaat bevallen. Lijkt me geen fijn idee dat het veulen tussen de riempjes in zou kunnen komen.

Melanie: Gefeliciteerd!
Wat is er mis met het hengstje?

PVD: Ah goed dat je dat zegt, had ik alweer niet meer aan gedacht, hoezo hoofd in de wolken Haha!

Lastig als je helemaal niet weet wanneer ze gedekt is, dat ze wel het een en ander voelde gebeuren is duidelijk, mss was het veulen aan het proefdraaien
Een mola, weer een nieuwe term en leek dat ook op mijn foto’s of kwam het echt apart van het veulen uit de merrie (deze bol zat in het vlies bij het veulen)

Detour: Hee, jij ook hier! Lachen Foto twee, ik vind het al een serieus uier hoor!
Foto 1 kijkt raar omdat hij op zijn kop staat Haha!

Nog meer mensen die het niet herkennen op de foto, hier nog een keer de uitleg die in het boek van paul de vries staat hierover:

Afbeelding

Citaat:
Regelmatig kun je aan een strengetje aan de navelstreng een kraakbeenbolletje aantreffen. Dit bolletje is meestal witroze van kleur en circa 5 tot 10 cm in doorsnee. Het is een hol stukje kraakbeen dat is gevuld met vocht. Vaak wordt er gedacht dat het een restant is van een oorspronkelijke tweelingdracht, oftewel dat het restanten zijn van een gestorven vrucht. Dit is niet juist. Het is een restant van de oorspronkelijke dooierzak..

We hebben het opengemaakt en het zat idd vol met vocht, toen dat er uit was zag je aan de binnenkant ook allemaal structuurtjes van kraakbeen, heel interessant ding Lachen Heb hier nog niemand gevonden die het al eerder gezien had.

Keeva: Tot de 320 dagen wacht ze nog wel, als je iemand hebt die haar in de gaten houdt heb je het idd juist goed gepland! (en ben je vast wat uitgerust voor als ze alsnog besluit over te dragen Knipoog )

Whitney: goed plan om haar alleen te zetten, maar als ze echt al bezig was geweest zou het er nu wrs al wel zijn, Hes vorig jaar en Palona 2 jaar daarvoor deden precies hetzelfde, leek helemaal echt en toen was het weer over en gingen ze terug op de waakvlam Lachen
Ben benieuwd of het vannacht al komt!

Jurriaan: palona kegelde ook niet echt, daar zou ik het niet van af laten hangen, hoeft niet ieder jaar hetzelfde te zijn

Destiny: Ik blijf Firenza zo leuk vinden, dat koppie op de eerste foto en dan die heerlijk drachtige spikkelbuik eronder Lachen

Sjoert: Nee, ik bedoelde dat het beeld zou zijn: "stal pegge cam" met daarboven de heup vd merrie en het veulen dat voor ons toeschouwers netjes onder het zwarte balkje wordt gedeponeerd Haha!

Hiboune: Wat een goed plan! Super, zo blijft ze lekker in de buurt OK dan!

SA: Jij bent onze vraagbaak Haha! We wachten op jouw verwoording van wat het veulenbrood precies is!
Shamal op zijn moeder Bloos!

Amandake: Ze bouwen goed verder aan hun uiertjes! Wordt je niet al een beetje dol van al die dames op een rij zo dicht bij elkaar? Haha!

Sara: Gefeliciteerd! Wat een mooi stoer merrietje!

Inowa: !! Jij denkt dat dat nog overtijd gaat lopen?? !! Wowzers wat een buik… Bloos!

Adnil: He bah wat naar! Sterkte vannacht Ach gut
Wordt het veulen door de pijnstiller van de moeder mss ook nog wat trager? Of is hij gewoon nog niet aan zijn benen gewend en vindt ie het wel fijn als je hem helpt Knipoog )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 01:12

Verdorie.. Mijn BA gaat al 2x niet af vanavond terwijl ze wel plat ligt. Lips are sealed

Ik weet echt even niet hoe ik het vannacht aan ga pakken.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:39

Suzanne_18 schreef:
Negra is vandaag in ieder geval 272 dagen, maar ik krijg steeds sterker het vermoedde dat de dekking 50 dagen eerder dan de laatste toch gelukt is en nu dus 322 dagen ver is. Alles lijkt er op te wijzen op het uier na dan (zijn 's morgens een beetje gezet en 's avonds weer theezakjes). Ze is behoorlijk afwezig, staat te kreunen en te zuchten. Vanavond at ze voor het eerst niet al haar hooi op. Ze had nadat ze de helft op had schijnbaar genoeg en ging zwaar kreunend en steunend staan dommelen. Verder is ze al behoorlijk zacht en zijn d'r banden al een heel eind verdwenen.

Het totaaloverzicht.
Afbeelding

Dikke buik.
Afbeelding

D'r achterste verandert steeds meer in een puntkont en valt helemaal in.
Afbeelding

Mini-tietjes met witte puntjes.
Afbeelding

Dat is grappig...

Ik zit dus met precies hetzelfde!!!

Mijn merrie staat momenteel al een maand dag en nachtbuiten en gisteren was het echt rotweer. Ik ging naar het land om te voeren, maar ze stond zo raar bij het hek te wachten op mijn andere paard (we waren aan het rijden) dat ik een enigzins 'unheimlich gefuhl" erbij kreeg... Dus ik had direct een voorgevoel dat ze mogelijk wel een proefdraaiing zou hebben gehad. Gewoon een gevoel.

Ze wilde voor haar doen ook erg graag het land uit, iets wat absoluut niet bij deze merrie past. Weer en wind, zij wilt altijd buiten blijven.

Dus ik de thermometer erin gestopt en zoals ik al verwachtte, had ze een halve graad verhoging...

Dus ik merrie naar voren gehaald en costateerde een zeer heftig draaiend veulen. Ook had ze enorme honger en reageerde ze wat mat...

En verder niets bijzonders. Heb haar onder een gevoerde regendeken gezet en weer terug gebracht. Maar even goed inde gaten houden de komende 2 weken...

Zijn er nog nieuwe veulentjes?!?! BEn even druk geweest (geschil met KPN, maar inmiddels wederom een schadevergoeding toegewezen gekregen Haha!)...

En helaas... Vicky is maandag niet drachtig gescand dus ze zal hopelijk deze week opnieuw worden geinsemineerd. We wachten nu op haar hengstigheid.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:42

Adnil hoop dat de merrie de nacht goed is doorgekomen. En dat het mannetje goed gaat.

Verder hoop dat die van mij het veulen er pas in het weekend uit gooit. jeetje wat een butweer hebben we nu. Ze geven voor het weekend weer goed weer en lekker warm. Nu aan de uier te zien gaat het zeker ook nog niet voor de eerste 2 dagen zijn denk ik. Zal vanavond proberen foto's te maken.