[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathan__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:11

Nathan__ schreef:
ik heb o0k best wel een dikke buik hhahhihihi Bloos Bloos Bloos

en die van *** is nog dikker daar zit aleen geen veulen in maar vet Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:40

Wat zit jij voor onzin op bokt te posten Nathan? Lips are sealed

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:55

sjonge germie wat een knapperd dat veulen!!!

verder iedereen een goede jaarwisseling gewenst en SA hopen dat ze vannacht de veulens gezond en wel op de wereld zetten!
Folie heeft gelukkig weinig last van het geknal terwijl haar driejarige dochter bij iedere carbitbus alle kanten opvliegt (maar die is momenteel zowiezo uit dr hummetje vanwege een logeerhengst geloof ik.... ) De rest van de paarden staat ook lekker rustig, zal mij benieuwen of de shetten net als vorig jaar weer vol bewondering naar het siervuurwerk zullen gaan kijken...

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:59

Weer leuke verhalen allemaal, vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen heb ook al veel geleerd hier, her is voor mij de eerte keer dat mijn pony een veueln krijcht (zij zelf heefd er al 7 gehad, waarvan ik er wel een paar heb mee gemaakt) Maar merk wel dat het toch heel anders is als ze van jouw is. Toch meer zenuwen en maak me meer druk dat er iets mis gaat. Vanacht nog een rare droom daar over gehad... Maar merk aan haargedrag dat het wel goed zit, ze voeld zig goed, heefd lekker veel appeltjes, haar eetlust is goed< ze had soms wat dunne mest, maar de andre keer weer gewone mest en dat op een dag, vandaag was alle mest weer normaal, rijden gaat super op het moment en het veulen is al lekker aktief zo af en toe...
Alleen wat ik me af vroeg ik kan zinds van het weekend haar staart heel makkelijk om hoog doen tot horizontaal en dan krijg ik pas tegen druk, was hier voor nog niet, is dit normaal ze is nu 208 dagen en het is dus haar 8ste veulen...

Die van mij geeft niet zo heel veel om het vuurwerk, ze was wel een kleinbeetje gespannen en was wat aan het hinneken naar mij, maar ze schrok niet echt van de knallen, is het bij stal gelukkig wel redelijk rustig en de staleigenaaren gaan vanacht bij ze kijken...
Nou ik ga me klaar maken voor vanavond, wens iedereen een heel fijne jaarwisseling en veel geluk en gezondheid (ook voor de pony's en paarden) in 2008

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:10

Nicole: Gefeliciteerd met de mijlpaal!!! Go jij! Go jij!

Marijer: ik heb het verhaal over je hengstje niet meegekregen ben ik bang, heb je hem gekocht in het buitenland?

Mloei: Op de foto lijkt ze buikig genoeg! Tong uitsteken

Frenia: ben zeer nieuwsgierig naar de foto van de pup

Stoere: Ja! foto's! Clown Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

Sjintoo: Van harte proficiat met de aankoop van julllie eerste eigen huis!! Wat spannend!

Taber: Wat fijn dat je zo'n oplettende buren hebt! Ja Als ze vandaag alweer aan het springen was dan zal ze zich ook wel goed voelen!!

Enny: Mijn drachtige merries zijn alle 3 ontzettende viespeuken in de stal tegenwoordig Boos! Haha! Misschien is jouw merrie idd iets minder aan het eten

Germie: wat een heerlijk mooi kereltje! Geniet ervan! Knipoog

SA: nou zeg, wat een begin van de dag, houd je idd maar rustig tot 12 uur! Knipoog Clown

Potverdikkie: ik duim voor je dat alles goed blijft gaan

Wij gaan vanavond ook nergens heen, lekker thuis met onze 5 lieve hondjes en om 12 uur naar buiten om de merries en het jong spul wat hier loopt gerust (proberen) te stellen onder het voorwerk wat hier in de buurt jaarlijks voltallig wordt afgestoken! en dan lekker naar bed...slapen! morgen net als altijd weer vroeg eruit Haha!

Ik wens iedereen een goed uiteinde, dat in het komende jaar alle veulens gezond en wel ter wereld mogen komen en verder nog alle goede dat wenselijk is!!!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:51

ik zal morgen wat foto's maken van de lammeren! k heb er wel al wat met mijn telefoon gemaakt, maar met de camera is het toch mooier!

verder is mijn Linda vandaag op haar nieuwe stal in de nieuwe paddock gegaan met een "vreemde" merrie. ze heeft eerst een weekje appart gestaan omdat er een aantal uit die paddock weg gingen, en ik wilde niet onnodig onrust veroorzaken in de groep. vandaar dat ik eerst een weekje heb gewacht tot de groep uit elkaar ging. van 3 paarden is daar nu nog 1 van over en daar staat Linda vanaf vandaag mee! lekker van 9 tot 3 buiten. al is ze wel weer blij als ze naar binnen gaat! kan dit met de dracht te maken hebben?

verder merk ik tot op de dag van vandaag geen verschil met rijden! de andere drachtige merrie bij mij op stal is wel een stap terug gegaan qua rijden.... en de andere die drachtig is deed al niets. dus he verschilt ech per merrie!!

iI heb wel ontzetten gelachen met Linda... ja het klinkt misschien gek maar tis echt zo.
Linda houd normaal gesproken niet echt van poetsen, ze vind het allemaal wel prima hoor maar als ik het niet zou doen is het ook goed. maar vandaag was ze er toch echt duidelijk heel blij mete poetsbeurt, ze ging me helemaal terug kriebelen heel hard, en dat ik stopte ging ze expres tegen me aanstaan zo van nog effies Knipoog

ze is heel duidelijk veranderd, in postieve zin naar mensen heel lief en kroelerig, en naar andere paarden is ze nukkig, wil ze met rust gelaten worden!

zo dat is mijn verhaal wel weer even!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:29

Nathan__ schreef:
Nathan__ schreef:
ik heb o0k best wel een dikke buik hhahhihihi Bloos Bloos Bloos

en die van *** is nog dikker daar zit aleen geen veulen in maar vet Haha!

Ik geloof niet dat jij hier thuis hoort, sorry...

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 03:15

GELUKKIG NIEUWJAAR Haha! Slapen Dromen

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 04:42

Ik wil iedereen bij deze ook een heel goed en gezond 2008 toewensen.... Ik hoop (voor jullie en mijzelf) op allemaal gezonde veulens en hun moeders.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:16

Go jij! Go jij! GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL Go jij! Go jij!
Dat het maar een goed ,gezond jaar mag worden

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:22

Iedereen gelukkig nieuwjaar!!
Hier ging het in complex totaal mis, waar ik eigenlijk al "bang" voor was. De hengsten gingen helemaal door het lint! Jeemig zeg!
Maar goed, was wel mooi om te zien hoe ze me vertrouwden, want zodra ik voor 1 van de boxen stond en tegen ze begon te praten werd en ze wel rustig. Maar helaas kon ik niet voor 5 boxen tegelijkertijd staan haha.
Ik ben blij dat het allemaal weer normaal is!
C itty die dus moet bevallen stond helemaal tegen de muur aan gekleefd, maar hield zich verder wel goed.
In de andere 3 complexen was er relatief weining aan de hand.
Hoop dat jllie paarden er ook zo doorheen gekomen zijn!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:47

Heey allemaal nogmaals gelukkig niewjaar...Haha!
ik had nog een vraagje wanneer stoppen jullie met rijden , en vanaf wanneer kan je weer beginnen met rijden ...?
Ik ben nu al gestopt omdat ze steeds blijft stijgeren met aansporen tot gevaarlijk toe , dus longeer ik haar bijna elke dag afgewisseld met losgooien , en wandelen ....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:49

Zelf stop ik zodra ik merk dat de merrie er echt last van krijgt.
Meestal is dat rond de 9/10 maanden.
Het weer beginnen met rijden hangt van de merrie af, sommige beginnen na een weekje alweer rustig aan, sommige een maand, ikzelf begin pas weer als het veulen is afgespeend.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:52

oke dankje wel weet ik al wat meer Knipoog hoe gaat het nu met jou merrie?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:56

Gelukkig nieuwjaar allemaal Dat we allemaal gezonde veulens mogen krijgen.

Vicky is zeer zeker ook positief veranderd door de dracht. Ze heeft duidelijk meer massa gekregen. Ze is echt aan het uitzwaren nu. Verder ik rijd zo lang mogelijk door. Ik stop pas als het echt niet meer kan. Ik merk aan mijn singel ook niks. Kan nog normaal aansingelen. Ja mevrouw protesteert een beetje meer als eerst, maar dat mag ook wel.

Ik zal morgen weer ff nieuwe buikjes plaats met mijn nieuwe camera. Ik ben er helemaal blij mee, maar goed dat is een ander verhaal.

Sa en pvd heel sterkte met het wachten. Ik hoop dat die pvd nog ff op zich laat wachten.

En ook ik sluit me aan bij wat sjoert eerder zei. Ik kan ook niet steeds reageren. Maar lees heeeeeeeeeeeeeel braaf alles mee. We zijn bijna op de helft van ons topic. Dus we gaan gewoon lekker door.

Nou ik ga nu lekker de meisjes verzorgen en kijken of ze nog zin in beweging hebben.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:57

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:16

gelukkig nieuwjaar allemaal, dat 2008 maar veel mooie veulens mag brengen......

ik ben heeeeel benieuwd hoe het bij SA is vandaag Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:25

Gelukkig nieuwjaar!

Hier een rustige jaarwiseeling geweest. Scheelt als je in een boerderijendorp woont wat bestaat uit 120 inwoners. Heb niet eens de radio aan hoeven te zetten voor de paarden.

Tes vanmorgen al gelongeerd. Terwijl ik haar aan het poetsen was, was haar buik aan het schommelen. Vind het wel een beetje vroeg... Ze is nog maar 183 dagen drachtige en dan zo'n onrustige buik. Bij Myrdal was dat eigenlijk alleen na 300 dagen het geval...

ik denk dat het komt omdat ze een echte fokmerrie is, haar 5e veulen op rij en de boel is natuurlijk niet meer zo strak... En anders krijg ik een voetballer Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:28

Ik vond het wel even eng, toch wat stress met het vuurwerk...maar toen hooi buiten neergelegd, vlakbij de paddock van een andere pony en daar ging ze eigenlijk heel relaxed staan eten...gelukkig!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:17

Gelukkig nieuwjaar iedereen!! Lachen
Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij SA is! Pling

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:18

HAPPY NEWYEAR !!!!!! Lachen Lachen Lachen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:45

Gelukkig nieuwjaar!!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:46

ook van mij een heel GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:51

Gelukkig Nieuwjaar Haha! Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:53

xWhitneyx schreef:

Durf het niet meer te schrijven, maar niet goed. DA kan verder niets doen, natuur moet verder zijn werk doen.
Ik vind geen mest meer, maar dat is begrijpelijk na zo lang niet eten.......
Merriebrok was een actie van 2 dagen.. Huilen