[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:09

Hij heeft wel flink beenwerk of niet? Flink wat bot.

Gwen staat ook onder de camera en is net als die van juval morgen 320 dagen.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:11

Dan zal ik alvast een paar wekkers gaan zetten :D
Uier heeft ze al wel, maar geen hars of kegels/tjoepkes(dat zegt natuurlijk ook weinig, want een andere merrie die door dezelfde hengst is gedekt had dit ook niet voordat ze beviel) verder is ze wel nog vrij rustig, maar ze maakt zich sowieso niet zo snel druk(enkel als ik ga voeren, je zal haar toch maar eens vergeten :P ) en voor het geval het veulen vannacht niet komt regel ik alvast iemand standby voor mijn werk maandag ^_^

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:11

Camera wilden wij komende week hangen, niet eens de kans gehad. Nieuwe geboortemelder die ik op Roos wilde testen is ook nog hagelnieuw. :+ Voorlopig geen camerabeelden vanuit hier, alleen van de hond. :+

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:24

Ik zie een hoop leuke maar helaas soms ook minder leuke veulenberichten voorbij komen!
Ik probeer nog steeds wel mee te lezen, maar ik red het i.v.m. werk gewoon echt niet meer om te reageren en bijleestopics te maken.
Ik hoop dat ik straks tijd heb om bij m'n eigen veulentje te zijn :')

Vandaar dat jullie weinig meer van mij horen/hoorden. Sorry!!!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:24

Gefeliciteerd Anniek, Pretty en Neon!

Hoop dat het veulen snel aansterkt neon, herkenbaar zulke 'boeren'. Ik reed vroeger bij zo iemand, best frustrerend soms.

Ik zie mooie cambeelden langs komen,
Hier issie ook geinstalleerd. Dit is nu het nachtbeeld (paard staat nog buiten snachts

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:33

wat leuk de cams aan *\o/* wil zeggen dat het allemaal begint te vorderen en er meer en meer merrie's op knappen staan
mooie beelden, das echt leuk, ben ook heel tevreden van mijn cam

oh ik krijg ook al weer de kriebels hoor Cynthia, we tellen langzaam af
ik ga nog vlug wat slaap inhalen :P

hier ging de PH ook duidelijk dalen en bleef twee-drie dagen op 5.5 hangen, toen kegelen, harsen en veulen
hoop dat Flo ook weer zo duidelijk gaat zijn als twee jaar geleden

amai vera, buik is weg, veulen ernaast :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:38

Dyonne dat wordt ook een knoeperd hoor!

Spannend ja al die merries dicht ineens!

Vorig jaar harste Vera voor het eerst maar dit jaar weer niet. Ze staartzwiepte wat en at veel hooi maar verder heeft ze een hoop schijnbewegingen overgeslagen. Ik had het pas 's morgens verwacht, dit was om halftwaalf,in mijn eerste slaap en ik was stikop,heb geen alarm gehoord,heb blijkbaar n flinke duw van manlief gekregen,ook niet gevoeld :+ ,ik dacht dat ik uit mezelf wakker werd en keek eens op de camera,ja toen was manlief snel weg. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:56

Dametjes in beeld :D

Afbeelding

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:02

Ik ben ook aan het genieten van merrie tv

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:07

Flinke stal Ennasil!

Nou fotsy ik hoop niet dat Jolene 2 a 3 dagen op 5.5 gaat blijven :P Meestal is dat wel dan die avond/nacht/ochtend :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:10

Wow, wat een heerlijk grote stal ennasil!
Rensju, prachtig beeld qua kwaliteit, alleen mist het paard nog, haha.

Ja, veulen lijkt een flinke met goed bot te zijn.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:10

Neon, heb je zelf geen merries meer drachtig staan? Hoe doet Flupke het nu?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:11

Mooie stal ennasil! Lekker ruim :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:12

Ennasil, zal ik mijn ervaringen met PH waardes maar voor me houden? Whahaha :')
Jupi is de eerste keer bevallen met een Ph van 6.8 en dit keer loopt ze al 4 weken met een PH tussen de 5.5 en6.5 :') ik ben misschien niet zo'n goed meetpunt :=

Wat komen er een mooie camera beelden voorbij... ik begin het camera staren inmiddels best wel zat te worden stiekem :o haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:16

Linda, heb je geen andere ponies die babies bij zich hebben? Of zijn die inmiddels bevallen terwijl je naar she-who's-name-we-do-not-speak-out-loud zat te staren?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:23

Bucks is pas eind mei/begin juni uitgerekend, maar ik ga serieus denken dat zij eerder zal gaan :')
Nee even zonder dollen; het vreet wel aan je! Zo veel dagen al met birth alarm, en zo teruggelopen in uier enzo, daardoor begin ik mij echt af te vragen of ze het niet kwijt is geraakt en ik dat heb gemist ofzo.... :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:25

Begrijp ik wel hoor. Weet ook niet wat ik zou doen als een eigen merrie zo raar zou doen. Ergste is vooral...enige wat je kan doen is wachten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:42

Het is gewoon zo frustrerend als je merrie zo doet.. dan denk je echt waar ben ik aan begonnen.. maar lin 1 ding als het er is heb je het haar vergeven hoor :P ik spook wel met zo'n knap ding.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:46

Ach dames... zo las ik elders op Bokt dat er iemand aan het waken was bij een lege merrie. Dat is pas frustrerend. Gelukkig kijken wij tot op heden de veulens er allemaal nog uit. Al heeft de een meer geluk dan de ander qua nachten opblijven;)

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:46

Even postje van Falize & mama <3
Fototjes zijn van gisteren was hier lekker druk met bezoekjes enzo :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:53

Siptje ik vind haar zo'n mooi tintje hebben! :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:55

Heerlijk Siptje <3

Tja daar ben ik dus ook bang voor; "ze is toch niet leeg hea?! Ze is het toch niet kwijtgeraakt zonder dat het mij is opgevallen??"
Die onzekerheid is slopend!
ALS het eenmaal gezond geboren is, denk ik ook wel dat het direct vergeten en vergeven is :o :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:57

Rensjuh is kruiwagens aan het staren. :D

Veulen wordt sterker, maar staat nog altijd niet. Wel nu alert. Flessen doet haar goed, en wellicht het dekentje ook omdat ze nu geen energie hoeft te gebruiken om zich warm te houden. Vannacht doen kleindochter en opa (buurman) flessen en melken. Morgen wordt de DA gebeld. Het is dubbel, je wil dat de merrie melk gaat geven maar het veulen kan nu niet bij de merrie drinken zolang ze niet op eigen kracht omhoog kan. Mocht het veulen het niet redden is het voor de merrie beter als ze geen melk geeft.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:02

Oh siptje wat een heerlijkheid, knap veulen met mooie uitstraling

Dyonne hij heeft inderdaad veel bot

Linda het is toch wat met die van jou, ze gaat cookie achterna of zelfs al voorbij
Best slopend en vervelend dat de twijfel je nu azn het besluipen is. Niet doen, het komt als het er klaar voor is.

DL inderdaad die nachten ben je zo vergeten

Al heb ik ze zoals Pretty zegt ook liever in de vroege avond, als je al helemaal in je bed ligt en goed slaapt, is het nog zo moeilijk de moed bijeen te rapen en je bed uit te komen als je al tijdje aan het waken bent.
Ocharme mijn da zat ook op hete kolen en had al drie dagen niet meer geslapen omdat ik hem ging bellen. :P

Ik ben ook op en top cam verslaafd <3
En lig maar foto's te nemen met de vleet :P
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:03

Zo, ik ben thuis!! ^_^ Nouja, zo'n anderhalf uur ongeveer. Even eten laten bezorgen, filmpje opgezet en zo even kijken wat ik voor foto's heb gemaakt, voordat ik doodmoe omval :P

Weet niet of het aan mij ligt, maar die eerste dag van het veulentje is bijna net zo druk/vermoeiend/chaotisch als de weg naar de bevalling :+ Natuurlijk ook erg weinig slaap gehad over de afgelopen 3 nachten, mede doordat ik ook zo slecht slaap. Denk dat ik misschien 6 tot 8 uur geslapen heb sinds woensdag. Dus gisteren en vandaag ook een beetje beroerd geweest, maar zo'n veulentje maakt een hoop goed!

Na even liggen en bijkomen, heb ik vanmiddag de stalletjes even gedaan. Baby heeft ook even buiten gelopen, maar niet zo lang, want inderdaad een vies gure wind. Toch nog even een klysma gehaald voor de zekerheid. En dan is zo'n dag ook maar zo weer voorbij.
Het is een zeer chique ventje hoor, al zit hij nog wel een beetje in de kreukels. Moeder en zoon maakten het prima, waar het niet dat Lies bij het naar buiten zetten (eerst de rest naar buiten gedaan) haar eigen poot nog een beetje bezeerd heeft. Bloedde behoorlijk, maar gelukkig oppervlakkig wondje :+

Afbeelding
Deze heeft goeroe geschoten nadat ze even buiten waren geweest, zo'n heerlijk ventje! :+: :+:

Wat betreft de melkstrips, toch wel weer veel aan gehad. Roos was vorig jaar echt vliegensvlug, maar de avond (uurtje of anderhalf) voor de bevalling spoot het er uit en was hij heel geel. Dit jaar zakte hij een beetje langzamer, maar in combinatie met haar gedrag, de eerste nacht dat we echt op zijn gebleven is ze ook bevallen.
Lies was vorig jaar ook binnen 24u nadat het echt begon te zakken bevallen. Was de avond ervoor ook echt niet meer te genieten. Nu zakte het ook binnen 24u en niet te genieten, maar veulen kwam niet direct. Wel heb ik het idee dat ze donderdagavond ook echt al weeën heeft gehad, net als dat het bij mensen soms toch wel een hele tijd kan duren.
Arme pony was ook bekaf na de bevalling. Op den duur strompelde veulentje al door de stal, dat we zoiets hadden van; Lies, je moet nu wel gaan staan, anders gaat hij je uier nooit vinden... :(:)

Neon, de hint heb ik niet echt tijd voor gehad. Maar wat balen dat ze het niet zo goed doet.
Hopelijk sterkt ze toch een beetje aan en was het niet de natuur die zei dat het toch maar afgestoten moest worden :=

DL, en zo'n dag snap ik volledig dat je even tijd nodig had om bij te komen hoor. Zeker omdat je nog langer hebt gewaakt.
En noem mij dan maar een mietje hoor, maar ik kan best slecht zonder slaap. Maar als er dan een veulentje geboren wordt, haal ik puur op adrenaline de hele nacht door ^_^

Ennasil92, hele mooie ruime stal! Kan je alleen wel goed zien wat je merrie doet als ze bijvoorbeeld achterin gaat staan/liggen. Mocht het zo ver zijn bijvoorbeeld.
En die melkstrips 5.0 tot 7.0 vind ik maar lastig af te lezen, die heb ik dit jaar voor het eerst, maar lijken helemaal niet zo exact. Als ze op de 5.0 tot 9.0 echt geel-groen beginnen te kleuren, ook die preciezere gepakt en die kleuren dan echt nog diepblauw/violet bijna. Lies haar melk was door het zo lang doorlopen echt op het laagste van 5.5 gekomen en op die andere test kon ik het kleurtje niet echt onderscheiden. Niet meer blauw, maar ergens tussen de 6.2 en 6.4 misschien, maar eigenlijke en kleur die niet op de kaart stond :+

Dyonne, mooi ventje is het hoor!

En Pretty, die is inderdaad gelijk weer mooi slank. Wat een verschil he. Roos was ook zo huge, kwam dan ook een groot veulen uit en is eigenlijk ook weer een erg mooie conditie nu.