[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:05

Oftewel karma is a bitch ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:07

Buenootje gefeliciteerd!! Eindelijk kennis mogen maken met jullie mooie veulentje, wat leuk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:09

Scooby007 schreef:
Ik ga mijn mening over dit alles lekker voor me houden, er is al wel genoeg over gezegd zie ik zo, ieder zijn eigen mening maar zou wel fijn zijn als het een beetje aardig blijft, moet geen ruzie worden hier :')

Iedereen met veulens gefeliciteerd, zie zo veel leuke foto's voorbij komen.

Hier gaat alles super goed, Macho word met de dag nieuwsgieriger en ook zelfverzekerder, zo leuk om hem zo te zien opbloeien. Hij groeit ook hard, word al een flink mannetje.

[ Afbeelding ]

Wat een schatje

Cedric je hebt wel een mooie volle uier, heb je ook ph gemeten?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:09

bluenootje gefeliciteerd, als papa cremello is, is dit zeker en vast een palootje

even off topic en om de sfeer er een beetje in te brengen, hier is de poes net aan het bevallen *\o/* al twee geboren

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:10

Daar is een prima foei functie voor op bokt ;)
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar van iemand met zo'n reactie daar hoef ik verder geen berichten van te lezen.

Verder hoop ik dat Luna er snel bovenop is maar verder laat ik het hier wel bij.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:11

Cemlys, wat een prachtig mannetje!!!! Wauw! Gaat het nu goed met moeder en zoon?

Dustinlover spannend!!!

Scooby wat een mooi mannetje , echt ongelofelijk goed gelukt hihi <3

MDJ wat een leuke mini's, zo zwart en wit hihi.

Ik heb weer wat leuke foto's van Emma en het gastveulentje wat hier nu staat (ook van Pjotr). Helaas kunnen ze nog niet samen want Emma moet juist nu even wat rustiger aan doen, ze heeft mogelijk te wild gedaan in de wei en liep onregelmatig met een achterbeentje gisteren (belaste het wel en rent er gewoon op rond...), niks te zien aan haar beentje (geen wondje of zwelling) en geen koorts gelukkig, de veearts dacht aan wat verrekt en spierpijn door uitgegleden ofzo (gebeld voor advies) en paar dagen rustiger aan doen en goed in de gaten houden zei die, dus kleiner stukje wei gegeven en wat langer op stal gelaten vandaag, nou mevrouw was nog wilder als anders..... liep ook al beter als gisteren gelukkig, nog een kleine onregelmatigheid te zien maar hopelijk is dat ook weg binnen een paar dagen, dan kan ze eindelijk samen met het andere veulentje spelen :)

Temperaturen was een waar drama, ik had haar niet Emma van stal de Wilde moeten noemen, want een echte wilde dat is ze :+ ik had ook nog even naar haar hoefje willen kijken of daar misschien wat in zat maar dat nog maar even niet gedaan, als ze spierpijn of verrekking heeft is het ook niet fijn als ik aan haar beentje ga klooien. Maar ze kon zichzelf wel met dat beentje achter de oren krabben daarom denk ik toch dat ik eens in het hoefje moet gaan kijken... iemand advies hoe dat het beste te doen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:11

Fotsy schreef:
bluenootje gefeliciteerd, als papa cremello is, is dit zeker en vast een palootje

even off topic en om de sfeer er een beetje in te brengen, hier is de poes net aan het bevallen *\o/* al twee geboren

[ [url=m/6Y7jkL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tSBKVW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend fotsy, ze lijkt nog lang niet leeg :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:13

:= denk je?

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:13

Maak je voor haar en haar kittens ook een topic aan? ik zou hem met veel plezier volgen namelijk. <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:15

Manda schreef:
Cemlys, wat een prachtig mannetje!!!! Wauw! Gaat het nu goed met moeder en zoon?

Dustinlover spannend!!!

Scooby wat een mooi mannetje , echt ongelofelijk goed gelukt hihi <3

MDJ wat een leuke mini's, zo zwart en wit hihi.

Ik heb weer wat leuke foto's van Emma en het gastveulentje wat hier nu staat (ook van Pjotr). Helaas kunnen ze nog niet samen want Emma moet juist nu even wat rustiger aan doen, ze heeft mogelijk te wild gedaan in de wei en liep onregelmatig met een achterbeentje gisteren (belaste het wel en rent er gewoon op rond...), niks te zien aan haar beentje (geen wondje of zwelling) en geen koorts gelukkig, de veearts dacht aan wat verrekt en spierpijn door uitgegleden ofzo (gebeld voor advies) en paar dagen rustiger aan doen en goed in de gaten houden zei die, dus kleiner stukje wei gegeven en wat langer op stal gelaten vandaag, nou mevrouw was nog wilder als anders..... liep ook al beter als gisteren gelukkig, nog een kleine onregelmatigheid te zien maar hopelijk is dat ook weg binnen een paar dagen, dan kan ze eindelijk samen met het andere veulentje spelen :)

Temperaturen was een waar drama, ik had haar niet Emma van stal de Wilde moeten noemen, want een echte wilde dat is ze :+ ik had ook nog even naar haar hoefje willen kijken of daar misschien wat in zat maar dat nog maar even niet gedaan, als ze spierpijn of verrekking heeft is het ook niet fijn als ik aan haar beentje ga klooien. Maar ze kon zichzelf wel met dat beentje achter de oren krabben daarom denk ik toch dat ik eens in het hoefje moet gaan kijken... iemand advies hoe dat het beste te doen :D

Blij dat jullie hem allemaal leuk vinden, mijn 2de generatie eigen fok valt in de smaak :D merrie is weer helemaal goed, die stond alweer mooi hengstig voor de stal de hengst lekker te maken haha. En die weet natuurlijk ook al hoe de vork in de steel zit. Veulentje is topfit, groeit goed, neusje weer schoon. Alleen nog iets vieze oogjes, dus toch maar een drupje caf in morgen. Ik moest hem eigenlijk al ontwormen maar hij krijgt nog 2x daags antibiotica dus maar paar dagen uitgesteld. Maar het is een leuk mannetje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:16

:j :D :')
Fotsy schreef:
:= denk je?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:17

Buenootje, gefeliciteerd, eindelijk dan! *\o/* Met een cremello papa moet het wel een palomino zijn, maar zo op de foto lijkt het hetzelfde kleurtje als mams. Dat wordt nog een toverballetje. :D

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:30

Lauura schreef:
brrr ik krijg helemaal de kriebels van al jullie verhalen :( moeilijke bevallingen, veulentjes die het niet redden. Heel veel sterkte ;(

Voor ons het eerste veulentje, krijg nu toch wel de zenuwen! Ze is vandaag 320 dagen drachtig. Zal blij zijn als het (gezond en veilig) eruit is!

Laten we hopen op het beste voor de overige merries... Ook wij in spanning van ons 1e paardenveulen (Hilandra hebben we gekocht en laten dekken zodat we konden 'oefenen' hihi).

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:35

Spannend Fotsy! Succes :)

Anna, showen die foto's :j :o
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 30-04-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:35

Luna2006 schreef:
Mijn merrie krijgt de allerbeste zorgen die ze maar kan wensen. Mijn DA staat om het uur hier, ook snachts wisselen we af om op haar te letten. Hier is ze thuis in alles rust met langs haar in de stal haar beste maatje. Beter voor haar rust kan ik echt niet wensen. In een kliniek zou ze enkel stressen en juist gaan bewegen ja, omdat ze opzoek is naar de rest en naar haar eigen stal wilt. Hier heeft ze echt geen giga beweging, hoogstens een stal groot, wat aangepast is op mini formaat wat in een kliniek niet is. Dus in principe heeft ze hier minder beweging

De (KWPN-)merrie van onze kennissen is ook 'gewoon' op stal met spoed geopereerd (keizersnede en het veulen in stukken eraf gesneden - was overleden, lag dwars voor de uitgang -), merrie hielden ze onder veel zorgen 2 weken binnen, daarna zakte de koorts eindelijk.. 3 dagen later is ze helaas alsnog overleden... De meesten denken het toch beter te weten of te kunnen doen. Ze kunnen niet bij jou in de portemonnee kijken en ze kennen de situatie van 'horen zeggen', in dit geval 'lezen'. Jij moet doen wat jij het beste vind, want jij moet ermee leven immers wanneer het mis zou gaan. Laten we hopen dat alles goedkomt, ik duim nog steeds met je mee :(:)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:37

Buenootje hier je foto`s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:39

Wat een popje

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:44

polleman schreef:
OnzeToppers daar durf ik geen uitspraken over te doen,
ze heft ook al wel een beetje punt billen.
wat schattig die kleine shetlanders.

Het begint nu écht nog spannender te worden, wist niet dat dat nog mogelijk was... Gezonde spanning, dat wel! Ben vanavond met haar aan de hand wezen wandelen. Twijfel nog of ik haar over zal zetten van de weide (met koorden afgezet) naar een kortere weide (met balken afgezet), zodat ze in de kortere weide dichter bij stal staat.
Dank je wel, vind ze zelf ook zo cute en dan ook nog eens merries! Er wordt dit jaar flink mee gestrooid :-D

Jahil zal er wel bij moeten blijven, aangezien Zigiandra wild wordt wanneer ik hem nu alleen maar in een weide naast haar plaats. Sommige mensen raden het af om een ruin bij een hoogdrachtige merrie te laten lopen. Is er iemand hier die mij informatie kan geven wat ik het beste kan doen?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:47

En even advocaat van de duivel spelen: zeg eens eerlijk, wie zou er hier voor een shetlander 4000 - 5000 euro betalen voor een keizersnede op een kliniek met de kans van ongeveer 50% dat de merrie het sowieso niet gaat overleven? En dan voor een shetlander???
Hier op bokt zijn het altijd mooie praatjes, maar in de praktijk is het toch vaak anders en heel wat reëler.

Luna; sterkte.
Vorig jaar heeft een collega van mij een shetlander geopereerd op het weiland. Ook daar zat een te groot veulen op en de eigenaar had er niet meer dan een paar honderd euro voor over. De kliniek was dus geen optie en de enige andere optie was euthanasie. Veulen was al dood, maar merrie heeft het overleefd en heeft dit jaar zelfs weer een veulentje aan de voet! Dit jaar is alles prima gegaan.
Het is inderdaad een flink risico, maar het kán zeker wel.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:51

Cemlys laat het veulen dan maar snel komen kunne jullie er allemaal van genieten!
wat een plaatje die show bink van je!

Dustinlover en jij dacht daar komt baby eindelijk en dan geeft ze valse alarmen fop merries.
ze zeggen wel is 3 x is scheepsrecht dus nog 2 x te gaan :D

CedricVT dat vind ik lastig te zeggen,
sommige merries lopen dagen met lopende melk en sommige zonder hars dopjes of wat dan ook.

carika mooi filmpje wat een lange benen heeft die kleine van jou.

MDJ leuk zon thuis gok lijst.

Fotsy gefeliciteerd, op naar een mooie stel kitten `s

even foto`s op de pc aan zetten van vandaag van Bonita

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:51

Ahhhh wat een knappertje beunootje <3

Hier wat fototjes van de veulentjes bij mij nu (foto's van gisteren):

Het valk fewspot merrieveulentje van Pjotr uit een mini maat moeder. Erg leuk merrietje! En enorm dik vachtje hihi lijkt net satijn zo ziet haar vachtje eruit, en dit is ook echt een knuffelveulen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Emma :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:57

Oh wat een knapperds van pjotr. Dat Vacht je heerlijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:58

manda wat een prachtige veulens, vind Emma stiekem de mooiste ;)

bluenootje zeker palo :9

oh en hier is nummer vier net geboren *\o/*
Afbeelding
waar kan ik topic maken :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:59

@Onzetoppers: ik denk voor mijn gemoed dat ik de beste keuze maak. Ik zou het geen arts in die kliniek vergeven moest ze alsnog sterven als ik haar daar zet. Moest ze hier het alsnog niet halen (Wat ik echt niet hoop!) dan kan ik het enkel mezelf verwijten.

Nageboorte kon DA zo vast nemen toen hij kwam afpellen en kwam meteen volledig mee. Hebben die begraven en een plant erop gezet. Hoop dat dit de mooiste en grootste plant gaat worden die ik ooit heb gezien. Dat verdiend mijn kleine ventje toch echt wel
Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:59

Ja hihi dat vachtje is echt leuk, echt heel erg dik vergeleken met mijn veulentje, voelt ook super zacht en zo'n prachtige gloed erover en schoon wit :D