[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi_H

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:01

Wat een super nieuws KMD!! En gefeliciteerd met de mijlpaal!

Hij is echt leuk SI! Ik ben benieuwd naar buitenpics!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:43

KMD: goed nieuws voor Vent!

si: hij echt schattig! Is je merrie nu ook weer wat vriendelijker? Ze lijkt je tenminste wel bij haar kind te laten.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:06

Mooie veulentjes!!! Nogmaals gefeliciteerd!
KMD wat een fijn nieuws voor jullie.

Vanmiddag even filmpje pakken met man en kind, even de zinnen verzetten na erg onrustige week met vaders in en uit ziekenhuis voor diverse onderzoeken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:11

Iedereen met veulentjes gefeliciteerd! SI vooral, eindelijk geen spanning meer :P

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:23

Gentleman is echt een knapperd!

Ben benieuwd naar de droog foto's Amandake.

Fijn nieuws KDM!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:31

Ze laat me nog niet toe bij het veulen, toevallig heel ff toen ze stond te eten. Ze is echt heeeeeel erg beschernend. Ben benieuwd hoe het gaat allemaal

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:31

Komt vanzelf wel. :j We hebben hier ook een merrie die de eerste week heel beschermend is, en terecht! :D Op zulke mooie kinderen moet je zuinig zijn!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:44

hier gelukkig alleen maar hele makkelijke merrie,s die je meteen toelaten...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:46

Ja komt wel goed, maar wil haar graag een halster om doen zodat ze naar buiten kan met de beeb. Maar dat lukt nog niet helaas

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:53

ik heb ooit zo,n merrie meegemaakt...jij als baasje moet je niet laten afschrikken.

pak eens iets wat ze heel lekker vind,appeltje of een handje brokken?
halster mee en gewoon resoluut op der afstappen,als ze dreigt even je stem verheffen en zodra ze toegeeft belonen en een klein hapje laten nemen.
halster om doen en dan de rest van de appel/brok geven.

na een paar dagen weet de merrie genoeg en dan zal je ze probleemloos kunnen pakken

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:02

KMD super nieuws!

wij hadden een keer een merrie die kwam om te insemineren en kreeg je NIET te pakken die sloeg je echt de stal uit wat je ook probeerde echt heel gevaarlijk. die stond met halster en touw in de box. dan moest je haar iets naar buiten laten komen. dan heel snel t touwtje pakken en veulen bij de merrie houden anders greep ze je (een paar keer een heel shirt kapot gebeten was echt en gevaar dat beest )
en die werd alleen maar erger als je je stem verhefte.
dus kijk uit!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:02

ps gelukkig zijn er niet veel zo ;)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:04

Onze kleine Kiki met haar 83 cm schopt en bijt iedereen die niet "directe familie" is resoluut de paddock, box, bak of het weiland uit. Wij mogen er altijd zo bij, ook mijn zoon mag overal bij en ook aan het veulen komen, maar "vreemd volk" wordt niet door haar toegelaten. Ben benieuwd of ze het dit jaar ook weer zo doet, ik verwacht het wel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:05

dat lijkt me wel erg vervelend zeg

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:10

Mmm, ik zou eerlijk gezegd ook eerder kiezen voor een 'soft approach'. Die maidens zijn hartstikke nerveus. Paaien met iets lekkers wil idd ook vaak helpen en verder je ruimte claimen. Ik ben ook benieuwd hoe Bridie het gaat doen, die is ook uitermate uitgesproken in de dingen die ze wel en niet accepteert en kan bij vreemden soms wel apart uit de hoek komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:14

Gefeliciteerd SI prachtig veulen.
Nog een mooi vosbont veulen voorbij zien komen.
Goed nieuws voor KMD...gelukkig maar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:16

Diane65 schreef:
Mmm, ik zou eerlijk gezegd ook eerder kiezen voor een 'soft approach'. Die maidens zijn hartstikke nerveus. Paaien met iets lekkers wil idd ook vaak helpen en verder je ruimte claimen. Ik ben ook benieuwd hoe Bridie het gaat doen, die is ook uitermate uitgesproken in de dingen die ze wel en niet accepteert en kan bij vreemden soms wel apart uit de hoek komen.

:j Maar er zijn natuurlijk wel grenzen! Nudine is dus sowieso al niet zo'n lieverd, maar ik kan wel met haar lezen en schrijven. Hopelijk blijft dat zo ;)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:17

Zulke paarden heb ik dus echt niet! Soms mocht ulf van mij wel wat beschermender zijn maar helaas. Iedereen kan bij alle drie alles.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:21

Ik had vorig jaar ook verwacht dat de maiden beschermend zou zijn, want naar vreemden is die wel afstandelijk. Maar die was vanaf het begin juist heel makkelijk en liet iedereen gewoon toe bij haar kind.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:22

Ik ben dus bang dat Bella dat ook gaat doen. Tis een vreselijk lief paard....maar ze is wel de Baas.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:24

Sharon, is ze altijd al zo zuur en nerveus, of was dit alleen met de dracht en nu? En als dat zo is, is dat minder bij jou als naar anderen toe? Als dat zo is, zo min mogelijk vreemden in haar stal toelaten.
Vervelend dat ze nu zo is, maar ze is beschermend natuurlijk naar haar kind toe. Ze moeten nog even snappen dat je het beste met hun voor hebt.
Ik zou, als je het halster om krijgt, in ieder geval het halster omlaten en als ze zich dan nog moeilijk laat pakken er een klein touwtje (ongeveer 20 cm) aan maken als "grijptouwtje". Wij hebben er ook wel eens op stal staan die moeilijk te pakken zijn in, en dan is zo'n touwtje heel makkelijk.
En zorgen dat je haar aandacht geeft en niet direct op het veulen af stapt. Lastig, want je wilt je veulen natuurlijk aanraken, aaien, vertroetelen, maar als je dat doet voelt zij zich weer aangevallen. Dit moet je rustig opbouwen, en het vertrouwen van de merrie moet je winnen, dat ze weet dat jij het veulen niets aan doet.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:48

Ze is altijd wel zo geweest, maar niet naar mij! Hoewel ze de laatste tijd ook liet merken als ze het niet fijn vond. Het komt allemaal wel goed, heb haar al wat wortels uit de hand gevoerd, wat muesli en wat brokjes, dat gaat allemaal weer. denk dat het over een paar dagen wel normaal is allemaal. En ik ga niet allemaal me stem verheffen tegen haar, dan wordt ze alleen maar pissiger

PaukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:51

Sharon en Amandake van harte gefeliciteerd met de knappe mannen!

KMD Goed nieuws!

Ik ben benieuwd hoe Orion dat straks gaat doen als de kleine er is, we moeten gewoon afwachten.
Bij Kyra was het gelijk goed maar dat is dan ook m'n maatje dus dat had ik wel verwacht.
Met Orion is de band tussen ons nog een beetje zoeken. We kunnen wel met elkaar overweg gelukkig (Dat is wel is anders geweest toen ze jong was) maar echt hele dikke maatjes zijn we ook (nog) niet

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:53

ik zou je niet laten afwimpelen Sharon en je merrie gewoon toch pakken en ze naar buiten doen
let wel op met het naar buiten zetten dat jij dat doet met iemand die ze ook vertrouwd en niet te veel mensen eromheen staan maar op een afstand...

Mijn merrie heeft ook 3 x flink gesteigerd tijdens het binnen/buiten zetten omdat het gewoon te druk was het veulen het niet snapte en het niet snel genoeg ging..

dus ik heb toen wel even flink gescholden dat mag natuurlijk niet :)

geef haar wat lekkers en doe haar een halstertouw om de nek zodat haar vast heb
gaat ze gek doen kun je wel meteen loslaten en zo proberen het halster om te doen.

en niet zo veel mensen in je stal laten liefste helemaal niemand voordat ze iemand helemaal verrot schopt
die van mij was ook zo beschermd als een vreemde kwam ging ze gewoon voor het veulen staan..
en terrecht, ik mocht gelukkig wel eraan maar ook soms ging ze tussen mij en Adana staan hoor :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:55

Wat vervelend Sharon, maar komt vast wel goed.