[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:23

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:48

goede middag iedereen Knipoog

Niets speciaals te melden ,lekker weertje buiten ,koud maar zonnetje erbij ,dus heerlijk zo de stallen te doen ,kwam effe binnen voor een kopje koffie en DBT shecken Knipoog

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:02

Ik wou dat dat zonnetje hier ook kwam:( 'tis hier nog grijs... En moet Farita nog rijden, maar heb wat migraine dus niet heel veel zin... Zucht. Zal toch wel moeten, kan d'r niet hele dag binnen laten staan.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:17

Kun je haar niet buiten zetten dan?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:24

Jawel, in een paddock, maar dan gaat ze staan slapen, dus dat schiet niet zo op. Bovendien moet ik nog uitmesten, en tja, ze is wel 21, dus ze heeft wat beweging nodig om soepel te blijven. Nouja, relatief soepel dan he Tong uitsteken

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:07

Hoi Allemaal,

Net even foto´s gemaakt van Sarah mn mini,
ze is nu 194 Dgn Drachtig, en ze word best wel dik...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jammer dat je mij hand in haar oog ziet.. haar andere oog is precies andersom,
dus veel bruin/iets blauw, best apart vind ik !!

Grtjss

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:34

Vandaag is de dierenarts langs geweest. (hij moest eerst koi karpers keuren Tong uitsteken) Syl heeft geen haken op haar kiezen, ze heeft ook geen scheve kaak (niet schever als eerst) wel heeft ze een opening tussen 2 kiezen, ook dat had ze al. en een kies voelt wat hol. van de week dus even langs om een foto te laten maken. (om te kijken of er een gaatje in zit of iets anders) ze kan wel eten, maar het gaat niet zoals ze eerst at. ben benieuwt. (als ze lief is hoeft ze geen verdoving Lachen is wel een fijn idee met de baby in haar buik. alleen als ze echt haar hoofd niet stil wil houden)
en nog even foto's van vandaag:
Afbeelding
buikje
Afbeelding
hinnik snoet
Afbeelding
Lachen
Afbeelding
en even laten zien dat ze wel kan eten, niet uit een emmer met goude letters Tong uitsteken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:23

pepper zit op 220 dagen!!!!!!!!!!!!!
winoa op 190 dagen dracht

het schiet al mooi op hierzo.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:11

Time flies, Inowa!
Mooi bol minimeissie
Syl binnenkort terug naar de d.a.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:19

even uit voorzorg, hoe denken jullie over antibiotica en drachtige merries? lijkt mij niet echt geweldig... zit er mee in mn maag want ik heb het idee dat syl een synus ontsteking heeft. (voorhoofdsholte ontsteking door een ontstoken wortel) de kans is klein want ze stinkt niet uit haar mond enzo, maar ik heb gewoon dat idee. hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:21

geen ervaring mee maar denk niet dat het veel kwaad kan

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:38

prachtige aanstaande ouders zien voorbijkomen!!
Lucy_1: grappig, 1van onze friezen heet ook Lutske
ik heb geen foto meer op de comp van de aanstaande vader van het veulen van Jill maar het was mijn eigen ggk panterbonte appaloosahengst en blijkbaar op deze comp ook geen van de vader van het eventuele beebje in de maak van jenske (wat een comp Boos! )

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:53

draaakje schreef:
even uit voorzorg, hoe denken jullie over antibiotica en drachtige merries? lijkt mij niet echt geweldig... zit er mee in mn maag want ik heb het idee dat syl een synus ontsteking heeft. (voorhoofdsholte ontsteking door een ontstoken wortel) de kans is klein want ze stinkt niet uit haar mond enzo, maar ik heb gewoon dat idee. hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Wel ervaring mee en het kan geen kwaad.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:04

Mijn zus en ik waren daar ook terughoudend in, maar in april mei kunnen we je het resultaat vertellen helaas.
Beiden merries zijn flink ziek geweest en hebben diverse medicijnen gehad, de da gaf wel aan dat je je daar eigenlijk niet zo druk over moet maken, omdat er zelfs paarden aan koliek geopereerd worden als ze dragend zijn en dan nog een gezond veulen krijgen.
Je moet wel opletten welke antibiotica. Ik heb het steeds erbij verteld en dan passen ze de medicatie aan.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:40

yfande schreef:
Peterina schreef:
Na het bekijken van al die mooie dikke buiken foto's denk ik dat ik ook een paar ga nemen deze weekend. Bij de beide dames is al flink leven te voelen; bij Peach is ook de hartslag van het veulen te horen maar bij Fancy niet, maar het is haar eerste veulen dus verwacht ik dat wel.

Hoe ver zijn jouw merries ? en waar voel je ? ........je merkt dat hier de absolute amateur spreekt Bloos , ik verbeeld
me af en toe iets vlinderachtigs te voelen, heel snel, maar dat zal ik me wel verbeelden, zij is 176 dagen.

Beide dames zijn voor begin mei: Peach is 191 dagen en Fancy is 193 dagen.
Ik zie al bewegging in de flanken en kan het daar al voelen maar ook op de onderbuik zo tussen de tepels en de navel. Peach heeft een heel drukke erop zitten en Fancy een heel rustige; moet bij haar 'lang' zoeken.
Met dit weer is het wel wat makkelijke ... als ik mijn warme hand erop drukt 'kruipt' het veulen eronder. Echt enig om het te voelen!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:51

@keeva : is je geitje al bevallen ? hoor er niets meer van Knipoog
die van mij toen op de foto ,is weldegelijk hoogzwanger Lachen ben benieuwd wanneer het komt ,uier hangt op de grond.

Bij Bibi zie je de baby van op een afstand bewegen ,haar buik "schommeld" als het ware haha...mooi om te zien.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:54

draaakje schreef:

je hebt AB en AB natuurlijk.

Trydaniaeth had vorig jaar een kapot oog. Ze heeft en een verdoving gehad van de DA en AB (zalf).
Ze zat toen op 7,5 maand dracht, dus was al aardig op weg. Ook ik heb de DA wel van tevoren gezegd dat ze drachtig was (niet dat hij dat niet had kunnen zien Clown)

Het heeft voor Tyfwyr geen nadelige gevolgen gehad in elk geval Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:18

oke, ik ben wel blij met onze dierenarts die gaat haar niet zomaar verdoven Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:43

amandake... pff fik hoop niet dat jouw geit eerst gaat Tong uitsteken ik zit al veel langer op de mijne te wachten Tong uitsteken en Daria wil en wil maar niet Rolleyes die geniet van haar leventje rustig in het kraamstalletje met een warmtelamp boven haar al meer dan een week lang Clown Ze voelt zich volgens mij als een koninginnetje Tong uitsteken

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:35

ow ja jij was het Frenia ,sorry hihi ,dacht dat het Keeva was Knipoog

Kan je haar ongelijk geven zo lekker warm onder de lamp Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:02

Ik heb gelukkig geen geitjes meer, Amandake Haha! ... ha ha, nee hoor, vond ze wel erg leuk, maar ze zijn ontsnappingstechnisch nogal .. eh .. lastig, vind ik Clown . Vroeger hadden we zo'n grote witte melkgeit, die stond samen met ons ezeltje Ernie Knipoog . En heb ook nubische geitjes gehad. Nu alleen nog maar ouessant-schaapjes.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:36

draaakje schreef:
oke, ik ben wel blij met onze dierenarts die gaat haar niet zomaar verdoven Lachen

Ik denk dat geen enkele DA zomaar een paard gaat verdoven hoor. Zeker niet als je van tevoren even meldt dat het een drachtige merrie betreft en hoever ze is in de dracht Knipoog

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:46

even een paar dagen eruit geweest, lig plat helaas..........Maar...je kan dan wel veel reclame-folders lezen en in de Makro folder vandaag staat een camera met scherm (75m, microfoontje etc) voor 99,-. Misschien iets voor de mensen die nog op zoek zijn?
Porva een paar dagen niet gezien, dus geen nieuws. Iedereen gefeliciteerd weer met de mijlpalen en buiken en alle nieuwe mensen in het toic, welkom.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:19

Hebben jullie je veulens ook verzekerd? Heb vandaag net gedaan, voor als die doodgeboren wordt.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:27

Mnonn schreef:
Hebben jullie je veulens ook verzekerd? Heb vandaag net gedaan, voor als die doodgeboren wordt.

Heb ik niet gedaan. Vertel er eens wat meer over, wat dat kost, wat het dekt, waar je dat kan afsluiten?