[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinskee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:00

Iedereen een fijne jaarwisseling alvast Kusje

en SA nog ene paar uurtjes dan is het januari dan kunnen de veulens komen Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:13

ook namens mij iedereen een fijne jaarwisseling en gezonde veulentjes en mama's in 2008!!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:17

Ook vanuit hier, iedereen een fijn en gezond 2008 toegewenst! En maar hopen voor SA dat de merries vannacht van schrik de veulens eruit floepen! Knipoog

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:26

Tjeetje, gaat hier idd echt snel!!
(nog niet met de veulentjes, maar denk dat we over 2 maand wel anders praten Knipoog )

Iedereen een heel erg gelukkig nieuwjaar, en dat het allemaal maar goed mag gaan met de aanstaande moedertjes, hun kroost en natuurlijk ons als peetooms en -tantes natuurlijk!! Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:33

Ook van mij een gelukkig nieuwjaar gewenst met een hoop gezonde veulens! Haha!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:41

Vandaag weer lekker gereden met Kuri, die sjouwt gewoon maar door en door de carbit knallen werd het tempo af en toe ook nog wat extra verhoogd.. Helaas af en toe ook wat meer spanning, maar dat kan ik haar nu niet aanrekenen. Verder was ze vandaag in een knuffelige bui, stond lekker met haar hoofd tegen me aangeleund terwijl ik aan het kriebelen was. Altijd erg gezellig Haha! Verder viel het me een beetje op dat haar stal zo schoon is de laatste tijd, ze is niet heel erg vies, maar drollen liggen er altijd wel in en nu waren het voornamelijk urineplekken. Weet dus niet of dat aan de dracht kan liggen, ze last van verstopping kan hebben of dat ze alles voor overdag buiten de stal bewaard?? Even in de gaten houden dus. Maar misschien weet iemand of dat met de dracht te maken kan hebben??

Maar alvast een heel goed oudjaarsavond en alle beste wensen voor 2008!!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:46

wij wensen iedereen een heel goed en gezond 2008 toe

met gezonde veulens en mama's

willie en ilse
en alle pony's
Keresa , Esta, Pleunie,Lynn, Marina
Jeanie, Baby, Linsey

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:48

voor iedereen een geweldig nieuwjaar! Dat er maar veel gezonde veulentjes geboren worden en het ook privé voor de wind gaat! Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:57

Hier ook een gezond en gelukkig nieuwjaar met veel gezonde veulentjes!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:59

Fijn dat we het er allemaal over eens zijn hoe dit topic bedoelt is! Ja
Vanaf nu dus geen ge-maar meer en gewoon lekker berichten over je drachtige merries plaatsen! Haha!

Iedereen een goed uiteinde gewenst!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:27

Ik lees ook zoveel mogelijk maar op ieder reageren kan idd gewoonweg niet..

Heerlijk hoor bijna het nieuwe jaar.. Dan ben ik toch altijd meer bezig met de aanstaande veulens enzo..
Heb ook echt zin in 2008.. 1 veulen meer dan anders.. Wat meer keuringen.. Tsja Haha!

Iedereen in ieder geval een super 2008 gewenst met veel goede geboortes en mooie gezonde veulens uiteraard!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:32

Vandaag weer wat foto's gemaakt.
Afbeelding
De rest staat bij itp, zie de link. Mijn merrie is haar dikke buik nu kwijt. Ik vind m'n merrie er gelukkig niet lelijker op geworden, was eerst bang dat ze enorm zou invallen na de bevalling. Dat zie je ook wel eens namelijk. En zoveel vlees had ze ook niet.
[KS-ITP] Foto's van een leuk hengstje

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:33

Ik vind het echt een knap mannetje Haha!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:43

hallo lieve mensen ik meld me ook weer eventjes van weg weggeweest..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:47

enny schreef:
Vandaag weer lekker gereden met Kuri, die sjouwt gewoon maar door en door de carbit knallen werd het tempo af en toe ook nog wat extra verhoogd.. Helaas af en toe ook wat meer spanning, maar dat kan ik haar nu niet aanrekenen. Verder was ze vandaag in een knuffelige bui, stond lekker met haar hoofd tegen me aangeleund terwijl ik aan het kriebelen was. Altijd erg gezellig Haha! Verder viel het me een beetje op dat haar stal zo schoon is de laatste tijd, ze is niet heel erg vies, maar drollen liggen er altijd wel in en nu waren het voornamelijk urineplekken. Weet dus niet of dat aan de dracht kan liggen, ze last van verstopping kan hebben of dat ze alles voor overdag buiten de stal bewaard?? Even in de gaten houden dus. Maar misschien weet iemand of dat met de dracht te maken kan hebben??

Maar alvast een heel goed oudjaarsavond en alle beste wensen voor 2008!!!

Tegen het einde van de dracht gaan ze minder eten, in iedergeval minder ruwvoer. Dat leidt dus ook tot minder ontlasting, dus echt vreemd is het niet hoor! Dus het kan met de dracht te maken hebben, mits ze verder is dan 9 mnd.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:47

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een geweldig nieuwjaar toe.

Wij brengen weer een nacht door op stal en vieren het dus daar. Er werd vandaag al flink karbiet geschoten om ons heen, en niemand was er erg van onder de indruk, dus ze zullen vast niet door het vuurwerk bevallen...

Toch hoop ik dat we het nieuwe jaar goed kunnen beginnen, hopelijk dus met de geboorte van 1 of 2 veulens.
Het oude jaar heb ik al afgesloten, vandaag ging er al zoveel mis het lijkt me sterk dat er nog meer fout gaat hier.

Het begon allemaal vanmorgen vroeg... Om 7.15 kwam ik overeind om op te staan, ik voelde wat kriebelen en wreef over mijn schouder *PRIK* auw! Een wespensteek (die schuilde blijkbaar in de zadelkamer).
Vervolgens even naar huis om mijn vader er naar te laten kijken (kon het zelf niet zien). Weer terug naar stal, nog vroeg, net licht, langs de weilanden en nog stille landweggetjes. Heel overzichtelijk en ik let juist altijd zo goed op, maar wat zich verscholen heeft is toch onzichtbaar bleek wel... *KLAP* grill en bumper kapot en en knappe jonge bok (hert) op slag dood. Hij sprong slechts 3 of 4 meter voor mijn auto vanuit een greppel achter een boom zo de weg op, daar was geen ontwijken meer aan...
Vervolgens met het buitenzetten van de paarden neemt njadien een snoekduik met haar hoofd en ontblootte tanden over haar boxdeur heen richting het jonge ding wat ik in handen had, die al eens eerder njadien's tanden in haar achterwerk heeft gehad. Het arme meiske schrok zich rot en sprint naar buiten, half tegen de deurpost aan en half over mij heen...

De rest van de dag heb ik maar lekker rustig aan gedaan, voor de veiligheid...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:49

aaah.. dat je volgendjaar meer geluk mag hebben SA

2 gezonde veulens en merries.. Haha!
was er nou nog een drachtig ja toch maar die was later toch?

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:51

ik heb o0k best wel een dikke buik hhahhihihi Bloos Bloos Bloos

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:53

Oei SA!!
Nou dan kunnen we elkaar de hand schudden qua dag. Maar dat van het hert is wel erg zeg!! Sneu...maar ja.
Ach sclecht generale is een goed uitvoering toch? dus het jaar slecht afdsluiten betekend dat je morgennacht een veulen krijgt!!! (goed begin) Ja

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:55

Ook ik wens iedereen een goede jaarwisseling toe.

Ik moet zelf werken zit in de nachtdienst en werk vannacht op de verpleegunit bij dementerende bejaarden, 't zal wel een drukke nacht worden de meeste denken namelijk met vuurwerk dat het oorlog is zo zielig Ach gut

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:58

Hoe is het met jouw merrie potverdikkie?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:59

Mabon schreef:
Ook ik wens iedereen een goede jaarwisseling toe.

Ik moet zelf werken zit in de nachtdienst en werk vannacht op de verpleegunit bij dementerende bejaarden, 't zal wel een drukke nacht worden de meeste denken namelijk met vuurwerk dat het oorlog is zo zielig Ach gut

Ach hemel!! Ja, die groep bestaat ook nog. Wat sneu!!
Ik schreef net in eigen topic al dat ik zo'n hekel heb aan oud en nieuw...
De paarden die het doodeng vinden, honden die wegkruipen, katten die niet optijd binnengekomen zijn en straks wegvluchten, alle doden en gewonden die elk jaar weer vallen, mileuvervuiling, en dan de wilde dieren die denken dat het jachtseizoen weer geopend is....
En nu jouw groep mensen indd.......
Ben blij als het 2 januari is...

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:00

germie schreef:
Hoe is het met jouw merrie potjankoffie?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:00

Ook van mij al het goeds toegewenst voor het jaar 2008, dat er mooie gezonde veullies en mamma`s bij ieder in de wei dartelen Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:01

germie schreef:
Hoe is het met jouw merrie potverdikkie?

Helemaal niet goed. Helaas. Maar veulen beweegt nog wel. De merrie is lusteloos, en eet nu weer niets meer. Heb nu speciaal voer gehaald wat zo ontzettend lekker ruikt, waar ook alles inzit, en hopen maar dat dat wel eet. Ze ploegt haar stal ook helemaal ondersteboven, en is gewoon chagrijnig.....