ik denk dat ik de deken pas verwissel op het moment dat ze naar de andere stal verhuist. daar is het een stuk warmer. mocht het de aankomende weken wat warmer worden. gooi ik wel vast de dunere deken op. ga zo mijn nieuwe kieffer hoofdtesl ophalen en vanmiddag verterkken we naar Den Bosch op naar de hengsten competitie. staat ook een hengst van ons daar die voor de verkoop is.
ik heb ook eindelijk onze website af www.sollenburg.nl als jullie nog op of aanmerkingen hebben laat hey me ff weten niet via de site dat komt nog niet over.
Even gekeken, mooie site. Ben benieuwd naar de verdere invulling.... (veulens 2006) Ben verder niet geintresseerd in de afdeling verkoop, ben al voorzien.
Het is niet eerlijk! Hier is het dus nog steeds aan het vriezen, en ligt er hier en daar ook nog sneeuw. Alleen zondag en maandag is het boven 0 geweest, verder vriest het al een paar weken.
Troost u,hier vriest het ook nog steeds en ligt er een pakje sneeuw. Ik ga Romy toch ook een deken aandoen hoor,ze lag net weer op de koude grond in de sneeuw/ijs ..... is dit wel normaal,maak me een beetje zorgen na die enge verhalen laatst.
zal me eens effe recht rollen
Amanda nog steeds aan het wachten of veulen echt niet terugkomt
Die van mij staat ook nog onder de 400 grams deken . Maar het is hier elke nacht ook nog -3/-4, dus vind ik het nog iets te koud om haar de dunnere op te doen.
Mooie foto's, ik vind het er nu ook gewoon schitterend uitzien met die witte rijp overal op. Je hoeft je geen zorgen te maken, onze jaarlingen en 2-jarige staan en liggen ook gewoon in de wei op de koude grond, geen probleem.
Volgens mij heb ik geen drachtige merries maar aangespoelde walvissen op stal
Fleur
Kyra
Gelukkig hoef ik me niet druk te maken om dekens, die hebben ze nooit op en de drachtige merries al helemaal niet. Alleen mijn 31 jarige ruin heeft buiten en sinds kort ook 's nachts een dek om, hij heeft even een beetje extra warmte nodig voor z'n spieren. Wel is alles al flink aan het verharen, tenminste de pony's die 's nachts op stal staan. De pony's die 24/7 buiten lopen zijn daar meestal pas later mee. Die liggen ook gewoon buiten op de bevroren grond, ook een drachtige merrie die nog steeds buiten loopt.
Die van mij heb ik nu ze drachtig is wel een deken op gedaan, omdat ze andere jaren altijd geschoren werd en dan 2 dekens op had. Dus ze is helemaal niet gewend zonder deken
Hihi, zeekoeien, walvissen maakt niet uit, ze liggen er wel wel lekker bij. Geniet nog maar even van de slaap Marije....Macy kennende van vorige jaar kun je je lol nog wel op...
Amandake: Ach gossie staat ze nog steeds te wachten op haar kind? En nee hoor de merrie is echt niet dik......ze is hugh!
Ik heb Honey ook onder 2 dekens staan ongeschoren, met redelijke wintervacht. Gelukkig heb ik geen problemen met een vroeg veulen. Ze moet pas eind juni bevallen, dan zijn de dekens toch al lang af.
Heb de afspraak voor Gracie voor vanavond af kunnen zeggen . Ik zag gisteravond al dat ze een wat dik hoofd had, maar daar heb ik verder weinig aandacht aan besteed. Vanochtend had ze dikke achterbenen. Hmmmmm .... effe in de gaten houden. Een paar uur later waren alle vier haar benen dik en had ze een kop als een kikvors!!! Ik dus de dierenarts gebeld: heeft ze een allergische reactie "ergens" op (niet meer te achterhalen) ... hij heeft haar hart en longen beluisterd en haar nog eens getemperatuurd maar dat was allemaal ok. Hij heeft er een flinke spuit in gestoprt en voor twee dagen poedertjes voorgeschreven. Het moet met een paar dagen weg zijn ... wat een timing, niet? Ze wil vast niet weg bij ons . Nou ja, ik ben natuurlijk super opgelucht dat het mee blijkt te vallen en ik ben harstikke trots op Gracie dat ze zich zo keurig heeft laten temperaturen, betasten en injecteren.
hahahahaha!!! Dikke zeekoeien of walvissen!!! Ik zette de site met webcam aan en kreeg ook al zo'n beeld gisteren, dus nu die foto's moest ik wel heel erg mee lachen
dikke romy en ocharme Amanda
Flet: jaja beetje beweging in die minitieten
Ben ik nog iemand vergeten??? Owja: wat ene gekke droom over mijn tweeling
Enne: IK HEB NIEUWS!!! Mailtje is aangekomen en heb antwoord!! De tweeling is samen verkocht naar de pyreneeen (hoezo nog verder ) sinds 14 dagen en naar het schijnt had Stella op dat moment sokken om "U" tegen te zeggen maar helaas geen foto's...want camera kapot... (?) Goede aan de zaak is: die mensen willen graag contact met mij voor foto's en verhalen enzo dus dat belooft...(want dan vraag ik natuurlijk recente foto's als wederdienst ) Baileys zou naar het schijnt ook nog steeds bij hen staan op een grote wei, verder geen uitleg bij en ook geen foto's. Daarna nog wat over hoe het met mijn twee merries is enzo...
Ik weet niet helemaal wat ik ervan denken moet, maar als ik nu al eens in contact zou kunnen komen via mail met die nieuwe mensen van de tweeling... (dan kan ik ook eens onopvallend polsen naar Baileys ) ik ben gewoon al wat blij dat ik nog eens een mailtje terugkrijg!!! (naar het schijnt problemen gehad met internetaansluiting)
Zo...nu jullie op de hoogte zijn...ga ik meteen effe weermailen dat ik erg graag dat mailadres van die mensen wil
Hallo! Het begint echt spannend te worden!! Haar uier is zo goed als helemaal uitgezakt. En er kleefde stro aan. Nu had ze wel echt zo'n beroemde bult in haar box, daar had mevrouw allemaal poep ondergestopt Hier was het vanmiddag schitterend weer!!
Ik heb met haar, Kimberly en Josiane buiten in de buitenbak gestapt. Ik heb ze daar alle 3 ook lekker gepoetst!
Emma mag misschien dan bejaard zijn en hoogdrachtig... maar 50 meerkoeten die gaan vliegen 20 meter verderop is wel heeeeeeel erg eng (knor knor bries bries).
Frenia: Pff gelukkig bericht, dat scheelt al wat. Toch? Dan heb je misschien iets minder het idee dat er dingen gebeuren die je niet echt kunt waarderen....Hopelijk kom je nog meer te weten.
Mac: Gracie wil gewoon niet bij je weg joh. Je weet dus niet waar ze allergisch op gereageerd heeft? Kan het dan nog weer gebeuren? Hopelijk knapt ze snel weer op. Arm ding. Een dikke knuffel voor haar.
Ben vandaag even bezig geweest met het bekijken van offertes voor de nieuwe stallen in Duitsland. Tjonge wat een mooi spul is er te koop. Moet je wel een portomonnaie meebrengen maar goed. Verlekkerd kijken mag toch? Heb een mooie inloop stal achtig iets voor veulens gezien..... kijken of ik manlief daar ook van kan overtuigen.....Dan hoeven de veulens voorlopig niet weg....
Hoi allemaal Ik heb ook weer een beetje bijgelezen.
@Frenia: Wat fijn dat je nu wat meer weet
@Twinkel en Flettie: Gefeliciteerd met de mijlpaal!!!
@Amandaké: Arme Amanda... Hopelijk is ze er snel bovenop dat haar kleintje weg is.... Dat lijkt me echt zielig zo'n roepende merrie de hele dag...
@Hollybolly: Ook voor Holly weer een dikke knuffel. Ik hoop dat het nu weer wat beter met haar gaat. T zal wel even zn tijd nodig hebben, maar ik begreep dat ze met wandelen iig alweer de oude is
@Keresa en Adriana: WOW wat gaat dat snel bij jullie Echt spannend nu! ben benieuwd wanneer het eerste veulen hier op DBT zal komen!
@Mac: Oei dat is wel schrikken zeg! Hopen dat Gracie snel haar oude slanke lijfje weer terug heeft. En ze wil idd vast gewoon niet weg bij jullie (Vind haar trouwens echt een geweldig veulen, had met de veulenverkiezing ook op haar gestemd )
@terorita: Mooie site!
@de rest: niet meer onthouden... sorry...
Met Iwaya is alles oké. Mijn instructrice had haar vandaag nog gelongeerd en ze vertelde dat ze reuze fris was. Ik zie dr al helemaal stuiteren met die dikke buik en dat moet dan nog maar 25 dagen...
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 03-02-06 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
@frenia: nou, dat is toch al weer beter nieuws ... sort of ... als je nou ook maar foto's krijgt uit de Pyreneeën, dan kan je het ook allemaal plaatsen.
@Libel ook al geproveerd tot cup B!
@adriana: sticky tits !!! Yessss!!! Leg die antiwallencreme maar vast klaar . Hoe bejaard is gekke Emma?
Zucht, ja, Gracie is op zich natuurlijk een lot uit de loterij. Maar we hadden het besluit al genomen voordat ze er was: het veulen van Lee zou blijven en het veulen van Pepsi zouden we tzt verkopen. Pepsi hebben we immers drachtig gekocht en het veulen van Lee hadden we helemaal zelf bij elkaar gepuzzled met toch wel heel bijzonder zaad uit Amerika. Ik had mezelf dus ook voorgenomen mentaal afstand te nemen vanaf de geboorte. En wat roept manlief als Gracie nog nat en wel in de stal ligt ... "hoe kun je nou overwegen om ZOIETS te verkopen?!?!" . Ik dacht dat IK erg was ...