Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:52

Dat kan zeker niet lang meer duren Inge!! Whoehoe!! spannend!! Succes vannacht iig!! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:58

PhiaBink schreef:
Het is meer paard met zij-span.

Dat is denk ik wel de meest accurate omschrijving voor Iline. Mama Mia die is dik!!

Zeg IngLio: dat ziet er wel héél serieus uit nu !! Dat gaat kooooomen Go jij! Go jij! !!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:03

Ik hoop het zo!
Owjee ik ben nog niets een 100% uit de namen voor het veulen...

Iline draagt overduidelijk in de breedte. Zou dat een merrietje kunnen worden?

Mac; wat is Gracy toch fotogeniek! Lee is ook al flink bol zeg!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:21

*zucht*

Vanmiddag rond 1 uur was de merrie heftig aan het schrapen.

We gingen naar het huis om naar de camera te kijken. Ze ging wel een paar keer liggen, zelfs helemaal plat, steeds naar haar buik kijken, en als ze stond, trappen naar haar buik. Wel zielig, want ze had echt pijn, aan haar ogen te zien...

Nou, het moest dus wel zover zijn!

NOT.... Boos!

Na een uur ging mevrouw slapen en weer eten. Dit is inmiddels de 13e dag over tijd. En nog steeds geen volle uier of zachte platen... Scheve mond

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:23

Tinne, ik doe mijn best!!!!!!!!!!!!!!!!! Morgen avond staan er hier foto's. Aan mij ligt het niet. Als de PC weer kuren heeft, dan kan ik er niks aan doen.

We hebben in Belgie 3 huizen op het oog. 1 met 1.7 ha land, 1 met 2.5 ha land en 1 met bijna 3 ha land. We gaan daar een kleinschalige Andalusier (P.R.E.) fokkerij beginnen. We hebben natuurlijk Famosa en er komt nog een fokmerrie bij. Dan langzaam uitbreiden. Als het met Henk allemaal goed gaat, dan gaat hij een baan zoeken. Het is niet zo dat we daar van kunnen leven.
We moeten eerst ons eigen huis kwijt voordat we iets in Belgie gaan kopen. Geen zin in dubbele lasten.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:26

IngLio, dat ziet er goed uit! Ja

Vooral die buik begint echt "naar achteren te staan". Dat duurt geen 48 uur meer!! *o/*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:28

Eens even bij lezen Haha!

@ Mac:
Al een lekkere ronde merrie heb je weer Haha!
En wat zijn die merries van jou mooi en natuurlijk Gracie Lovers

@ Odess
Nou dat is al een flinke uier Ja straks een mooi gezond veulentje Lachen
Dat voelen bewegen doe ik ook amper Haha!

@ elady
Dat is echt de GVR wat een heerlijk paardje heb je en zo lekker bol Lachen
Heerlijk als je paardje zo mak is Ja

@ Phiabink
Ik ben zeer benieuwd straks naar de Famosa foto's Ja

@ Snoopy_689
Nou die is ook dik en die uier!! Dat duurt toch niet zo lang meer Haha!?

@ IngLio
Nou dat word vannacht een veulentje Haha!?
Spannend dus go Lio Go jij! Go jij!

@ Tyrza
Pfff merries he ze houden je bezig.... denk dat het nu wel binnenkort komt Ach gut

Ok update van Misty
- Last van haar uier een beetje
- Ze kan niet meer draven wil ze draven lukt het haar niet Haha!
- Ze is nog steeds ontzettend vies
- Drinkt meer

Maar nog geen zuignapjes

Wel een uier Haha!
Afbeelding

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:30

Kun je nagaan Faniek, onze merrie heeft half nog niet de uier als die van jou!

Zoals het er nu uitziet, duur het nog steeds makkelijk een week,...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:32

Tyrza schreef:
Kun je nagaan Faniek, onze merrie heeft half nog niet de uier als die van jou!

Zoals het er nu uitziet, duur het nog steeds makkelijk een week,...

Is het een maiden dan?

Mijn merrie heeft 1 keer eerder een veulen gehad, maar ze is pas 16 april uitgerekend... gaat ze dat halen Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:35

Nee hoor, mevrouw heeft 2 heren en 1 meid gehad (2 x op tijd en 1 x 2 dagen te laat). Ze is wel 2 jaar gust geweest en afgelopen jaar hormonen gekregen om het eitje te laten zitten.

Dat spul heeft blijkbaar iets te goed zijn werk gedaan Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:39

Tyrza schreef:
IngLio, dat ziet er goed uit! Ja

Vooral die buik begint echt "naar achteren te staan". Dat duurt geen 48 uur meer!! *o/*

Ja ik zit flink in de zenuwen! Als ik vanavond weer naar stal ga, ga ik pas laat als het licht uitgaat. Dan biets ik een zaklamp mee om af en toe eens naar binnen te schijnen. Verderop op het erf staat een caravan waarin ik kan vertoeven met mijn slaapzak enzo. Dan wil ik regelmatig even een blik werpen. In de stal is geen succes. Ze kan me dan zien en dan houdt ze het zeker weten op!

Maar bij jou gaat het ook al rap als ik dat zo lees. Uier kan ook het laatste moment natuurlijk volschieten. Ze gaat toch geen Pride II worden he?!

Oe nu ik er aan denk: digitale camera opladen!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:53

Ik denk dat het van Orinocco wel los zal lopen.

Precies een week geleden had ze hetzelfde... en je weet hoe dat is afgelopen.

Sterkte met je slapeloze nacht Tong uitsteken }>

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:58

Citaat:
@ elady
Dat is echt de GVR wat een heerlijk paardje heb je en zo lekker bol
Heerlijk als je paardje zo mak is
Valt me op dat ze idd sinds een paar maanden zo braaf is. Eerst stond ze echt niet stil, draaierig en leek niet op haar plek. Maar de laatste maanden gaat er erg goed.

Meisje (merel, 4 jaar) komt ook altijd even kijken als ik op stal ben en dat is het echt van: Daaag Lady...heb je pijn in je buikje door je kindje? En dan loopt ze over die buik te wrijven en Lady kijkt dan achterom met d'r oortjes naar voren, zovan: Daag merel...doe je wel zachtjes met mijn kindje. En dan als vandaag: Merel erop zo'n 10 minuten, gewoon zitten klooien met d'r manen, vlechtjes maken etc en Lady staat gewoon op rust Clown

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:18

Tyrza schreef:
Ik denk dat het van Orinocco wel los zal lopen.
Precies een week geleden had ze hetzelfde... en je weet hoe dat is afgelopen.
Sterkte met je slapeloze nacht Tong uitsteken }>

Dank je. Ik hoop dat het meevalt.
Ja idd... Geen Orinocco-ukkie...
Duurt lang he!?

@Elady:
Volgens mij snapt Lady dat ze voorzichtig moet zijn met kleine Merel. Ook omdat Merel wel voorzichtig zal zijn met haar...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:27

Citaat:
@Elady: Volgens mij snapt Lady dat ze voorzichtig moet zijn met kleine Merel. Ook omdat Merel wel voorzichtig zal zijn met haar...
Ze weet het idd dondersgoed. Met mij op haar rug wil ze nog wel eens een stapje net even de andere kant op zetten, gewoon kijken hoe ver ze dan kan gaan. Met Merel heeft ze dat nog nooit gedaan en zal ze ook nooit doen. Vandaag ook: Welke kant Merel ook opgaat, Lady verliest Merel geen seconde uit het oog. Ze zijn gewoon dol op elkaar

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:03

Paarden lijken het idd wel te merken wanneer er een klein iemand op de rug zit, zo van: daar moet ik voorzichtig mee zijn Knipoog.

Nou, ik ga slapen. Ik verwacht morgen dus een veulen van Lio. Pride is ook wenselijk en zo ook Kila en natuurlijk de merrie van Tyrza waar ik de naam niet van weet Haha!.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:07

Ik heb haar naam toch echt genoemd Knipoog Orinocco Lachen

welterusten en allemaal veel sterkte!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:21

Mac schreef:
PhiaBink schreef:
Het is meer paard met zij-span.

Dat is denk ik wel de meest accurate omschrijving voor Iline. Mama Mia die is dik!!

Hihi...ik vind deze ook geweldig! Haha! Zij-span! Ik ga het morgen tegen haar zeggen, misschien vind ze het een belediging en gooit ze het veulen er gelijk uit? Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:45

Hoi hoi, hier weer een updatetje.
Vandaag was Siena weer helemaal hoogdrachtige dame aan het spelen Haha! Ze bleef maar schuren, vooral met haar buik tegen de stalwand. Ook veel gelegen, zowel op de wei als in de stal.
Verder is alles onveranderd, alleen ik ben veranderd van ontspannen naar ontzettend zenuwachtig! Haha! Knipoog
Het leek er wel op dat ze wat meer een bult krijgt voor d'r uier, bij jullie is dat allemaal ook een onderdeel van de uier heb ik het idee, maar bij haar zit dat meer op de buik. Is dat niet een beetje vreemd, dat het rondom de spenen helemaal niet dikker wordt?
Ik had wel het idee dat de spenen iets 'langer' worden (voller zou een te groot woord zijn) en dat er een soort van openingetjes in komen, zou daar straks de melk uit komen? Ook is er tussen haar spenen ook een stukje gekomen net als een derde tepel Verward
Niet vuil hoor, gewoon huid zeg maar.
Voor de rest heeft ze het zwaar, haar lopen is echt geen lopen meer te noemen, vooral haar achterbenen gaan heel stijf mee!
Ik ga morgenochtend weer heel erg vroeg er naartoe.
Ik zal van het weekend misschien even foto's uploaden!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:59

@ Sjen, ik herken dat wel een beetje. Fanja heeft twee "banen" lopen naar de uier toe, die dikker zijn als de uier zelf. Volgens de DA is dat vocht. (zucht/ oedeem)
@IngLio: spannend!!! Dat kan niet lang meer duren!!! Haha!
@ Faniek: dat begint ook al behoorlijk op te schieten!!!
@ Elady: wat een geweldige foto's!! Ik ben er van overtuigd dat paarden dat aanvoelen. Geef zelf paardrijles aan kinderen met een handicap en het voorbeelden te over die dat illustreren!

Bubbels?
Wendy_Kila???

Kleine update Fanja: vanmiddag de dagelijkse poetsbeurt. Nietvermoedend maak ik de uier een beetje schoon, de laatste tijd gaat dit zonder problemen. Vanmiddag dus niet... Ach gut
Had bijna een mep te pakken...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:04

@iesolde; de DA zou toch komen vandaag bij jouw merrie? wat heeft hij gezegd? Hoop dat alles goed is...

Aan alle bokkers die al aan het waken zijn 's nachts; STERKTE en hopelijk hebben jullie morgen een veulentje! *o/*

bij mijn merrie nog niet zoveel veranderd, ze loopt steeds minder het lijkt wel alsof ze alleen van haar plek af komt om te plassen en mesten. Ze staat lekker buiten, maar ze loopt misschien 2 meter per uur. Ze wordt steeds chagrijniger ze heeft er genoeg van denk ik.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:07

Ah ik schrok vanavond om een uur of 20.30 toen ik hooi ging geven.
HM Famosa is flink bezig de melkbar te vullen Go jij! Go jij! . Pffff een paar dagen geleden waren ze 's avonds ook groter en de volgende dag gewoon weer de helft Gestoord Ik nog zoeken naar het Macy boek, maar die kon ik niet vinden Frusty . Andere stallen nog doorzocht, maar nee hij is ook niet in bewaring gedaan. Tong uitsteken
Straks bij de laatste voerbeurt maar een foto maken en morgen ochtend. Misschien toch vrijdag een verjaardags kadootje voor Henk Haha!

Nou Kila, Pride, Lio en andere die ik ben vergeten....... STERKTE vannacht!!!! Slapen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:31

Nou ik heb nog niets gehoord van de staleigenaar dus ik ga mijn pyjama maar aantrekken en in mijn bed kruipen. Mijn mobiel ligt standby naast mijn bed dus wie weet wordt ik nog wakker gebeld (als of ik nu nog slaap *pff*)

Slaap lekker allemaal.
Succes hoogdrachtige dames!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 00:15

Ik verwacht jullie morgen ein-de-lijk te kunnen verblijden met Pride's veulen. Ze heeft weeen (waarbij de melk in de rondte spuit) en haar temperatuur gaat nu snel omhoog. Wish us luck!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 00:19

Hehe..Eindelijk! Eindelijk een mini-pride!

Good Luck en ik ben heeeel benieuwd! Haha!