[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:24

Rowan, word spannend!! Wat denk je zelf? Vanacht??

En ik zag nog ergens een mega knap welsh veulentje voorbij komen (wie was het ook alweer? :o ) super schattig <3

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:24

Gefeliciteerd buenootje!!
Wat een gaaf koppie en beweging heeft hij Cemlys :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:32

Ik snap het ook niet hoor. Weet alleen wel dat Cookie de eerste dagen meer had aan AB en pijnstilling IV en meerdere keren per dag (en ook 'nachts!) baarmoeder spoelen dan aan mijn aanwezigheid...
Ook op de kliniek waren ze in de nachten nog met haar bezig. Pas toen ze stabiel genoeg was is ze naar huis gekomen en dat was na een week.
Tot die tijd had ze gewoon zorg nodig die aan huis niet gegeven kan worden. Het is niet iets wat met extra aandacht over gaat...

Dustinlover

Knap welsh veulentje zag ik voor bij komen.

Buenootje gefeliciteerd!

Nou bo heeft der eerste valse alarm gegeven pfff.. wat hou ik toch van die merrie hihi.

Afbeelding

Afbeelding

Test 5.5 en melk word witter en zoeter. Denk dus voor vanavond of vannacht!

Caesar

NathalietjeB schreef:
Caesar schreef:
1. een zware bevalling
2. Een spoedkeizedsnede in een niet steriele omgeving dus kans op infecties
3. Nageboorte problemen
4. Luna gaat blijkbaar een week weg

Het had mij niet gebeurd en ik vind het oprecht een heel groot risico wat er nu nog wordt genomen met de merrie. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo makkelijk gaat als ik de gebeurtenissen van Joyce heb gelezen en hoe dat is gegaan.

Ik hoop oprecht dat dit goed afloopt en luna zal het beste met haar merrie voor hebben maar violet spray op een hecht wond spuiten zet ik al mijn ??? bij en ik zou mijn arts ook niet 123 vertrouwen.

wat een vreselijk misplaatste tekst met dit had mij niet gebeurt bah (mag lijen dat t je overkomt en je voor dezelfde keuze komt te staan als sara -:(- ) :r
:r bokt weet t allemaal weer beter dan de veearts die ze heeft :

Je moet eens teruglezen. Jij misgunt iemand iets, dat is erger dan mijn kritische noot naar Luna met betrekking tot haar keuze. Haar merrie is oud, krijgt beweging terwijl zo'n wond kan scheuren. Er is kans op infectie gevaar... het had mij niet gebeurd dat na het overleven van zo'n keizersnede mijn merrie dezelfde dag al in de wei stond met al die risico's.

Echt... dat je zoiets bedenkt dat is nog triester dan triest.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:35

Spannend Rowan!! Ben benieuwd!

De reacties liegen er niet om. ik ben blijkbaar niet de enige met een andere gedachtegang...

PP jarig? Zag ik dat ergens voorbij komen? Gefeliciteerd!! :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:37

DL, dat ziet er goed uit!
Hier zakken de merries ook meestal naar de 5.5 en bevallen dan snel. Behalve ene C..... :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:38

Mijn merrie krijgt de allerbeste zorgen die ze maar kan wensen. Mijn DA staat om het uur hier, ook snachts wisselen we af om op haar te letten. Hier is ze thuis in alles rust met langs haar in de stal haar beste maatje. Beter voor haar rust kan ik echt niet wensen. In een kliniek zou ze enkel stressen en juist gaan bewegen ja, omdat ze opzoek is naar de rest en naar haar eigen stal wilt. Hier heeft ze echt geen giga beweging, hoogstens een stal groot, wat aangepast is op mini formaat wat in een kliniek niet is. Dus in principe heeft ze hier minder beweging

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:40

Ik ga mijn mening over dit alles lekker voor me houden, er is al wel genoeg over gezegd zie ik zo, ieder zijn eigen mening maar zou wel fijn zijn als het een beetje aardig blijft, moet geen ruzie worden hier :')

Iedereen met veulens gefeliciteerd, zie zo veel leuke foto's voorbij komen.

Hier gaat alles super goed, Macho word met de dag nieuwsgieriger en ook zelfverzekerder, zo leuk om hem zo te zien opbloeien. Hij groeit ook hard, word al een flink mannetje.

Afbeelding

Dustinlover

Als het goed is dan is dit geen cookie marije haha. Alleen is ze nogal van het valse alarm geven. 4x in het uur is niks en ze staan niet bij huis dus dat is een beetje vervelend haha

Manda

Ik had ook wat geplaatst maar laat maar. Ik ben het volledig eens met Caesar en eigenlijk las ik helemaal niets verkeerds in haar tekst??? Trouwens had het mij ook niet gebeurd dat ik mijn merrie thuis zou laten na zo'n ingrijpende gebeurtenis en grote operatie...ik zou direct naar de kliniek gaan, dat is alles wat er bedoeld wordt met dat zinnetje tekst. Niks verkeerds aan in mijn ogen.

Maar goed, ieder zijn eigen keuzes over zijn eigen pony, maar deze keuze voor een pony na zo'n situatie en in zo'n toestand thuis te laten begrijp ik echt totaal niet en dat is ook mijn goed recht.

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:41

Wat denken jullie ? Zou het voor vannacht zijn?
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:42

Luna2006 schreef:
Mijn merrie krijgt de allerbeste zorgen die ze maar kan wensen. Mijn DA staat om het uur hier, ook snachts wisselen we af om op haar te letten. Hier is ze thuis in alles rust met langs haar in de stal haar beste maatje. Beter voor haar rust kan ik echt niet wensen. In een kliniek zou ze enkel stressen en juist gaan bewegen ja, omdat ze opzoek is naar de rest en naar haar eigen stal wilt. Hier heeft ze echt geen giga beweging, hoogstens een stal groot, wat aangepast is op mini formaat wat in een kliniek niet is. Dus in principe heeft ze hier minder beweging

Prima, je vriendinnetje kun je dan ook meteen aan de ketting houden met haar zielige vertoning. Wat een misplaatst figuur.

En alsnog hoop ik dat je het bij het juiste eind hebt... maar het bewijs is weer geleverd dat je zo eigenwijs bent als 3 ezels bij elkaar. Je neemt niks aan, je hebt overal een weerwoord op en weet het altijd beter. Gelukkig maar, dan weet je voor jezelf dat je de juiste keuzes hebt gemaakt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:43

Dat is zeker jullie goed recht.
Maar als het goed mis zit daar vanbinnen zit het goed mis en kan geen enkele arts tbeestje redden. Of je nou in de kliniek bent of thuis. Dan sterft merrie alsnog. En zo is het gewoon meestal. Erop of eronder. Dus of ze nu thuis erop zit of eronder of in de kliniek. Ze eindigt gewoon hetzelfde. En dit is mijn mening erover.

Daarbij denk ik dat mijn DA echt geen stomkop is. Anders zou Luna nu al lang langs de kant van de baan liggen om opgehaald te worden

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:47

Luna2006 schreef:
Dat is zeker jullie goed recht.
Maar als het goed mis zit daar vanbinnen zit het goed mis en kan geen enkele arts tbeestje redden. Of je nou in de kliniek bent of thuis. Dan sterft merrie alsnog. En zo is het gewoon meestal. Erop of eronder. Dus of ze nu thuis erop zit of eronder of in de kliniek. Ze eindigt gewoon hetzelfde. En dit is mijn mening erover.

Daarbij denk ik dat mijn DA echt geen stomkop is. Anders zou Luna nu al lang langs de kant van de baan liggen om opgehaald te worden

Dit komt over alsof je thuis dezelfde zorg geeft als in de kliniek
Wat natuurlijk niet zo is.
Want in geval van nood ligt ze in een kliniek binnen no-time op de operatie tafel in een steriele omgeving
En dat heb je thuis niet.
Nu komt het over alsof je toch verwacht dat Luna het niet gaat halen.
Goede insteek!!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:48

Nou wat een sfeer ...
Zijn de verschillende meningen inmiddels niet duidelijk gemaakt?!?
Dan kunnen we weer verder gaan met een iets vriendelijkere toonval lijkt mij.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:49

carika schreef:
Nou wat een sfeer ...
Zijn de verschillende meningen inmiddels niet duidelijk gemaakt?!?
Dan kunnen we weer verder gaan met een iets vriendelijkere toonval lijkt mij.

Mee eens :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:49

Ze kan direct naart OK bij de buurman moesten er complicaties zijn. Die ook steriel is want dit is de operatieruimte voor zijn dieren. Ik verwacht dat luna het heel zeker wel gaat halen. Ze doet nu alles volgens het boekje al blijft ze een week kritiek

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:50

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:52

Ik ga er niet te veel over zeggen.. Ik vind het verschrikkelijk voor Sara wat er gebeurd is maar ben het er wel mee eens dat je ontzettend weinig aanneemt van de mensen hier die er toch veeeel meer verstand van hebben.. I.m.o. op een hele harde manier er achter gekomen dat Luna het toch niet aankon.. Ik gun het niemand en hoop van harte dat Luna er goed bovenop komt..

Rowan, lijkt mij ook al wel wat naar 5,5 neigen! Spannend, hoop dat ze je niet de hele nacht wakker houd met het alarm. :')

Macho is wel heeeel schattig met dat snebje!

Lucky weinig verandering de afgelopen twee dagen. We hebben thuis een gok lijstje, mijn vader en broertje gokken 5 of 6 mei. Ik heb zelf 13 mei gegokt. Als het zo stabiel blijft als nu gaat ze zeker wel over 6 mei heen. :))

Afbeelding

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:52

Echt mijn mond valt open, dit gaat me echt alle logica te buiten.....

Of de toon onvriendelijk is is ook maar hoe je het zelf leest en opvat allemaal.... Maar ok, ik heb mijn mening gezegd en zal er ook weer over ophouden. Weer hebben we gewoon allemaal het beste voor met de betrokkenen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:58

Anna en caesar, dit soort discussies heb ik tijden geleden al geprobeerd... Er word niets aangenomen. Maar *amen* voor jullie berichten!

Caesar, neem het niet persoonlijk :') je kreeg een onwijs ongepaste opmerking naar je hoofd geslingerd en ik hoop dat je er excusses achteraan hebt gekregen...

Macho, wat een onwijs stoer mannetje!! Hij is al een heel stuk gegroeid, of lijkt dat maar zo?

Cedric, die uier zit wel vol haha! Ik zou het vanaf zo'n punt wel extra goed in de gaten gaan houden :j

Leuk!! Zouden er vanavond/vanacht dan toch weer wat gezonde veulentjes geboren gaan worden? Laten we het allemaal hopen... Niemand word vrolijk van verhalen die niet goed aflopen.. :n

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:01

Iedereen die vannacht gaat waken wens ik weer veel succes, het valt niet mee al die nachten weet ik inmiddels uit ervaring! Ik zie echt bomvolle grote uiers zeg, dan kan het toch niet lang meer duren zou je denken.

Morgen maar weer eens uitgebreid reageren.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:02

Linda, Macho is inderdaad al wat gegroeit, hij doet het zo goed, ben echt super blij met hem.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:04

linda2008 schreef:
Anna en caesar, dit soort discussies heb ik tijden geleden al geprobeerd... Er word niets aangenomen. Maar *amen* voor jullie berichten!

Caesar, neem het niet persoonlijk :') je kreeg een onwijs ongepaste opmerking naar je hoofd geslingerd en ik hoop dat je er excusses achteraan hebt gekregen...

Macho, wat een onwijs stoer mannetje!! Hij is al een heel stuk gegroeid, of lijkt dat maar zo?

Cedric, die uier zit wel vol haha! Ik zou het vanaf zo'n punt wel extra goed in de gaten gaan houden :j

Leuk!! Zouden er vanavond/vanacht dan toch weer wat gezonde veulentjes geboren gaan worden? Laten we het allemaal hopen... Niemand word vrolijk van verhalen die niet goed aflopen.. :n

Nee natuurlijk geen excuses. En van iemand die zulke dingen op zo'n lage Manier toewenst hoef ik ze ook niet.

Er is zo'n gezegde...
"Wie de bal kaatst..."