Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjoert schreef:Hmmm sorry dat ik het zeg.
De DA adviseerd niet voor niks om dat paard af te spuiten..
Verlos dat dier nu gewoon uit zijn lijden! Is ie beter af.
Is een mooi gedicht over.
Als twee bruine ogen je vragen,
Help me ,want ik voel me niet zo fijn..
Mag je dan ,omdat je voelt, dit is het einde..
Egoïstisch zijn?
Als je van de dokter hoort,
dit komt nooit meer goed..
En zij krijgt steeds meer pijn..
Mag je dan ,omdat je haar niet wilt missen..
Egoïstisch zijn?
Als twee lieve bruine ogen zich sluiten gaan..
Voorgoed en je zonder haar naar huis toe moet..
Met de riem in je hand en een hart vol pijn..
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
dit was het beste..
Ik mocht niet Egoïstisch zijn..
Vele jaren was zij bij ons,
elke dag samen was een feest..
En in al die fijne jaren Is zij zelf niet een keer..
EGOÏSTISCH GEWEEST..
Rambobo schreef:ik zou als mijn merrie een ongeluk krijgt ook alles op alles zetten
zou je bij je kind toch ook doen?
ik zou er persoonlijk ook veel moeite mee hebben
tuurlijk heb je een punt sjoerd maar eerlijk gezegd vindt ik je reactie niet helemaal gepast
het gebeurd zo vaak dat een paard/mens of wat dan ook wordt opgegeven en dat het helemaal goed komt
laten we daar dan maar op hopen
Maseike schreef:Lijkt mij al erg zat om je paard zo te zien op stal, en al kost een paard 1 euro denk dat iedereen doet wat zijn gevoel zegt.
De een is het daar wel mee eens en een ander weer niet.
Hoop voor manueeltje dat er idd een wonder gebeurd voor zowel jullie als voor paardje.
Neonlight schreef:Manueeltje, wat vreselijk zeg! Je zegt dat hij op pijnstillers staat, staat hij ook op antibiotica? Want het grootste gevaar heb ik je nog niet horen zeggen, buikvliesontsteking.
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Op een wedstrijd van de hackney's draaide iemand af zonder te kijken of er nog iemand aan de binnenkant zat. Ja dus, wij. Botsing, en de punt van ons lamoen is bij hun pony in de lies gekomen. Ook daar kwam de darm eruit. Niet heel de darmen, maar wel een cm of 30. Deze zijn ook teruggeduwd en de wond is gehecht. Deze pony had weinig kans, er werd al direct gezegd dat de kans op buikvliesontsteking groot was. De ironie was ook nog dat hun een paar maanden daarvoor een andere hackney hadden verloren vanwege buikvliesontsteking.
Deze pony is direct naar de kliniek gegaan en daar verder behandeld, ook direct met antibiotica. Buikvliesontsteking is inderdaad gekomen, maar hij heeft het wonder boven wonder overleefd. 2 jaar later was de pony van een andere eigenaar, en heb ik hem zelf nog een seizoen uitgebracht op wedstrijden.
Ik hoop dat je wat hoop uit dit verhaal krijgt.