[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:21

Scum het is vandaag 11 december, ik vind dat je nu toch wel van 4 maanden mag spreken hoor Tong uitsteken Maar dan zul je inderdaad nog niet zo veel merken.

Cindy spannend!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:38

Springen zou ik in verhouding idd wel iets eerder mee stoppen.
Maar nu nog geen 4 maanden drachtig moet het wel kunnen.

Ik heb besloten niet echt te gaan springen. Mijn pony heeft het nog nooit gedaan OHZ, dus wachten we er maar mee tot na het veulen.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:48

Van het weekend kijken bij een veulenopfok! Beetje snel, maar je kan het maar geregeld hebben Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:57

Ik heb mijn plekje bij de opfok al gereserveerd, haha Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:59

slim hoor, dat jullie zo snel zijn, zit vaak snel vol. ik heb nog niets, maar wil mijn veulen niet in een opfok met alleen veulens. het ligt er heel erg aan of het een merrie of hengst is waar hij dan blijft. wat dat betreft is een merrie wel veel makkelijker. maar ik twijfel op het moment heel erg, zou het niet weten. het voelt als een hengst Tong uitsteken (maar vorige maand vond ik dat het vast een merrie was Tong uitsteken Haha!)

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:15

Zag allemaal leuke buikjes voorbijkomen dus ga ik ook maar even spammen, (een deel van de buik is denk ik niet alleen met dank aan het veulen is Clown )
Afbeelding
Afbeelding
mislukt protret, maar wel een goede buikfoto Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:24

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:41

Wat een arrogant oog heeft dat paard, geniaal ! idd schitterende foto Sjoert

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:41

KootMiraDrum schreef:
yfande schreef:
Ook het liefst een merrie.....en de kleur ? geen idee, moeder van de merrie was
vos en er zitten ook nog ergens wat schimmels achter in haar pedigree (Kassette)
dus kiek'n wat weurd Haha!

Je heb alleen kans op een schimmel als een van de ouders dat ook is Lachen

Nee hoor! Als maar een van de ouders schimmel is dan hebt je 50% kans op een schimmel veulen. Alleen als een van de ouders homozygoot schimmel is hebt je 100% kans op een schimmel veulen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:54

Na het bekijken van al die mooie dikke buiken foto's denk ik dat ik ook een paar ga nemen deze weekend. Bij de beide dames is al flink leven te voelen; bij Peach is ook de hartslag van het veulen te horen maar bij Fancy niet, maar het is haar eerste veulen dus verwacht ik dat wel.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:55

peterina: dat bedoelt ze toch Verward

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:20

draaakje schreef:
slim hoor, dat jullie zo snel zijn, zit vaak snel vol. ik heb nog niets, maar wil mijn veulen niet in een opfok met alleen veulens. het ligt er heel erg aan of het een merrie of hengst is waar hij dan blijft. wat dat betreft is een merrie wel veel makkelijker. maar ik twijfel op het moment heel erg, zou het niet weten. het voelt als een hengst Tong uitsteken (maar vorige maand vond ik dat het vast een merrie was Tong uitsteken Haha!)

Aan de ene kant is een groep van verschillende leeftijden inderdaad prettig. Ik ga dat in het voorjaar op de wei met mijn merries wel doen. Maar aan de andere kant... Ze staan nu meer op stal en krijgen ook elke morgen en avond brokken. Heb je er een ouder paard bij, dan krijgen die kleinere nauwelijks kans om hun deel op te eten. Ik zie nu bij mijn veulens veel rust en ze eten met z'n allen uit dezelfde bak, dan schuiven ze zo met z'n allen steeds een bak op totdat alles leeg is... Prachtig om te zien Haha! Niks geen nijd met voeren en ze hebben alle tijd om hun brokken op te eten...

Overigens krijg ik er volgend jaar nog een veulen bij.... Bloos

Jildou... uitgerekend in mei....
Afbeelding

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:33

Peterina schreef:
Na het bekijken van al die mooie dikke buiken foto's denk ik dat ik ook een paar ga nemen deze weekend. Bij de beide dames is al flink leven te voelen; bij Peach is ook de hartslag van het veulen te horen maar bij Fancy niet, maar het is haar eerste veulen dus verwacht ik dat wel.

Hoe ver zijn jouw merries ? en waar voel je ? ........je merkt dat hier de absolute amateur spreekt Bloos , ik verbeeld
me af en toe iets vlinderachtigs te voelen, heel snel, maar dat zal ik me wel verbeelden, zij is 176 dagen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:48

ik heb meer eisen lucy Tong uitsteken ik wil ook dat de kudde niet al te groot is, het dominantste paard wel dominant is maar geen regelrechte killer. (een baas die weet dat hij iedereen op zn plek hoort te houden, ook als er ruzie is) en jongere dieren om mee te spelen.
een beetje veel eisen, maar wie niet waagt wie niet wint Knipoog
desnoods gaat mn merrie een poosje bij goede vrienden op vakantie en blijft het veulen hier. een goede start vind ik erg belangrijk.
ik heb iets te veel jonkies gezien met een te groot ego voor hun leeftijd Knipoog

peterina, probeer je hand eens vlak voor de uiers op de buik van je merrie te leggen, of iets meer naar recht of links. anders kun onder in de flanken van je merrie eens proberen. ik weet niet hoever je merrie is?
hoe het voelt... ja moeilijk te beschrijven, het moet van zover komen, het is echt een heel bedompt plopje wat je voelt. (of net zoals bij syl, alsof er een waar metalfest in haar buik aan de gang is Knipoog )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:27

Mijn hengstveulen staat met mijn 6 jarige ruin, die denkt de papa te zijn en die eten samen uit een bak en spelen als 2 veulens met elkaar, maar af en toe heeft de ruin er genoeg van en zet Billy even op zijn plek. Eigenlijk staat de merrie er normaal ook bij, maar die staat ivm het spenen bij mijn ouders.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:30

en hoelang is je merrie er dan niet bij?

ik geloof namelijk echt niet dat syl na een paar maandjes vergeten is dat ze de moeder is, plus dat ze ook nog eens melk blijft geven, rede te meer om vooral weer een band te krijgen met de kleine.

wel ben ik er ook voor (mits de merrie in goede conditie is!!!) om het veulen er echt niet te vroeg af te halen. soms word ik er gewoon misselijk van als je ziet dat een veulen van amper 4 maanden bij zn moeder weggeplukt word.
(nogmaals, als het veulen het aan kan, per veulen verschillend en de merrie is in een erg slechte conditie dan heb je geen keus)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:45

Merrie is nu van 12 november weg bij het veulen, toen was het veulen op 3 dagen na een half jaar.

Ze was toen zelf ziek en vandaar ook direct spenen, ze heeft ook geen melk meer.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:49

Peterina schreef:
KootMiraDrum schreef:
Je heb alleen kans op een schimmel als een van de ouders dat ook is Lachen

Nee hoor! Als maar een van de ouders schimmel is dan hebt je 50% kans op een schimmel veulen. Alleen als een van de ouders homozygoot schimmel is hebt je 100% kans op een schimmel veulen.

Daarom schrijf ik toch KANS Nors opkijken

Binti was ruim 8 maanden oud toen ze de opfok in ging, ik had haar het liefst tot een jaar bij haar mams gelaten (de melk krijgt met 11 mnd nog een stoot extra goede stofjes), maar ik kon haar niet genoeg beweging geven. We hebben alleen een klein zandbakje en inmiddels 14 knollen op de boerderij. En aangezien ieder zijn/haar paard het belangrijkst vindt, en daardoor het bakje altijd bezet is......
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 11-12-08 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:49

en wanneer zet je je merrie er dan weer bij ?
(ben benieuwt naar ervaringen van andere)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:53

draaakje schreef:
wel ben ik er ook voor (mits de merrie in goede conditie is!!!) om het veulen er echt niet te vroeg af te halen. soms word ik er gewoon misselijk van als je ziet dat een veulen van amper 4 maanden bij zn moeder weggeplukt word.
(nogmaals, als het veulen het aan kan, per veulen verschillend en de merrie is in een erg slechte conditie dan heb je geen keus)

Inderdaad! Mijn schoonzusje zei ongeveer 3 maanden geleden, dat Hafeedah toch makkelijk bij haar moeder vandaan kon(toen was Hafeedah 3,5 maand). Want ze kon een stal hier op Texel die al zijn veulens met 3 maanden speent Huilen Hij had haar verteld dat ze dan makkelijk zonder moeder konden Huilen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:57

Het enige veulen wat we gehouden hebben, Niamh, heeft 7 maanden bij Spirit gelopen. Maar dat vond ik eigenlijk een beetje te lang.. Spirit viel op het einde heel snel in! Ik denk dat ze na 3 weken ofzo weer bij elkaar gingen. Niamh rende meteen naar Spirit om te gaan drinken, toen ik schreeuwde dat ze dat niet meer mocht schrok Spirit zo dat ze het nooit meer goed heeft gevonden. Haha! Maar, Spirit is een lichtelijk dramatische merrie. Ik denk dat Missy haar veulen makkelijker weer op nieuw laat drinken na het afspenen. Ja Die is wat vriendelijker naar andere paarden.

Lucy: leuke merrie zeg!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:02

Ik heb besloten minimaal 2 maanden ze uit elkaar te houden en als ze daadwerkelijk drachtig is zelfs tot na het veulenen. Morgen komt de da en dan wordt een echo of bloedtest gedaan.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:31

ik was jullie gewoon kwijt, erg he Bloos

Het gaat hier goed, buikjes groeien lekker door..
Paulien begint zelfs al te waggelen, Kyra wordt wat rustiger maar daar zijn we nog flink mee bezig, die zal nog wel wat wedstrijdjes lopen voor de wagen.

De dagen van de meiden:

Kyra - 232 dagen (nog 3 en dan gaat ze de laatste 100 dagen in)
Pauk - 216 dagen
Alonna - 167 dagen

zal van het weekend is foto's maken

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:14

hallo pauk, hier zijn we Tong uitsteken

gaat ook al snel met jou merries!

vanmiddag komt een goede vriendin met haar paardje rijden, gezellig!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:12

Sjoert schreef:
Thanks! Bloos VInd dat ook wel een gave foto Haha!

Die Negro lijkt me ook gaaf zeg!!!

Het is ook een mooie foto, op een prachtmoment genomen. Nu ben ik natuurlijk wel een klein beetje bevooroordeeld wat Spielberg betreft, maar toch. Haha!

Zephyr (van Negro) is zo'n heerlijk ding. Hij is nog steeds hengst, maar zo cool in z'n koppie, dat ie wat ons betreft nog hengst mag blijven. Omdat hij zo "goed gelukt" is, durfden we het ook aan om nog een keer te fokken. Nu kan er natuurlijk dit keer alsnog een gekkenhuis uitkomen (wat moeders ook een beetje is), maar dat kunnen we ook wel handlen. We weten in ieder geval dat er ook een rustig paard uit die merrie kan komen.