[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:46

Wij zijn hier express alle sloten (en onstabiele muren) helemaal aan het afzetten. :=

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:57

Mijn merrie loopt helaas niet goed.. ze heeft al 4 weken niet gelegen(eerst wilde ze het niet vanwege der dikke lijf en nu heeft ze het te druk met de kleine) waardoor als ze staand diep in slaap valt ze regelmatig valt en op haar knie terecht komt..
Hierdoor nu een dikke knie die gezwollen en pijnlijk is en waardoor ze dus kreupel loopt :\

Verder doet de kleine het erg goed!
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:14

Gefeliciteerd Karelien!

Jeetje Renske kan me voorstellen dat het flink schrikken is!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:30

Iemand die me even kan uitleggen wat precies alles is. Ik weet wel een beetje maar wil de even wat meer uitleg.
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:39

Oh wat sneu afroanita. Gelukkig doet de kleine het wel goed!

Anso, hij is homozygoot bont (tobiano), dus hij geeft altijd bont. Heterozygoot zwart (dus hij kan zwart en vos geven) en heterozygoot agouti (dus hij kan bruin en zwart geven).
En hij draagt PATN1, dat doet niets als ze geen LP (appaloosa) dragen, met het LP gen zorgt PATN1 voor de stippen patronen.

Wat sh*t zeg CP, hopelijk valt het mee!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:43

Anso, aan mij heb je wat dit betreft minder dan niks :-)

Vervelend AfroAnita!

Mirjamalvaro, dat is hier niet te doen. Ik heb 3 weilanden die alle drie schiereiland zijn. Eentje is 300 meter lang, 20 meter breed en zit dus met 20 meter vast aan het vasteland zeg maar. Dat betekent alleen al voor die wei 600 meter sloot afzetten.. Denk als ik ze alle drie moet doen, dat we het over bijna anderhalve kilometer slootkant hebben. Dus ze moeten gewoon leren hoe het werkt en tot ik het gevoel heb dat het veilig is, blijven we erbij. De nu jaarling had het snel door, Sam had het snel door, en Rose is twee dagen en steeds behendiger en voorzichtiger. Ik heb vandaag een paar keer zonder dat ze doorhad waar het vandaan kwam een steentje voor haar in het water gegooid en nu wordt ze al duidelijk voorzichtiger, omdat sloten ook ineens eng kunnen doen (dat spetterende water). Ze moet het alleen nog aan sloten in het algemeen gaan linken, en niet alleen aan een specifiek stuk ;-)

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:55

Afro Anita Da's balen. Kun je haar op stal niet iets meer privacy geven zodat ze meer op haar gemak is en gaat liggen slapen. Of durft ze niet te gaan liggen omdat ze nog niet fit is in haar lijf. Dan zou een fysio iets voor haar kunnen betekenen.

J_Emma wat een goed idee van dat steentje in het water. ;)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:58

Even egopost. De ellende houdt maar niet op.

Spoiler:
Afbeelding

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:59

Oh jee Ual! Wat is er gebeurd?

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:00

OYYO schreef:
Afro Anita Da's balen. Kun je haar op stal niet iets meer privacy geven zodat ze meer op haar gemak is en gaat liggen slapen. Of durft ze niet te gaan liggen omdat ze nog niet fit is in haar lijf. Dan zou een fysio iets voor haar kunnen betekenen.

J_Emma wat een goed idee van dat steentje in het water.

Ja, dat werkt heel goed. De stukken waar de sloot gespetterd heeft mijdt ze al en bij de rest is ze ook al behoedzamer :D

ual_95

Geen idee, waarschijnlijk ergens tegenaan geklapt. Als iemand hier ervaring mee heeft, please vertel me hoe of wat. Dierenarts komt er aan. ;(

AnsoDM

Quir schreef:

Anso, hij is homozygoot bont (tobiano), dus hij geeft altijd bont. Heterozygoot zwart (dus hij kan zwart en vos geven) en heterozygoot agouti (dus hij kan bruin en zwart geven).
En hij draagt PATN1, dat doet niets als ze geen LP (appaloosa) dragen, met het LP gen zorgt PATN1 voor de stippen patronen.

Dus als ik het goed begrijp geeft hij dus de mini stipjes dat hij heeft niet door. Ik bedoel hier dus mee. Zijn vader is half appaloosa en gaf dit normaal ook niet door maar zijn mama heeft ook zo mini stipjes dus dat kan hij dan weer van zijn mama hebben. ( zijn mama zal ik over een maand ook eens testen. Had ik eigenlijk al eerder moeten doen maar toen was ik niet echt zo benieuwd, maar nu dus wel meer). Wel al blij dat hij homozygoot voor bont is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:02

Gatsie ual, geen ervaring met voortanden, wel een keer een veulen met een kies doormidden.

Hier ook pech, veulen staat met gewrichtsontsteking in Emmeloord

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:03

Wat een pech zeg...

Heftig renske. Hoe lijkt het nu?

Wow ual. Wat erg!! Geen ervaring .. sorry!

Fokfanaat ook bij jou pech... Wat balen zeg!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:07

Ual, jeetje het zit jou echt helemaal niet mee zeg. Hoop dat ze de boel een beetje kunnen repareren..

Fokfanaat, daar word je ook niet blij van. Veulenziekte?

Heel veel sterkte beide!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:07

Ual wat heftig zeg. Geen ervaring mee.

FF wat ontzettend k.u.t hoe is de prognose?

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:09

ual_95 Geen ervaringen hier. Zal voor je duimen

Fokfanaat Balen dit. Had het veulen een navelontsteking?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:09

Ual als goed is melktand? Dan kan die er zonder problemen uit gehaald.

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:12

Wat een knappies komen er weer voorbij <3

Hier zal het denk ik geen week meer duren. We hebben mini harsjes en ph gaat omlaag.

Afbeelding

Afbeelding

Ik las hier ergens dat men het dekbon ook aan het stamboek heeft gegeven, is dat altijd gebruikelijk? Misschien dat ik dan via ics er achter kan komen wanneer ze gedekt is :o?

Gerum Ual :(:)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:18

ual_95 schreef:
Geen idee, waarschijnlijk ergens tegenaan geklapt. Als iemand hier ervaring mee heeft, please vertel me hoe of wat. Dierenarts komt er aan. ;(

Ual naar kliniek onder narcose een beugel van staaldraad aanbrengen dan komt dit 100% goed. Heb hierbij regelmatig meegeholpen toen ik op de kliniek werktte. Weet niet waar je in de buurt woont?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:19

Oei dat melktandje. Geen ervaring mee, hopelijk snel beter.

O nee nog meer pech. Ook voor deze beterschap.

Hier maakt chakira het spannend. Ze heeft nu tjoepkes en de spenen beginnen te glimmen. Ook lekt ze al iets op haar benen bij het liggen. Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Vanavond plaats ik wel even een foto.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:20

Wat heftig ual! Hopelijk alleen de tand en niet de kaak gebroken (gebroken kaak wel ervaring mee vanuit mijn stage). Sterkte! :(:)

Fokfanaat, ook al pech! Hopelijk komt ze er goed door heen. Is het veulenziekte?

AnsoDM schreef:
Quir schreef:

Dus als ik het goed begrijp geeft hij dus de mini stipjes dat hij heeft niet door. Ik bedoel hier dus mee. Zijn vader is half appaloosa en gaf dit normaal ook niet door maar zijn mama heeft ook zo mini stipjes dus dat kan hij dan weer van zijn mama hebben. ( zijn mama zal ik over een maand ook eens testen. Had ik eigenlijk al eerder moeten doen maar toen was ik niet echt zo benieuwd, maar nu dus wel meer). Wel al blij dat hij homozygoot voor bont is.

Hij is niet op appaloosa getest, dus of hij wel of niet lp heeft weet je nu niet. Overigens zijn die stipjes waarschijnlijk gewoon van het bont. :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:21

Wat een pech ual en FF ook al. Sterkte met het spul.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:24

Jeetje ual en ff beterschap met jullie babys

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:25

Ual, wat een pech zeg. Zo te zien is er ook tandvlees losgelaten?

FF, ook al zo'n pech. Welk veulen?

Pfff, Sarona is wat grassprietjes aan het proberen te pakken buiten de bak. Alarm is nu 4 keer in 6 minuten afgegaan. En heb geen zicht op de bak, kan dus iedere keer opstaan, oprit aflopen en dan naar de overkant kijken.