[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Luutje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:51

Afbeelding

Lu met haar buik van 208 dagen *D

Parisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:15

Luutje schreef:
[ [url=m/EkCAyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi buikje! Net zo lekker pluizig, leuk om te zien

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:33

Parisse schreef:
Luutje schreef:
[ [url=m/EkCAyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi buikje! Net zo lekker pluizig, leuk om te zien

Ze vindt het heerlijk zonder deken en zonder scheren. Dus dit seizoen mag ze lekker broeden ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:40

mirjamalvaro schreef:
Ze vreten, poepen, lopen op de wei en maken mij arm.
:')

Check :')

Een hoogdrachtige hoort toch ook niet veel meer te doen. Alle dagen hun weidegang lijkt me toch meer dan voldoende.

Ik fok ook voor mezelf maar niet alles is zoals je het wou. Karakter staat op nr 1, ik wil geen monsters en al zeker niet als men eigen leven in gevaar is.
Maar ze moeten dan ook weer potentieel, beetje pit hebben, werkwil, goeie voeten, benen, korte rug, goeie galop, enzo kan ik nog even doorgaan.
Oh en ik fok met kleur niet op kleur dus dan is een leuk kleurtje wel een extra en verkoopt gewoon beter ook.
Want veulens kunnen best tegenvallen. Karakter merk je direct vind ik. Ook in dagen erna in omgang, mensgericht, makkelijk met halster en reacties op nieuwe dingen.
En geloof me karakter van je merrie kan nog zo goed zijn, er kunnen altijd slechte karakters uitvallen. Tis ook de match die niet altijd WoW is.

Ik heb vorige maand ontwormd met de equest zwaarste vorm.

Ddara ik denk dat je gewoon eens deskundige raadt kan vragen. Je voert op zich al teveel. 2 kilo is echt veel als je weet dat een paardenmaag maar de grote heeft van een hondenmaag. Het is niet de hoeveelheid maar wat je erin stopt. En blijf het zeggen een goed gras en hooibeleid is beter dan alle korrels samen.

250gr per dag korrels, ik heb wel vier paarden en drie verschillende zakken voer.
Mijne 2 jarige deze zomer
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:29

Ik wil graag een dressuurpaard met een apart kleurtje fokken dus heb 2 merries waarvan 1 bewezen in de sport en een vrije lijn en 1 uit een top sport bewezen lijn. Als het merrieveulens zijn houd ik ze allebei aan. Mocht de bonte een hengst zijn, staan ze al in de rij, mocht de stippel een hengst zijn hangt het echt van het patroon af wat en hoe, maar verkocht moet hij dan wel. Ik kan helaas geen hengsten aanhouden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:37

Karakter zie je niet persé van dag 1.

Ons Trixie was de eerste paar dagen erg afwachtend en kwam niet in de buurt. Nu is ze als een vlieg niet meer van je af te slaan.
Ook een veulentje gehad daar kon je de eerste maanden niet aankomen (lag ook wel aan de moeder) en werd later 1 van mijn liefste paardjes.

Maar vaak kan je al wel subtiele dingen zien.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:37

Ik wil voor mezelf een fijn en vooral correct paard fokken. Het veulen blijft dus bij mij. Ik weet ook niet of ik ooit nog eens zal fokken, misschien als het veulen een merrie is. Maarja, laten we niet te ver vooruit kijken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:44

Bij mijn veulens was het wel vanaf dag 1 duidelijk. Alle veulens waren vanaf het begin nieuwsgierig en kwamen allemaal naar je toe en het was overduidelijk of ze een rustig, koel karaktertje hadden of pittig en dat is bij allemaal ook zo gebleven.

Fotsy, wat is ze toch mooi! <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:14

Over het algemeen zijn ze hier vanaf dag 1 ook kroelkontjes. Maar het is zeker niet altijd zo. Sommigen moeten even ontdooien. En als de moeder heel beschermend is, komt het vaak pas los wanneer ze zelfstandiger worden en van hun moeder weg durven gaan om met de andere veulentjes toch eens bij die mensen te gaan kijken. Of bij het afspenen....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:20

Hoi allemaal :) Ik wil mij graag melden als het kan/mag :D

Zilver is bijna 7 maand drachtig. Vandaag 202 dagen.
Deze foto's zijn van dag 200
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uier nu
Afbeelding
En vandaag!
Afbeelding
Afbeelding
Ze is 5 april uitgerekend en eind maart veilig. Ze is drachtig van Omer

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:21

Welkom met zilver ! Wat een dame al zeg, welke hengst was ze ookal weer gedekt ?

Goldy en de Fries gaan binnenkort naar de winter plek en van het grote land af.

Kunnen ze wat meer met de voeten in het droge, en gaat het bijvoeren makkelijker dan nu op de grote weide.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:13

Moner: Daar mag je denk ik terecht trots op zijn als je dat gelukt is en merrie en veulen oké zijn. Maar wat noem je op tijd erbij zijn. Is dat zodra de waterblaas knapt of als je de pootjesblaas ziet? Die boeken zien er wel interessant uit!

AM_Horses: Wat een prachtige foto van je mooie paard!

Ik probeer haar toch wel iedere dag beweging te geven in de vorm van 30 minuten stappen (Hand, Zadel, Longe) of ik doe een beetje grondwerk. Vind het toch fijn om iedere dag even met haar bezig te zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:19

Fi krijgt ook beweging hoor. Beetje longeren, grondwerk, één keer per week een rustig buitenritje. Ik vind het voor haar fijn om een beetje afwisseling te hebben en een goede conditie hebben werkt erg in het voordeel van de merrie tijdens de bevalling.

Het kan ook prima, als je maar niets overdrijft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:21

Beetje conditie is nooit verkeerd nee. Vorig jaar hebben de dames gewoon gewerkt tot hun buikjes in de weg gingen zitten.
Nu zelf geen puf om iets met ze te doen. :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:38

Janine ze is drachtig van Omer !

Mirjam herkenbaar. Ook het weer werkt niet mee om lekker bezig te gaan. Vieze blubber en waterplassen.

Zilver pak ik alleen nog enkel voor de wagen en buitenritjes. Maar Ze past al niet meer lekker tussen de bomen en wil ook niet dat het zadel vervormt of dat het niet meer goed zit omdat ze lichamelijk ook anders word. En ik ben daarbij wel zuinig op haar rug. Zou jammer zijn als je ze dan kapot rijd door slecht passend tuig

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:54

Ik ga nu rustig wat afbouwen qua intensiviteit met het rijden. Springen deden we vanaf het begin van de dracht al niet meer, maar dressuurmatig nog wel, al is dat ook nog geen zwaar werk (L, ze is ook pas 5). Ik ga nu wat meer onbelast met haar bezig totdat ze helemaal vakantie krijgt.

Het veulen is bedoeld voor verkoop, maar gelukkig kan ik die beslissing maken wanneer het zover is. Als het precies is wat ik graag wil dan kan ik dat nog herzien.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:58

Ik kijk het even aan, hengst word sowieso verkocht omdat het niet werkt helaas.

Merrie houd ik waarschijnlijk wel en weet niet of dan Goldy nog keer terug dek.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:13

Fi wordt gereden met barebackpad. Past altijd, geen gezeur of zadel nog past of niet. Dus hier wordt niets kapot gereden.

Hier wordt hengst ook verkocht. Merrie blijft <3

Gisteren was ik even op bezoek bij een bevriende hh (waar Fi twee keer is gedekt) en ik werd op slag verliefd op één van hun merrieveulentjes. Ik roep altijd dat ik geen paard koop, maar altijd een nakomeling van Daisy wil. Maar deze..... <3
Niet gekocht hoor, maar voor het eerst dacht ik: zal ik? :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:38

Wat houd je tegen hihi ? Of niet genoeg plek?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:59

Waarom fok ik? Wel als je een dekking wint van een hengst dat je op het oog hebt en heel goed bij je merrie past dan kan je dat niet laten liggen natuurlijk. Maar of ik het houd of niet zal de toekomst wel uitwijzen. Momenteel zeg ik voor de verkoop hoewel ik het we heel graag wil houden maar dat moet mogelijk zijn natuurlijk. Plan was voor een opvolger van mijn merrie maar ze is nog jong dus kan ik over een paar jaar zeker nog eens opnieuw proberen. We zien wel wat de toekomst ons brengt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:00

Doen Cynthia ;)

Ashley wordt momenteel niet gereden. Ik twijfel ook nog of ik haar wel ga laten berijden. Ik fok dit veulen (WelshA) in principe voor de verkoop, die van dit jaar (WPBR, Noble dus, verwacht c-pony) blijft voorlopig.

MDWstables jouw Fleur is prachtig ! Ook nauw verwant aan mijn andere pony (v. Heitraks Marvin). Ik ben benieuwd naar het veulen van His Royal Badness. Ik vind Golden Dream erg mooi en compleet, voor mijn Marvin-merrie zoek ik over een paar jaar een hengst...

Wij zijn druk met ontwerpen van een nieuwe stal, waarschijnlijk wordt het een stal met 8 boxen, 4 voor mij en 4 voor de verhuur/pension. Zo leuk, maar mennn wat een geld kosten sommige opties :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:01

Mijn verstand :+
Ik heb natuurlijk een tijd drie paarden gehad en aangezien ik ze in pension heb staan, is dat best prijzig. Als ik nu een veulen koop en Fi krijgt komend jaar (of over een paar jaar) een merrieveulen, heb ik drie jonge paarden en dat was niet meer de bedoeling O:)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:07

Ladonna breek me de bek niet open. We zijn al enige tijd bezig en vandaag zijn ze begonnen met de boxen plaatsen. Daarna nog een wasplaats. Wat een geld gaat er in zitten. Beter niet te veel over nadenken :')

Jij hebt toch die nwr gekocht waar ik je toen een pb over heb gestuurd? Mijn hengstje die in de opfok staat is ook een His Royal Badness. Fijn beest.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:15

MDWStables schreef:
Ladonna breek me de bek niet open. We zijn al enige tijd bezig en vandaag zijn ze begonnen met de boxen plaatsen. Daarna nog een wasplaats. Wat een geld gaat er in zitten. Beter niet te veel over nadenken :')

Jij hebt toch die nwr gekocht waar ik je toen een pb over heb gestuurd? Mijn hengstje die in de opfok staat is ook een His Royal Badness. Fijn beest.

Ja klopt :) Het is trouwens een WPBR, nou ja klein detail.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:16

Hier moeten we ook nog alle stallen neerzetten. Zit je zo op €20.000 :')