[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:27

Dat klinkt niet zo goed :(:)

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:27

Pretty, zeker een mega kalf zeg!! Maar toch is zo nieuw leven weer fantastisch <3

Aniek, met de kleine man alles oke?

Neon, zo die hint had ik ook niet in de gaten := gefeliciteerd!! Hopelijk gaat het snel beter....

Mathilda, gefeliciteerd met de 300-dagen-mijlpaal!!

Hinte, ik spreek Dustinlover veel, ze moest werken en volgende merrie staat alweer op "knappen", maar volgens mij verder niets aan de hand dacht ik ;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:33

Ai Neon, ik hoop dat ze snel wat aansterkt.

DL, ik snap dat je even snel een beetje rust hebt gepakt. Mooie foto's en de volgende dient zich alweer aan...Zo zit je een eeuwigheid te wachten en dan hup, aan de lopende band veulens..

Hier gaat het z'n gangetje. Net wel voor het eerst even gekeken of er al wat te testen viel. En ja hoor, er kwam zelfs een straaltje uit. Nog wel doorzichtig en ph 7.2

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:38

allemachtig wat gaan jullie weer hard! :) Dat kan ik niet bij houden hoor :)
Maar proficiat met de veulentjes!

Pretty: Wat een joekel ! hihi

Neon: haha! toen ik terug las ging er een vaag belletje rinkelen. en eenmaal verder gescrolt... ja hoor :D
Hoop dat het beter gaat met t veulen. Klinkt zorgwekkend als ie zo slap blijft.

Hier is de rust weer eventjes terug gekeerd. Uiers zijn niet veranderd en de hars is niet meer geworden. Spenen zijn nogsteeds schoon, dus ik heb goede hoop dat het nog een paar dagen zal duren.
(de mensen die al dagen en dagen overtijd zijn zullen kromme tenen krijgen van deze opmerking ;) 8)7 sorry! :D)
Mijn merrie zit vandag op 322 dagen, dus het mag van mij nog wel even duren.

Succes maar weer voor alle wakers! :wave:

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:45

Fotsy, haha, die zenuwen had ik ook hoor. Natuurlijk is het spannend, maar in de natuur kan het ook. En ben er nu wel blij mee. Lekker de ruimte en een speelmaatje.

Ai Neon, merrie er nog niet helemaal klaar voor?
Ik twijfelde toen ik het las. Maar dacht, nee zal wel niet.
Wel sneu zeg, hopelijk sterkt ze toch wat aan.

DL, knapperds. Maat jeetje, merries geven jou weinig rust.

Hoe lang geef je appelazijn eigenlijk? Ik weet iemand die het ook deed en jaar erop wel 3 merries had.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:54

Laatst bijgewerkt door Tinniie op 22-04-17 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:55

Wat een plaatjes DL!! Vooral de bovenste.

Neon; ik hoop dat het snel opknapt. Wij moesten toen de merrie zoveel mogelijk melken. Is ook gespoten met oxitocine om de melkgift op gang te houden. Omdat het veulen ook niet dronk. Als ze zo slap zijn zullen ze ook niet snel de kracht vinden om op zoek te gaan. Hoop dat het snel verbeterd.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:07

Neon, gefeliciteerd! Hopelijk sterkt ze snel wat aan!

Hier is er ook weer wat vooruitgang in het uier, 309 dagen vandaag.

Afbeelding

Rond en gezond:

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:09

Neon gefeliciteerd! Ik duim dat ze zich snel beter voelt,eventueel een zak plasma,daar knappen ze enorm van op.

Al die appelazijntherorien haha.

Rowan spannend is dat Jolene?

Woogy gefeliciteerd met de verkoop en neen nog niet helemaal zeker van de naam.ben door de hengstennamen. :')

Hier alles goed met het kalf en de mama. :')
Ze zijn al een paar uurtjes buitengeweest,eventjes dekentje opgegooid want de wind sneed nogal.
(Foto van foto)

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:44

Gefeliciteerd neon, hopelijk sterkt het veulen snel wat aan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:54

Tinniie: hoeveel is 1 cup? Heb Pris vorig jaar gegeven, en hoe graag ik ook wil, en hoe zeer hij ook de eerste 3 dagen met een roze halster heeft gelopen.Kaz heeft toch echt een piemel en twee boontjes :')

Pretty, kan ik me voorstellen hoor, wij blijven de namen van de ouders combineren, zo kom je nooit namen te kort :)

Neon, hoe doet baby het nu?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:55

Neon hoe gaat het nu?
Ik geef geen appelazijn. Tot nu alleen (6) merries gehad..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:04

Neonlight, 22 hengsten en 4 merries is écht bizar!
Daisy dr eindstand is 6 merries en 2 hengsten. Braaaaaaaaaaaaaaaaave merrie :D

Stal_HD, spannend hoor, zo'n eerste veulentje. Haar banden lijken ook al goed slap te worden.

Klinkt goed, sblom!

Wát Neon??? Nee, die hint bereep ik ook niet! maar een merrie!! Gefeliciteerd!! Maar het klinkt niet zo goed, sterkte met de kleine!

Woogy schreef:
Pretty: hij is groot, heeft hij al een naam? Hier had ik ook heel erg graag een merrie gehad om verder mee te gaan als Priska eenmaal klaar is...Dit jaar laten we haar leeg, en vanaf de winter gaan we haar maar op de appelazijn zetten...misschien giet ik het er wel gewoon in aan de achterzijde...

_O-
En gefeliciteerd met de verkoop, ook al zal het best dubbel voor je zijn.

DL, wat zijn ze schattig! En dat je een drukke tijd zou gaan krijgen, viel natuurlijk te verwachten met 7 drachtige merries :P

Zo, Tinniie, volgens dat topic werkt het dus echt! Nou, pretty, daar ligt je taak :J

Alexandra, het is ongeveer de helft van de gokjes die we vorig jaar hadden bij LaVie, dus het valt nog mee ;)
Maar verloten aan de winnaar? Hmmm.. wie weet :+

Aangezien we de 11 maanden mijlpaal hebben gehaald (ik weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn :+ ) hierbij de buik-update:
Afbeelding

En de tietupdate:
Afbeelding
Ik zie haar uier iedere ochtend, dus voor mijn gevoel staat hij redelijk stil, maar als ik dit zie, krijg ik toch wel weer hoop :) Haar rechterspeentje stond net bij het binnenhalen ook nog steeds een beetje onder spanning. Zoals het er nu uitziet, denk ik nog steeds dat ze gaat overdragen, maar haar lichaam is zich zeker aan het voorbereiden. Ze heeft namelijk ook geen billen meer:
Afbeelding Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:11

Fi d'r speentjes gaan uit elkaar, mooi overzichtje zo hoor :)
De verkoop is wel goed, hij is de laatste dagen heel erg aan het veranderen. Heeft zich neer gelegd bij het feit, dat wij van alles van hem willen. Halster gaat zo om en de spruit wandelt top braaf mee. Geeft voetjes en is super gezellig. De emotionele band zal nu hopelijk wat minder heftig worden, zodat hij over 6 maanden vrolijk naar zijn nieuwe gezin kan gaan. Hopelijk....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:19

Hoe gaat het nu Neon?
Hopelijk lukt het aan biest te komen en knapt de kleine snel op!
Kan de DA ook niet iets geven zodat bij moeders de melk meer op gang komt?
Ik zal duimen dat het allemaal weer de goede kant op gaat!

Hier vanmiddag ruzie met de verbinding van de camera's.
We moesten ze nog boven de juiste boxen hangen en dat dus gedaan.
Toen weer opstarten en wilde paar instellingen aanpassen, kom ik met geen mogelijkheid op die stomme ipcamera tool, krijg steeds de melding dat er plugins missen, terwijl al 100 keer op de meest creatieve manieren geïnstalleerd. Bij 1 camera werkt dat nu, de andere kan ik dus nog steeds niet op komen. Maar die stond ook wel goed dus, vooruit dan maar. :+
Camera's doen het vervolgens beide netjes, máár alleen op hetzelfde netwerk. Vanaf een ander netwerk kom ik er niet op. Niet handig want wil het overal en altijd kunnen checken, plus dan kan het ook niet gestreamd worden. Niks is daar aan veranderd qua instellingen, maar toch even alles nagelopen. Poorten staan netjes open en alles staat goed. Toch kom ik er niet op. *zucht*
Ben dan ook weer zo dat ik er niet mee kan ophouden :') dus nu hoofdpijn van te lang intensief de computer mishandelen.
Iemand hier nog ideeen? Anders mijn kennis maar even horen, die zal het wel zo gefixt hebben.. Ben ik dan een paar uur mee bezig :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:21

Faline schreef:
Hoe gaat het nu Neon?
Hopelijk lukt het aan biest te komen en knapt de kleine snel op!
Kan de DA ook niet iets geven zodat bij moeders de melk meer op gang komt?
Ik zal duimen dat het allemaal weer de goede kant op gaat!

Hier vanmiddag ruzie met de verbinding van de camera's.
We moesten ze nog boven de juiste boxen hangen en dat dus gedaan.
Toen weer opstarten en wilde paar instellingen aanpassen, kom ik met geen mogelijkheid op die stomme ipcamera tool, krijg steeds de melding dat er plugins missen, terwijl al 100 keer op de meest creatieve manieren geïnstalleerd. Bij 1 camera werkt dat nu, de andere kan ik dus nog steeds niet op komen. Maar die stond ook wel goed dus, vooruit dan maar. :+
Camera's doen het vervolgens beide netjes, máár alleen op hetzelfde netwerk. Vanaf een ander netwerk kom ik er niet op. Niet handig want wil het overal en altijd kunnen checken, plus dan kan het ook niet gestreamd worden. Niks is daar aan veranderd qua instellingen, maar toch even alles nagelopen. Poorten staan netjes open en alles staat goed. Toch kom ik er niet op. *zucht*
Ben dan ook weer zo dat ik er niet mee kan ophouden :') dus nu hoofdpijn van te lang intensief de computer mishandelen.
Iemand hier nog ideeen? Anders mijn kennis maar even horen, die zal het wel zo gefixt hebben.. Ben ik dan een paar uur mee bezig :+

Port fowarding via je modem.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:23

Ja poorten staan open haha, die instellingen waren (en zijn nog steeds) allemaal goed.
Waarom ik dus niet niet meer van buitenaf toegang heb is me een raadsel.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:24

Neon gefeliciteerd maar ik hoop dat ze snel opknapt!

DL ik snap dat je even wou rusten maar die van jou laten dat precies niet toe.

Die met 300 mijlpaal weer een stapje dichter!

Zijn er nu nog met een merrie die maar niet wil!?
Happy mag vanacht wel eens werk maken van dat veulen.

Woogy Kaz verkocht dat ging vlot. Maar wat wil je met zo'n knapperd.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:25

Faline waarschijnlijk probeer je nu via het verkeerde ip adres. Is het er foscam? Heb ik ook wat issues mee gehad maar uiteindelijk moest ik via een andere route er heen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:37

Ja via Angelcam krijg ik de melding dat de poorten dicht zitten en via de app op de telefoon krijg ik de melding dat idd het adres niet goed is. Echt feest dus :+
Ip adres is niet veranderd trouwens, niet in de instelling en in principe zou de camera ook niet vanuit het niets op een ander ip moeten zitten. Maar wie weet, tijdje terug waren de poorten ineens compleet veranderd. Had niemand iets aan veranderd.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:41

Mooi overzichtje Cynthia. Dr buik hangt veel meer bij 10 maanden (of ligt t aan mij.. :# ). Goede tekens voor de naderende bevalling . Succes alvast !

Hoe gaat t bij Neon? Kan de veearts er wat mee?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:49

Inderdaad mooi overzicht cynt! Ze begint zich al goed klaar te maken.

Pretty inderdaad jolene. Hen gelukkig weer vrij kunnen krijgen.

Test om 12 uur

Afbeelding

Test nu

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:51

Das wel echt kanarie geel Rowan...hoppa slaap is voor watjes!

Verkoop van Kaz is inderdaad rete vlug gegaan, heb nog nooit zo makkelijk een paard verkocht. Ach zoals met alles, je moet net de liefhebber treffen :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:55

Hahaha! Inderdaad! Slapen is zó overschat en zonde van je tijd :')

Enne, toen ik dit overzichtje van Fi zag, kreeg ik ook ineens de kriebels van die buik en jullie zien het ook, dus het ligt niet aan mij :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:59

Fijn dat hij een goed thuis heeft gevonden Woogy.

Gefeliciteerd Neon, hoop wel dat hij snel bijtrekt en goed gaat drinken