[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:37

Hier is de ph naar 6,5 gezakt. Bij mn andere merrie ging het vanaf dan snel. Geloof dat ze de eerste keer 6,5 had de 14 de en de 17 de was het veulen er.
Hoop dat deze ook zo opschiet want volgende week een drukke werkweek en mn ouders dit weekend op visite. Voor hen ook wel leuk denk ik als ze kunnen meegenieten hiervan.

Ik zag hierboven een verjaardag. Gefeliciteerd!

Wat betreft kliniek of geen kliniek hou ik me maar stil. Laten we houden op iets met beroepsmisvorming ;)
Ieder moet voor zichzelf weten hoe die het aanpakt. Veronderstel dat de dierenarts de situatie het beste kan inschatten.

Mag ik nog even ons mannetje showen

Afbeelding

Hij is zn energie weer kwijt en ligt nu lekker op stal te slapen.

Stal_Wiza

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:41

Gefeliciteerd buenootje!

Wat een leukerd cemlys!

ponyparadijs

Cemlys thanks

Beuontje gefeliciteerd met je veulen

Caesar

tammiebels schreef:
Manda schreef:
Jemig he, ik zou haar met spoed naar een kliniek brengen waar intensieve zorg is, daar maakt ze toch veel meer kans als nu thuis te blijven.... Denk zelfs dat het risico van nu vervoeren minder klein is als zo thuis laten na zo'n ontzettend ingrijpende operatie die ook nog eens niet volgens normale wijze is verlopen.... en ook nog die nageboorte problemen nu. Dat de spoedkeizersnede op stal is gegaan begrijp ik, maar waarom niet direct NU naar een kliniek dat begrijp ik echt niet.... maar misschien heb je daar je redenen voor.... daar ben ik dan erg benieuwd naar (begrijp ook als je er niet op zit te wachten dit nu uit te leggen maar later dan misschien....)
Verschrikkelijk allemaal, hoop dat ze het red....

Mag ik vragen wat de meerwaarde ervan is om haar nu nog naar de kliniek te vervoeren?

1. een zware bevalling
2. Een spoedkeizedsnede in een niet steriele omgeving dus kans op infecties
3. Nageboorte problemen
4. Luna gaat blijkbaar een week weg

Het had mij niet gebeurd en ik vind het oprecht een heel groot risico wat er nu nog wordt genomen met de merrie. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo makkelijk gaat als ik de gebeurtenissen van Joyce heb gelezen en hoe dat is gegaan.

Ik hoop oprecht dat dit goed afloopt en luna zal het beste met haar merrie voor hebben maar violet spray op een hecht wond spuiten zet ik al mijn ??? bij en ik zou mijn arts ook niet 123 vertrouwen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:43

dames: mag ik jullie vragen wat jullie van deze uier vinden?
http://nl.tinypic.com/r/xkohas/8
edit: ik verwacht geen veulen, vond dat wit alleen een beetje verdacht . aangezien jullie allemaal fokken dacht ik hier op bokt zit het meeste verstand van uiers , om om ieder wis wasje een topic te maken dus ik denk laat ik t hier even vragen. :)
Laatst bijgewerkt door unihorses op 30-04-15 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:45

brrr ik krijg helemaal de kriebels van al jullie verhalen :( moeilijke bevallingen, veulentjes die het niet redden. Heel veel sterkte ;(

Voor ons het eerste veulentje, krijg nu toch wel de zenuwen! Ze is vandaag 320 dagen drachtig. Zal blij zijn als het (gezond en veilig) eruit is!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:46

Imo is die uier leeg unihorses.

Gefeliciteerd buenootje!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:46

Unihorses, iedereen is van harte welkom in het topic. Maar het zou leuk zijn als je zelf ook ergens op reageert of jezelf even voorstelt ipv zo een uier foto erin te knallen en om reacties vragen.

Om je vraag te beantwoorden: het uier stelt weinig voor. Ik weet niets op hoeveel dagen dracht je merrie zou zitten maar je kunt voorlopig nog even slapen gok ik zo.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:48

Buenootje, wat een leukerd! en ook echt een super leuke naam :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:50

unihorses schreef:

Uier? Waar uier ? :D klein heel klein.
Wanneer is ze uitgerekend?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:51

buenootje gefeliciteerd! Lange wachten is beloond.

Wat een onzettend knap veulen Cemlys, wauw. En wat een beweging!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:51

Cemlys schreef:
unihorses schreef:

Uier? Waar uier ? :D klein heel klein.
Wanneer is ze uitgerekend?

sorry lees mijn edit, het was meer een hmm, ik loop haar van top tot teen na en zie dit. even vragen :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:57

Unihorses, je weet niet of ze wel drachtig is? Dit uier is in ieder geval geen uier van een merrie die op het eindje loopt. Soms kunnen ze wel later ontwikkelen maar zie je al wel wat zucht vorming.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:58

Ik blijf bij mijn lieve luna. Ik laat haar echt niet achter op het moment, ze heeft mij zo hard nodig.
De reden dat ik der niet naar de kliniek breng is omdat ze hier net dezelfde zorg krijgt met mensen die ze kent wat haar veel meer rust geeft. Idd krijgt ze in een kliniek 24/24 toezicht. Maar hier zit die kliniek ook gewoon vol. Is maar 1 echt hele goede in de buurt de rest is heel erg ver weg.
Buurman heeft een O.K. dat altijd steriel is, dus moest ze iets krijgen kunnen we ze daar nog behandelen. (waar de buurman basishulp kan bieden. en ja hij heeft hier kennis van!) DA woont gelukkig heel dichtbij, is op nog geen 5 minuten hier. (wat bijna overeen komt met het roepen van een arts in een kliniek en naar OK brengen)
Daarbij vertouw ik echt op mijn dierenarts, hij weet denk ik wel wat goed is voor Luna en hoe hij het doet. Heeft wel meer merries door een keizersnede gekregen op steeds dezelfde manier.

@Ceasar: weet niet precies wat je bedoeld met het had mij niet gebeurd. Wat had jij dan gedaan? Je merrie maar laten gaan? Want daar kwam het op neer als we naar de kliniek reden!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:59

Rowan, hij lijkt aan de rechterkant meer naar 5.5 te gaan of meen ik dit maar?

@Clemys; wat een prachtig paardje is het toch!

Bluenootje; gefeliciteerd

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:10

zooooooo wat een bijlees voer hihih

wat een toppertjes als die schattige veulentjes <3 <3

polly dr uier 308 dagen of 314
ze heeft een mand bij de hengst gestaan maar toen ik dr liet scannen was dat veel ste vroeg
dus kan een week schelen hij zag ook geen vruchtje toen
toen 5 weken gewacht en opnieuw laten scannen toen was er duidelijk tezien dat ze drachtig was
en nu ook veuletje is leker druk hihi
heb nu melk test binnen dus kan ik dan nu al testen als dr uier zo is ?
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:11

Caesar schreef:
1. een zware bevalling
3. Nageboorte problemen

Het had mij niet gebeurd en ik vind het oprecht een heel groot risico wat er nu nog wordt genomen met de merrie. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo makkelijk gaat als ik de gebeurtenissen van Joyce heb gelezen en hoe dat is gegaan.

Ik hoop oprecht dat dit goed afloopt en luna zal het beste met haar merrie voor hebben maar violet spray op een hecht wond spuiten zet ik al mijn ??? bij en ik zou mijn arts ook niet 123 vertrouwen.

wat een vreselijk misplaatste tekst met dit had mij niet gebeurt bah (mag lijen dat t je overkomt en je voor dezelfde keuze komt te staan als sara -:(- ) :r
:r bokt weet t allemaal weer beter dan de veearts die ze heeft :
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-04-15 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:12

suus_elviera schreef:
zooooooo wat een bijlees voer hihih

wat een toppertjes als die schattige veulentjes <3 <3

polly dr uier 308 dagen of 314
ze heeft een mand bij de hengst gestaan maar toen ik dr liet scannen was dat veel ste vroeg
dus kan een week schelen hij zag ook geen vruchtje toen
toen 5 weken gewacht en opnieuw laten scannen toen was er duidelijk tezien dat ze drachtig was
en nu ook veuletje is leker druk hihi
heb nu melk test binnen dus kan ik dan nu al testen als dr uier zo is ?
[ Afbeelding ]

Je zou kunnen proberen of je er al wat uit krijgt, ik zou zelf nog even wachten tot de uier nog wat voller is.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:15

Gefeliciteerd bluenootje!
Cemlys: wat een plaatje!
DL: bij jou is de waarde erg laag! Zo laag is het bij onze pony's nooit geweest, Madelief had als laagste 7.0 en Astrid 6.5, Astrid is bevallen met 7.0 en Madelief 8.0
Misschien vannacht voor jou een veulentje! *\%/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:16

NathalietjeB schreef:
Caesar schreef:
1. een zware bevalling
3. Nageboorte problemen

wat een vreselijk misplaatste tekst met dit had mij niet gebeurt bah (mag lijen dat t je overkomt en je voor dezelfde keuze komt te staan als sara -:(- ) :r
:r bokt weet t allemaal weer beter dan de veearts die ze heeft :

Maar nogmaals ieder kijkt er anders tegenaan. Iemand anders wil zn dier mss wel onder toezicht in de kliniek hebben staan en waren erna dus wel naar een kliniek gereden. Dat is ook wat caesar bedoeld. Om een ander nu hetzelfde toe te wensen... Maargoed het is al zover dat ik op sommige dingen hier gewoon niet reageer om dit soort reacties te voorkomen, maar ja en amen zeg ik ook niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:17

Chardy schreef:
Gefeliciteerd bluenootje!
Cemlys: wat een plaatje!
DL: bij jou is de waarde erg laag! Zo laag is het bij onze pony's nooit geweest, Madelief had als laagste 7.0 en Astrid 6.5, Astrid is bevallen met 7.0 en Madelief 8.0
Misschien vannacht voor jou een veulentje! *\%/*

Die zetten wel vaart dan met die waardes. Hier een 6,5 maar zie ze denk ik nog niet bevallen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:21

buenootje gefeliciteerd met je mooie veulentje, leuke naam ook, als ik de kleur zo zie zou ik zeggen een vosje

cemlys wat een gaaf veulen, en idd een heerlijke ruime beweger <3

ik ga ervan uit dat sara het beste voor heeft met Luna, ik denk ook dat haar dierenarts wel weet hoe dit gaat en wat het beste is, ik zelf zou haar idd na de keizersnee nog naar de kliniek gebracht hebben, maar dat is ieders eigen keus toch

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:22

Ik zou de uier ook nog iets voller laten lopen...

Nathalie, ik begrijp dat je de tekst van ceasar misschien wat ongepast vind, vooral nu... Maar anderzijds snap ik de bedoeling wel. Manda gaf het ook al een beetje aan en Marije stelde ook wat terechte vragen. Ik gun dit niemand hoor, begrijp me niet verkeerd! Ook Sara niet, ondanks dat wij elkaar niet zo liggen. Maar het verhaal lijkt nogal "vaag" omdat het wel een hele ongebruikelijke wijze is waarop dit gegaan is... Ik vind persoonlijk dat er al vele malen eerder alarmbellen af hadden moeten gaan :o en ik had deze merrie uit voorzorg al op de kliniek laten bevallen geloof ik :o maarja dat is achteraf makkelijk praten en bovendien is het mijn merrie niet.
Ik ben blij dat Sara nu dan toch in ziet dat Luna dit niet aan kan. En hoe ik er ook over denk, neemt niet weg dat dit vreselijk is!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:22

Ponyparadijs gefeliciteerd met je verjaardag

Buenootje gefeliciteerd met je veulentje, eindelijk dan toch *\o/*

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:23

NathalietjeB schreef:
(mag lijen dat t je overkomt en je voor dezelfde keuze komt te staan als sara -:(- )

Sorry hoor meestal laat ik dit soort dingen achterwege
Maar dit gaat echt TE ver.
Mag hopen dat je je excuus kan aanbieden voor wat je hebt gezegd.
Want het bericht van Caeser zou je nog op verschillende manieren opvatten.
Maar jou bericht laat daar toe geen mogelijkheid