Hier marley nog steeds niet hengstig. Die is wel drachtig 9/10. Misschien dat ik der morgenavond laat nog laat scannen, als we dan toch bezig zijn. Kan ik overmorgen nog naar de voetbal gaan
Spannend Jolanda en Cheytjuh, gaan hard voor jullie duimen.
suffie
Geplaatst: 28-08-15 17:51
Hier krijgen de paarden allemaal onbeperkt een goede kwaliteit ruwvoer van eigen land, dat altijd bemonsterd wordt. Daarnaast krijgen ze een vitamine korrel van Höveler. Brokken/Muesli voer ik weinig tot nooit. Lara krijgt op dit moment 1/2 kg per dag basisbrok en onbeperkt toegang tot ruwvoer. De paarden doen het hier super op, zijn in goede conditie en kunnen het werk prima aan.
Faline
Geplaatst: 28-08-15 18:13
Nou merrie zou 4 maanden drachtig moeten zijn, vanochtend bij scannen.. bleek er niks meer in te zitten. Ja een ei.
Merrie denkt zelf nog wel dat ze drachtig is, dus vandaar niks aan te zien geweest. Niet hengstig geweest en aan de buitenkant lijkt ze ook te veranderen.
Ben aan t overwegen om dr morgen toch nog een keer naar t hengstenstation te brengen en bij de hengst te schouwen. Kijken of ze daar hengstig wordt. Ze is hier toch puur fokmerrie. Dan wagen we nog een poging. Mocht het lukken... Dan maar een laat veulen, alles beter dan geen veulen.
Leek alles zo goed te gaan... Waren we mooi vroeg begonnen in het seizoen om bij problemen vaker te kunnen proberen... krijg je dit.
Nou ja. We gaan maar weer roeien met de riemen die we hebben
#einde egopost
jolandje
Geplaatst: 28-08-15 18:26
he jammer faline
wij hebben net glowy en breeze gewassen voor de keuring morgen, pfff , niet handig zoveel wit
scannen vanavond gaat hem niet meer worden, moet dan maandag maar , de dames reageren nog niet op Yuma, gelukkig, dat lijkt gunstig
He bah faline balen. Je zou niet meer gescand hebben dan houd ze je je mooi voor het ootje. Ik ga op 100 dagen toch voor de zekerheid scannen..
Memere
Geplaatst: 28-08-15 19:01
Balen Faline!
Voor de mensen die nog steeds goed drachtig gescand zijn gefeliciteerd!
Vanwege gebroken pols door ongeluk die ik vorige week gehad heb kan ik niet zo uitgebreid reageren..is lastig typen met linkerhand terwijl je rechtshandig bent(rechts zit in het gips).
Maar hier nog steeds goed nieuws, Evy is na 2x het vruchtje verloren te hebben eindelijk nog steeds drachtig! 37/38 dagen ver nu, naast mijn andere dame die 112 dagen ver is
Zoals ze mij uitlegden: de lichte rand van het 'bolletje' is de rug en het zwart binnen is zijn de voor- of achterbenen. Hartje was goed aan het kloppen!
Onder de koets gelegen..koets is omgekanteld toen pony aan de ren ging en net de bocht om ging tussen 2bulten waar er een put zat. Met pony al een geluk niets, enkel onze koets is wat beschadigd.
Faline, Dat is echt zuur zeg! Ok,nu weet ik dus zeker dat ik Joan nog een keer laat scannen op 100 dagen...Ze zit nu op dag 77.
Zoals het nu gaat denk ik niet dat ik speciale merriebrok hoef te voeren. Ze doet het prima op de Nature's Best. Ik denk dat ik haar gewoon meer ga geven als ze er behoefte aan blijkt te hebben. Of haar melkproductie moet achterblijven, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Ze reageert ook heel erg op haver en suikers in het voer, wordt ze gelijk heet van. Maar met een veulen aan de voet of bijna, zal de hitte misschien wel redelijk achterwege blijven Het enige waar ik een beetje mee zit is het feit dat de pensionhoudster de weides niet beregent. Nu met deze zomer is het een erg slecht weideseizoen geweest. Doordat het die periode zo ontzettend droog is geweest is het bijna niet gegroeid. Ik vind het wel belangrijk dat ze goed in het gras staat straks. Dus misschien dan zelf maar aan de slag met een slang en haspel
jolandje
Geplaatst: 29-08-15 05:58
wij hebben niet gescant gisteravond,geen tijd en geen puf meer voor,gaat maandag worden. maar nu eerst met ons kleine frummel naar de NMPRS keuring
Vientje
Geplaatst: 29-08-15 08:06
Succes op de keuringen allemaal!
Ahhh nee hè Faline, wat kl*te!! Zuur is dat zeg...
Miep hier nu op anderhalve maand dracht ongeveer, en gisteravond kreeg ik de eerste "dat kan écht niet missen dat die drachtig is" opmerkingen Er zit nu inderdaad al een behoorlijk pokkeltje op Lijkt mij nog veel te vroeg, maar ze verandert toch echt flink van vorm sinds deze week?