[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:23

Ik meld me hier ook, Wikke is nu op 7,5 maand van haar dracht en begint nu een klein beetje een buikje te krijgen! Ben heel benieuwd of het een hengstje of een merrietje is wat eruit gaat komen Vork Hebben jullie ook al ballonnetje's in de wei of zijn ze nog mooi slank?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:29

Germie: Ontsnapt Lachen Hij dacht ook, gisteren haaldne ze mijn mama weg, ik zal ze nu voor zijn want ik wil mee! Knipoog

Starlet: Ze loopt lekker!

Sjintoo: Gefeliciteerd met de mijlpaal

PVD: Wel af en toe blijven melden hoe het met de merrie gaat he!

Het gaat idd hard.. ik was al bang dat het eerste deel avn het topic dit jaar bol zou zijn voor er veulens waren, maar dat gaat toch echt nog wel goedkomen Lachen

Taber: Bij koliek hebben ze meestal niet veel verhoging. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet.

Afgelopen jaar zijn de veulens hier weer buiten geboren, de eerste op 30 mrt en de tweede op 23 apr. Ze zijn alleen binnen geweest als de moeder gedekt/gescand werd en verder vanaf het begin 24/7 buiten hoor. En eind maart was het s nachts een graad of 3 met veel mist. Regen hebben ze ook wel gehad. Als ze maar meteen goed drinken kunnen ze overal tegen.

Het jaar ervoor heeft het veulen de eerste week overdag binnen gestaan en snachts buiten, die werd eind juli geboren en die hele week was het overdag boven de 30 graden. Daar hebben ze meer last van dan regen of kou, dan drinken ze zich wel warm.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:10

Nicole288, ik heb hem vandaag al weer even van mama gescheiden. Mama moest een rondje door de bak terwijl zoonlief in de stal moest blijven. Ging redelijk. Daarna mochten ze samen lekker spelen in de bak.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:25

Vermoeidheid, tja... afgelopen nacht hadden er rustig 1000 veulens geboren kunnen worden, ik weet zeker dat ik het niet had gemerkt dan... Mijn wekker die een uur later moest aflopen heb ik ook niet gehoord nadat ik mijn hoofd op het kussen had gelegd... Maar goed, nog steeds geen beebs hier. Ik hoop wel op 2 veulens tijdens het vuurwerk Lachen En als het niet anders is, dan maar op valentijnsdag ofzo, tegelijk met de volgende die over 21 dagen alweer op 300 dagen dracht zit. Ow, mijn verjaardag, 19 januari, dan is njadien een jaar drachtig! dat is ook een leuke datum voor veulens...
Gefeliciteerd marije, ik ben blij dat 30 worden geen pijn doet, maar ik vrees de leeftijd toch nog steeds. Sinds enkele jaren word ik dan ook gewoon ieder jaar opnieuw 21, en zolang mijn uiterlijk dat nog mee heeft kan dat ook makkelijk Knipoog

Weinig gebeurd vandaag, shanaya heeft erg last van het veulen, ze bijt in haar voorbenen en slaat naar haar buik, ze stampt veel en loopt moeilijk. Ik hoop voor haar en njadien dat de veulens nu niet lang meer op zich laten wachten!

Toen we gister naar stal reden spraken we af dat als we een hert zouden zien dat er dan een veulen geboren zou zijn, we zagen indd een hert, maar helaas dus geen veulen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:37

haha,die moet ik onthouden.....als ik een konijn zie komt het veulen..maar wel pas in mei....

ben gelukkig weer helemaal beter!!!

en mijn god !!!!
ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt maar icoliene heeft zelfs mestplekken op der rug terwijl ze een dek op heeft!!!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:42

Vandaag stond Whis lekker te eten op de poetsplaats en terwijl ik een bakkie thee aan het drinken was met een vriendin.
Zagen we heel haar onderbuik heen en weer gaan.
Pluis was lekker binnen in aan het rond bewegen whahaha.
Is echt een mooie gezicht

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:43

SA: het wordt vast champagne morgennacht, en voor het nieuwe jaar èn voor de beebs die er dan ineens uitfloepen Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:43

SA: Het begint er in te hakken dus.. Zo flikken de merries mij dat altijd, als je een tijdje aan het waken bent en je durft je eens 1 keer een half uurtje te verslapen is het veulen er. Dit jaar wilde ik het maar eens expres met wisselende tijden doen Lachen

inowa: dat is helemaal sterk, hoe kan er nu mest zo ver onder het dek komen..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:45

heb geen flauw idee,echt.....

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:50

Ook al post ik niet veel, bij deze toch foto's van mijn merrie Dietlinde J. Foto's zijn van vorige week en ze doet het erg goed. Het veulen zelf heb ik nog niet kunnen voelen, want mevrouw vind het niet zo fijn als het veulen wat bewegelijk wordt, dus dat laat ik maar zitten!

Afbeelding

Afbeelding

Ze is 16-2 uitgerekend en bokken, rennen, rollen en sprinten gaat allemaal prima. Ze eet inmiddels ook weer volop ruwvoer en ze lijkt nu de hoeveelheid brok goed op te pakken. Zodra ze " te weinig" krijgt dan teert ze het van haar ribben af, alles lijkt naar het kind te gaan!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:30

Vanaf (ahum Bloos ) 218

Veel prachtige foto's gezien van veel mooie drachtige merries

Stoere: jeetje, wat vervelend dat je zo geschrokken bent met die trailerrit, gelukkig heeft ze er niet veel aan over gehouden

Over het birthalarm, wilona slaapt ook altijd helemaal plat, ba wel 5/ 6 keer af 's nachts! Ik durfde het niet op de 'slaapstand' te zetten voor het dat het 'vals alarm' een keer echt alarm zou zijn! Nu durf ik sowieso niet meer te gaan slapen als ik het idee heb dat het wel eens zou kunnen gaan gebeuren, dus eigenlijk heb ik het Birth Alarm alleen maar om voor het geval dat ik toch in slaap val! Hier hangt ook een camera in de boxen en ik heb de merries aan huis staan dus dat is wel makkelijk!

Frenia: wat enig! zo'n pasgeboren lammetje, (heb ik nog nooit gezien!) Gefeliciteerd nog! Wat een naar verhaal zeg, spijtig dat het zo gelopen is.

Marlijn: ik moest erg lachen over je ontwormsituatie, zeeeer herkenbaar!!

Germie: WOW gefeliciteerd!!!!!! Wat een ontzettend leuk koppie!

Nou ja, ik heb de pc al de hele dag aanstaan om bij te lezen maar het komt er niet van, op stal, 30 autominuten verder waar de sportpaarden staan, heb ik een 3jarige die had rond 5 uur nogal serieus koliek; liggen, staan, krabben, diaree, verhoogde ademhaling, kramp etc, ik heb hem op advies van mijn da een darmontspanner gespoten en die werkte na ongeveer 20 min heel goed, nu is het wel vaker zo dat ze daarvan opknappen en na een tijdje weer achteruit gaan dus ik ben al vanaf 5 uur op en neer aan het crossen (met trailer achter de jeep voor het geval dat hij naar de kliniek zou moeten) Dus ik ga nu weer in de auto stappen en een kijkje nemen ( de laatste tot morgenvroeg)

Groetjes aan iedereen!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:33

Het lijkt er nu net op alsof iedereen zich schaamt als ze wat minder tijd hebben om mee te lezen/posten.
Volgens mij is dat niet compleet het doel van dit topic. Er zijn zo veel bokkers met drachtige merries dat dit topic nog harder zal gaan lopen.
Iedereen op elkaar reageren is voor lang niet iedereen mogelijk dunkt me.

Ik vind dat iedereen gewoon lekker zn verhaal hier kwijt moet kunnen en vragen moet kunnen stellen. Of er op gereageerd wordt zie je dan wel weer. Haha!

Ooh ja.. Marije: gefeliciteeeeeerd!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:35

Helemaal mee eens sjoert
Ik kan het soms ook niet bijbenen hier en soms heb ik ook niet veel te melden hihih
Plus hou ik , wat denk meerdere hier doen, meer topic's bij hihihi
Dus ja tijd te kort vaak

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:40

Zo is het precies, vertel je verhalen, stel je vragen en geniet van de veulenfoto's Lachen Je ziet ook altijd dat het elkaar af lost, als de veulens er zijn komen die mensen minder langs en dan komen er weer nieuwe die in afwachting zijn van de bevalling. Je hoeft echt niet iedereen persoonlijk te kennen, dat is ook onbegonnen werk Lachen Dus gewoon posten hoor, eerst alles bijlezen hoeft echt niet iedere keer!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:42

Ook ik sluit me bij Sjoert aan Lachen Het zou jammer zijn als mensen niks meer posten omdat ze zich schuldig voelen dat ze niet kunnen reageren op anderen.

Ik lees (globaal) mee, reageer op dingen die ik onthouden kan en zal af en toe de geïnteresseerden bijpraten over onze merrie's Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:44

Ik ben ook een stille lezer en als ik nieuws heb dan horen jullie weer van mij. Maar ik vind het wel heel erg leuk om alles te lezen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:45

Ik lees ook nog steeds met jullie mee hoor, maar heb een tijd geen tijd gehad om te reageren. En dan loop je zo achter, dat het voor je gevoel ook geen zin meer heeft om nog te posten...

Maar ik volg jullie avonturen wel hoor!

Maar ik kan wel een kleine update geven hier... Mijn drama merrie (was niet drachtig te krijgen, verslag staat ergens 200 pagina's terug Haha!) is nog steeds gelukkig drachtig... Inmiddels zitten we op 5 maand en sinds een week of 3 kun je het veulen heel goed voelen! Het is druk, het beweegt, duwt, schopt en weet ik het wat allemaal. Heel bijzonder. Zeker de eerste keer dat je het voelt, maar ook de reactie van de merrie (is eerste dracht) als het veulen voor het eerst zo te keer gaat als reactie op externe prikkels...

Enne... wat zijn drachtige paarden toch mooi zeg! Jeeeeeeej...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:40

ik heb vandaag het veulen gevoeld en zien bewegen voor het eerst!! Go jij! Go jij!
wow wat is dat gaaf zeg!
ff vraagje, ravita moet omstreeks 30 mei veulenen, dan ga ik vanaf maand 9 merriebrok geven? 3maanden van tevoren toch?

<sjoert ik ben het helemaal met je eens!>

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:53

Gefeliciteerd Cindy
Gaaf gevoel is dat he.

Over hoe en waarneer merriebrok geven zijn de meningen verdeelt.
Dat is wat ik gemerkt heb hoor

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:58

salliona: Sterkte met het paardje, hopelijk is het morgen weer goed!

cindy: Gaaf!
Als je 3 maanden vantevoren wilt beginnen met merriebrok is dat op 8 mnd Knipoog

Quest: Nog anderhalve maand, dan heeft ze nog een mooi figuurtje hoor!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-12-07 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:59

Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:00

Wat een lekker buikkie PVD

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:06

nicole bedankt, was ff in de war.

pvd mooie buik! houdt ze het nog ff vol?

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:15

@ Nicole: ik ben ook erg tevreden met hoe het gaat, het is haar eerste veulen en ze lijkt zich er goed onder te voelen. Een paar maanden geleden at ze geen hooi meer, of erg slecht, en sindsdien krijgt ze ook luzerne bij. In het weekend ook slobber als extra maaltijd en dat vind ze inmiddels ook erg lekker.

Omdat Dietje nogal gevoelig reageert op voerwisselingen en ik haar met 2 maanden dracht "geleverd" kreeg (ze was al wel van mij) voer ik vanaf het begin merriebrok. Dat leek me minder schadelijk als voer wisselen na een paar maanden. Ze doet het er ook erg goed op vanaf het begin.

@ PVD, wat een buik! Dan lijkt Dietje toch echt een den.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:26

Ik vind ook dat het voor iedereen leuk moet blijven hier. Het is geen verplichting om op iedereen te reageren iedere dag. Ga ik vandaag ook niet aan beginnen, waren een beetje teveel pagina's na 2 dagen niet bijlezen.

Wil wel even Marije feliciteren met haar verjaardag! Go jij! Go jij!
Ben erg benieuwd naar hoe Macy er nu uitziet! Is ze al erg dik geworden?

Verder zijn de merrie's van SA nog steeds erg spannend..

De merrie van PVD heeft een BUIK! Wow! Hoe gaat het met haar? Denk je dat ze het nog wel even volhoud?

*god, ben echt een zeef.. weet het nu al niet meer!*

Ohja, de merrie van Quest ziet er erg goed uit. Ja

Hier gaat het ontzettend goed met de dames. Ik zal binnenkort weer even wat foto's van ze maken. Vooral Missy begint ineens heel hard te groeien! Blos draagt heel bescheiden, zie je bijna niets van. Ja