Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:59

Citaat:
Maart:
3: minnie_muis – Purella
6: Meavey – Dance
9: shirefan - Rachael
10: Scara - Heldin
11: frenia – Angel
15: Shayla - Shayla
17: lucas03 – Kornrose D
17: Ingridge – Kaissima
24: Minnie_muis – Turella
24: CubaLibre - CubaLibre
25: Faniek – Misty
25: Meavey - June
26: Nicole288 – Upona

Even alle merries voor deze maand nog op een rijtje. Vind ik wel handig. Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:32

Hmm..een hoop nieuws hier!

Mazzel-Meid;aargh je kan zo nooit onbegrensd genieten van de dracht hé! Ze lijken in elk geval beiden superdrachtig,en ik vind er niks raar aan dat die uier er nog niet komt,alleen is er nu best veel verschil bij verleden dracht!

Faniek: Zo,voor Misty begint dat al echt dichtbij te komen zeg!! Spannend!! Nikita haar uiertje mag nu officieel in gang schieten ook eh! Knipoog

Frenia: Spannend zeg!! Dat Angel minder eet is alleszins een goed teken! Die uier ziet er goed uit ook!

Thomas5: Foei! Clown ,hier beginnen de shets ook te verharen,vroeg hé voor die kleine haarballen.?Maar wel leuk! Haha!

Djesseka: Wild ziet er fantastisch uit,en ze krijgt ook al uier herejee,ben ik echt een van de enigsten zonder? Clown

Neonlight: Fijne vakantie!

Inowa: Wat een mooi kalfje zeg!

Hier geen nieuws,behalve dat ik gister flink geschrokken ben!
Vera,ons shetmerrietje,is dus de volgende die moet,normaal is ze nu ongeveer 310 dagen ver..
Gister stond ze buiten,en ze rolde zich en bleef maar opstaan,liggen,rollen,etc...altijd maar door!

Het drama met ons dode veulentje in gedachten houdende hield ik ze scherp in het oog!
Opeens kwam ze naar me toe en ze zocht klaarblijkelijk contact. Nu moet je weten dat Vera normaal super-a-sociaal is,je kan ze zeker niet zomaar aaien,hoogstens haar hoofd eventjes!!

En nu kwam ze naar me toe;draaide zich en ze duwde zichzelf tegen me,ze moest blijkbaar goed gewreven worden overal,en liep achter me als een hondje.. Koe
Ik vond het ZO raar dat ik ze binnenliet in de loods,en ze daar mocht rondlopen terwijl ik de stallen mestte,kon ik ze beter in de gaten houden..Ze liep rond,maar rolde toen niet meer,en nu en dan kwam ze om geaaid te worden,savonds mocht ik fijn onder haar buik naar het uiertje loeren zelfs,wat daarvoor levensgevaarlijk was!!

Ze heeft al wat uier,niks spectaculairs,maar ze is ook nog maiden.

Hoe kan dat,zo een plotse ommezwaai?? Ik denk maar dat ze veel jeuk had,of te warm;maar ik dacht bijna dat ze hulp kwam vragen met die beeb in haar buik,raar,héééél raar! Ik hou ze maar scherp in de gaten!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:48

Nicole: Ok zal ik dat eens gaan doen! een dressuurveulen!
Cubalibre: Nou hardstikke veel vereschil!
Djesseka: Lijkt er wel op ja! Nu weer gekeken en weer geen kegels! Verward En dat uier begint te komen! Lachen Van jou merrie!
Neonlight: Fijne vakantie
Pretty: Dat is wel apart! ik zou niet weten hoe dat ineen komt!

Nou hier nog niks! Pu heeft geen kegels meer! Verward Snap er niks van! Tu krijgt wel meer uier!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:53

balen minnie_muis Ach gut

djesseka: mooie foto's Vingers aflikken ze ziet er fantastisch uit!

hier geen glimworm meer nu Clown
ze heeft zich lekker in de blub gerold Boos! Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:07

Faniek; Wat zijn je merries gegroeid!! Wow! Mooie uiers zitten er ook al onder Ja Hoop dat de cam het snel doet Haha!

Neonlight; Veel plezier op vakantie!

inowa; Kalf is goed gegroeid Ja

Cubalibre; Uiers zijn flink dikker geworden Ja Maar die kunnen nog veeeeel voller Knipoog

Djesseka; Gefeliciteerd met je mijlpaal! Wild ziet er súper uit zeg.. Bescheiden buikje, maar toch echt wel aanwezeg Haha!

Meavey; Hoe is het met Dance, zit er al wat schot in de zaak?

Spirit zit vandaag op 200 dagen! Go jij! Go jij! Dus dat was tijd voor wat foto's.

Hier lijkt ze nog aardig schoon Ja
Afbeelding

Hier iets minder Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

En dan nog Blossom's theezakjes Clown Ze zijn echt nog héél leeg Ach gut (Ze zijn wel gegroeid in de lengte)
Afbeelding

Ik moest met mn hand even al haar giga-lange buikharen aan de kant houden.. (En voor de mensen die zich zorgen maken, er staat KWT, niet K*T Knipoog )

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:11

Toch al wel een beste buik!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:13

minnie_muis schreef:
Toch al wel een beste buik!

Moet zeggen dat het me réuze meevalt! Spirit draagt normaal echt gigantisch. Ze is nu ook flink breed in de breedte, maar lang niet zo erg als 2 jaar geleden Lachen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:13

ow ok! Nou op de 2e foto vind ik dat. Op de 1e foto idd wat minder!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:17

minnie_muis schreef:
ow ok! Nou op de 2e foto vind ik dat. Op de 1e foto idd wat minder!

De 2e foto is wel het meest realisitisch, op de 1e lijkt ze dunner als ze is.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:20

foto's van vanochtend

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cubalibre: tietjes ook aan het vullen Haha! maar daar kan nog heeel wat bij!

marlijn: hihi blossoms tietjes zijn idd nog erg mini Nagelbijten / Gniffelen vind spirit er idd nog behoorlijk uitzien Ja

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:44

Marlijn:mooi breed al,maar als jij zegt dat het meevalt zullen we dat geloven! Haha! Spirit krijgt zelfs al een beetje zucht voor haar tietjes nietwaar?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:46

Angel ziet er goed uit hoor! Ben zooo benieuwd Hyper!

pretty schreef:
Marlijn:mooi breed al,maar als jij zegt dat het meevalt zullen we dat geloven! Haha! Spirit krijgt zelfs al een beetje zucht voor haar tietjes nietwaar?

Ja Heeft ze al een ruime week.. Maar het wordt (gelukkig) niet meer Lachen (Vorig jaar verwierp ze rond deze tijd van de dracht.. Ben nog een beetje bang) Maar daar is ze ook altijd best vroeg mee.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:48

tja ik geloof graag dat daar nog veel bij kan, komt vanzelf...
ben net nog maar even wezen kijken en ja hoor mevr had haar staartkoker eraf liggen... hoe krijgt ze het toch voor elkaar??
zit er nu alweer om, verder was ze lekker rustig en had ze haar brokjes ook op.... gelukkig.
We wachten het gewoon af...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:08

Angel haar uier is letterlijk en figuurlijk best spannend! Haha!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:22

Angel wordt spannend!!!! Ja
Ik voel de zenuwen al in jouw plaats Knipoog
Angel zit 51 dagen voor op die van mij!!
Ga straks nog een poging doen om daar te geraken zonder iets anders te breken Knipoog 1 gips is al genoeg Tong uitsteken

Verder staan hier nu 2 schapen met hun staart 'in the air' Haha! ze zijn vandaag en morgen uitgerekend Knipoog We zullen wel zien he.. ze lammeren vanzelf Ja

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:30

dan hebben jullie even geluk! Wij hebben er hier *telt* 3 dode en 1 ooi die erin gebleven is!
Maar deze week zijn er nog twee gelammerd,en ging het gelukkig vanzelf,maar we zorgen wél dat we erbij zijn als we kunnen!
Intussen al 9 lammetjes en nog 2 to go !

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:40

Wij hebben al 5 lammetjes, allemaal vanzelf gemakkelijk geboren. Nu nog 5 te gaan die moeten bevallen. waarvan 3 ervaren en 2 die voor het eerst drachtig zijn. We houden ze meestal wel wat in de gaten maar omdat we de meeste al meerdere keren hebben zien lammeren zijn we er gerust in Knipoog alleen bij de jonge letten we wel op! (vorig jaar kon er 1 niet uit en was het al dood in de moeder en dan moest de kop er af Verward bah echt vies!)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:44

Zo hadden wij het dit jaar..dood in de ooi,en nog net eruit kunnen krijgen,het lam scheurde al helemaal.. Huilen
Lam dood,moeder ook dood.
Bah! Huilen

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:02

We hebben ook al een paar keer keizersnee moeten laten doen maar helaas was de laatste keer het lam dood .. In de natuur kan veel misgaan! dus wees altijd voorbereid en op je hoede. je weet maar nooit, beter een keer teveel gaan kijken dan te weinig en alles verliezen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:45

update Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

melkdruppeltjes gespot Haha!

nouja, 2 drupjes kwamen uit haar *even denken* rechtertepel toen ik er daarnet naar keek toen ik ze op stal haalde na een dag in de blubber...
eerst kwam er langzaam 1 drup uit, die heb ik afgeveegd en toen een tikkie later was de 2de daar Haha!
heb uit voorzorg dan maar haar uier helemaal gepoetst, want die hing onder de modderspatten dat heb ik met een koel babylotiondoekje gedaan: angel trok eerst wat weg van het koele gevoel, maar heeft daarna echt staan genieten Lachen

volgens mijn moeder moet die uier nog voller, volgens mij kan er niet echt veel meer bij, misschien nog een paar daagjes Clown maar dat zal het dan ook wezen Ja
birth alarm staat iig klaar om om te doen, fototoestel staat klaar, batterij is aan het herladen, halstertje hangt gereed, videocamera staat klaar en de emmer met allerlei spulletjes (ontsmetting, handdoeken, enzo) staat ook paraat Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:47

Hallo dames Haha!

Hoe gaat het met het drachtige grut Haha!

Ik heb even een vraagje tussendoor waarvan ik dacht het wel even hier te vragen ivm een apart topic te openen in KS. Er is vanmiddag een merrie drachtig hier op stal, zonder dat de eigenaresse dit wist. Ze heeft het dier net een maand en de vorige eigenaar heeft haar ong. 4 mnd gehad (zegt hij) Verdere geschiedenis is onbekend. Maar goed het gaat om het volgende er is al wat (hang)buik te zien en zelfs een beetje uier. Op basis van deze gegevens schat ik haar 9 a 10 mnd. Het gaat bijna zeker om een maiden (maar dit hoeft niet), ze is +/-5. De dierenarts heeft haar opgevoeld en zegt dat het klein is en schat 5 a 6 mnd. Nu vond ik de da niet echt kosjer overkomen (ze maakte een paar imo domme fouten voor een paardenarts, maar goed ze viel dan ook in dus tja.. en ik ben geen da) en ik wilde hier eigenlijk bevestiging van het e.e.a. Hebben jullie het dus al eens meegemaakt dat een merrie met 5 a 6 mnd al uier ging ontwikkelen? En het gaat hier niet echt om zucht, maar om een kleine, volle stevige uier. Ik zal eens kijken of ik vergelijkingsmateriaal kan vinden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:50

lijkt me sterk voor 5 à 6 maand, of er moet iets mis zijn...
denk eerder dat jij het bij het rechte eind hebt...
maar das natuurlijk puur gebaseerd op wat je vertelt, ben ook geen da Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:56

Ik zou ook denken dat ze al een maakd of 9/10 is als ze al uier begint te krijgen.. Maarja, sommige merries zijn natuurlijk uitzonderingen Knipoog

Angel heeft druppels!! Hyper!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:57

http://www.mijnalbum.nl/Foto=MQDYQKK7

Helaas ben ik niet zo'n uierfoto maak mens, maar het gaat ong. om wat er op de foto zit. Die vorm net boven de tepel alleen het geheel is strakker en korter bij het lichaam.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DBSUHIDA Dus zo iets maar dan voller en strakker. Nou ja lekker duidelijk Nagelbijten / Gniffelen Ik had net zo goed even onder de merrie kunnen gaan hangen met mn cam

Ik ben ook gaan da, maar ja ik vond het zo vreemd. Ze constateert net dat ze drachtig is en vervolgens geeft ze een mokcreme niet geschikt voor drachtige paarden en ze beweert ook dat er een evt. scan voor de exacte lengte van de dracht elk moment kan, terwijl ik niet beter weet dat een veulen op een gegeven moment te diep komt te liggen waardoor er niet gescand kan worden.

Ik heb trouwens wel gevraagd hoe de uier eruit zag toen ze dr kocht en toen was deze strak.

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:13

Djesseka schreef:
Citaat:
Maart:
3: minnie_muis – Purella
6: Meavey – Dance
9: shirefan - Rachael
10: Scara - Heldin
11: frenia – Angel
15: Shayla - Shayla
17: lucas03 – Kornrose D
17: Ingridge – Kaissima
24: Minnie_muis – Turella
24: CubaLibre - CubaLibre
25: Faniek – Misty
25: Meavey - June
26: Nicole288 – Upona

Even alle merries voor deze maand nog op een rijtje. Vind ik wel handig. Lachen

zet mij der ook maar bij frouk kan ieder moment bevallen. zit een heeeeeeeel klein puntje harsp op der uier.