Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:46

@ Faniek: twee dagen geleden had Gomera na het plassen een beetje slijm aan haar vulva. Ik raakte meteen in paniek en dacht dat het om de slijmprop ging, wat veel te vroeg is natuurlijk. Nu ben ik gerustgesteld door mijn DA en iemand van kraamkliniek, dat het niet noodzakelijk om de slijmprop hoeft te gaan. Zekerheid heb ik niet maar verder geeft ze geen enkel teken van een nadere bevalling. Vingers kruisen dus...

@ Lio: mijn ervaring (niet erg veel Bloos ) bij mijn eigen merrie zegt dat een lage dracht vaak een hengstje geeft. Mijn merrie is aan haar derde veulen toe (dit veulen is haar eerste sinds ze van mij is). Ze heeft steeds laag gedragen en het was steeds een hengst. Een andere merrie die ik ken droeg altijd in de breedte, zij had steeds een merrie.
Dit is natuurlijk speculatie. Maar wanneer een merrie over tijd gaat heb je volgens mij meer kans op een hengst....die mannen laten toch altijd graag op zich wachten hé Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:50

@ Mausie
Ah ja dat had ik gelezen, maar sorry was vergeten wie het was Ach gut

Maar mooi dat het niet de slijmprop hoeft te zijn... Lachen Over een tijdje heb je een gezond lief knuffelveulentje Knipoog Lachen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:51

Ja mensen het is zo ver! Mausie heeft zojuist de 6000ste reactie geplaatst in dit topic!!!! Go jij! Go jij! Applaus voor Mausie Go jij! Go jij!

@Mausie: nou Lio is dus overtijd en draagt omlaag.... Hmmm gaat mijn voorgevoel misschien toch uitkomen... Hengstje, ben je daar?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:53

WOOHOO, hangt daar dan ook een prijs aan vast? Clown Clown

@ Faniek: dat geeft niet hoor, er komen dan ook ZOVEEL verhalen over merries voorbij...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 11:58

Kelan schreef:

Odess: ook spannend! Help je Rigaud wel even herinneren dat ze 3 dagen na Odessa is? Haha!

Zal ik doen Haha! Hoever ik Rigaud nu??

@ Mac, het heeft zich gisteravond ingezet, we zitten echt in de laatste week dus. Nog 1 dagje regumate Haha! Bij Pepsi was het er de volgende dag toch?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:59

Mausie schreef:

Uhmmm dat je de titel "6000ste reactie plaatser!" in je onderschrift mag voeren Knipoog Misschien dat Odess hier nog wat voor weet. Odess is namelijk dit topic gestart, 241 pagina's geleden.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:05

wendy_kila:spannend hoor duim mee voor je het zou zomaar kunnen Knipoog

Mac: leuke omschrijving van een vulva Haha!

ingLio:wacht je foto af

mausie: gelukkig dat het de slijmprop waarschijnlijk niet is schrik je toch van .

Bubbels heb ik niet meer gezien toch??!!

Nou had al gezegd dat jasmijn weer fitter was nou ze heeft ook haar oude streken weer terug.
Ben net even wezen rijden wil ik opstappen loopt ze weg ik zet haar stil wil weer opstappen miep loopt weer weg zet haar weer stil.
3e poging voet in de beugel en weg was miep in volle draf Boos! daar hing ik tussen bak en paard toch maar even vast laten houden bij de 4e poging. Knipoog
Vandaag voor het eerst heel haar buik zien bewegen echt heel druk tijdens het opzadelen ze was er ook echt niet blij mee (was mischien de reden dat ze me er niet op liet Pling )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:26

Odess schreef:
@ Mac, het heeft zich gisteravond ingezet, we zitten echt in de laatste week dus. Nog 1 dagje regumate Haha! Bij Pepsi was het er de volgende dag toch?

Nee, dit proces heeft zeker wel een paar dagen tot een week zoiets geduurd. En wederom: elke merrie is anders Knipoog !

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:28

@ Mausie: dat moet een verademing zijn
@ Odess: dat wordt spannend!!! Hyper!
@ Wendy_Kila: my God... Wat een uier, dit kan toch niet veel langer duren???!!! Knipoog
@ IngLio: dank voor je "contact met veulen tip" Fanja junior reageerde er ERG heftig op Haha! Terwijl Fanja het niet eens erg vond. Ik zag echt een bobbel langs de buikwand glijden en vervolgens een aantal goede "duwtjes." Haha! Haha!
@ Bubbels: en en en???
@ Elady: Leuk!!! Pling Lopen we straks samen te stressen en iedereen lastig te vallen met vragen die al veel eerder in dit topic gesteld zijn maar waar we toch weer een antwoord op willen omdat we "ongeruste" baasjes zijn!!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:34

Fnanne schreef:
@ IngLio: dank voor je "contact met veulen tip" Fanja junior reageerde er ERG heftig op Haha! Terwijl Fanja het niet eens erg vond. Ik zag echt een bobbel langs de buikwand glijden en vervolgens een aantal goede "duwtjes." Haha! Haha!

Wat ontzettend leuk! Haha! Blij te horen dat je er een goede ervaring aan over hebt gehouden en dat Fanja het niet erg vond. Leuk dat ik dit met jullie kan delen zo! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:50

Zo, weer even een paar pagina's bijgelezen Rolleyes Haha!.
Zonder veulies.. schandálig merries!!

Wendy, bij jou KAN het gewoon niet lang meer duren! Ik hoop voor je dat het veulen vanavond komt Haha!.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:00

Odess schreef:
Kelan schreef:

Odess: ook spannend! Help je Rigaud wel even herinneren dat ze 3 dagen na Odessa is? Haha!

Zal ik doen Haha! Hoever ik Rigaud nu??

Rigaud lijkt in de ontkenningsfase: uier verandert niet veel en buik lijkt kleiner te worden in plaats van groter... Vulva is niets aan te zien. Banden zijn wel iets ingevallen, maar nog niet spectaculair.
Ze kan dus wel een herinnering gebruiken Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:02

Ik ga er vandoor; naar Lio.
Ik spreek jullie vanavond weer; met foto's!

Groetjes, Inge

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:04

Vanochtend echt nog lekker gereden trouwens, normaal rijd ik maximaal een half uur. Vooral de laatste tijd. Maar het ging vandaag zo lekker, dat ik al ruim 40 minuten bezig was toen ik op mijn foon keek Gestoord. Toen haar nog maar even laten uitgaloperen en uitstappen. Was helemaal trots dat ze het zo lang had volgehouden Haha!.

Phia; weet je nu echt zéker dat je je pc morgen terugkrijgt? Knipoog

Odess; spannenddd Hyper! !! Het komt nu écht dichtbij!!

Inglio; ik heb vanochtend ook even jouw tip geprobeerd. Het leek me alleen niet echt te lukken Clown. Je moet je hand daar wegleggen bij de flank en dan? Rondjes draaien, of een beetje duwen of wat? Clown
Ivanka vond het niet erg dat ik daar allemaal een beetje aan het duwen/rondjes draaien was. Ze stond zelfs helemaal los zonder halster op het erf en ze bleef gewoon staan Haha!.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:07

Lekker Sanne dat ze het nog vol houdt. Heb vanmiddag weer les, dus dat wordt 25 minuten heel intensief rijden Whoosh! (geld niet alleen voor Lee, maar ook voor mij)
Net nog even wezen koelen...been is weer mooi dun en is helemaal gestopt met bloeden Lachen...zo willen we het zien.

Ik moet leren...maar kan me echt niet concentreren...zit de hele tijd op bokt rond te kijken of er al nieuws is van die veulens...gewoon om de minuut ofzo Gestoord

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:11

waggel de waggel....tis echt een pinguin op het moment Clown
dat koppije.
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:12

Haha, ja erg is dat he Clown .. Ik moet vandaag om half 3 pas naar school (tot 5 uur, geweldige tijden Gestoord ) en ik wilde eigenlijk aan mijn project gaan werken. Maar ik weet zelf dat als ik op de pc zit, dan kan ik gewoon niet aan mijn project werken... Bokt is té verslavend en al helemaal nu er merries op knappen staan Haha!.

Zometeen maar weer eens de hoefsmid bellen, hij zou vorige week langskomen, maar is nog steeds niet geweest Lips are sealed. En het is nu écht nodig. Ivanka's hoeven worden te lang en dat is ook niet echt bevorderlijk als ze op het harde moet lopen... Dat lijkt nu ook opeens een stuk minder goed te gaan.. Scheve mond
En tot overmaat van ramp beginnen haar hoeven ook weer te scheuren onderaan. Dat is gewoon nog het zwakke deel, er komt nieuwe hoefwand aan (zit nu op de helft), maar het groeit allemaal niet zo hard... Geduld hebben is soms lastig.
Nou, ik ga dus de hoefsmid bellen en kijken of ik nog wat aan mn project kan doen Schijnheilig

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:16

Tinne schreef:
Inglio; ik heb vanochtend ook even jouw tip geprobeerd. Het leek me alleen niet echt te lukken Clown. Je moet je hand daar wegleggen bij de flank en dan? Rondjes draaien, of een beetje duwen of wat? Clown
Ivanka vond het niet erg dat ik daar allemaal een beetje aan het duwen/rondjes draaien was. Ze stond zelfs helemaal los zonder halster op het erf en ze bleef gewoon staan Haha!.

Als je daar met je hand vrij stevig duwend rondjes draait, is het een soort van masserende beweging. Rossen met vlakke hand zeg maar. Rossen doe je meestal ook vrij stevig.
Het lukt ook niet altijd dat het veulen reageert. Probeer het dan eens aan de andere kant van je merrie. Of herhaal het een paar dagen. Misschien dat het veulen er dan wel op reageert. Zou leuk zijn toch...
Iig hartstikke goed dat ze zo braaf blijft staan. Mocht het veulen er op gaan reageren kan dat bij haar natuurlijk wel een reactie teweeg brengen (boos kijken, wegdraaien, beentje optillen) allemaal afhankelijk van je merrie natuurlijk.
Succes! Hoop dat het lukt...

Bokt is idd te verslavend. Ben nu dus een uur later bij Lio Boos!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:17

Hmm...hopelijk komt hij snel. Zo te horen gaat het met de helft van haar hoeven beter Haha!

Mensen..ik sluit internet af, morgen weer een dag...ga echt leren NU!!!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:30

IngLio schreef:
Mausie schreef:

Uhmmm dat je de titel "6000ste reactie plaatser!" in je onderschrift mag voeren Knipoog Misschien dat Odess hier nog wat voor weet. Odess is namelijk dit topic gestart, 241 pagina's geleden.

Ja en ik ben blij dat ik toen een helder moment had Knipoog Vind het ook geweldig om al die foto's nu terug te zien Lachen Hoe blij ik was bij dag 100 enzo!

Misschien kunnen we iets leuks doen bij 10.000 Haha! (Zijn we ambitieus of niet Clown ) Ik zou alleen niet weten wat, suggesties??

@ Kelan, die Rigaud toch, die gaat gewoon voor de 340 dagen dus! Heb je in ieder geval ook geen zorgen!

Even een lugubere vraag hoor, maar ik vraag mij zo af, als het veulen dood is, zou het dan blijven zitten omdat de regumate het tegen houdt, of komt het er wel gewoon uit dan? Begin een beetje spoken te zien omdat ik al een week niks geen beweging heb gezien Bloos

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:55

Okee ik ga proberen op iedereen een reactie te geven al moet ik daar wel 3 pagina's ofzo voor bijlezen Haha!
@Wendy_Kila: ik verwacht het ook vanavond als ik je merrie er zo bij zie staan. Niet dat ik er verstand van heb, maar het moet gewoon! Knipoog
@Odess: Siena drinkt juist meer en plast dus ook meer. Verder eet ze nog erg weinig hooi.
@ Mac: hoofd langs de voorbenen schuren??? Help...dat doet ze nu idd. Gapen trouwens ook veel, maar dat deed ze altijd al wel veel 9voordat ik het bit in ging doen moest ze het gapen even 'inhalen' Haha! )
@ Tinne: Ik zit ook elke keer een paar bladzijden te leren om dan vervolgens bokt weer te refreshen Haha!

Update Siena: ze heeft echt mega slappe banden!!
Ik drukte voor de gein eigenlijk in haar komt, zo van: zal wel gewoon nog hard zijn. Ineens was ik mijn vinger kwijt Knipoog Echt een waterbed nu. Vooral naats haar staart. Maar dat veranderd dus met de dag lijkt wel.Alleen mocht ik er vandaag niet echt aan zitten, want dan kreeg ik een dreigend beentje.
Uier is nog steeds niks. Vulva was nog steeds wat slapper dan normaal, maar wordt nog niet veel slapper. Wel viel me op dat hij vanmiddag na het lopen in de wei slapper was dan vanochtend. In het midden zeg maar, leek het over elkaar heen te schuiven Verward

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:43

Doordat ik dus rusie heb met mn ouders mag ik vandaag niet naar de paarden(en morgen ook niet).
Dus moet ik maar afgaan op wat mn vriendin zegt......

Ze zij:

- uiers zijn wel wat groter
- banden niet echt slap
- flanken wel iets ingevallen
- nog steeds moe
- buik heel erg strak
en toen moets ze even wat doen, dus van dr vulva kon ze nog niets zeggen.

Maar we weten het ook niet zo goed, hebben dr geen ervaring mee, en eerst lette we daar niet zo erg op.

Wel heeft ze steeds witte opgedroogde puntjes aan dr uiers...
maar wat dat is...
Ik hoop natuurlijk melk Haha!
Ik dacht zondag avond dat het vloeibaar doorzichtig was, maar dat weet ik niet zeker omdat het al best donker was.

o, ik heb dr vorige eigenaar ruim 2 dagen geleden ook foto's enz. gestuurd, nog steeds geen bericht terug gehad, dus volgens mij durft ze niet..... Tong uitsteken

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:51

Kelan schreef:

Rigaud lijkt in de ontkenningsfase: uier verandert niet veel en buik lijkt kleiner te worden in plaats van groter... Vulva is niets aan te zien. Banden zijn wel iets ingevallen, maar nog niet spectaculair.
Ze kan dus wel een herinnering gebruiken Haha!

het schijnt dat merries vlak voor de geboorte zo'n 10 cm in omvang afnemen Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:26

@Odess
Ik ga persoonlijk mijn nieuwe PC ophalen. Go jij! Go jij!
Ik heb net foto's gemaakt, dus morgen ochtend weer wat foto's en met een beetje geluk staan ze er morgenavond op.

Famosa heeft het moeilijk. Ze strompelt van de stal naar de bak Ach gut Ze kreunt en steunt. Kijkt zwaarmoedig uit haar ogen. Iemand een tip voor haar Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:29

PhiaBink schreef:
@Odess
Ik ga persoonlijk mijn nieuwe PC ophalen. Go jij! Go jij!
Ik heb net foto's gemaakt, dus morgen ochtend weer wat foto's en met een beetje geluk staan ze er morgenavond op.

Famosa heeft het moeilijk. Ze strompelt van de stal naar de bak Ach gut Ze kreunt en steunt. Kijkt zwaarmoedig uit haar ogen. Iemand een tip voor haar Haha!

tip van cheyenne.......laat dat veulen komen, dan ben je van de meeste ellende af...... Haha! Haha! Haha!