karelien schreef:Het verhaal lijkt te kloppen. We hebben het over dezelfde merrie!! Super gaaf om een veulentje te hebben van zo'n knappe hengst. Heb je een pb gestuurd
Ja het klopt echt, ik scrol altijd door dit topic gewoon uit interesse en zo leuk al die veulentjes
, en deze viel me op doordat de kleur niet vanzelfsprekend was bij beide vaders en ineens ging een lichtje branden
.
Ik snap het alleen niet goed, begin juli stuurden de eigenaren die de merrie bij mij hebben laten dekken me nog een berichtje dat de merrie drachtig gescand was en ze waren echt super enthousiast. Ineens dus in oktober te koop als ik het goed begrijp en mogelijk al paar keer doorverkocht dan ofzo?, en zonder informatie over dracht en zonder het geboortebericht formulier wat ik zeer zeker heb meegegeven in het paspoort. Erg jammer, en een beetje vreemd ook wel..
Maar ik ga het regelen met het stamboek en veulentje krijgt gewoon vol papier nu
Misschien waag ik een poging om toch ook maar meer mee te kletsen in dit topic dan
We hebben al een veulentje geboren 25 februari, een fewspot hengstje uit mijn eigen merrie en eigen hengst (In de ban van Pjotr). Ze was rond de 335 dagen, had het alarm om en de camera erop, uier was nog niet echt vol in de avond en de PH was ook nog allerhoogste. Paar keer op de camera gekeken snachts en ze was gewoon rustig, zelfs een kwartiertje van tevoren toevallig nog even gekeken niets aan te merken, toen ging het alarm ineens en toen ik op de camera keek was ze al bezig te bevallen en ik zag het veulen zo geboren worden, super snel dus, gelukkig is alles prima gegaan en was ik er zo

En onze andere merrietje Emma (volle zus van de palomino hengst die vader is van Karelien haar veulentje
) is nu 325 dagen drachtig en verwacht haar eerste veulentje van onze fewspot dekhengst. Ben erg benieuwd, ze staat al een tijdje onder de camera en heeft sinds een weekje nu ook het alarm om, haar uiertje is beginnend maar ook nog niet echt spannend.