Ik zal nooit mijn 1e jaar met camera in de stallen vergeten.
Jarenlang alleen met een birth alarm singel gewerkt en dan dus inderdaad bij ieder alarm naar beneden, licht aan, even kijken bij de merrie op stal, worteltje geven want ze kijkt zo schattig en licht uit en weer naar bed.
Tot het 1e jaar met de camera.
Alarm gaat af, merrie springt overeind en staat bij de deur te wachten op haar wortel. Duurt het haar ook nog te lang en gaat ze tegen de deur staan schoppen of ik even op kan schieten

Jammer joh, geen wortel meer bij vals alarm

Linda, zelfs na zoveel bevallingen weet ik dat ik het nooit 100% aan kan zien komen bij de merries. Vaak wel maar daar ga ik echt niet van uit.
Of het nou de 10e keer is dat een merrie hier bevalt, ze kan het altijd net weer een keer anders doen.
Zeker bij mini's vind ik dat risico veel te groot.
En tijdens bevallingen is het belangrijk dat je weet wanneer het allemaal normaal verloopt en wanneer je een DA moet bellen voor hulp.
Nu kan ik zelf best het een en ander oplossen bij een bevalling die niet volgens het boekje gaat maar weet wel mijn grenzen.
Al had ik dit jaar bij 1 bevalling de DA erbij omdat het niet goed lag en uiteindelijk heb ik de DA uit staan leggen wat ik aan het doen was. Hij kreeg het er niet uit en ik wel...