Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mijn pony's hebben dit niet echt nodig, hoop ik toch, dus gewoon eigen voer en misschien wat opvoeren indien nodig, staan 12u op gras. Zelfs de veulens krijgen af en toe maar startmix, DA zei niet teveel voederen want daar gaan ze te snel van groeien en vet worden, ook veulens kunnen al hoefbevangen komen zei hij, na afspenen dan hebben ze dit wel even nodig. Neonlight schreef:In de laatste maand dracht gaan wij ook niet teveel voeren, dat gaat inderdaad naar het veulen en niet meer naar de merrie, waardoor je weer enorme veulens kan krijgen met de nodige risico's bij de bevalling.

Helemaal onze 19 jarige, die staat nu met zogend veulen op 3 kilo per dag, laatst weer iets afgebouwd na een periode waarin ze 4 kreeg
Die was echt mager. Toch echt een merrie die alles geeft aan haar veulen
en wat heb je een prachtige dochter
Leuk !
We zijn er nu bijna 4 maand mee bezig om haar drachtig te krijgen, maar ze is moeilijk aan het opstarten. Nu duimen dat ze deze week wel gaat pakken, ze staat nu al 3 weken bij de hengstenhouder om verleid te worden door de hengsten , maar toch maar hengstig gespoten vorige week na een scan . Hoop echt dat het gaat lukken nu
kiki1976 schreef:Ben blij met jullie adviezen, want door de kliniek word het dus wel geadviseerd.
Nu is Bo ook snel eerder te dik dan te dun.
Hooi vind ik wel het aller belangrijkste, dat moet gewoon ruim voldoende wezen.
Mijn veelvraat moet je gewoon behoeden voor haarzelf soms, die eet zich letterlijk dood als ze de kans krijgt, waar ons oudje eerder zichzelf tekort doet
Toch leuk die verschillen in paarden altijd, het is soms een heel management eromheen als het enorm uit elkaar ligt

Dan hoef ik mijn bed maar uit,klein stukje naar buiten en ben ik direct de stal in. Tjinta schreef:Cheytjuh, oudere merries vind ik belangrijk op gewicht te houden, eenmaal echt mager krijg je het er superslecht weer bij.

Heb echt zin in de verhuizing, de paarden gaan zoveel vooruit ! Mooie grote stallen, hele dagen buiten in een grote weide, en dichter bij het huisje wat vriendlief en ik gekocht hebben en waar we 2 november de sleutel van krijgen

*zoefff* Gek peerd was blij! 
!! Ik juich toe van een afstand
!