Joto wat verschrikkelijk..hopelijk gaat alles met Indira goed.
Pambala zat gister op 300 dagen..kiekje!
Joto
Geplaatst: 21-02-12 23:13
Thanks all.. Tja de oorzaak..Waarschijnlijk navelstreng.. Moeilijk te zeggen, ze zag er goed en gezond uit verder dus we laten ook niet onderzoeken. Wel zat het Indira vooral de laatste maand goed dwars..Wat zich ook uitte in heel slecht eten,.. Ook had ze heel veel vruchtwater. Tot nu toe lijkt zij goed gelukkig, eet spontaan weer als een bouwvakker, en dat is in dit geval dan toch het belangrijkste. Uiteraard balen we er wel goed van.. Indira heeft 2 veulens gehad waarvan Bikkel en Dessa..En Dessa lag met 7 maanden oud ineens dood in het land (maagscheur)..Dus had ontzettend graag dit meisje gewild. Edit: Ze was waarschijnlijk gister/vanmiddag al overleden.
Charisma
Geplaatst: 21-02-12 23:16
Sterkte Joto , maar gelukkig gaat Indira wel redelijk goed.
Staleigenaresse belde me juist dat eigenaresse van Hera vond dat ze wat sloom was (traag stappen), DA gebeld, ze moest de koorts meten. Geen koorts, ze reageerde ook nog op haar eten en stond in mijn ogen vrij vrolijk rond te kijken. Denk dat ze gewoon sloom stapt omdat ze zo zwaar geworden is, ze is volgende week 300 dagen, denk dat ik ook sloom zou worden... of bekijk ik het te optimistisch en is er toch meer aan de hand? Uier was nog hetzelfde als zondag, niet groter geworden of afscheiding.
Goh Charisma, klinkt of wil die eigenaresse dat veulen wel heel graag uit die buik. Lijkt me inderdaad logisch dat de merrie slomer wordt, vergelijk het met een zwangere vrouw toch? Maargoed, als de DA heeft getemperatuurd en daar was niks mis mee en ze eet wel zou ik me in eerste instantie zeker geen zorgen maken.
Ja, ik wil het ook snel uit de buik...maar op een andere manier
Ja, ze reageerde hinnikend toen ik de voederkruiwagen verzette dus ze was zeker niet hangerig of apatisch, wat de meeste paarden wel zijn als ze koorts hebben. Ze is ook erg zwaar geworden de laatste weken, denk ook wel dat het dat is, maar ik hou haar scherp (vanop een veilige afstand) in de gaten
Joto, wat erg zeg. Heel veel sterkte met dit verlies, ook voor de merrie, is niet niks een dood veulentje.
Bij mijn merrie zijn de banden al erg slap, ze heeft nu echt een puntkontje. Ook lekt er hars uit het uier, zit ook op de benen. Het is nog wel doorzichtig (en heeeel plakkerig) dus nog geen echte biest.
Agarcia; Jolin is bruin met sabino of rabicano! Ze heeft op haar flanken witte haartjes en haar wasbeer staart en witte pluk op haar schoft maken haar best apart!
Lisch; daar hoop ik stiekem wel op! Mooi gevormd wit hoofd en 4 witte benen!
Joto; sterkte met je merrie! Ze moest niet meer zo heel lang toch? Hoe is het verder met je merrie?