[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:31

Jammer Cindy! Volgende keer beter.
Ik duim voor je Nicole!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:41

bedankt allemaal voor het duimen ga nog even zo door!
ik laat weten hoe het verder verloopt.
groetjes!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:43

Cindy: he Scheiße das jammer.
Maar gelukkig heb je nog een kans. Denk dat dat Pavo Fertile wel goed werkt hoor. Daar hebben we honey 2 jaar geleden o.a. ook mee drachtig gekregen.
Nou ja het heeft eraan mee geholpen.
Hopelijk gaat het dit keer wel goed. Ikke Duim!!

Shirefan: succes ben benieuwd hoe hetgaat.

Vanity: hoi.
Hoe oud is je shet in bruikleen Haha! Haha! dan? Wordt het haar eerste veulen?

Pauk: hopelijk is het ei er morgen af. Ook voor jou ga ik duimen hoor!
Spannend.

Nicole: was het ei eraf?? Of bedoelde je dat de DA donderdag komt?

Onze drachtige, tenminste daar ga ik maar vanuit, dame heeft vanochtend weer hartstikke goed haar best gedaan. Waardoor het komt weet ik niet maar ze is een stuk braver geworden.
Eerst liep ze finaal over me heen. Ging met mij wandelen ipv andersom....
(nou is dat ook niet verwonderlijk met zo'n iel ding als ik ben, maar toch...)
Vanochtend had ik weer les (grondwerk) en zowaar kregen we er een verruiming in... ben trots....

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:19

@ twinkel dat is leuk om te weten dat jullie jullie merrie ook drachtig hebben gekregen met pavo fertile!
weet je toevallig nog hoe jullie dat aan haar hebben gegeven?
groetjes

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:36

Zoals ik al eerder zei in dit topic zei wachten wij inmiddels ook op de 18 dagen scan.
Wij moeten nog even geduld hebben, eigenlijk is het zondag, maar maandag is pinksteren dus word ze dinsdag gescand Haha!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:53

Rajate (v Flemmingh) wordt (weer) gedekt door Kasparow, hopend op een merrie dit keer.
Wodile (v Niveau) wordt gedekt door Presumido (andalusier), veulen wordt voor pensionklant van ons.
Ze worden as vrijdag hengstig gespoten.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:15

cindy: jammer is dat! ik duim voor volgende keer!

twinkel: ze is ongeveer 20, is niet haar eerste veulen en heeft hiervoor heel 'vlotte' dracht en bevalling gehad, vandaar dat ik het nog wilde overwegen! en ze is niet van mij, dus zou wel leuk zijn als ik dan wel een eigen veulen heb later, vooral naar de kids toe! (oudste 'rijdt' nu op haar).
Alleen is dat hengstje stuk kleiner, weet niet of hij erbij kan, hij probeert iig wel en ze is hengstig genoeg...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:03

cindybijl schreef:
@ twinkel dat is leuk om te weten dat jullie jullie merrie ook drachtig hebben gekregen met pavo fertile!
groetjes

De werkzame stof uit Pavo fertile is beta-carroteen en helpt bij de innestelling. Je kunt dus net zo goed veel peen voeren, dat vinden ze nog lekkerder ook.
Voor verbeterde vruchtbaarheid kun je ook nog provarium breeding geven. Dit is een plantje die de hormoonhuishouding beinvloed en zorgt voor de aanmaak van drachtigheidshormoon. Het helpt ook bij merries met een onvoorspelbare/ onregelmatige cyclus.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:05

Sizzle schreef:
cindybijl schreef:
groetjes

De werkzame stof uit Pavo fertile is beta-carroteen en helpt bij de innestelling. Je kunt dus net zo goed veel peen voeren, dat vinden ze nog lekkerder ook.
Voor verbeterde vruchtbaarheid kun je ook nog provarium breeding geven. Dit is een plantje die de hormoonhuishouding beinvloed en zorgt voor de aanmaak van drachtigheidshormoon. Het helpt ook bij merries met een onvoorspelbare/ onregelmatige cyclus.

bedankt voor de toelichtig, pavo fertile is een poeder en mijn merrie vind het niet lekker, dus was mijn vraag hoe ik haar het beste dit kan voeren?
groetjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:06

Niet dus, gewoon veel wortels geven, ik koop zo'n groot net (10kilo of zo) per week voor 1,70 euro. Waarom een poedertje als ze wortels wel lekker vinden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:07

@Cindy: Misschien door wat slobber heen doen, denk dat de smaak van slobber wel zal overheersen dan?? Clown

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:11

ja dat is waar, maar nu heb ik het al! haha
ik denk dat het wel gewerkt heeft, bij de 1e inseminatie(gaf ik het net) zag het er allemaal minder positief uit dan nu bij de 2e keer dus denk wel dat het daardoor komt!

@proudJustify ik geef geen slobber, alleen een pavo summerfit koek en een handje muesli, verder staat ze 24/7 op de wei.
ik heb ook al geprobeerd de koek nat te maken en daardoor heen en door de meusli, maar zodra dit erdoor zit laat ze t staan Frusty
groetjes

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:50

Cindy: haha wij hadden ook zo'n kieskeurige merrie en vertikte het te eten...
Eerst zo op de brokken maar ze at om de poeder heen Bloos Bloos
Vervolgens met slobber en wortels enz enz.. Niks wilde lukken.
Uit eindelijk hebben we er suiker bij in gedaan.. (volgens mijn zoon vond ze het dan wel lekker) en wonder boven wonder toen luste ze het.
Is dan wel niet goed voor de tanden, maar ze was wel drachtig... We hadden 3 pogingen zonder het goedje gedaan en 1tje met en ze was drachtig.
Waaraan het gelegen heeft zal nooit iemand kunnen zeggen maar ik geloof dat de Pavo er wel aan heeft bijgedragen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:52

haha dat is inderdaad wel toevallig!
ik geef het nu met appelmoes, is ook niet goed voor haar gebit maar ze krijgt het nu in ieder geval binnen.
ik hoop dat ze nu ook drachtig wordt, ik ga er in ieder geval mee door!!
groetjes

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:10

Jaaa appelmoes das ook een goede...
Ik blijf hard voor je duimen hoor.
Het ziet er in ieder geval dit keer al veelbelovender uit dan de vorige ronde!!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:16

ik heb het vick ook gevoerd en die is gelukkig niet zo moeilijk. Ze eet nu ook braaf haar antibiotica.
Balen dat het nog niet gelukt is Cindy, maar nieuwe ronde is nieuwe kansen.

Met Vick haar been gaat het gelukki beter. Ze heeft voorlopig nog min of meer boxrust. Ze zou inprincipe het land op mogen, mits ze braaf ging grazen, maar ja na bijna 2 weken boxrust zit dat er natuurlijk niet in. Dus dan maar vaak per dag aan de hand grazen. Overdag is het verband van haar voet en 's nachts zit het er nog om. Nu is het gewoon wachten tot het geheeld is.

Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd en diegene die aan het insemineren zijn veel succes. Voor de wachtende onder ons veel sterkte. Ik moet zelf ook nog wachten tot vrijdag ochtend dan de 6 weken scan.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:20

IJsklontje: grappig ik heb vrijdagavond de 6 weken scan. Al zaten we gisteren op de zes weken, maar ikke kan niet eerder.
Wel fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Vick.
Je durft het nog niet aan om haar los te laten op de wei, bang dat ze flipt en daardoor weer achteruit gaat??
Succes.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:51

nou niet bang dat ze uit haar stekker gaat, eigenlijk meer zeker weten dat het gebeurd. We hebben het zondag ff uitgeprobeerd. En madame vond het gras wel lekker maar renne was leuker. Doordat door het bewegen, wordt het weefsel gestimuleerd. Te groeien, maar dat veroorzaakt dan over matige groei. dus mag ze alleen een beetje stappen en grazen.

Ze is het wel langzaam behoorlijk zat. Ze wil haar box eigenlijk niet meer terug in. Dus nu moet er gewoon vaak en regelmatig met haar gestapt worden. Vandaag ging het al weer iets soepeler toen ze meerdere keren uit haar box geweest was.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:20

hebben we weer wat, DA kwam scannen en zegt: mooi groot en zacht ei, morgen insemineren, ik weet zeker dat het er binnen 48 uur wel afz al zijn! Klinkt goed nietwaar.. maar toen pakte ze de kaart erbij en zag dat de andere DA datzelfde za en ma ook al had opgeschreven! Toen was het 4 - 4 en ma ook 4 -4 en nu 4 - 4,5 wel iets gegroeid, maar niet snel dus. Nu heeft ze haar ingespoten zodat ze gaat ovuleren, morgen insemineren en dan vrijdag weer scannen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:17

Vanity: Grootte moet an sich niet echt problemen opleveren... De dames en heren zijn uiterst inventief.
Zowel grote merrie, kleine hengst als grote hengst kleine merrie het lukt meestal wel bij beiden.
Wij hebben een tuigermerrie van bijna1.70. En een veulen hengst. Ze gaat gewoon voor hem staan... met de achterbenen ver achter de massa. Zo krimpt ze minstens 20 cm...
Ze weet instinctief al dat hij er "gewoon" niet bij kan.
Gelukkig heeft onze hengst (nog) geen interesse, maar zo zou het ze wel lukken.

Nicole: zolang en dan nog maar .05 gegroeid... Nou das inderdaad erg langzaam.
Hopelijk komt het nu met het spuitje eraf en gaat het goed.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:45

succes nicole! hopen dat het meteen pakt
groetjes

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:49

Jaah, bij ons op stal ook spannend, maandag wordt de fries merrie gescand, hopen dat het gelukt is, ik gun het ze zo van harte.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:05

ik ben woest Stoom uit je oren
mijn bijrijdster vertelt me net dat ze ermee stopt omdat mijn merrie drachtig is en ze bang is dat ze straks minder kan gaan rijden!
ff stoom af blazen hoor *LOL*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:09

Thirsa: vaag!!!
Ze stopt nu? terwijl er nog geen sprake is van minder rijden??
Ik zou het juist geweldig leuk vinden als mijn verzorgpaard een veulen krijgt, maar goed ieder zijn ding.
Heeft ze direkt al vervanging? en heeft ze nu een reden gevonden om weg te gaan??
Kan me voorstellen dat je even stoom moet afblazen hoor!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:11

@Thirsa: Nou zeg dat is ook raar, ik zou het ook juist leuk vinden als ik een verzorgpaard had en dat zou een veulen krijgen. Maar goed zo zie je soms maar weer hoe je je in mensen kunt vergissen he. Boos!