Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:47

@ Loolapelooza: mooie buik krijgt Vanta al.
Hier zie of voel ik ook nog niets hoor, staar wel 2x per dag naar die dikke buiken maar aktie?
Wel merk ik dat Macy zelf wel wat voelt. Af en toe staat ze met haar achterbenen te stampen of zwaait ze erg met haar staart.
Dat blijft ze doen tot op het einde van de dracht.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:01

Ik heb daarnet weer eens wat foto's gemaakt, Shakyra zit nu als het goed is op bijna 6 maanden..
Ik vind dat ze wel een beetje buik heeft, maar misschien is dat meer omdat ik het zo hoop.. het blijft dus nog steeds spannend of er wat in zit..

Afbeelding

Afbeelding

Ter verglijking;

AfbeeldingAfbeelding
Links September, rechts November

Wat denken jullie ervan?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:13

Eigenlijk zie ik niet zoveel verschil tussen links en rechts...
Maar jouw tweede foto vind ik weer wél erg veelbelovend.
Het blijft dus spannend voor je! Lachen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:45

Ik zie ook niet zoveel verschil. Maar als je twijfelt waarom laat je haar dan niet even opvoelen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:03

Citaat:
1e weekend van juni 2005 staat hier de "foalcam-meeting" gepland Haha!
Dan kom ik wel of niet. Als ik wel kom, dan kom ik met wallen want deze week is Lady uitgerekend Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:13

elady schreef:
Dan kom ik wel of niet. Als ik wel kom, dan kom ik met wallen want deze week is Lady uitgerekend Haha!

Hahaha, ja je moet nu al rekening gaan houden met uitjes plannen Haha!

Van maart t/m mei durf ik weinig te plannen. In maart is Macy uitgerekend en in april Copper. En aangezien Copper zich tot nu toe nog nooit aan de afspraken heeft gehouden... Rolleyes
In de veulentijd weet iedereen ook dat ik slecht afspraken kan maken, kan alleen op het laatste moment beslissen of ik weg kan van huis.
Zeker omdat ik niet echt een vervanger thuis heb die op kan passen...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:04

Ik zou ook niet eens willen dat er iemand anders dan op mijn paard zou passen die dan hoogzwanger op stal staat... Egoïstische ik wil natuurlijk wel dat IK degene ben die het veulen geboren ziet worden Haha!.

Ik zit dus precies in de zomervakantie, heb alvast op mn werk doorgegeven welke weken ik vrij wil (mag 3 weken vrij nemen). Heb 1 week voor Ivanka's uitgerekende datum vrijgenomen t/m 1 week na de uitgerekende datum..
En ik was de eerste met doorgeven, dus ik heb iig die weken vrij Cool
En mijn vriendinnen willen met de groep op vakantie naar Spanje, ze staan nu nog steeds voor de keus: of zonder mij, of niet.
Ik ga iig niet mee. Ook al is het veulen er al, ik wil daar in die eerste paar maanden echt zo min mogelijk van missen! Dat prachtbeestje kan maar 1 keer opgroeien en dat wil ik op de voet volgen..
Dat snappen mijn vriendinnen dan gelukkig wel, maar toch vinden ze het wel érg jammer dat er dan misschien geen vakantie in zit (want zonder mij is het toch niet zo leuk Schijnheilig )

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:34

@Tinne: Ik ga ook niet op vakantie volgend jaar, wil dus ook niks van mijn veulentje missen. Mijn merrie staat bij iemand anders op stal dus ik weet nog niet hoe het tegen die tijd zal gaan. Hoop natuurlijk van harte dat ik bij de geboorte ben, maar bij de mensen naar wie ze gaat weet ik dat ze professioneel zijn en er dus alles aan doen om het goed te laten verlopen.

Ze is begin juni uitgerekent en ik hoop dat ze zich daar ook aan houdt, want mijn examens beginnen 23mei. Dus ik ben wle blij dat me merrie in vertrouwde handen is dan....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:42

Ik zou naar de equitana, dat is precies het weekend dat Hinke is uitgeteld.. moeilijk hoor maar ik neem aan dat ze het niet precies op die dag gaat doen*hoop ik dan maar* dus ik ga wel tenzij er van te voren al duidelijk tekenen zijn dat ze het echt dat weekend gaat doen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:54

Citaat:
Hahaha, ja je moet nu al rekening gaan houden met uitjes plannen
Tja...mijn moeder zei nog: Eer, je gaat toch niet zeggen dat je dag en nacht op stal bent hé die week. Ik zo: oohh...nou was het eigenlijk wel van plan hahah Haha! Haha! Mijn moeder weer: Oke, dan kom ik je wel ontbijt op bed euuh...slaapzak brengen haha.

Lady is altijd op tijd geweest. Gewoon in die week dat ze uitgerekend was zeg maar. Dus dat worden 1 a 2 weekjes slapen op stal. Heb al gekeken, dan heb ik dus weer net geen vrij van school Boos!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:59

ik zet rond die tijd gewoon mijn tent op in de wei Lachen
en dan om het uur de wekker zetten.
pffff, dat worden slapeloze nachten.....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:06

Gelukkig heb ik tegen die tijd vakantie, en als ze eerder is moeten ze er op mijn werk maar rekening mee houden. Gaaaap Slapen
Nog de discussie gehad over wie er dan op stal ging slapen, mijn vriend wil er ook graag bij zijn.
Ach zegt hij dan, dan gaan we er toch samen slapen, tja wie blijft er dan bij de kinders, oja vergeten.... Haha!
Hij leeft alleen nog voor het paard, pennyventje Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:16

Ik denk dat hier wel weer wat versterking komt van een bokker En verder heb ik het geluk dat de merries lekker bij huis staan. Hoef niet eens buitenom te lopen naar de stallen Lachen

Maar echt niet dat ik weg ga als er merries uitgerekend zijn
Ik vind het de mooiste tijd van het jaar en wil dat ook absoluut niet missen...
Ben benieuwd hoe het volgend jaar bevalt nu er meer tijd tussen de merries in zit. Afgelopen jaar zaten ze redelijk dicht op elkaar en gingen ze ook nog eens (flink) overtijd.
Paar jaar geleden heb ik ze ook eens verspreid over het seizoen gehad, van maart t/m eind juni. Maar dan zat er af en toe ook nog wel tijd tussen om bij te slapen Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:08

Ik plan van eind januari tot eind mei ook helemaal niks! Saai zijn wij he Haha! ? Het is zo spannend allemaal met die veulentjes op komst ... daar wil ik geen minuut van missen!

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:22

ik ga zo even naar mijn pony, en dan wil ik proberen of ik dan het veulen kan voelen, als die er inzit tenminste.
ik heb al gehoord dat je dat kan doen als de merrie gaat drinken?
maar zou ik dan uberhaubt wat voelen? ze is dan heeeeeel waarschijnlijk drachtig en als dat zo is is ze al minimaal 4,5 maand.
ik wil namelijk eerst even zelf proberen of ik het kan voelen, tja ik weet dat het lastig is maarja ik probeer het toch even, voor ik haar laat opvoelen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:29

Ik heb mijn eigen aftelklokje Haha!

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:41

Leuk Kitty!
Ik heb op mijn site een aftelscriptje staan waar je tot op de seconde kan zien hoelang het nog duurt voordat Macy uitgerekend is Haha!
Lukt alleen niet om op dezelfde pagina nog zo'n script te zetten voor Copper Scheve mond

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:48

Vandaag zit Macy op dag 200 Haha!
Nog maar zo'n 100 dagen voordat ze op stal komt en de cam 's avonds weer aan gaat *LOL*

Vanmorgen vroeg in de kou wat foto's gemaakt, deze vond ik wel erg apart:
Afbeelding
De buik hangt echt naar beneden en puilt uit aan de zijkant Haha!

En zo staan ze 's ochtends hun ontbijt weg te werken:
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:49

Zo dan! Daar kun je de "ophanging" bijna letterlijk zien!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:59

over een paar weken moet ze op wieltjes joh.....dan moet je d'r rollen met d'r bolle buik Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:01

Moet je nagaan hoe ze eruit ziet als ze die berg kuil naar binnen heeft gewerkt Schijnheilig

Die wieltjes heb ik nog wel liggen van de voorgaande jaren. Al kon je haar vorig jaar helemaal rollen om deze tijd, toen was ze echt baggervet Bloos!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:18

Goh zeg wat een buik zeg wij zitten hier op 151 dagen dus dat gaat de goede kant ook al op!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:19

Jeetje, wat zien ze er toch goed uit! Die foto van de buik van Macy is echt super genomen!! Ik weet, ik blijf het zeggen, maar hoe gaat die er over 100 dagen uitzien Verward Haha! ???

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:21

jeddah schreef:
Jeetje, wat zien ze er toch goed uit! Die foto van de buik van Macy is echt super genomen!! Ik weet, ik blijf het zeggen, maar hoe gaat die er over 100 dagen uitzien Verward Haha! ???

Marije mag tegen die tijd een winkelwagentje lenen van de plaatselijke supermarkt!!! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:22

hoera schreef:
Marije mag tegen die tijd een winkelwagentje lenen van de plaatselijke supermarkt!!! Haha!

Ik dacht meer aan zoiets voor onder haar buik:
Afbeelding

En dan hiemee vastzetten...
Afbeelding

Misschien ga ik nog wel een handeltje beginnen.
Leuke kleuren skateboards met bijpassende sjorbanden.
Setjes voor drachtige merries