ik volg eigenlijk alleen Strohbehn (Jewel + Holly) en Darcy voor de mooie beelden
FennekeR
Full-Time Bokker
Geplaatst: 26-04-04 21:01
ik bedoel natuurlijk Dancy (typefout)
jeanette
Geplaatst: 26-04-04 21:07
Ik kijk op het ogenblik alleen naar Jewel. Heeft Roxy ook nog steeds geen veulen. Las ergens dat Ta Sarrinade of zoiets een veulen heeft gekregen. Verder zijn er toch geen merries bevallen of wel?
jeanette
Geplaatst: 26-04-04 21:14
Mooie avatar FennekeR. Stoere wagen
Topcob
Geplaatst: 26-04-04 21:14
Bij Dancy is toch niks te zien nu, of kijken we naar verschillende Dancy's?? Ik heb Ellis Quarters aanstaan, Roxy en Nana maar het is nergens echt spannend
jeanette
Geplaatst: 26-04-04 21:16
Dat blijkt wel uit het aantal aanwezigen hier. Als het ergen spannend zou zijn, dan zijn ze er als de kippen bij. hihihihi
Topcob
Geplaatst: 26-04-04 21:17
Als we nu gewoon veel blijven posten komen ze vast kijken, denken ze dat er vast wat aan de hand is
FennekeR
Full-Time Bokker
Geplaatst: 26-04-04 21:22
jeanette schreef:
Mooie avatar FennekeR. Stoere wagen
ja, dat is mijn trots (en Rinske heeft er ook in gereden)
ThePast03
Geplaatst: 26-04-04 22:18
Ik ben er ook nog wel hoor, maar op het moment gewoon niet zo vaak. Beetje afkicken
jeanette
Geplaatst: 26-04-04 22:20
Dat afkicken moet ik ook nog een keer. Begin ik nu mee. Ik ga nl naar bed. Trusten allemaal.
ThePast03
Geplaatst: 26-04-04 22:20
Welterusten Jeanette
Kimmes
Geplaatst: 26-04-04 23:18
ThePast03 schreef:
Er staat ook een cam op www.wefoal.com die Friesian Sport Horses op de cam gaat gooien. Coming soon
Dit zijn wel hele vreemde friezen trouwens
Ellebelle
Geplaatst: 27-04-04 04:20
Hoi allemaal,
we hadden problemen met onze internet verbinding en kon zoedoende een week lang niet online zijn. Dan merk je pas hoeveel je gewend bent aan altijd je emails te kunnen lezen en online kunnen gaan. Onze verbinding ging via een satelliet schotel omdat we zo ver buiten de bewoonde wereld wonen, maar ons systeem ging kapot. We waren er al niet zo blij mee, dus nu hebben we iets anders gekregen. Nu hebben we verbinding via een soort van radio die al onze signalen naar een grote zendmast stuurt zo'n 40 km hiervandaan. Gaat veel sneller, maar werkt nog niet optimaal. We hopen alles goed te hebben werken wanneer Musette in de buurt komt. Ze is vandaag 297 dagen, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze iets over tijd zal gaan. Waarom weet ik niet, is gewoon mijn gevoel. Vlekje doet het goed. Ze ziet er beter uit dan ze ooit is geweest. Veel slanker (ze was altijd een beetje te zwaar) en met een ontzettend glanzend vacht. Ze is mentaal nu ook goed, ze is niet meer aan het treuren over het verlies van Milagro. wij zijn nu ook een beetje bijgekomen van alle toestanden rond de dood van Milagro. Het is heel goed dat Musette nog zwanger is, want anders waren we nooit meer aan het fokken begonnen. Als alles goed gaat met Musette gaan we er nog eens serieus denken over het weer laten dekken van Vlekje. We hebben de aanbieding gekregen om haar weer gratis te laten dekken door dezelfde hengst, maar ik moet eerst zien wat we anders moeten doen om placentitis te voorkomen.
Al met al het gaat goed hier, en het is zeer fijn om weer te kunnen kommuniseren met de buitenwereld.
~ Ellen
Yvette90
Geplaatst: 27-04-04 06:32
Mooi zeg dat het zo goed gaat!!! Komt Musette ook op de cam?
jeanette
Geplaatst: 27-04-04 07:44
Goedemorgen allemaal.
Wat fijn te lezen dat het goed gaat Ellebelle. Zowel met jullie als met de paarden. En ik heb de zelfde vraag als Passoa: Komt Musette ook op de cam?
desillies
Geplaatst: 27-04-04 08:06
goedemorgen allemaal..........zit al een poosje te gluren naar de diverse merrie's en ik vind die op camera 3 van strobehn quaters er erg vreemd bijliggen,het arme dier kan haar goede houding niet meer vinden volgens mij!
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:11
Fijn dat het goed gaat Ellen. Hopelijk kunnen jullie straks met Musette meemaken hoe mooi het kan zijn als het veulen geboren wordt en daar weer wat vertrouwen krijgen met het fokken. Fijn ook dat Vlekje er zo goed doorheen is gekomen. Ik hoop dat we straks weer mee kunnen kijken met Musette, die mooie dame
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:12
Strohbehn QH: someday I might have something new to tell you
As of right now.. nothing new! As always, they will come when the oven timer dings.
Eddie.. Jewel is pretty pampered and relaxed. Notice how I have to clean around her! Okay guess she is comfortable with me being in her stall.
Holly was pretty excited to see ... yep the FOOD lady! Yeah put it right in there would you? Hey do we get room service at night too? Oh yeah brush me too! Dang.. I could get used to this.
Okay gilrs.. please poop in 1 pile
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:13
Carla: Good Evening... Carla has made no changes, she is very soft in her rump, she has has been uncomfortable for the last 3 days, maybe we are getting close to seeing this foal. We had a nice rain today. Thanks for watching.
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:14
Charade: Well, Charade finally foaled. It was a red bag delivery but praise God we were right there, we had to deliver the foal with her standing as she is a shy mare but so far the baby is doing pretty good. It is a grey filly, if she is still doing good in a couple of days we will post some pictures. Thanks for watching with us.
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:15
Nana: Cam ligt eruit en er staat geen update op het MB.
ThePast03
Geplaatst: 27-04-04 08:16
Fijn om weer wat van je te horen Ellen en ook fijn dat het zo goed gaat met Vlekje nu. Ook ik hoop van harte dat je Musette een gezond veulen zal gaan werpen.
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:16
SevenAcres: Well, we're still pregnant! Little brat! Now what did I tell you about Maidens and we still have one more to go this year!??!!
I'll keep you guys posted!
Have a great week!
Debi
MarijeR
Geplaatst: 27-04-04 08:17
Roxy: And now for the Roxy Report...same stuff, different day! At least she's standing in a new spot from time to time, probably sizing up her delivery options. Yes, Roxy does lay down quite lot, about as much as Sandy, who faked us out many times before we caught onto her pattern! I think perhaps only Rosie laid down this much, and Buddies watching her called her The Elevator! There's no wax, she is getting smoother under her tail and is up and down more often for shorter periods of time. Her teats are filling with milk. Getting closer - tonight? Perhaps more like tomorrow night....I am out of town on business then and that would be the most *challenging* time for her to foal here at Saddlebrook! With Bill calling on the vet to assist if necessary instead of the low-key, natural way we try to do it, Roxy will do just fine, but different. Roxy is a very sweet mare and an experienced mom so we are confident that all will go well. Thanks for watching!