[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:44

Renske, je hebt een keer een tikfout gemaakt denk ik want Pleun is 324 dagen;) maar die ene dag zal niet veel uitmaken hoor.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:52

Fotsy haha, word een prachtige tekening!
Mijn lege tietjes zijn nig steeds net zo leeg.... ik vind de spenen er heel droog en korrelig uitzoen, moet je dat ook nog schoonmaken? Of gewoon lekker laten?

AlZawraa mooie naam voor je prachtige mannetje! Fijn dat het beter gaat met zn beentje.

Idd geen veulens vannacht?

Tamarant joepie, veilig! Nu afwachten, ik ben wel jaloers op je mooi begonnen uier hoor!!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:08

Keresa gefeliciteerd!

AM jij ook gefeliciteerd met je 300 dagen.

Al Zawra Wat een heerlijuke foto’s

Kabayo wat is hij stoer!

Met Revi gaat het super hij heeft gisteren van 9 tot 19.00 uur buiten gespeeld maar vandaag gaat hij wat later naar buiten wat hier heeft het gevroren.
Ik vroeg me wel af hoe jullie het halster om doen. Ik heb hem 2 keer om gedaan maar kan niet echt zeggen dat het soepeltjes gaat..... hebben jullie een tip zodat hij het op een leuke manier leert zonder dat ik hem bang maak..... (ik doe het in me eentje)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:12

Ik zet door. Maak er geen gevecht van oid, maar doe het gewoon. Uiteindelijk went het.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:15

AZ, wat een prachtige foto's van je mannetje! Fijn dat het de goede kant op gaat!

En wat een slapeloze nachten allemaal, arme jullie :(:)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:20

Renske compliment voor jou dat je elke ochtend weer het actuele lijstje met merries post!

Ddddara het is wat lastig online uitleggen maar ik probeer het veulen iets in een hoek te hebben, met de kont tegen de merrie of tegen de stalwand aan zeg maar.
En inderdaad even doorzetten in het begin, hier was ze de eerste dagen ook niet gecharmeerd van het halster en gisteren kon ik het al om doen terwijl ze in de stal lag, ze stond niet eens op <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:24

Hier geen veulen en wel al dik 26 uur wakker en kapot. Melk is nu echt wit wat eruit komt.
Afbeelding

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:30

Al_Zawraa Hij is beeldschoon!!! Zo fijn dat het met beentje beter gaat.

Vulina Dat gat graven is niet handig. Geeft zo'n zooi!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:41

Balen van het gegraaf Vulina, dat ze maar snel een gezond veulentje op de wereld zet en jij niet meer met die zooi zit :D

AZ wat een heerlijk arrogante kop zit er op jouw veulen, heel mooi!

DL heeft intussen luciferstokjes nodig om haar ogen open te houden. :(:)

Hier nog steeds niks, sorry :+ de enige die vannacht onrustig was, was ik :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:42

StalMelyn schreef:
Renske, je hebt een keer een tikfout gemaakt denk ik want Pleun is 324 dagen;) maar die ene dag zal niet veel uitmaken hoor.

Ik pas het aan in mijn bestand, staat het er morgen weer goed. :D

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:50

Dustinlover wauw 26u wakker... dat hou je toch niet langer vol?!

Wat een mooie veulens zijn al gepasseerd.

Hier gisterenavond om 22u30 pas er achter gekomen dat de camera het niet deed... staleigenaar lag al te bed en stal afgesloten en lichten uit... ik kan je garanderen dat ik ook niet veel heb geslapen.... 4x alarm en je kan niet kijken of madam languit ligt te slapen of... heb nog steeds geen beeld dus vanmiddag na het werk even met de kinderen naar daar om te kijken
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:52

Dl, kan iemand je afwisselen? Geen doen zo maar ja. Ik sta er straks ook alleen voor en zie er ook tegenop, vooral als ik dit zo hoor.

Gister alarm om gedaan en ben een keer gebeld gisteravond laat en trof haar zo aan <3 verder rustig nachtje
Afbeelding

Renske, geen probleem. Ik volg ook muronia haar eigen volgtopic en toen zei ze dat ze gelijk liepen en dacht, dat was toch niet zo. Nu zag ik het voorbij komen :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:59

Pff Tanja drama!

Stalmelyn nou ik dacht ik ga eventjes liggen en ineens dacht ik chips er komt zo een schilder. Dus hup weer uit bed.
Nu wil vriendin wel kijken als hij weg is, maar weet ik toch het wachtwoord niet. Dat heb ik in de winkel ingesteld. Dus nu even winkel bellen om 9 uur om te kijk3n of hun daar achter kunnen komen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:29

Jeetje heavy dustinlover.. schiet niet op zo

Tanja, daar zou ik ook gek van worden ja!

Hier een mijlpaal! *\o/* Lotus 300 dagen :D

Haar uier begint wat te doen en haar buik wordt nu met de dag ronder.

Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:44

Wij wisselen wel af, zijn met 3. Ik doe van 2 tot 5 en ga daarna dus nog even op bed. Maar alsnog hem veulentjes...
Had ik al verteld dat de hond ook 2 dagen over tijd is? :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:52

Alles over tijd..

Wij doen ook wissel diensten. Hebben 2 nachten om de 2 uur de wekker gehad. Mn ouders gingen slapen rond 10 a 11 uur. Ik was wakker tot 12. Mn ouders eben kijken om 2. Ik om 4 en mn ouders om 6. En ik was eruit om 8.
En dan t alarm tussendoor. Maat toen was er eigenlik nog niet veel spannends aan dr hand.. maar toch even kijken. Voor de zekerheid.

Toen t echt spannend werd, zondag avond, zouden we wakker blijven. Ik tot 2 en dan mn ouders (1 van) tot 4 of 5. Maar goed. Daarvoor was zr er al..

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:57

Hier vandaag ook mijlpaal. Karfunkel 300 dg. *\o/*
Buik is mega.
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:05

Jammer geen veulentjes, had er stiekem wel verwacht. :+

Oyyo en Lotus ook een mijlpaal vandaag!

Zo DL, zo lang zonder slaap. Hopelijk komt de kleine snel, dat je weer even wat slaap kan in halen!

Extra spannend Tanja, wel gebeld worden door het alarm, maar geen beeld hebben om te controleren. Fijn als de camera het toch gewoon goed doet. Lastig als je geen datum weet. -O-

Fijn dat Revi het goed doet Dddara, halster om doen is ook wel een handigheidje die je onder de knie moet krijgen bij sommige. Maar gewoon blijven doen en oefenen, veulen rustig met de kont in de hoek zetten dat ze minder makkelijk weg kunnen springen. Verder rustig blijven en zeker geen gevecht van gaan maken.

Maar hier vandaag ook 300 dagen! *\o/*
Dat wordt dus een echte babyboom begin mei. :):)

Nieuwe stalwanden zijn binnen, dus volgende week kan ze verhuizen naar haar nieuwe grote mama stal.

Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft het best zwaar :(:)

Kan op de camera terug kijken wat ze in de nacht gedaan heeft en de helft van de tijd ligt ze te slapen <3

Afbeelding
Paar nachten terug, dat lipje. _O-

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:42

Pfff ik heb medelijden met jullie!

Hopelijk laten ze niet lang meer op zich wachten, om het weer hoeven ze niet te blijven zitten :D

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:11

Pff zo even door drukte niet op bokt geweest, dat was even bijlezen
Maar wat een prachtige veulens zijn er weer geboren gefeliciteerd
Sterkte voor de merrie die is ingeslapen, altijd moeilijk om afscheid te nemen ook al weet je dat het de beste keus is
En wat een uiers en dikke buiken komen er voorbij zeg, nu dat het mooie weer er aan komt zal het snel gaan bij de merrie’s

Onze jonge merrie gaat ook goed, heeft een enorme buik en voor haar eerste veulen begint ze ook al uier aan te maken nog niet om ons zorgen over te maken maar er gebeurt iets vandaag zit ze op dag 306 nog twee weekjes en dan is ze veilig.

Rivièra Maison is een nakomeling van Koning x Sunny Boy vandaag 10 dagen oud en doet het super goed
Vanmorgen voor het eerst op het land geweest, ze is wel echt een mama’s meisje verschuilt er eerst achter haar moeder maar de nieuwsgierigheid wint en komt dan dapper kijken

Toch benieuwd wat voor kleur ze gaat worden
Haar half broer had na twee dagen al witte haren en haar half zus is donker bruin gebleven denk dat ze een tover balletje word
Afbeelding

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:30

Treasure hier ook op 300 dagen *\o/* *\o/*
Heb haar echter al 4 dagen niet gezien.
Dit is ook de reden dat we volgende week toch maar eens een gesprek aan gaan met de mensen waar ze nu staat. Schatten van mensen en hun zoontje rijdt op Treasure, maar ze hebben geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken. Ze hebben geen ervaring, maar vinden het maar lastig dat ik de merrie wil checken. Tja dat werkt natuurlijk niet. Zeker nu we richting het einde gaan heb ik gewoon 24/7 toegang nodig en we weten allemaal dat het zeer intensief is en het vaak zat niet zo loopt zoals we zouden willen.
Grote kans dus dat ik haar volgende week op haal en op mijn eigen locatie zet. Toch nog wat gedoe nu dus op het laatste moment.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:35

Oh spannend ook. Ik had haar dan idd al eerder op eigen locatie en in eigen beheer gezet. Hopelijk komen jullie eruit!

Knap meisje chad!

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:45

Kyrkelover dat is echt lastig, wij hebben er bewust voor gekozen om de drachtige merrie’s bij de opfok te laten bevallen meer omdat bij ons op stal echt een sportstal is en wij willen dat de merrie’s met veulen genoeg naar buiten kunnen en bij ons is dat voor de veulens geen optie, maar we hebben nauw contact met de opfok stal en waken net zo hard mee en gelukkig is het maar 10 min bij ons vandaan, maar dit is voor ons al moeilijk puur omdat ze ergens anders staan laat staan in jou situatie

Cio dank je wel

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:55

chadje schreef:
Kyrkelover dat is echt lastig, wij hebben er bewust voor gekozen om de drachtige merrie’s bij de opfok te laten bevallen meer omdat bij ons op stal echt een sportstal is en wij willen dat de merrie’s met veulen genoeg naar buiten kunnen en bij ons is dat voor de veulens geen optie, maar we hebben nauw contact met de opfok stal en waken net zo hard mee en gelukkig is het maar 10 min bij ons vandaan, maar dit is voor ons al moeilijk puur omdat ze ergens anders staan laat staan in jou situatie

Cio dank je wel

Ik vermoed alleen dat de mensen waar je jullie merrie nu hebt staan WEL verstand van zaken hebben.
Deze mensen helemaal niets. Het probleem daarnaast is dat het als het ware bij de mensen achter in de tuin is en daar is waar de schoen wringt.
Om de merrie te controleren moet ik dus bij hun de plak op. Dit kan achterom, maar je moet hierbij denken aan een huis in een dorp. Het is dus niet zo dat je net als bij een boerderij ongemerkt achterom kunt. Even om een beeld te schetsen. Ik merk dat het als onprettig wordt ervaren als ik er vaker als eens in de week kom. Dadelijk rondom het veulenen moet ik dus eigenlijk 24/7 toegang hebben en ook de eerste weken na de geboorte moet ik er makkelijk heen kunnen. Ik weet eigenlijk zeker dat dit niet het geval gaat zijn en de beste beslissing is dan om de merrie naar mijn eigen weide te halen.
Er is mij zaterdag nog net niet letterlijk gezegd dat ik volgende week dinsdag pas weer langs kan komen omdat hun tot die tijd andere plannen etc hebben....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:02

Wij hadden vannacht voor het eerst een valse melding van het birth alarm. Ik sliep er gewoon door heen. Vriend lief werd er wel wakker van.
Daar moet ik dus nog ff aan wennen.