chadje schreef:Kyrkelover dat is echt lastig, wij hebben er bewust voor gekozen om de drachtige merrie’s bij de opfok te laten bevallen meer omdat bij ons op stal echt een sportstal is en wij willen dat de merrie’s met veulen genoeg naar buiten kunnen en bij ons is dat voor de veulens geen optie, maar we hebben nauw contact met de opfok stal en waken net zo hard mee en gelukkig is het maar 10 min bij ons vandaan, maar dit is voor ons al moeilijk puur omdat ze ergens anders staan laat staan in jou situatie
Cio dank je wel
Ik vermoed alleen dat de mensen waar je jullie merrie nu hebt staan WEL verstand van zaken hebben.
Deze mensen helemaal niets. Het probleem daarnaast is dat het als het ware bij de mensen achter in de tuin is en daar is waar de schoen wringt.
Om de merrie te controleren moet ik dus bij hun de plak op. Dit kan achterom, maar je moet hierbij denken aan een huis in een dorp. Het is dus niet zo dat je net als bij een boerderij ongemerkt achterom kunt. Even om een beeld te schetsen. Ik merk dat het als onprettig wordt ervaren als ik er vaker als eens in de week kom. Dadelijk rondom het veulenen moet ik dus eigenlijk 24/7 toegang hebben en ook de eerste weken na de geboorte moet ik er makkelijk heen kunnen. Ik weet eigenlijk zeker dat dit niet het geval gaat zijn en de beste beslissing is dan om de merrie naar mijn eigen weide te halen.
Er is mij zaterdag nog net niet letterlijk gezegd dat ik volgende week dinsdag pas weer langs kan komen omdat hun tot die tijd andere plannen etc hebben....