pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:54

Ze kan best melk geven bij schijndracht en ook bij zaken als cushing dus het kan helaas nog allemaal.

Kabayo

Berichten: 14248
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:58

pretty schreef:
Ze kan best melk geven bij schijndracht en ook bij zaken als cushing dus het kan helaas nog allemaal.

Mijn cushing merrie is al 2-3 jaar schijn drachtig en geeft inderdaad ook melk. Zover ik weet heeft ze nergens last van. Haar dochter is nu ook drachtig.

Afbeelding
Afbeelding


Wel jammer zeg :(

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 11:13

Ze is zelfs wel bevrucht geweest maar dan waarschijnlijk na een aantal dagen gereserveerd na de eerste dekking. Dit omdat het geel lichaam niet vanzelf verdween. Mijn twijfels over dracht of schijndracht zijn nog steeds niet helemaal verdwenen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:33

Tot hier begreep ik je redenatie om niet te laten checken maar vind je het nu niet zelf ook wel een beetje tijd worden?

Jolynne

Berichten: 2302
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:22

Snap ook niet waarom je het geen tijd vind worden om haar eens te laten onderzoeken en op Cushing te testen..
op die enkele tientjes zal het niet komen. Vind haar er ook niet drachtig uitzien eerlijk gezegd. :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:05

Dat cushing vind ik niet zo opvallend maar ik zou wel laten opvoelen, dan kan je ook actie ondernemen als ze niet drachtig is

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 13:45

Nee hoor, die noodzaak zie ik inderdaad niet. Als er wat in zit dan komt het er vanzelf uit. Als niet, dan is het prima dat ik hengstig gedrag gezien heb, teken dat de hormonen terug in balans raken. Ik vermoed dat de buik dan ook minder gaat worden door de hormonen. Haar manenkam is mooi soepel en zacht en ze loopt goed, dus op dit moment ook geen teken van een aanstaande hoefbevangenheid. Wil niet zeggen dat ze niet af moet vallen mocht ze echt leeg zijn. Ze verhaart prima, ze is niet onvruchtbaar (vorig jaar toch kort drachtig geweest), toont geen ongemak, dus al zou ze beginnend cushing hebben wat ik op haar leeftijd niet vreemd zou vinden, dan zie ik nog geen noodzaak om meteen naar een dierenarts te rennen voor medicijnen nu. Als de pony last of pijn heeft, of ze staat straks wel met een uier op knappen zonder dat er een veulen uit komt, dan komt er heus wel een da bij, maar nu niet nee.

Kabayo

Berichten: 14248
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:54

Murosch schreef:
Nee hoor, die noodzaak zie ik inderdaad niet. Als er wat in zit dan komt het er vanzelf uit. Als niet, dan is het prima dat ik hengstig gedrag gezien heb, teken dat de hormonen terug in balans raken. Ik vermoed dat de buik dan ook minder gaat worden door de hormonen. Haar manenkam is mooi soepel en zacht en ze loopt goed, dus op dit moment ook geen teken van een aanstaande hoefbevangenheid. Wil niet zeggen dat ze niet af moet vallen mocht ze echt leeg zijn. Ze verhaart prima, ze is niet onvruchtbaar (vorig jaar toch kort drachtig geweest), toont geen ongemak, dus al zou ze beginnend cushing hebben wat ik op haar leeftijd niet vreemd zou vinden, dan zie ik nog geen noodzaak om meteen naar een dierenarts te rennen voor medicijnen nu. Als de pony last of pijn heeft, of ze staat straks wel met een uier op knappen zonder dat er een veulen uit komt, dan komt er heus wel een da bij, maar nu niet nee.

Een cushing paard hóeft geen medicijnen als het geen last heeft. Mijn cushing merrie krijgt die dure zooi ook niet en ze is prima levendig, blij en ondervind geen last :) maar dan heb je teminste wél zekerheid wat het is :)

Heb ik ook gedaan, pony had er ook nog suikerziekte bij dus ze moet aangepast voer :) wel fijn om te weten hoor hihi
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 01-04-17 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:54

Ik ben het ook met Polly en Prosecco eens. Al is het alleen maar om je voerbeleid er op aan te passen en stappen te kunnen nemen om haar te laten afvallen wanneer er echt niets in zit. Om over waken nog maar te zwijgen.
Maar het zal wel aan ons liggen. Ik vind dat je je verantwoording richting je merrie moet nemen ipv het zo op z'n beloop te laten. Dat is min of meer ook gewoon je plicht als eigenaar.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:57

Ik snap beide kanten maar mijn merries shetlanders leven ook bijna zoals in de natuur.

Als er echt iets mis is komt de da niet voor elk klein iets..

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 13:58

Ze krijgt 3 keer per dag een pluk hooi.... Dat is alles.. dus daar is niet veel aan aan te passen lijkt me. Het enige dat wel gaat gebeuren is dat ze straks op de wei een graasmaskertje om krijgt, omdat ik weet dat ze daar minder goed tegen kan.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 14:58

ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik had allang de dierenarts erbij gehad. Ik zou niet tegen dat gissen/twijfelen/zorgen maken kunnen. Als ik ook naar de buik an de merrie kijk vind ik die er verre van normaal uitzien en denk ik dat een medisch onderzoekje toch echt niet gek zou zijn.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:40

Hey wat leuk! Ik volg dit topic al een tijdje maar zag nu jouw paarden in het land staan toen we naar huis reden.

We reden erlangs en ik dacht bij mezelf ; die paarden komen me net iets te bekend voor :D

Recentelijk verhuist of heb ik gewoon nooit goed opgelet toen we er langs reden?

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 19:38

Nynkster dan woon je denk ik bij mij in de buurt? Wat grappig dat je ze zag staan :D . Wij wonen nu 5 jaar op dit adres dus dat is al wel een tijdje :j


Even voor mijn eigen overzicht/logboekje die ik hier bijhoud:
eergisteren
Afbeelding

vandaag, iets minder blauwig dan de laatste keer.
Afbeelding

gisteren
Afbeelding

vandaag:
Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:40

Heeft ze nog zo'n dikke vacht? Uiers zijn bijna niet te zien tussen t haar....
ze heeft niet super uiers wel apart dat er (al) melk uitkomt. Maar heb er verder geen verstand van...

MarjanB

Berichten: 16641
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:13

Oh er lijkt wel wat te gebeuren :wow: wat dikkere tietjes :D

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:47

Wat geinig, ik pb je even :)

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:12

gisteren
Afbeelding
vandaag
Afbeelding

gisteren
Afbeelding
vandaag.. ik hoefde er maar naar te wijzen of er kwam een lading uit :oo
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:15

Komt dat ook niet omdat je het nu stimuleert?

faytjefay

Berichten: 186
Geregistreerd: 04-10-16
Woonplaats: Nederland

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:17

Ik denk niet dat dat 1e drupje stimuleert... bij de uier is het wel lastig zien met die pluizige haren ervoor :')

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:18

MaritB schreef:
Komt dat ook niet omdat je het nu stimuleert?


Ik weet niet.. als ik er nou moeite voor moest doen dan oke, maar dit komt er ongeveer echt vanzelf uit.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:18

Hij lijkt wat lichter te zijn.... tietjes lijken ook te veranderen.... maar inderdaad al die pluizige haren ervoor beperken het zicht een beetje :)

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:19

Ik zie steeds geen verschil aan het uier omdat ik 'm amper zie :P

Dit is van de mijne met minder dan 300 dagen dracht... Afbeelding

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 15:02

En toch is ze al heel wat haar kwijt hoor :D, maar we borstelen vrolijk verder . Ik heb alleen een grote tondeuse en daarmee waag ik me maar niet in die buurt, straks uier weg := . Ja ik snap dat het lastig te zien is, ik kan ze voelen, dat is wat makkelijker O:) . Ik denk als ik het zou moeten uitleggen dat ze iets meer heeft dan op jouw foto Marit.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:06

Grappig wel :p ik ben eens benieuwd :p het wordt toch een lekker spannend topic zo :D