Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:24

Mars schreef:
Wat Ayasha zegt. Daarbij zijn het vooral de vriendjes die nu de discussie een vervelende kant op trekken, dingen voor kbk het topic in slingeren...
Hou effe op zeg, dat was totaal het onderwerp niet. En jammer dat hierdoor de inhoudelijk nuttige reacties ondersneeuwen door dit gepiep.

Helemaal mee eens.
Als je het niet eens bent met een aantal berichten gebruik dan de temknop in plaats van de discussie te verzieken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:25

Tigra_ schreef:
En volgens mij is het een beetje het ding dat het juist niet om het veulen gaat maar om de bokker die veel fans heeft.

... of dat sommige mensen aannemen dat het niet gaat om het veulen maar om een bokker die veel fans heeft.

Dat is niet automatisch zo gezegd. Het verband kan ook andersom zijn: dat bepaalde eigenaren veel gevolgd worden omdat ze eigenaren zijn van leuke veulens bijvoorbeeld. Die mogelijkheid wordt min of meer op voorhand al verworpen: als je iemand volgt en je stemt daarop, wordt het voorgesteld alsof het dus automatisch een voorbeeld is van 'vriendjespolitiek' en het niet een gevolg kan zijn van daadwerkelijke interesse in het veulen zelf.

GJ9

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:32

Nou, ik ben toch wel benieuwd als iedereen op het veulen stemt dat hij zelf graag in de achtertuin zou hebben, hoe de uitslag dan uitpakt. Ik denk totaal anders dan nu.

Een wedstrijd heeft er niets mee te maken. Je gaat op wedstrijd omdat je op je rijkunst beoordeeld wilt worden en hoe je paard loopt.
Als het ineens bleek dat degene met de mooiste laarzen won of degene met de meeste facebookvrienden of whatever, dan ging je toch ook niet meer. Want die wedstrijd boeit je niet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:37

Anoniem schreef:
[quote="Jes"
[quote="Gast17719"
Dan gaat iedereen toch lekker iedere week topics maken, Niemand die ze tegenhoudt hoor.
Genoeg tijd voor beschikbaar als je op de wc zit een paar x per dag.
Wat een afgunst zeg, als het niet om een veulen is is het wel om de aandacht die iemand krijg of om het aantal topics dat iemand opent.
Als je niet tegen je verlies kunt moet je je niet inschrijven/aanmelden. Er is er maar 1 die wint en er zijn altijd een boel laatste plaatsen. Dat weet je van tevoren. Net zoals je bij bepaalde concoursen ook weet dat je waarschijnlijk niet bovenaan gaat eindigen wanneer je de startlijst ziet. Gaat iedereen daar dan ook zo lopen janken?
[/quote

De vraag in de OP is hoe komt het dat er minder inschrijvingen zijn.
Mensen gaan dus niet janken (tenminste ik heb geen een van de eigenaren van de opgegeven veulens hier zien janken) maar hebben hun veulen niet opgegeven precies zoals jij stelt.

Ik reageerde niet op de topic titel, ik reageerde op dat ik in het topic steeds dingen lees als dat sinds het zoektopic naar een hengst al duidelijk was wat bla bla, en wie de meeste tijd heeft online, wie het zieligste verhaal heeft enz enz...alle redenen die worden aangevoerd waarom een bepaald veulen bij voorbaat al gewonnen zou hebben en dus mensen daarom hun veulen niet meer aan zouden melden.
Vergaat het de bokkers zo ook op wedstrijd? Wanneer ze op de startlijst zien dat een sterk team zich heeft aangemeld die bij de jury favoriet zal zijn, ga je dan ook maar niet?

Snap je de relevantie nu ?
Alsof iedere post die hier gemaakt wordt een reactie is op de OP, pfff :')[/quote]

Jij schrijft het volgende:
"Als je niet tegen je verlies kunt moet je je niet inschrijven/aanmelden"

Nou weet ik niet of een ieder die zich niet heeft opgegeven niet tegen zijn verlies kan, maar duidelijk door de topic titel is wel dat er minder veulens zijn opgegeven.
Een aantal van de mensen noemt dat het komt omdat het een gelopen race is.
(Even in het algemeen: Daar zie ik niemand om "janken", mensen hebben enkel geen zin om er tijd in te steken.)

Bij een wedstrijd kun je altijd nog een winstpunt rijden of feedback krijgen, dat is hier niet het geval dus waarom moeite doen.

Ik las ook ergens iets over politieke verkiezingen, daarbij kun je nog zo vaak met je kop op tv komen, als mensen je programma niet aan staat zal de meerderheid niet op je stemmen, daar gaat het toch wat minder om "veel vrienden/kenissen hebben".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:52

Dus omdat een aantal mensen klagen over de zogenaamde al gelopen race is dat meteen de reden waarom er minder veulens zijn aangemeld? Correlatie is causatie?
Hoeveel mensen hebben in dit topic lopen klagen en hoeveel zijn dat er van alle bokt veulenbezitters?
Zouden er niet veel meer veulenbezitters zijn die net zoals ik die hele verkiezing geen reet interesseert?
Bekrompen sfeertje hier hoor.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:03

De vraag is waarom het aantal veulens zo is afgenomen. Niet waarom maar een gedeelte van de veulenbezitters meedoet, dat zal idd desinteresse zijn.

Maar er zijn jaren geweest dat er in totaal 10 tot 12 pagina's aan opgaves waren. En nu dus maar een kleine 4. Dus waar komt die enorme afname vandaan?
En ik denk dat daarvoor de reden is die vaak wordt aangehaald: de resultaten zijn de laatste jaren redelijk voorspelbaar adhv het aantal reacties dat er op de kraamstal topics worden gegeven. En dat hangt weer af van aantal topics, sneu verhaal, webcam, bekendheid vd bokker, interessantheid vh veulen of de kruising, etc. En dat is prima, maar ook logisch dat er dan minder meedoen, want voor die mensen is de hele verkiezing ook totaal niet interessant (meer)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:07

Anoniem schreef:
Dus omdat een aantal mensen klagen over de zogenaamde al gelopen race is dat meteen de reden waarom er minder veulens zijn aangemeld? Correlatie is causatie?
Hoeveel mensen hebben in dit topic lopen klagen en hoeveel zijn dat er van alle bokt veulenbezitters?
Zouden er niet veel meer veulenbezitters zijn die net zoals ik die hele verkiezing geen reet interesseert?

Werkelijk waare, begrijpt er ook daadwerkelijk niks van.

Nogmaals dan.
De vraag van het op gaat er om waarom er minder deelnemers voor de veulenverkiezing zijn.
Daarop wordt geantwoord door mensen die mee denken over de redenen van het waarom.

Er wordt dus niet geklaagd!
Er wordt gespeculeerd en gediscussieerd... Dat is echt heel wat anders dan lopen janken of klagen.

Persoonlijk vond ik dat er hier totaal geen bekrompen sfeertje hing... Het was eigenlijk best een leuke en interessante discussie... Tot bepaalde mensen kwamen aangeven dat er op de man gespeeld werd, er gejankt werd, mensen jaloers waren en afgunstig en bovenal... Tot mensen kwamen vertellen dat er een deelneemster niet meer mee wilde doen en iedereen vervolgens concludeerde dat iedereen hier anti KBK en Beer was...
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 02-11-16 18:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:07

GJ9 schreef:
De vraag is waarom het aantal veulens zo is afgenomen. Niet waarom maar een gedeelte van de veulenbezitters meedoet, dat zal idd desinteresse zijn.

Maar er zijn jaren geweest dat er in totaal 10 tot 12 pagina's aan opgaves waren. En nu dus maar een kleine 4. Dus waar komt die enorme afname vandaan?
En ik denk dat daarvoor de reden is die vaak wordt aangehaald: de resultaten zijn de laatste jaren redelijk voorspelbaar adhv het aantal reacties dat er op de kraamstal topics worden gegeven. En dat hangt weer af van aantal topics, sneu verhaal, webcam, bekendheid vd bokker, interessantheid vh veulen of de kruising, etc. En dat is prima, maar ook logisch dat er dan minder meedoen, want voor die mensen is de hele verkiezing ook totaal niet interessant (meer)

Jij vat alles perfect samen zonder emotie te gebruiken. Fijn. Ik kan me compleet vinden in je post.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:09

Ik heb zelf gestemd op de veulens die ik heel graag in mijn achtertuin wil hebben.

Maar om even terug te komen op de vraag van de ts en zoals repelsteel het door wil trekken naar de wedstrijdsport.Ik schrijf me idd met mijn honden niet in als ik van te voren weet dat ik geen kans maak.
Op shows kan dat bij bep.keurmeesters zijn waarvan je weet dat ze jou ras in een bepaalde kleurslag niet waarderen.Of mensen die van fedratie veranderen en bij een andere federatie ver onder hun nivo starten om zo een seizoen lang 1e prijzen te halen.
Een wedstrijd is toch alleen leuk als iedereen even veel kans maakt?
En ik denk dat als dingen niet te vergelijken zijn, de optie van Jannepaulie een hele leuke is , gewoon een veulen jaarboek met 2 leuke foto's van het veulen en de ouders erbij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:14

Het is ook wel goed om te bedenken dat er eigenlijk helemaal niet structureel op een rijtje is gezet hoeveel aanmeldingen er in de jaren geweest zijn per veulenverkiezing. En dus ook niet echt of het structureel afgenomen is.

En als het afgenomen is, kan het ook nog meespelen dat mensen het meer zien als iets dat gewonnen moet worden, ipv om mee te doen. En dat kan ermee te maken hebben dat er blijkbaar al meerdere keren ook best wel kritiek gegeven wordt op de veulens en mensen die wel meedoen, waardoor het niet meer een sfeer heeft van leuk elkaars veulens bekijken. En ik heb in dit en het andere topic beslist het eea gelezen wat niet erg opbouwend, vriendelijk of constructief is, naar diverse eigenaren en over diverse veulens. Dat versterkt dan onbewust het idee dat het een harde concurrentiestrijd is, en maakt onbewust het plezier van het meedoen minder.
Dan kan het goed dat mensen aangeven dat ze niet meedoen omdat ze geen kans maken, maar dat daaronder meespeelt 'en meedoen als je niet wilt is het niet waard omdat je hoe dan ook veel kritiek krijgt.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:24

M_D_H schreef:
[naam] schreef:

Werkelijk waare, begrijpt er ook daadwerkelijk niks van.

Nogmaals dan.
De vraag van het op gaat er om waarom er minder deelnemers voor de veulenverkiezing zijn.
Daarop wordt geantwoord door mensen die mee denken over de redenen van het waarom.

Er wordt dus niet geklaagd!
Er wordt gespeculeerd en gediscussieerd... Dat is echt heel wat anders dan lopen janken of klagen.

Persoonlijk vond ik dat er hier totaal geen bekrompen sfeertje hing... Het was eigenlijk best een leuke en interessante discussie... Tot bepaalde mensen kwamen aangeven dat er op de man gespeeld werd, er gejankt werd, mensen jaloers waren en afgunstig en bovenal... Tot mensen kwamen vertellen dat er een deelneemster niet meer mee wilde doen en iedereen vervolgens concludeerde dat iedereen hier anti KBK en Beer was...

De manier waarop het werd gebracht was verre van speculatief hoor, maar blijkbaar begrijp jij dat niet zo goed.
Gelukkig zijn er meerdere mensen met mij die dat wel begrijpen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:29

Nou, dan ben ik blij dat ik dat 'niet zo goed begrijp'. Ik begrijp het liever 'niet zo goed' als dat ik mensen ga beschuldigen van gejank en geklaag en dingen bij een discussie haal die er helemaal niet toe doen :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:31

M_D_H schreef:
Nou, dan ben ik blij dat ik dat 'niet zo goed begrijp'. Ik begrijp het liever 'niet zo goed' als dat ik mensen ga beschuldigen van gejank en geklaag en dingen bij een discussie haal die er helemaal niet toe doen :+

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:45

M_D_H schreef:

Iemand ervan beschuldigen de oorzaak te zijn van een reductie in het aantal aanmeldingen is wel heel normaal hier in het topic. Een hele groep mensen niet serieus nemen in hun keuze ook.
Ik zie dat als klagen, niet als speculeren. Vooral de manier waarop het gebracht werd, kleinerend en snerend.
En dan mag ik mij gerust hardop afvragen of diezelfde mensen met zo' n instelling en houding zich naar concurrentie toe voor alle wedstrijden zo opstellen.

ik ga mijn foeilelijke veulens toch nooit aanmelden, dus waar maak ik me druk over? Een stelletje bokkers die niks snappen en er alleen maar voor zorgen dat het hele veulenverkiezingsgebeuren me alleen nog maar meer tegen gaat staan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:48

Nou Repelsteel de manier waarop jij nu communiceert is anders ook allesbehalve aangenaam. Je kunt met een vinger wijzen naar een ander, dan wijzen er nog drie naar jezelf.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:53

Oke, ik heb bijna alle berichten gelezen. En was de vraag van TS bijna vergeten. De vraag was:
"Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing, waarom?"

Daar kun je uren over praten.. wat dagen, iedereen heeft zijn mening wel klaar. Maar ik denk, persoonlijk dat het een andere reden heeft. Ik denk dat steeds meer mensen er voor kiezen om anoniem (of deels anoniem) het internet te gebruiken en daarom geen foto's of extra informatie van hunzelf of paard/pony/veulen willen plaatsen. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Zoals een aantal bokkers hun privé leven deels bloot leggen vind ik knap, ik zou het zelf nooit willen. Maar het is hun eigen keuze en dat respecteer ik. Ook ik volg graag bepaalde paarden omdat ik benieuwd ben naar de afloop, bij bijvoorbeeld verwondingen of het opgroeien van. Maar dat betekend niet dat ik dat veulen het mooiste vindt..

En inderdaad hoge bomen vangen veel wind. Maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:55

Amandavd schreef:
Nou [naam] de manier waarop jij nu communiceert is anders ook allesbehalve aangenaam. Je kunt met een vinger wijzen naar een ander, dan wijzen er nog drie naar jezelf.

Actie is reactie. Maar ik ben weg, die hele instelling hier bevalt me niks. Zo maken jullie het veulenclubje steeds kleiner. Succes ermee!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:10

Principe is principe. Als iemand bij mij steelt ga ik niet terugstelen, maar doe ik aangifte. Als je de toon van berichten kleinerend en snerend vindt, kan je ook op de TEM knop duwen ipv ook een kleinerende en snerende toon aan te nemen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:30

Maar nog over die verkiezing: ik vraag me af of de stemmers, deelnemers en vooral uiteindelijke winnaars het een leuke verkiezing vinden, als blijkt dat het veulen met de meeste reacties op KS-MK en KS-ITP ook de uiteindelijke winnaar wordt. Is er dan nog wel lol aan? Zo ja, lekker houden zo, uiteindelijk is dan natuurlijk 'boktveulen' terecht de aanduiding voor het veulen dat de meeste volgers/fans heeft, wat de reden daarvan dan ook moge zijn.

Zo niet, dan zou het boktteam kunnen overwegen, om voor de wedstrijd start, statistiekjes bekend te maken. Tel alle reacties/volgers/aantal keer bekeken van alle topics over een veulen bij elkaar op en maak die uitslag bekend, met een leuk (of verdrietig) verhaaltje erbij van de eigenaren bij de top3. Degene die bovenaan staat heeft dan het meest gevolgde boktveulen.
Kan daarna de verkiezing starten waarin mensen kunnen stemmen op het veulen dat ze het leukst vinden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:36

Shadow0 schreef:
Tigra_ schreef:
En volgens mij is het een beetje het ding dat het juist niet om het veulen gaat maar om de bokker die veel fans heeft.

... of dat sommige mensen aannemen dat het niet gaat om het veulen maar om een bokker die veel fans heeft.

Dat is niet automatisch zo gezegd. Het verband kan ook andersom zijn: dat bepaalde eigenaren veel gevolgd worden omdat ze eigenaren zijn van leuke veulens bijvoorbeeld. Die mogelijkheid wordt min of meer op voorhand al verworpen: als je iemand volgt en je stemt daarop, wordt het voorgesteld alsof het dus automatisch een voorbeeld is van 'vriendjespolitiek' en het niet een gevolg kan zijn van daadwerkelijke interesse in het veulen zelf.

Mee eens.
Toen ik een paar jaar terug een champagne hengst kocht, Kharamel GF, vonden mensen mij opeens ook heel interessant :+ Dus ja, het is inderdaad wel mogelijk dat mensen wel degelijk het paard of in dit geval het veulen erg leuk vinden. :j

Wat die minder aanmeldingen betreft..
Kan me van een aantal jaren terug nog goed herinneren dat er ook een discussie was over de verkiezing, uit de hoek van de wat serieuzere kwpn fokkers. Die vonden juist weer dat er niet op kwaliteit werd gekozen en vonden de verkiezing de moeite niet meer waard. Zo zijn er denk ik nog wel meer mensen die wat serieuzer bezig zijn met fokken en het druk zat hebben met hun dagelijkse leven, dat zo'n verkiezing gewoon aan hun aandacht voorbij gaat.
Ik ken een aantal hele mooie veulens van dit jaar die ook niet mee doen. In de meeste gevallen gewoon vergeten op te geven of niet bij stil gestaan oid. Vind het wel echt jammer, zijn super leuke veulentjes! :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:48

Sizzle schreef:
Het grappigste is nog wel dat er dus belemaal niet zoveel minder aanmeldingen zijn :D

Daar was ik ook benieuwd naar. Heb ze eventjes geteld.

2016 merries - 35
2016 hengsten - 40

2015 merries - 43
2015 hengsten - 58

2014 merries - 44
2014 hengsten - 57

2013 merries - 55
2013 hengsten - 44

2012 merries - 47
2012 hengsten - 67

2011 merries - 82
2011 hengsten - 66

2010 merries - 84
2010 hengsten - 109

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:51

Enorm op en neer dus met een piek in 2010?
Sinds wanneer bestaat de verkiezing?
Grappig hoe soms de hengstveulens heel hoog staan en het jaar erop omgeleerd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:52

Hmm...
Wat wel opvalt is dat de deelnemers dus dalen.
Als je kijkt naar vorig jaar is er weinig verschil, maar als je dan kijkt naar 2011 of 2010...
Ben benieuwd wat er met je telling gebeurd als je nog verder terug gaat.

Wat wel grappig is, volgens mij is de discussie over de verkiezing zo rond 2011 gestart... En je ziet daarna dus wel een duidelijke daling in het aantal deelnemers.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:53

Ik weet niet wanneer de verkiezing startte, ik vond 2010 wel een mooi eindpunt om te stoppen met zoeken. :+

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:54

2007, 2008 en 2009 waren nog meer dan 2010. Denk dus vanaf de start een snelle stijging en nu langzaam aan het dalen.