[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:03

Ach fotsy dat is echt balen zeg, kan ik me voorstellen.
Ze wachten daar dan wel erg lang met insemineren, als het al twee keer te laat is.
Tjonge...
Maar nu dus nog een poging, ik duim voor je!

Ylana van harte, leuke kleur idd daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Rowan ik duim voor je!!!

WenK ook superfijn dat Lis drachtig is. Gaaf hoor!
Hoe komt het dat je zo'n kleine hengst gekozen hebt?
maakt jou de grootte niet zoveel uit, of fokt de hengst toch groot?
Of wil je juist een kleinere fokken?

Hier komt de DA straks Cantate scannen.
Zou fijn zijn als die dit weekend ook geinsemineerd kan worden.
Een duplicaatje Saeby...in merrievorm zou prachtig zijn. <3
Dan ben ik zelfs niet teleurgesteld dat het geen Palomino is. :')

Pletje schouwen met een dekhengst zou ik ook niet doen.
Brengt hem goed in de war en bovendien heb je veel meer kans op een brullende hengst op stal.
zit je ook niet op te wachten wel?
Is denk ik voor de duidelijkheid van Floris ook super, thuis wordt er niet gedekt.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:01

Ben benieuwd Tjinta!! Maar deze keer zou een palomino wel een extra bonus zijn toch!

Hier dek ik natuurlijk thuis en ook schouwen maar ik ben altijd zo blij dat Jet geen grote hengst is want die is nu al moeilijk te hanteren als ik met mijn touwtje klaar sta dan weet hij hoelaat het is :P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:27

Het veulen is op bestelling, dus ik heb niet de doorslaggevende stem gehad in de hengstenkeuze, maar sta er wel helemaal achter. Lis is zelf 1.52, maar geeft redelijk maat mee. Ik gok dat het veulen zo 1.40/1.45 wordt. Victorio is een enorm rastypische hengst met ook weer heel veel cobtypische eigenschappen. Niet voor niets had hij op type een 8! Lis heeft heel veel rastype en ook cobtype (7,nogwat), maar mag net wat zwaarder en compacter. Ik denk dat deze hengst dat mee kan geven. Van beiden is het karakter ook fijn, Victorio is veel hengst, maar wel eerlijk en Lis kan heel heet zijn maar blijft ook eerlijk. Ik denk dat er een heel werkbaar en mooi compact, rastypisch paardje uit deze combi kan komen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:35

WenK *\o/* Super over nagedacht dus!
Was van mij uit ook niet aanvallend bedoeld of zo. Ben gewoon stiknieuwsgierig :') .

Palo zou bonus zijn dat klopt, maar ik ben echt enthousiast over het heerschap van dit jaar, en die in merrievorm is super.

Even gekopieerd uit het DBT13 waar ik dit had geschreven:
Was net wel grappig, DA komt... alle paarden nog op de wei omdat de assistenten niet gebeld hadden. -O-
Dus DA zucht eens, hij weet bij mij gaan ze alle 8 op stal als er opgevoeld moet worden. 1 op stal en de rest niet, dat wordt niks, ik wil rust in de tent.
Ik doe het hek open, ze staan allen achter op het land (lees 300 mtr verderop), laat mijn fluitje horen.
En dat is zooo grappig, 1 koppie gaat omhoog, 2e erbij, 3e hinnikt en dan alle 8 in volle galop hier heen.
Hek is open en zack zack allen rennen hun stal in, deur dicht en klaaaaaar.
Die ogen van de DA ! _/-\o_

Maar goed Cantate staat dus aan het begin van de hengstigheid. Mooi op tijd.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:38

Haha, handig zo'n fluitje! Moet ik ook hebben :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:12

Hier mijn merrie net drachtig gescand op 16 dagen!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:12

gefeliciteerd :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:14

dank je :D :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:33

Ik vind het alleen maar leuk om uit te leggen hoor. Ik kies (en fok) heel bewust. Het is of weloverwogen of er komt geen veulen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening over wat goed is hoor, maar ik denk wel dat je altijd moet fokken met een bepaald doel voor ogen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:51

Voor de drachtige dames: gefeliciteerd!

Deze hengstenhouder is weer trots dat er vandaag 2 dames van mijn hengsten drachtig zijn gescand (waaronder die van WenK dus).

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:53

Wat fijn dat er zoveel merries drachtig zijn, gefeliciteerd iedereen!! *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:02

En hier ook weer eentje drachtig :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:11

Leonoor schreef:
Voor de drachtige dames: gefeliciteerd!

Deze hengstenhouder is weer trots dat er vandaag 2 dames van mijn hengsten drachtig zijn gescand (waaronder die van WenK dus).

Super!! Gefeliciteerd!

Onze Tuschinski is vandaag weer geinsemineerd. Morgen weer scannen. Ben benieuwd :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:18

Super!!! Gefeliciteerd!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:28

Haha leuk weer Leo!!

Heb het even uitgerekend, nog 322 dagen tot ze zou moeten bevallen. Had vorig jaar een app op mn telefoon staan en nu weer... Een countdown app... Echt leuk.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:30

Gefeliciteerd iedereen met een drachtige merrie!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:12

Amai weeral vele drachtige merries, gefeliciteerd! *\o/* wenk, dustinlover, tammiebels, en al wie ik vergeten ben.

En wat een mooie paarden en hengsten, zal spannend worden volgend jaar naar de kleurtjes.

Ik fok (het is te zeggen doe een poging) hier ook op een speciaal kleurtje merrie is een scooty buckskin en hengst een dunskin.

Tjinta een Palominooooooo, mijn ultieme droom <3

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:01

Je moet inderdaad ook heel goed nadenken over hengstekeuze, ik ben al 3 a 4 jaar dé hengst aan het zoeken voor mijn merrie, en dit jaar was het dan eindelijk zo ver :)

Vandaag gescand en we hebben het hartje zien kloppen ze is vandaag 29 dagen drachtig :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:18

Altijd fijn om te weten dat het hartje het doet yello!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:27

Yellomofoon schreef:
Je moet inderdaad ook heel goed nadenken over hengstekeuze, ik ben al 3 a 4 jaar dé hengst aan het zoeken voor mijn merrie, en dit jaar was het dan eindelijk zo ver :)

Vandaag gescand en we hebben het hartje zien kloppen ze is vandaag 29 dagen drachtig :)

Volledig mee eens, afstamming, kleur, karakter, bouw, je moet het samen kunnen zien en hopen dat er een evenwicht wordt gecreëerd in het veulen. Die van mij is persoonlijk nogal vrij zwaar van bouw dus moest ik een iets fijnere quarter vinden.
Even uit nieuwsgierigheid, welke hengst is het geworden?

Oh zo super dat het hartje klopt. Gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 13-06-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:31

Wat leuk, het hartje!

Gefeliciteerd de nieuwe drachtige dames!

Na hoeveel dagen laten jullie de merrie nog een keer scannen? En aan het eind van de zomer dan nog een keer?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:43

Fotsy, voor ons is het Desperado geworden :) Een nieuwe hengst maar was al 3-4 jaar dé hengst aan het zoeken die haar zwaktes kon aanvullen, heb gedacht aan Valdez, Uphill, United, Krack C, Everdale, maar dat was het altijd nèt niet, en bij Desperado had ik meteen het gevoel van ja dat is het! Zijn rapport gelezen en was helemaal overtuigd én hij is zwart, altijd mooi meegenomen voor een vosse merrie :)

Onze merrie is op 16 mei geinsemineerd, op 3 juni gescand en dan vandaag 13 juni nog eens, en hij raadde aan om op 3 maanden dracht nog eens te scannen maar moest niet perse omdat alles tot nu toe heel vlot is gegaan. Dus dat is dan nog eens op 16 augustus!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:05

Yellomofoon schreef:
Fotsy, voor ons is het Desperado geworden :) Een nieuwe hengst maar was al 3-4 jaar dé hengst aan het zoeken die haar zwaktes kon aanvullen, heb gedacht aan Valdez, Uphill, United, Krack C, Everdale, maar dat was het altijd nèt niet, en bij Desperado had ik meteen het gevoel van ja dat is het! Zijn rapport gelezen en was helemaal overtuigd én hij is zwart, altijd mooi meegenomen voor een vosse merrie :)

Onze merrie is op 16 mei geinsemineerd, op 3 juni gescand en dan vandaag 13 juni nog eens, en hij raadde aan om op 3 maanden dracht nog eens te scannen maar moest niet perse omdat alles tot nu toe heel vlot is gegaan. Dus dat is dan nog eens op 16 augustus!

Oh whooo prachtige hengst zeg, mooi zwart, zo zie er niet veel, goeie keuze zou ik zeggen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:13

gefeliciteerd weer met alle drachtige merrie's! En succes met afwachten voor de geïnsemineerde merrie's. Sjonge, nog 13 dagen wachten voordat we kunnen gaan scannen. Wat duurt dat langgggggg zeg!

Ik heb besloten om mn andere merrie niet te laten dekken dit jaar. We gaan lekker verder trainen en wie weet de sport nog weer in eerst. Ik vond het te kort dag om een geschikte hengst voor haar te vinden, dus volgend jaar weer een nieuw seizoen :).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:37

Hier nummer 3 drachtig :) Als alles goed gaat zijn we nu klaar voor dit jaar :j