Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Giolli schreef:Zit nu heel erg in een dilemma. Wil haar graag in de opfok zetten, Gewoon omdat ze dan lekker kan uitgroeien en spelen met andere veulentjes.
Bij de buren tegenover ons hebben ze 3 veulens in de wei staan, allemaal ong. 2 maand ouder als Luna zelf.
De buren had ik aangesproken en het is mogelijk dat Luun daar bij in kan...
Nu weet ik het zelf nog allemaal niet, ik wil zo graag dat ze lekker kan spelen maar tegelijkertijd ben ik zo bang!!
Zo bang om m'n prinsesje los te laten.. Bang dat ze haar pijn doen, bang dat ze verstoten wordt omdat ze de jongste is.. Bang dat ze te wild doet en haar been beschadigt. Bang dat ze haar trappen en alsnog geblesseerd is... Ben overal bang voor!!
geerke schreef:ik kan mij voorstellen dat je bang bent,ikzelf zou het risico niet nemen.
Ik zou haar niet in een groep zetten met deze medische achtergrond.
Maar ook niet alleen uiteraard.
Mijn fries is opgegroeit met een shet,en er is niets mis met mijn fries.
Opfok is goed voor worminfecties,blessures en groeiachterstanden omdat ze de 'underdog' zijn.
Maar zo negatief zie ik de opfok....teveel nare dingen gelezen.
Yinnar schreef:Maar dit is toch perfect? Waarom in de opfok als het zo ook kan? En je hebt haar ook nog eens lekker dichtbij je.
mauvestraat schreef:Indien een kleinschalige opfok zo vlakbij mogelijk is zou ik dat zeker doen met het veulen. Ik weet niet of die andere veulens al afgespeend zijn?
Natuurlijk kan het wel met het huidige groepje maar met leeftijdsgenoten heeft zeker de voorkeur. Grootschalige opfok waarbij ze niet naar buiten kunnen vindt ik persoonlijk ook niets maar een groepje van 4 jonkies is toch heerlijk!?
Volwassen paarden hebben echt lang niet zoveel zin om te rennen, spelen en klieren met elkaar als de jonkies. Ik heb hier 2 jaarlingen samen en die spelen de hele dag door, persoonlijk zou ik ze dat niet willen ontzeggen.
Ingrid_92 schreef:Is er niet iemand inde buurt die een shetlanderveulen of iets anders kleins heeft die het een tijdje bij jullie wil stallen? Dan heeft ze toch een leeftijdsgenoot om mee te spelen, maar niet gelijk een hele kudde veulens die nogal ruig kunnen zijn.
Giolli schreef:Ingrid_92 schreef:Is er niet iemand inde buurt die een shetlanderveulen of iets anders kleins heeft die het een tijdje bij jullie wil stallen? Dan heeft ze toch een leeftijdsgenoot om mee te spelen, maar niet gelijk een hele kudde veulens die nogal ruig kunnen zijn.
Kan ook.... Zal er eens naar informeren!! Bedankt!