[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BelgenGek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:00

owja Google.. haha kan ik doen ja, ik weet dat Helen meerdere veulens gehad heeft en dat ze beide erg goed waren op keuringen ed..

wat zegt google;
Niets waar ik wat aan heb helaas..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:02

BelgenGek schreef:
Normaal is de grootste (niet dragend) hoogst in rang,
zelfs boven mijn belg nog (de sul...)
Ja misschien is dat het wel.. Nieteens aan gedacht !
Zou ik ze uit elkaar moeten halen of..
Ben ook bang voor als ze gaat bevallen,
die grote heeft een trauma namelijk,
die mept in vreemde situaties direct!
dan haal ik zel wel een tijdje uit elkaar !

Als er genoeg vluchtruimte is zou ik ze samen houden. Wel erbij blijven met evt krachtvoer geven en hooi of kuil op meer plekken neerleggen dan dat er paarden zijn zodat de "underdog" ook een berg ruwvoer heeft.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:03

belgengek: ik ken ze niet

quintusgl: de mijne is geen schimmel hoor, ze is dan wel wit (nouja meer gelig) maar het is een cremello Knipoog
Ik heb dan ook uit deze combi vrijveel kans op een valk kleurig veulen.

Over dat boek.... bij mij is de stal cam nu nog offline, dat blijft ook nog wel even zo, kan creamer het boek ook niet bestellen Whoosh!
Natuuuuurlijk mag nicole weer meekijken als ie weer online gaat Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:04

@ BelgenGek misschien knhs en kwpn bellen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:07

Macy krijgt eindelijk een zichtbare buik Ja
Werd wel tijd ook Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Afbeelding

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:07

er is ruimte genoeg in de wei en ik voer het hooi
op 1 plek voorin omdat ze daar nooit ruzie om hebben !
krachtvoer krijgen ze niet bij mij..

@maseike, zou kunnen maar ze waren niet van mij en t is puur nieuwschierigheid hoor..

Wat een geweldig leuk veulen heb jij !!
ff je profiel gespiekt !

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:13

@ MarijeR; wat een leuke merrie !
mag ik vragen waarom je voor deze combinatie hengst/merrie gekozen hebt ?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:15

@ BelgenGek dankjewel, ben ook erg trots op mijn mannetje.

Maar ik zou gewoon bellen hoor, ik had dat toen ook gedaan toen ik mijn merrie kocht en wilde info over de moeder hebben.
Kreeg info en wist na 15 min waar moeder stond en wat ze liep/ sprong Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:40

draaakje schreef:
misschien eens op google rond snuffelen. bij kwpners kun je het wel gewoon opvragen bij het stamboek, dan moet je even een mailtje sturen. ze zullen niet direct de gegevens van de eigenaren geven maar misschien hebben ze wel informatie over de merrie's (of ze eventueel nog meer veulens hebben, hoge punten hebben behaald enzo)

Doen ze wel Ja

Belgengek: Als het kwpn zijn: stuur een mailtje en vraag om een nakomelingenoverzicht van de merries, daar staan de eigenaars op en alle bekende nakomelingen en hun resultaten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:43

Peelie gefeliciteerd!

Draakje: Arme Syl, jopelijk lukt het goed en kan ze snel weer lekker eten Ach gut

Littleroosie: Ja, ik heb vorig jaar ook halsteralarmen gebruikt, ik was er super over te spreken!
Bereik van het alarm verschilt en er zijn ook twee dingen om op te letten, het beriek van de ontvanger naar jouw pieper of telefoon en het bereik van de merrie naar de ontvanger. Dat ligt ook aan de obstakels die ertussen staan. Denk er wel aan: test het bereik van zender en ontvanger terwijl je het kastje dat aan het halster moet op de grond houdt! Dat bereik komt namelijk minder ver dan wanneer je gewoon rechtop blijft staan en is dus bepalend voor waar je de ontvanger neer moet zetten.

Belgengek: Als het echt aanhoudt zou ik ze ook uit elkaar zetten, zeker als je dat rond de bevalling toch al van plan bent. Een trap in de buik daar zit je niet op te wachten (maar überhaupt niet, straks lopen ze allebei kreupel)

Jenny: Toch wel? He gelukkig Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:45

Jij hebt dus een ontvanger erbij, Nicole, die van mij gaat alleen over een mobiel netwerk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:48

En dat is ook een halsteralarm? De variant die ik had kon ook naar een mobiel bellen, maar dan nog moest ik een ontvanger hebben en die aansluiten op de telefoonlijn, binnen een bepaald bereik van de merries. Nu heb ik die daar dus niet liggen, dus vandaar voor mij de keus makkelijk en een alarm met pieper (ik ben tegen die tijd toch nooit meer ver uit de buurt, dus werkt prima)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:50

Ik heb de Robor, de eerste versie, geloof niet dat die nog op de site staat, het is nu wat gemoderniseerd qua vorm.
http://www.robor.nl/

Yeah, een buik bij Macy!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:22

Nicole288 schreef:
Jenny: Toch wel? He gelukkig Lachen

Ja jou zal ik nooit vergeten Knipoog

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:35

Vandaag is hier de tandarts geweest. Njadien haar wangen waren kapot, dus die moest hoognodig gevijld worden, ook werden haar golvende onderkiezen gefreesd, ze kon wel wat moeilijk eten misschien dacht hij, maar njadien leeft om te eten dus die heeft dáár nooit moeite mee Vork Van ouderdomsslijtage was nog weinig te merken (Ze word 19 komend jaar) Shanaya gevlijd en wolfstandjes eruit, mira ook de wolfstandjes eruit. Passia is echter wel door ons omgedoopt tot "senior" (word komend jaar 20) Bij haar was de ouderdomsslijtage wel erg zichtbaar (ze at haar hooi ook steeds moeilijker, kiezen zijn afgesleten tot bijna op het tandvlees). Ze krijgt nu lucerne, dat kan ze beter/makkelijker eten.

Ramaylla moet ná het veulenen gedaan worden, want ze raakte wat gestressd toen hij maar in haar mond wilde kijken en hij wilde haar niet zo kort vóór de bevalling in de stress helpen.
De rest van de dames (en heer) waren in orde. Ramaylla dan nog even over een paar maandjes en dan kijken we over 2 jaar weer eens hoe de boel erbij staat!

Voor het eerst kunnen we nu gaan aftellen met slechts 1 cijfer:
9 dagen tot de eerste op 300 dagen dracht zit!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:42

dat gaat snel bij jou Knipoog

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:20

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:37

Jaaa! Mooi Viennabuikje!!

Alles is hier klaar. Iriscamera werkt, telefoon die het beeld moet ontvangen werkt (maar kan geen foto'tjes ervan maken en dat irriteert me mateloos "wie wil er een Sony Ericsson ruilen tegen een Samsung Omnia?"). Gisteren de halstergeboortemelder aangetekend verzonden voor een software update. Kwam vandaag al weer terug, met nieuwe simkaart erin, en de rekening van de 15 euro beltegoed die erop staat, 3 nieuwe batterijtjes erin, en alles werkt. Topservice van Robor!
Nu moet ik dus 4 1/2 mnd gaan zitten wachten of zeg maar 4 mnd voordat ik iets kan/mag gaan gebruiken......

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:54

Nou, respect voor jou KMD! Dat heb je al netjes op tijd allemaal geregeld. Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:22

Ah dan ben je al verder dan ik Haha!
Ik denk dat ik met de kerstdagen de halsteralarmen klaar ga maken, nieuwe batterijen erin, antenne buiten weer aansluiten, rondje testen e.d.
Ook denk ik dat ik dan bij de mini merries de warmtelampen weer in de stal schoon ga maken en aan doe als ik 's avonds het licht in de stal uit doe.
Deze hebben een soort dimmer erop zodat ik ze eerst als nachtlampje gebruik en pas als het nodig is de lamp hoger zet en ook echt als warmtelamp te gebruiken is.
Dat is vorig jaar erg goed bevallen...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:26

Ik ga in januari wel even kijken of alles nog werkt, camera, halsteralarm ed. Als ik me daar nu al druk over ga maken, maak ik mezelf helemaal gek. Huilen van het lachen Ik raak erg gefrustreerd als dingen niet meteen lukken. Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:32

Ik vrees dat ik het in januari al nodig heb Clown
Mezelf kennende heb ik het alarm meestal wel een tijdje te vroeg om en aangezien de eerste eind januari al kán bevallen...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:35

Marije: Doe je dat standaard, nieuwe batterijen? Ik had daar ook al aan gedacht, ze hebben natuurlijk wel de hele rest van het jaar gelegen, geen idee of dat goed blijft

Eerste merrie hier is voor half april, maar mss gaat die ergens anders bevallen, dan zou upona de eerste zijn laatste week april. Eind maart is vroeg genoeg om te testen Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:58

MarijeR schreef:
Keeva, volgens mij is het al een week of 2 uit en ik weet nu ook wat die vrachtwagen bij de wei deed, die kwam natuurlijk al die boeken ophalen om door het hele land (en België en Duitsland) te versturen.
Macy liet het de vorige keer ook pas uitlekken toen het al een bestseller was Nagelbijten / Gniffelen

Denk dat Fayette dat boek niet heeft besteld want die krijgt vast alles 'first hand' doorgebriefd van Dunla.
Macy heeft Dunla wat dat betreft vast ook wel goed opgevoed Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:47

Nicole288, ik haal na de laatste merries de batterijen uit de zenders en pieper en leg alles weer schoon in de kast. Sowieso doe ik tussendoor nog een keer nieuwe batterijen erin als de merries niet vlot achter elkaar bevallen. Ben altijd bang dat zo'n batterij net op is als je hem nodig hebt Nagelbijten / Gniffelen
De oude batterijen bewaar ik wel, die gaan wel weer in een wekker of zaklantaarn o.i.d. Lachen

Flettie, laat ik het zo zeggen, ik heb medelijden met jou als je Dunla ooit laat dekken Nagelbijten / Gniffelen
Haha! Haha! Haha!
Die heeft zoooo veel van Macy geleerd Ja

BelgenGek schreef:
@ MarijeR; wat een leuke merrie !
mag ik vragen waarom je voor deze combinatie hengst/merrie gekozen hebt ?

Ja hoor Lachen
Toevallig vroeg gisteren ook iemand uit het topic dit:
MarijeR schreef:
Ik was een paar jaar terug al eens door een hengstenhouder van een NRPS hengst gebeld of ik een paar van mijn merries wilde laten dekken door zijn hengst, hij wilde heel graag veulens uit zo'n combinatie voor de sport.
Dat heb ik toen niet gedaan maar het idee stond mij wel aan.
Aangezien ik mijn cob hengst vorig jaar verkocht heb, moest ik dit jaar buiten de deur dekken met Macy en toen ben ik gaan kijken naar NRPS/volbloed hengsten en uiteindelijk kwam ik bij Basgier uit.
Ik ben erg benieuwd naar deze combinatie, verwacht veel mogelijkheden voor de sport.
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 10-12-08 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt