[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:49

@Peetorlan, daarom bouw ik de merrie brok ook langzaam op, ik wil eerst kijken hoe ze hierop reageert.

@Germie, kootjes beginnen al goed bij te trekken, wat ben je eigenlijk van plan met hem, hou je hem zelf?
Vooral doorgaan met foto`s plaatsen *LOL*

@SA, duidelijke mutseflutse foto`s, nog even volhouden, kan me voorstellen dat de vermoeidheid nu toeslaat bij je Ach gut

@inowa, beterschap Ach gut

@keresa, leuke billen foto`s, bij Keresa zie je de buik ook met achteraanzicht Haha!

@Myrdal, nog gefeliciteerd met de 180 dagen mijlpaal, Go jij! Go jij! en ook al duidelijk het veulen gevoeld, dat beloofd wat

@Suzanne_18, nou, ik vind Negra toch al een behoorlijk buikje hebben hoor voor 150 dagen

@MarijR, gefeliciteerd met je verjaardag, Go jij! Go jij! arme Macy, buik zit in de weg

@Thirsa, gefeliciteerd met de 240 dagen mijlpaal, nog maar 100 te gaan Go jij! Go jij!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:11

frenia schreef:
pauk : ik bedoelde natuurlijk vorige dracht niet vorig jaar, typfoutje/denkfoutje, vorig jaar was toch zo'n heel gedoe met cystes? of vergis ik me nu Verward
ik ga voor het omgekeerde van wat jij denkt Clown
dus pauk een hengst en alonna een merrie Nagelbijten / Gniffelen (weet niet echt waarom hoor Clown vind ze gewoon anders dragen Clown is ook maar een gok Knipoog)

Ja vorig jaar zaten ze heel moeilijk te doen over cystes enzo maar die hebben er nooit gezeten want dan hadden ze er dit jaar nog moeten zitten en dat was niet het geval..
Bij Alonna blijf ik het gevoel op een hengst houden maar ik heb ook altijd gezegd dat als we een merrie door die hengst zouden dekken dat ons 1e veulen ervan een hengst zou zijn.. Stom gevoel maar het zou alleen maar goed zijn (Ook voor de haflingers zelf..) Beetje nieuwe goeie hengsten van die lijn is niet verkeerd hoor dus ik heb maar gelijk een goed hengstveulen besteld Haha! (Geheid dat ik of een merrieveulen of een hengstveulen krijg die ik niet eens naar de opfok durf te brengen omdat die het nooit red ofzo Clown )

Enne MarijeR Gefeliciteerd!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:30

Monique4, als ik het financieel kan redden, dan blijft hij.

Vanmorgen was hij me ontkomen, ik deed de staldeur open, veulen glipt snel door de spleet. Moeder in paniek, dus hele deur maar los en toen kon ik buiten moeder weer pakken en ging het veulen weer mee. Snap nog niet hoe zo'n veulen zich door zo'n smal spleetje heeft kunnen persen, hij zag denk ik gewoon z'n kans om z'n eerste streek uit te proberen Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:06

Donja is aan het begin wel gescand. Ik heb haar op de veulenhengstigheid laten dekken, na 1 dagen gescand, toen zaten er 2 vruchtjes, maar 1 was zeer klein dus de DA wilde het zijn beloop laten, na een paar dagen nogmaald gescand en toen zat er 1 heel mooi vruchtje. Voor de zekerheid is ze op 4 weken dracht nogmaals gescand (DA was er toch voor mijn andere merries) en toen was het vruchtje mooi gegroeid. Verder heb ik haar niet meer laten scannen. Ze wordt nu echter langzaamaan wat voller, dus het zou nog kunnen en in het algemeen draagt ze een dag of 10 over, dus dan heeft ze nog 3 maand te gaan.. ach, zo houd ze de spanning er wat in Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:07

Maart is ook een mooie tijd Donja. Kunnen ze de hele zomer buiten lopen.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:59

kitzbi vandaag op 220 dagen dracht.
ze heb net zo,n mooi buikje als vorig jaar.
Afbeelding
Afbeelding

mooi buikje toch

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:23

Pff, heb een weekje niet kunnen lezen en als je dan alles weer bij wilt lezen ben je wel even bezig Haha! Maar er dus alweer genoeg gebeurd!
Germie, gefeliciteerd met je hengstje. Hij ziet er echt zo lief uit! Fijn dat hij het ook goed doet.
SA, jouw verhalen lees ik ook elke keer met spanning, ben heel benieuwd wanneer de veulens van plan zijn om te komen. Zou wel grappig zijn als dat bij allebei op 1 jan. is.

Verder iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen! Heb ook weer mooie buikjes voorbij zien komen. Zal volgende maand weer foto's van Kuri maken, even haar buik vergelijken met november. Over 2 weken hebben we ook een wedstrijdje en dan ga ik kijken hoe lang ik nog fanatiek met haar doorga of dat ik dan al met het andere paard verder ga. Ze gaat nu nog hartstikike goed, dus op zich is het wel jammer om haar al minder te gaan rijden. Maar met het andere paard wil ik tegen de zomer wel graag een wedstrijdje rijden en dan moet ik nu wel zo'n beetje aan de gang... Verder eet Kuri goed, gedrag niets veranderd en ben ik dus tevreden Lachen Kwam er vorige week wel achter dat ze geen worteltjes lust, stond ik wel even raar van te kijken Knipoog

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:45

Haha, hier ook ongeveer een weekje niet bijgelezen en zo maar liefst meer als 20 pagina's verder!!!!!
Dus; grote mok koffie gezet, verwarming aan en proberen om bij te komen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:48

ik bedoel de poederbiest (dit moet je door de "echte "veulenmelk doen, of door de veulenmelk die je van poeder maakt)
www.marstall.nl

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:09

wat een spannende tijd SA, kan me voorstellen dat die merries je gek maken....

haha veullie van germie heeft nu al streken....

mooi haf buikje voorbij zien komen.....

en verder, alle merries groeien als kool zie ik, ik moet bij iedere bezoeker nog steeds uitleggen dat het niet de ene maar de andere fries is Clown oude friesje ziet er erg drachtig uit en is het niet, haar dochter toont niets en is het wel Clown

Marije gefeliciteerd, al had ik dat al even in het echie gedaan Haha! jouw mini's zien er super uit.... bedenk me dat ik macy niet eens van dichtbij heb gezien vandaag Clown

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:15

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:18

friesje word wel gereden, als het kan tot de laatste dag, alleen is ze net onder het zadel, dus meer dan 1 a 2 keer in de week is het niet
na de bevalling krijgt ze een paar weken vrij...dan hebben ze namelijk veel meer te verduren

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:10

Ik kan het niet allemaal volgen zoveel dat er hier zijn, ik trek me dan ook maar een beetje terug, en lees van een afstandje wel mee. Iedereen veel succes met alle dikke buikjes!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:15

Hier was gisteren ook een mijlpaal van 150 dagen

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:47

jammer potverdikkie, ben juist zo benieuwd hoe het bij je gaat.
maar ik reageer ook maar af en toe hoor, vind het ook nogal erg hard gaan Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:51

En dan is het echte veulenseizoen nog niet eens begonnen. *LOL*

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:03

jammer potverdikkie! ik ben ook wel benieuws hoe het met je merrie gaat.ik post ook zo vaak als ik kan, maar is ook niet altijd. maar lees wel bij

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:04

ik sluit me hier helemaal bij aan.....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:06

Ik rij mijn merrie niet meer... zadel past ook niet meer Lachen

Sjintoo: gefeliciteerd met de mijlpaal!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:22

De mijne plast nog steeds wat met draven. Wanneer moet dit over gaan? Men zegt dat het wel vrij normaal is dat een merrie na de bevalling af en toe plast met draven en de staart hoog houdt.
Merrie en veulen maken het verder goed. De stal is 1 grote bende, ik kan geen vijg meer vinden, alles is door elkaar gelopen. Knipoog Elke dag mest ik uit, maar de volgende dag hebben moeder en zoon weer gedacht dat ik maar weer aan het werk moet Knipoog
Buiten gunt zoonlief moeder geen rust. Hij rent en rent maar en moeder maar mee rennen. Leuk gezicht hoor. Als ze dan een half uur later weer op stal staan, dan ploft het veulen direct in het schone stro om een slaapje te doen.
Het valt mij mee dat de merrie niet verder is ingevallen, merrie is eigenlijk heel mooi nu. En de dikke buik is gelukkig weer weg. Tong uitsteken

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:32

Sjoert schreef:
What's up inowa?

TabeR: vind je elke dag temperaturen echt nodig?

nee maar nu wel even om haar in de gaten te houden.
omdat ze koliek verschijnselen heeft..
en omdat ze gaat liggen en staan.. maak ik me niet heel erg zorgen maar vind ik toch dat ik wel een verantwoordelijkheid om te doen wat ik kan en als ze verhoging heeft.. en koliek zet door dan moet er wel een DA in de buurt zijn..

is er geen enkele merrie die ook al zo vroeg onrustig is?

vandaag heb ik niet getemperatuurd en ook niets van stal gehoord.. ben niet geweest dus neem aan dat het goed is..
MarijeR schreef:
Spannend SA!
Nu hopen dat ze die laatste 48, uhm 47 uur nog even wachten en dan het vuurwerk als startschot zien Haha!

gefeliciteerd.. zag een cadeautje bij je naam staan

spannend SA ben erg benieuwd!
germie schreef:
Monique4, als ik het financieel kan redden, dan blijft hij.

Vanmorgen was hij me ontkomen, ik deed de staldeur open, veulen glipt snel door de spleet. Moeder in paniek, dus hele deur maar los en toen kon ik buiten moeder weer pakken en ging het veulen weer mee. Snap nog niet hoe zo'n veulen zich door zo'n smal spleetje heeft kunnen persen, hij zag denk ik gewoon z'n kans om z'n eerste streek uit te proberen Haha!

haha het is nu al een boef dat wordt nog wat..

Donja
erg spannend ben benieuwd..
germie schreef:
Maart is ook een mooie tijd Donja. Kunnen ze de hele zomer buiten lopen.

staan die van jullie van het zomer niet op stal ook niet als het regent e.d.?
of in het begin..

is dat zo dat merries plassen? ik heb nooit geweten, die van mij wil nergens anders dan in der stal plassen of in het weiland maar sinds ze op stal staat houd ze gewoon in volgends mij..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:37

In de zomer kan mijn paard dag en nacht naar buiten als ik dat wil. Afgelopen zomer heeft ze vanaf half juni tot eind oktober dag en nacht buiten gestaan.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:11

wahha ging ff wat fout hier
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 30-12-07 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:12

peetorlan schreef:
Even voor de duidelijkheid.
Ik was ook met een kwartje 2xdaags aan het opbouwen, maar binnen een week had ze er al last van gekregen van de merriebrok

Het is niet zo dat ze ineens 2kilo merriebrok op een dag kreeg .

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:19

cindybijl schreef:
jammer potverdikkie! ik ben ook wel benieuws hoe het met je merrie gaat.ik post ook zo vaak als ik kan, maar is ook niet altijd. maar lees wel bij

Als er en geboorte heeft plaatsgevonden dan meld ik het wel, maar kan het hier echt niet volgen zo snel dat het gaat , en weet van 3/4 niet wie het zijn, dus anders wordt het zo'n eentonig egoistisch gedoe als ik het aleen over mezelf heb!!