Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:57

Toevallig heb ik nog een foto van op de 10 maanden van de vorige dracht ;

Afbeelding
geen enorme uier, maar toch wel wat meer dan nu;

Afbeelding

ze staat nu 24/7 buiten, vorige dracht 's nachts op stal.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:00

sorry amaze! Maar ze kijkt idd wel relaxt! En idd dat jij er ook nog opstond was mij nog niet opgevallen!

Nicole: Het lineair scorings papier is door mijn ma weg gedonderd! Nagelbijten / Gniffelen We hebben nu alleen die andere nog! Ik zal hem er even bij pakken! en dat zijn van die rare cijfers! Ok de verst uitschietenden zijn:
Lichte hoof-hals verbinding, hoge schoft, Weke lendenen, kruisliging is hoog, stand achterbeen is sabelbenig, kwaliteit beenwerk is voos, stap ruimte is erg lang, draf ruimte is lang, draf houding is dragend! Dat waren de uitschieters!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:20

Mijn merrie moet nog 9 dagen tot D-day!
Ze vertoont nog geen tekenen maar ik heb wel in ieder geval 's nachts d'r deken af en d'r staart heb ik ook al gevlochten (mocht het toch nog onverwachts komen) maar ze blijft maar eten en vertoont ook geen onrustig gedrag.

Volgens de boer (waar ik op pension sta en waar ook nog een lading melk/fokkoeien staan) draagt ze d'r tijd wel uit, ik heb echter tegen d'r gezegd dat het dit weekend wel mag komen, ik ben het wachten nu wel beu. Tja 11 maanden is lang......

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:31

en hier zijn ze dan, de foto's van vanochtend!
ik ga zo meteen naar buiten voor de laatste voerbeurt, ben benieuwd Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:33

Ziet er goed uit hoor Ja

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:46

Ziet er idd erg goed uit!
Ingridge: Nou die boer zal het dan idd wel weten! Volgens mijn pa houd Pu het vannacht nog wel bij der! En ik geloof hem wel! Zat toen ik keek geen kegel meer aan! Echt vaag!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:48

Pfff, het begint voor een hoop al enorm op te schieten. Ik vertrek zaterdag voor een week op vakantie, ik ben benieuwd hoeveel geboortes ik mis!
Naomi, fluister Quick eens toe dat ze nu haar naam eer aan moet doen en het veulen voor morgenavond uit moet poepen! Ik kijk al dagenlang hoopvol uit naar een sms-je dat babe er is maar zou er ontzettend van balen als babe tijdens mijn vakantie geboren wordt en ik de foto's zo lang moet missen. Tong uitsteken (MMS-je sturen mogelijk dan??? Schijnheilig )

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:02

Jeuj, mijlpaal vandaag!! 300 dagen Ja
Ben benieuwd of ze met 320 dagen klaar is, ze maakt al iets van 3 weken lang uier dus... Haar tepels worden wel steeds groter en dikker. Ben benieuwd Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:08

mooie buikjes allemaal....

kunnen jullie je nog herinneren dat ik een paar weken geleden foto,s heb geplaats van de geboorte van een kalf??

bij de geboorte
Afbeelding

en vorige week vrijdag:
Afbeelding

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:09

wat een leukerd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:27

Mariska: Hoeveel dagen is ze nu drachtig dan? Reken jij naar 334 of 340 dagen als je zegt dat ze nog een maand moet? Flinke buik ook al!

Faniek: Nou, dat schiet op, flinke uier ook al bij Misty. Kijk er naar uit om ze op de cam te zien!

Amaze: Nu je het zegt, je ziet jou idd de foto maken Lachen

Thomas: Halsbrekende toeren uitgehaald dus, zie je al huppelen met 2 harken… maar het is je toch maar gelukt Lachen Nu niet te veel erop rondhobbelen he!

Jeskim: Dat kan niet lang meer duren dan met de fjord!

Scara: Bij jou ook al spannend dus, al aan het waken zelfs, succes!

Minnie_muis: Dat lineaire lijstje kun je opnieuw aanvragen hoor, sturen ze je een kopietje Ja (of mss wel via email)
Kruisligging hoog, dan bedoel je recht? Als de rest allemaal gemiddeld is hoef je dus alleen weg te blijven van hengsten met weke lendenen en ze moeten een goed gesteld achterbeen en rijtypische croupe hebben. Wil je een spring of dressuurhengst?

September: Gefeliciteerd met de mijlpaal!

Frenia: En hoe was het vanavond?

Inowa: Wat gaat dat hard met zo’n kalf!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:16

@Faniek: mooie buiken, en flinke uiers al!

@Thomas5: Ik heb niet meegekregen wat je precies hebt, maar kan me het gevoel van 'eindelijk' weer naar je paarden kunnen goed voorstellen!

@Jeskim: Spannend!! Die kan dus elk moment komen kwa tijd?!

@Mazzel-meid: Dank je wel! Op de foto zie je ook de boeg van Katinka. Die is moddervet, maar zit super in haar vel. Kijk maar naar de mooie appeltjes die ze heeft! Tja apart dat die bij jou nog zo tietloos zijn... Misschien komt het nog, ze zien er in ieder geval wel drachtig uit Haha!

@Scar: Oooo spannend!! Hoop voor je dat ze snel het veulen eruit gooit... is beter voor je nachtrust Haha!

@Lusitana: Fijn dat ze het zo duidelijk aangeeft dat ze het genoeg vind. Wanneer is ze uitgerekend?

@Mazzel-meid: ooo daar heeft ze idd ook niet zoveel uier (maar idd meer dan nu). Afwachtten maar.. en anders toch even zonder water zetten met hooi en een paar uur later water geven en voelen? Haha!

@ingridge: Die van jou komt dus ook al bijna!! En idd wat duurt 11 maanden toch F#$KING lang Haha! Haha!

@frenia : mooie dikke tits.. maar weet niet volgens mij kunnen ze nog voller? Succes met geduld hebben Haha!

@September: gefeliciteerd met de mijlpaal!!

@inowa: ooo wat schattig!! Wat gaan jullie doen met dit kalfje? Ik heb zelf een bijna 3 jarige os bij mijn paarden lopen (zie link in onderschrift, daar staat hij ook als klein kalfje in Haha!)

@Nicole288: Ik ga uit van 11 maanden. Ze is op 15 mei gescand en toen was het eitje net weg. Ga dus uit dan van ongeveer 15 april als veulendatum.

In 2005 was ze op 10 mei uitgedekt, en Fagan werd het jaar daarop op 9 april geboren Haha!. 11 maanden - 1 dag toen dus Haha!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 02:44

Weer een hoop dikke buiken gezien en een heeel lief kalfje Haha!

Ik voel me nu echt Hyper! aan het worden Tong uitsteken
Shay d'r uier was weer groter dan gisteren en ze begint onrustig te worden , zenuwen beginnen nu echt toe te slaan Nagelbijten / Gniffelen

Kan iemand mij uitleggen waar de banden van je paard zitten Bloos
Had er vanavond een discussie over met m'n vriend Knipoog

Bij Shay word de achterkant wel slapper maar volgens m'n vriend zijn dat niet de banden....

Maak gerust gebruik van deze foto bij het uitleggen Knipoog :
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UNZTQAF8

Hij is wel van vorig jaar , maar dat maakt voor de plek vast niet uit Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:15

Lusitana; laatste ritje voor jullie!

Ingridge; spannend zeg, duurt ook niet lang meer. Hopelijk heeft ze naar je geluisterd Knipoog

Frenia; En? En? Isser al wat? Veel groter kan die uier volgens mij niet, toch? Haha!

Neon; alvast een hele fijne vakantie!

September; gefeliciteerd met de mijlpaal!

Inowa; wat een knapperd zeg, echt al een flinke!

Spannend hoor, Mariska!! Ben heel benieuwd wat er bij jou dames weer voor moois uit komt rollen Haha!

Shayla; spannend!! Ben benieuwd!
weerzijden van de staart toch, beetje richting de bovenkant (uhm, ik kan dat echt niet zo goed uitleggen en heeel veel verstand heb ik d'r ook niet van Bloos )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:35

gisterenavond: uier weer strakker gespannen
ze heeft al de twee dag op rij haar voer niet opgegeten.

vanochtend foto's gemaakt. niet zo heel veel verandering. geen kegels dus.
ik gok toch dit weekend, omdat ze zo slecht eet nu ook...

mariska: beetje voller misschien wel nog, maar ik verwacht nu toch stilaan de kegels, want die uier staat echt heel erg hard gespannen nu.

mazzelmeid: beter kan ik het ook niet uitleggen Bloos

shayla: spannend he Hyper!

inowa: aaaah wat schetig!!!

september: gefeli met de mijlpaal!

faniek nog vergeten Bloos hihi uier-race Nagelbijten / Gniffelen ferme buiken al zo!!

foto's komen na 13u Knipoog

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:09

heb gister even pics gemaakt van cuba's uier (met mn foon, dus zijn een beetje wazig)...
Vandaag zit ze als alles klopt op 325 dagen... begin nu echt de kriebels te krijgen en de spanning begint te snijden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
deze was van 25-2 verschil te zien???
Afbeelding

zal vanavond proberen betere pics te maken...
Heb een staartkoker met staartzak gekocht gister want ze begint heel haar staart kapot te schuren Boos!
en ze eet haar brokken ook niet met smaak op, ze laat ze gewoon staan... tekens???

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:20

Zo ik ben er ook weer.
Gisteren bij monnie geweest, en langs de weg gewandelt.
Zo en ze was erg sjaggie.
Beeb was aardig aan het schoppen.
En zag dat 1 tiet erg was opgezet.
Ze is snel moe en heeft nergens zin in........

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:31

Goedemorgen allemaal!!( nou ja bijna middag Knipoog )

Was ze braaf langs de weg Maseike?
Ik snap het goed dat ze erg sjaggo worden, ik moet er niet aan denken om zoooo lang met een dikke buik rond te moeten lopen!
Hier zijn de dames ook al een paar dagen in een "slechte" bui, eten doen ze nog wel steeds heel goed, eten alles met veel smaak op Vingers aflikken
Het lopen van Chess gaat wel steeds langzamer, Hementa daarintegen dendert nog steeds als een tank naar en door de wei maar goed die moet natuurlijk ook nog wel even!!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:09

@ Thomas5: Wat een ramp hè, als je niet naar je paarden kan! Gelukkig is het gelukt, maar doe je wel voorzichtig? Gefeli met de mijlpaal!

@ Faniek: Wauw, Nikita heeft een mooie buik, zeg! Ze zien er goed uit.

@ Mazzel-meid: Jouw dames hebben zulke mooie ronde buikjes, in kan me niet voorstellen dat daar geen beeb inzit!

@ Scara: Spannend! Zouden we een baby-boom krijgen dit weekend?

@ Lusitana: Ook aan het afbouwen dus. Jammer, maar wel eerlijk tegenover de merrie. Lekker genieten van zwangerschapsverlof.

@ ingridge: Als ik het zo lees, duurt dat nog wel eventjes. Wel spannend!

@ frenia: Wat een glimpaardje heb jij! Ziet er erg bijna-mamma uit, superspannend, zeg!

@ minnie_muis: Jij hebt gewoon een fopmerrie. Wat een flauw dier, zeg. Haha.

@ Neonlight: Oeh, waar ga je heen? Lekker de zon in?

@ September: Gefeli met de mijlpaal! Heb je foto's?

@ inowa: Die groeit goed! Leuk om te zien!

@ Shayla: Ook al spannend! Wanneer is ze precies uitgerekend? Heb je foto's?

@ CubaLibre: Begint te komen! Wie weet..

@ Maseike: Vervelend dat Mon zo chag is! Werk je nog met haar of helemaal niet meer?

Zo, ik ben weer bij. Lachen

Vandaag weer een leuke dag: Wild is 280 dagen drachtig! Ze is heel vrolijk, superbraaf en enorm gezellig. Het veulen is lekker druk en Wild vindt het allemaal best. Woensdag privéles gehad, gister een uur door Hillegom gewandeld. Zonder deken, dus lekker in haar blootje. Mijn knappe kleuter vindt niks eng en loopt heel relaxt met me mee, ik was supertrots! Ze was na die wandeling wel moe, dus daarna lekker met een schep merriebrokken op stal achtergelaten. Ik mag de hele dag veulie voelen en ik mag ook bij haar uier en kling komen. Ben helemaal blij met mijn makkelijke paardje!

Gister op dag 279 nog even foto's gemaakt. Stalgenoten zien nu pas dat ze drachtig is, wat voor mij een teken is dat ze nu hard groeit. Kijk en oordeel:

Helemaal:
Afbeelding

Van voren:
Afbeelding
(Tegen de zon in..)

Uiertje:
Afbeelding

Uiertje:
Afbeelding

Lief plaatje:
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:15

Wild ziet er echt super uit! Haha!

En ik ga op zomervakantie.... Cool Planning is wintersport, maar met die belachelijk hoge temperaturen noem ik het maar zomervakantie. Nagelbijten / Gniffelen De reis gaat naar Ortisei (of St. Ullrich op zijn duits), in de Dolomieten, Italie.
Ik ga zo meteen nog even flink met Neon knuffelen en een stal uitmesten zodat ik ze met gerust hart een weekje achter kan laten. Devdan heel voorzichtig knuffelen, die zal natuurlijk wel zeiknat zijn met dit vieze weer.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:23

Dankje voor het compliment en een hele fijne vakantie gewenst!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:23

@ KDHtjuh. Monchique was super braaf Lachen en dat nog wel langs de weg met auto,s om der heen.
Maar ze is echt goed sjaggie, ze wil wel knuffelen en dan ineens niet meer en dan gaan de oren plaat en laat haar hoofdt ineens hangen en kijk zielig.
Nou daar kan ik niet tegen hoor!

@ Djesseka. Deze laatste 3 maanden doen we alleen leuke dingen knuffelen knippen longeren en losgooije, en beetje gek met elkaar doen zoals lekker wandelen.
Ze zou nu ook op de wei kunnen maar helaas laat het weer het niet toe om haar in de middag op de wei tezetten.

Leuke foto,s en Wild ziet er goed uit en netjes!

@ Neonlight. Fijne vankantie!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:29

@ Maseike: Is jouw paard niet regenbestendig dan? Wild banjert elke dag tussen 12 en 5 op het land samen met Umeda. Ok, ze komt er zwart van de bagger af, maar vindt het wel heerlijk!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:39

Nou mon vindt regen niet fijn maargoed.
De paarden kunnen nu niet op de wei,vanwege grote plassen op de wei.
Dus de wei is nu gesloten totdat het water weg is en beetje zon gaat schijnen.
En het is een stal waar je heel het jaar door op de wei mag dus daar ligt het niet aan.
Maar de laatste 2 weken is hier erg veel regen gevallen.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:41

@ Maseike: Ah, ok. Moet ook eerlijk zeggen dat het bij ons een modderpoel is waar ze in staan. We hebben 4 stukken zomerland (gedraineerd) die ook op te delen zijn als 2 stukken. Verder hebben we twee stukjes winterland (niet gedraineerd) die ook op te delen zijn als één stuk en daar staan ze nu samen.

Hopen voor Mon dat het gauw droog wordt!