Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:36

adriana schreef:
Zo we hebben net Emmanuella eens goed bekeken. Haar veulen is verschoven naar onder de flanken, want daar was het eerder deze week nog ingevallen en nu rond. Haar buik is ook niet meer in een punt. Haar uier groeit steeds meer. Haar kling staat nog steeds een beetje open. Haar banden worden iets slapper, maar niet niet veel.

Ik heb foto's gemaakt van haar uier, maar die krijg ik pas overmorgen op de pc. Want de digi is niet van mij.

grrrrrrrrrr ik kan door me nieuwe popup blokker me smileys niet meer openen

Maar gaaaaaaaf!! jij mag nu lekker in de zenuwen zitten

wahah

Ik mest nu ook elke dag.
Maar zorg dat er nog beetje poep op de bodem blijft. voor de warmte. bedoel ze heeft al geen deken. wat ik koud vind ben een muts
En een beton vloer onder haar pak stro
kkkkoud.

Maar zorg dat ze elke dag tot haar pijpen in het stro staat. gewoon..
als ze eerder moet biggen dan heeft ze schone stal

Mac

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:42

Terorita: ik ben de tel kwijt! Hoeveel drachtige merries in totaal?

Hier staat het hele spul gewoon van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds in de paddock/miniwei. Ze staan aan huis, dus dat is makkelijk te regelen allemaal. Ik mest dus ook elke dag.

@Amandake: sterkte! Ik ben ook bezig Gracie te verkopen, maar vind het niet makkelijk hoor ...

Adriana en Marije kunnen dus zeer binnenkort gaan waken. Spannend!!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:47

anandaké
heel veel sterkte. toen na 1 jaar me eigen gefokte naarling wegging.. heb ik ook lekker potje staan grienen

geef niks hoor!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:56

Sterkte anandaké, het is echt heel naar om een veulen te verkopen waar je zoveel tijd en liefde in gestoken hebt. Je gaat je zo aan zo'n beestje hechten! Vorig jaar heb ik ook twee eigengefokte jaarlingen verkocht, ik heb me toch staan huilen! maar het lucht wel op hoor

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:26

Bedankt iedereen voor de troostende woorden,binnen een uurtje zijn ze er

Ben wel benieuwd hoe Amanda gaat reageren,zal voor haar ook effe moeilijk zijn dat haar veulentje weg gaat

hmm ja sorry ,is effe balen,gaat wel weer over hoor

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:26

Bedankt iedereen voor de troostende woorden,binnen een uurtje zijn ze er

Ben wel benieuwd hoe Amanda gaat reageren,zal voor haar ook effe moeilijk zijn dat haar veulentje weg gaat

hmm ja sorry ,is effe balen,gaat wel weer over hoor

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:27

oei 2x hetzelfde bericht,,was niet echt de bedoeling

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:27

oooooooooooooow dus de kleine is nog niet afgespeend?? en mams is wer drachtig? of is dit een andere merrrie??
sterkte zo meteen

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:55

Amandake, sterkte ik hoop dat hij een goed nieuw huis krijgt en dat zijn nieuwe mensen lief voor hem zijn....

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:10

Altijd even moeilijk, maar ze krijgt het vast erg goed
Sterkte zometeen

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:11

Amandake, ik kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is Maar als het een goede thuis is, dat is hebt belangrijkst he!

Adriana, spannend zeg!

terrorita wat een hoop drachtige merries zeg!

Hier qua paarden-weide dezelfde regeling als bij Mac, elke dag eruit, in de paddock annex weide.
Ik heb de veulens (naja, jaarlingen, maar voor mij zijn het nog mijn kleine veulies )wel op een ander stuk staan en die staan 24/7 in de loopstal. Ik zet ze niet samen omdat ik vrees dat mijn ruin (die ijzers draagt) nogal snel over de zeik raakt en hij veel te dol zou worden met de speelse veulens en dan kent hij soms z'n eigen grenzen en kracht niet.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:14

hihi ik heb het ook vaak over me veulen toen mijn fries al de leeftijd had van 4 jaar

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:35

heleboel drachtig spul daar terorita

hier gaan ze ook alle dagen naar buiten

@amandake: veel sterkte...doet zo'n pijn he als je die lieverd moet laten gaan...

bij deze ook van mij een updat eover mijn reeds verkochte veulen
Baileys was reeds verkocht toen ze twee weken oud was, maar is tot haar 6 maand hier gebleven. Ik heb al die tijd ontzettend goed contact met de kopers gehad en ook van anderen hoorde ik wat een betrouwbare en vriendelijke mensen het zijn...
19 september zijn ze haar komen halen en nadien he ik af en toe nog wat gehoord, maar geen foto's meer te zien gekregen omdat ze het te druk hadden... (kan wel eens zijn natuurlijk)
inmiddels begin ik me echt zorgen te maken: mails komen niet meer toe, website werkt op halve kracht of soms zelfs helemaal niet, paarden staan voor spotprijsjes te koop,... giisteren heb ik proberen bellen, maar er werd niet opgenomen...
ik zou zo graag weten of met mn veulies alles goed gaat..;en hoe ze veranderd zijn: ze zullen inmiddels wel al bijna-naarlingen gewoden zijn...

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:43

Dat is echt niet leuk nee frenia! Dan denk je een goed baasje gevonden te hebben voor je o zo lieve veulies, en dan hoor je er niets meer van. Ik hoop voor je dat ze daar gewoon nog lekker staan zoals de bedoeling was, en dat je je voor niets zorgen loopt te maken! Misschien hebben ze het wel echt te druk voor foto's

Cayusejuhh heeft ook al zoveel pech met Cayuse, die is in een paar maanden tijd ook al een keer verkocht, en staat weer te koop. Of niet? Dat lijkt me ook zo naar, dan denk je een goed plaatsje gevonden te hebben en dan vind je het paard op internet, zonder dat die mensen even iets hebben laten horen .

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:16

@ Cayusejuhh; Onder onze boxen zit ook beton, Emmanuella staat daarom ook in een dik pak stro.
Ik laat alleen het natte liggen voor de bodem, de rest haal ik er allemaal uit.
En ik zit nu al in de zenuwen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:22

Hoelang moet Emanuella nog? Niet lang meer of wel?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:23

Wees gerust: ik heb inmiddels door dat er iets niet pluis is...en heb me rot gezocht op het internet...maar nog geen Baileys gevonden (ook niet onder andere naam...) kan alleen niet echt beslissen of dat nu positief is of niet... ik vind wel een aantal van hun andere paarden te koop namelijk...(die ze per se zelf wouden houden!) zo ook een hoogdrachtige merrie (tinker, sterhengst, 1m50, 4j)...en dat vind ik toch echt niet pluis
Eén positief iets is er wel: hun op één na laatste reactie wherever op het net dateerde van half december...en nu zijn ze dus weer opgedoken op 25 januari (hoezo ik ben extreem? ) met die advertentie van die hoogdrachtige merrie...(maar ook hier weer: in hoeverre is dat positief?)
Heb net weer gemaild..;op hoop van zegen...tot hiertoe iig nog geen foutmelding en straks ga ik nog maar eens proberen bellen...

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:25

Echt een naar verhaal Frenia! Ik hoop maar dat alles goedkomt! Heb je niet met hen afgesproken dat als ze baileys verkopen dat ze dan jou iets zouden laten horen?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:31

Amandake: ook van mij sterkte gewenst....

Het lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk om je zelf gefokte veulentje te moeten verkopen. Dat is ook voor mij de reden waarom ik twijfel of we Hon weer laten dekken. Je kunt gewoon niet alle jaargangen houden....

Als je dan het verhaal van Frenia en Cayuse hoort krijg je helemaal de kriebels... Ik twijfel nog vrolijk door.
Frenia ik hoop echt dat je zekerheid krijgt over Baileys. Succes.

Hier staat het spul ook van een uurtje of negen 's ochtends tot vijf uur smiddags buiten. Of ze het echt leuk vinden weet ik niet hoor.
Mest wel alle dagen uit. Honey is zo'n ontzettende smeerkees.....
Ze heeft dunne poep en draait rondjes....Soms sta ik 's ochtends te sompen in haar stal, en dat terwijl ik toch dagelijks uitmest.

Vandaag zitten we op dag 200 Yeah weer een mijlpaal.

Terorita: Geweldig zo'n kudde drachtige dames.
Je hoeft er toch niet voor allen uit als ze bevallen of wel
Dat zouden een heleboel slapeloze nachten worden......

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:34

Idd een raar verhaal, succes!

Emmanuella moet nog 12 dagen ongeveer, maar meestal komt het veulen eerder...

O ik weet zeker dat ik mijn verzorgpaarden er een plezier mee zou doen om ze lekker naar buiten te laten!
En mezelf ook, want dan blijven de boxen schoner

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:35

jawel hoor...maarja...in hoeverre kan je daarnaar gaan? Kan best zijn dat ze zich schamen ofzo...
De tweeling staat trouwens ook voor spotprijsje te koop: artois 1100 en stella 1300...das maar 100 meer dan ik van ze gekregen heb en bovendien de helft van hun normale prijs... Wat ik laatst wel hoorde is dat ze niet afzonderlijk weggaan... heb ik me blijkbaar toch niet écht in die mensen vergist en houden ze toch echt van hun paarden...misschien hebben ze "gewoon" financiele moeilijkheden...
duimen aub nog steeds geen foutmelding op mn mail

over die stalgewoontes: angel gooit tegenwoordig elke ochtend haar volle emmer water om hoezo haar stal is een moeras?
Gelukkig is Tinkerbell nog steeds een nette drachtige dame

Nog 12 jesus dat wordt ssssssssssssspannend!!!
whiiiii *o/*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:37

Oh Adriana nog maar 12 dagen. Spannend....

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:39

Ik heb de merries ook dag en nacht buiten staan en dat vinden ze heerlijk! Alleen mijn hengst staat snachts binnen, maar dat is omdat hij anders te veel vacht krijgt voor de keuring.

@ frenia. Is wel vervelend dat de tweeling te koop staan. Was het de bedoeling dat die te koop zouden komen te staan, of niet? Heb je van hun wel recentere foto's? Ben eerlijk gezecht best benieuwd naar hoe die er nu uit zien, vond het altijd zo'n scheetjes met z'n tweeen

@ adriana, nog maar twaalf dagen!!!! *jaloers* Ik hoop heel erg voor je dat het dan al wat warmer weer is, dat het veulentje ook even naar buiten kan als hij/zei geboren is.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:39

Naar verhaal Frenia!
Kan me voorstellen dat je er niet 100%gerust op bent!

Ik heb ook best wel nette paarden op stal, alleen de drachtige muts wil nog wel eens alles door elkaar halen, maar de mest blijft meestal in de hoek liggen.

Adriana ik ben wel jaloers

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:40

gefeliciteerd twinkel met je mijlpaal.
Amandake: sterkte meid
Frenia: succes, met Baileys, niet echt handig zo...