Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Al vind ik geslacht en kleur iets geheel andersgeslacht is beïnvloedbaar. Ik heb Elsa expres maar twee keer laten dekken en twee dagen tussen om de kans op een merrie te verhogen en is me aardig gelukt. Als flo nu ook weer een merrie krijgt, klopt mijn theorie. Plus de appelazijn lijkt bij sommige ook geholpen te hebben. Dus Pretty volgend jaar allen aan de appelazijn.
Dyonne schreef:Nog een plaatje van gister. Dan stop ik weer, haha. Straks nieuwe maken.
[ [url=m/Hxo9Oy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ibbel schreef:Met KI is het het gunstigst om 48 uur voor de eisprong te insemineren. Insemineer je op de eisprong, dan is de kans op een hengst relatief groot.
Reden: vrouwelijk sperma zwemt trager dan mannelijk sperma, maar mannelijk sperma leeft minder lang.
Je wilt dus zoveel mogelijk vrouwtjes al op de loer hebben liggen als dat ei vrijkomt. Dus die moeten de tijd hebben om naar het einde van de eileider te zwemmen. En als je dan ook nog zó probeert te timen dat de mannetjes tegen de tijd dat het ei vrijkomt allemaal zo goed als dood zijn, dan heb je dus veel meer kans dan 50% op een merrieveulen.
Liaan schreef:Pretty, gefeliciteerd! Is inderdaad wel een hele grote!
Aniek, jij ook gefeliciteerd! Kom maar oo met de foto's.
Wat betreft jullie hengst/merrie theorie. Die van mij is 1x geinsemineerd. En de volgende dag was het eitje weg. En heb een merrietje gekregen.
Vind het leuk dat jullie als fokkers allemaal merries willen, terwijl bij het KWPN veel juist hengsten willen.
mijnlieverd schreef:Gefeliciteerd Pretty!![]()
Nou wij doen het hier altijd op dezelfde manier, insemineren en t ei wordt altijd afgespoten en toch worden er hier ook net zoveel merries geboren, dit jaar 2 om 2.
Neonlight schreef:Correctie, 22 hengsten en 4 merries.
Neonlight schreef:Neonlight schreef:Correctie, 22 hengsten en 4 merries.
Niemand deze hint begrepen?
[ [url=m/OgRWmf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VXWPx1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lJKUaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Totaal onverwacht, niemand was er bij. Alleen hing veulen wel nog aan de navelstreng, die is doorgeknipt door de eigenaar. Roos had geen uier en nu nog nauwelijks. Veulen was zwakjes en kon niet staan, ook erg klein. Roos haar uier wat geprobeert uit te melken, maar doorzichtig???? Dat is geen biest volgens mij.
Neonlight schreef:Neonlight schreef:Correctie, 22 hengsten en 4 merries.
Niemand deze hint begrepen?
[ [url=m/OgRWmf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VXWPx1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lJKUaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Totaal onverwacht, niemand was er bij. Alleen hing veulen wel nog aan de navelstreng, die is doorgeknipt door de eigenaar. Roos had geen uier en nu nog nauwelijks. Veulen was zwakjes en kon niet staan, ook erg klein. Roos haar uier wat geprobeert uit te melken, maar doorzichtig???? Dat is geen biest volgens mij.